Zonta van den Goorbergh favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Zonta van den Goorbergh (95106 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 17-11-20 om 08:37:53
(...)


Nou redelijk teleurstellend weet ik niet. Het is niet het succes wat we er allicht van gehoopt hadden. Maar de weg is nog lang.



De definitie van teleurstellend is dat iets niet is wat je ervan verwachtte.

Je geeft eerst aan dat je niet weet of het teleurstellend was en vervolgens zeg je dat het niet is wat we ervan gehoopt hadden.

Jezelf in 2 zinnen zo tegenspreken is ook een gave
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 17-11-20 om 08:37:53
(...)
De Honda waar hij mee in Spanje rijd is duidelijke een hele snelle fiets. Daar hebben ze het goed voor elkaar. Ik weet niet wie dat ding opbouwt maar hij is wel snel. Dat scheelt een hoop natuurlijk. ;-)


Dat zie ik in de data niet terug, waar doel je op?
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 17-11-20 om 14:46:20
(...)


Dat zie ik in de data niet terug, waar doel je op?


De Honda van Zonta was snel dat geeft wel wat voordeel. In de rbr was dat voordeel er niet dus zag je dat hij wat meer om posities moest knokken. Dat is niet bedoelt als kritiek hoor. Maar als constatering.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 17-11-20 om 16:10:30
(...)


De Honda van Zonta was snel dat geeft wel wat voordeel. In de rbr was dat voordeel er niet dus zag je dat hij wat meer om posities moest knokken. Dat is niet bedoelt als kritiek hoor. Maar als constatering.


Ik dacht dat het allemaal standaard Honda's zijn waar weinig tot niet aan getuned mag worden. Wat de prestatie van Zonta in deze klasse natuurlijk des te knapper maakt.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 17-11-20 om 16:31:26
(...)


Ik dacht dat het allemaal standaard Honda's zijn waar weinig tot niet aan getuned mag worden. Wat de prestatie van Zonta in deze klasse natuurlijk des te knapper maakt.


Ja, in de ETC rijdt iedereen met een Honda NSF. De tune-mogelijkheden zijn daarin volgens mij erg beperkt.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 17-11-20 om 16:31:26
(...)


Ik dacht dat het allemaal standaard Honda's zijn waar weinig tot niet aan getuned mag worden. Wat de prestatie van Zonta in deze klasse natuurlijk des te knapper maakt.


Dat dus, ik zie ook in topsnelheden nergens echte uitschieters. Denk dat hij meer voordeel haalt uit de begeleiding van vader en oom dan uit de zeer beperkte mogelijkheden aan de fiets.
     Reageer met citaat 
Zonta gaat het een Honda het Junior CEV Moto3 rijden. Met hulp en materiaal van het Petronas team.
Wel in de eigen kleuren aldus Jurgen op zijn FB.
Goede stap en keuze denk ik! Niet alleen voor nu, maar ook voor de doorgroei in een heel goed team
toch die Nederlandse connectie met Wilco?
     Reageer met citaat 
Het volledige bericht van JvdG:

Citaat:
NEWS NEWS NEWS 2021
Nieuwe ronde nieuwe kansen?!.
Wat een apart seizoen hebben we achter de rug. De richtlijnen vanwege de COVID19 maakten het reizen een ware uitdaging dit jaar. Desalniettemin hebben we een volledige kalender kunnen afwerken in zowel het HETC (HawkersEuropeanTalentCup) en RedBullrookiescup!.
In beide series was Zonta prominent aanwezig met zelfs een aantal overwinningen en een schitterende 2de plaats in de HETC eindstand. Ook de eerste niet Spanjaard in de Rookiescup mocht er wezen met een 8ste plaats uiteindelijk!.

Hoe nu verder!

Dit is geen makkelijk opgave moet je weten. De eerste gesprekken voor 2021 vonden plaats in Aragon (oktober) na de schitterende hattrick ( 3x1ste) die Zonta scoorde in het HETC. Ook de weekenden daarvoor was hij al een van de sterkste gebleken in Jerez dus dit gaf een extra boost aan de toekomst plannen.
De enige juiste optie voor 2021 was dan ook door te stoten naar het CEV Junior WK.
Dit wordt ook gehouden tijdens de weekenden die we al reden bij ETC en is de laatste stap voordat je naar het echte werk de Moto3 WK gaat. Ook het materiaal in deze klasse is identiek aan wat er in WK gereden wordt, enigste verschil is dat het een jaar ouder model moet zijn tov het WK!.
Er waren veel teams in Zonta geïnteresseerd maar alles heeft uiteraard zijn prijskaartje en die zijn niet mals in het junior WK.
Je mag best weten dat een goed top team toch al gauw 2 tot 2.5 ton vraagt voor een zitje, geen kleinigheid dus!. Daarbij komt dan ook nog dat je zelf weinig tot geen invloed meer hebt op de gang van zaken.
Uiteindelijk na vele gesprekken kwam ik aan tafel bij een zeer gerenomeerd WK Moto3 team ( begint met een P en eindigt met een S ? die boden hulp aan met know how en materiaal. Wel met de achterliggende gedachte dat ik dan weer mijn eigen team zou gaan runnen en in eigen kleuren. Geen eenvoudige klus in dit sterke deelnemersveld. Echt heel lang heb ik hier trouwens niet over hoeven nadenken want dit soort kansen komt maar eenmaal voorbij!
Wat gaat het dan worden?.

“2021” gaat Zonta in ons eigen team en sponsors met Honda Moto3 motoren van start, in het eerder genoemde Junior WK

Zeker niet de makkelijkste richting maar de weg die we zijn ingeslagen werkt en dat was dit grote team ook niet ontgaan. Vanuit daar moeten we Zonta verder zien te begeleiden en op te laten groeien in 1 of 2 jaar tot een volwassen en vaste WK Moto3 rijder in 2022 of 2023.
De Rookiescup nemen we afscheid van ( ondanks de mogelijkheid dat we konden blijven) want de volledige focus kan in mijn ogen maar op een serie liggen. Daarom dank voor de 2 zeer mooie en leerzame jaren bij de RedBullRookiescup??.

Onze nieuwe plannen worden wederom ondersteunt en mogelijk gemaakt dankzij onze al jarenlange trouwe partners met name;

-Super-B Lithium Batteries https://www.super-b.com/en
-Heisterkamp Transportation Solutions https://www.heisterkamp.eu/nl/
-HSF Logistics
https://www.hsf.nl/nl/

en uiteraard een hele lijst andere belangrijke relaties/sponsors zoals;
#Alpinestars #Shoei #Moto-Master #Eurol #VugtsReclame #Cocar #RedBull #MDI #HK Suspension #Dunlop

We gaan er als team alles aan doen om 2021 een succesvol seizoen te laten worden voor Zonta?!
Stay healthy and safe ?,
Groeten Jurgen & Zonta84??
     Reageer met citaat 
Knap geregeld hoor, klinkt als een goed pakket.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-11-20 om 19:44:32
Knap geregeld hoor, klinkt als een goed pakket.


Ja inderdaad.
Ben benieuwd of ze het bij het 3 mans team houden. Jurgen, Patrick en de zoon van Patrick als monteurs.
Weet dat Peter Bom dit jaar iets met de data voor ze heeft gedaan. Dat zou wellicht een goede aanvulling zijn?
     Reageer met citaat 
Kalender van de CEV is bekend, de Moto3 rijdt 8 races, van april t/m November. Dat is dus 1 race per maand. Lijkt me wat weinig, zijn er nog andere kampioenschappen waar ze races in mee kunnen pakken?
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 23-11-20 om 12:49:32
Kalender van de CEV is bekend, de Moto3 rijdt 8 races, van april t/m November. Dat is dus 1 race per maand. Lijkt me wat weinig, zijn er nog andere kampioenschappen waar ze races in mee kunnen pakken?


Weinig weekenden inderdaad zoals altijd, maar de meeste weekenden wel minimaal 2 races.

Denk dat ze tussendoor ook vaker gaan testen, zeker nu ze het in hun eigen handen houden en eigenlijk kunnen testen wanneer ze maar willen, zolang dat budgetair kan natuurlijk.

Combi met Rookies Cup is dan een goede aanvulling, maar begrijp wel dat het wisselen van merk dan vervelend is en ze daar niet voor hebben gekozen.
     Reageer met citaat 
Zonta rijdt dit weekend in het Italiaanse CIV op een “beon”. Volgens mij een Honda frame met een Yamaha 450cc motorblok erin. Project om de kosten te drukken.
Kwalificatie p4, kopstart in wedstrijd 1. Bocht 2 er hard af met een high sider. Rijder gelukkig oké.

Idee voor dit project is om de Italiaanse circuits te leren kennen.

Hier de beelden:
https://twitter.com/...463999002451973?s=21

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: