Chrissifumi schreef 29-12-20 om 08:58:40
(...)
Jij doet voorkomen alsof jij weet wat de doelstelling van AEB is. Dat weet je echter niet, maar je doet een aanname op basis van de eerdere aanstelling van BB64. En assumption is the mother of all ....
Verder geef je aan dat de stap van een 300 naar een 600 te groot is. En in eenzelfde adem zeg je dat het gat tussen de Moto3 en Moto2 ook te groot is. Echter lieten zowel DiGiannantonio als Jorge Martin zien in hun eerste seizoen Moto2 dat die stap niet te groot is. Kortom, wat je zegt is onzin.
Natuurlijk zit er een verschil tussen de verschillende klassen, maar wat is daar mis mee? Ik heb nog nergens een discussie over een te groot verschil tussen de klasses gezien. Ik hoor geen televisie commentator praten over een te grote stap tussen de klasses. Maar Fuzzy vind de stap te groot. Dat mag, en ik mag dat onzin vinden
klopt dat is ook een aanname van mij. Maar is dat niet wat we hier allemaal doen? we hebben tenslotte weinig inside info. VWB DiGiannantonio als Jorge Martin dat zijn dan allicht de uitzonderingen.
Allicht heeft het er mee te maken dat ik persoonlijk de SSP 300 klasse geen drol vind voorstellen. Nogmaals in mijn optiek zijn het opgeleukte straatmotoren met bar weinig vermogen. Er zullen ongetwijfeld coureurs zijn die het uit die klasse ineens goed doen op een 600. Maar dat zijn in mijn optiek dan wel de uitzonderingen.
Ik zeg ook niet dat je vanuit de SSP 300 niet kan doorstromen om een goede SSP rijder te worden.
Mijn gevoel is dat je op een SSP 300 niet zo leert racen als je op een 600 doet. Maar ik ben ook geen coureur dus ook dat is een aanname.
Mijn punt is dat er bij een overgang van de 300 naar de 600 vaak (met nadruk op vaak) zeker wat gewenningstijd zal zijn.
Mijn redenatie over de doelstelling van EAB is inderdaad gebasseerd op het aannemen van Bo. Buis was ondertussen wel al kampioen in de 300. schijnbaar was dit niet genoeg om voor EAB een kandidaat te zijn voor een zitje in het WSS600.
Uiteraard zitten er naast de prestaties natuurlijk ook een tal van andere factoren bij die van invloed zijn. Een forse is natuurlijk wel de zak met geld die je mee kan nemen.
De enige manier om er achter te komen waarom EAB Bo had gecontracteerd en niet een Buis of Deroue is Ferry zelf vragen..