Silly Season / (winter) testen 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: Silly Season / (winter) testen 2021 (29814 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 28-12-20 om 18:51:54
Ok, Scott heeft al ervaring dat is waar, Maar Buis niet.

De overstap naar een 600 zal er voor zorgen dat er aanpassingtijd nodig is. Op een 300 rijd je denk ik de helft van het circuit volgas? (gokje) Die dingen hebben volgens mij bij lange na niet het vermogen om driftend een bocht in of uit te komen. Dat is in mijn optiek gewoon een hele andere manier van racen. Daarom zeg ik dat voor mij gevoel die overstap vrij groot is.

ik redeneer even zo: EAB had Bo aangetrokken om in de kop van het veld mee te doen en mee te doen om overwinningen en eventueel een kans op een kampioenschap. Want hoewel Bo in de moto2 niet uit de verf kwam heeft hij waarschijnlijk potentieel om mee te doen in de top van de WSS.

EAB zou denk ik om die redenen geen interesse hebben in Buis omdat je er vanuit mag gaan dat die nog wat ontwikkelingstijd nodig heeft in een voor hem nieuwe klasse als de 600. Als je als team dan de doelstelling hebt om van af de start van het seizoen mee te willen in de top. Dan pas een Buis daar denk ik niet helemaal in. Niet omdat ik zeg dat Buis dan niet genoeg talent heeft. Maar omdat EAB dan met die doelstellingen een coureur nodig heeft die zijn sporen al verdient heeft in de klasse waar je in uitkomt.

In dat opzicht is de overstap te groot. Je kan theoretisch niet van een standaard 300 overstappen op een hoogetunede 600 en dan direct in de kop van het veld meestrijden lijkt me.


Wat een onzin
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 28-12-20 om 19:30:48
(...)

Wat zou de volgende klasse na Supersport 300 moeten zijn volgens jou, zie ook een van mijn voorgaande berichten.. ben benieuwd


Het is een goede overstap maar vergt wel wat aanpassings vermogen.

Wat een goede klasse zou zijn? geen idee.. Er is onder de 600cc categorie weinig te vinden waarin meerdere fabrikanten een motorfiets bouwen met gelijke cylinderinhoud.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 28-12-20 om 20:53:28
(...)


Wat een onzin


Zo is hoe ik het zie.

Maar verklaar je nader? hoezo onzin?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 28-12-20 om 20:19:31
En geldt dit ook niet voor van Moto3 naar Moto2 overstappen?


nu zeker... ik heb recentelijk hier nog aangegeven dat ik het gat tussen een 250 1 cylinder en een 765 3 cylinder veel te groot vind. Verschil is wel dat de fietsen in de moto 3 echt als racers gebouwd worden en de supersport gebasseerd is op relatief simpele 300cc straatfietsen met een bijzonder laag vermogen.

nogmaals ik zeg niet dat het onmogelijk is om een overstap te maken maar dat er in mijn ogen een flink verschil zit.

Ik zeg dat gezien de doelstelling van AEB Deroue of een Buis dus te licht bevonden zijn.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 29-12-20 om 00:42:21
(...)


Zo is hoe ik het zie.

Maar verklaar je nader? hoezo onzin?


Jij doet voorkomen alsof jij weet wat de doelstelling van AEB is. Dat weet je echter niet, maar je doet een aanname op basis van de eerdere aanstelling van BB64. En assumption is the mother of all ....

Verder geef je aan dat de stap van een 300 naar een 600 te groot is. En in eenzelfde adem zeg je dat het gat tussen de Moto3 en Moto2 ook te groot is. Echter lieten zowel DiGiannantonio als Jorge Martin zien in hun eerste seizoen Moto2 dat die stap niet te groot is. Kortom, wat je zegt is onzin.

Natuurlijk zit er een verschil tussen de verschillende klassen, maar wat is daar mis mee? Ik heb nog nergens een discussie over een te groot verschil tussen de klasses gezien. Ik hoor geen televisie commentator praten over een te grote stap tussen de klasses. Maar Fuzzy vind de stap te groot. Dat mag, en ik mag dat onzin vinden
     Reageer met citaat 
Wat de SSP300/SSP600 wel mooi laat zien is dat er in NL gewoonweg te weinig interesse is om diep in de buidel te tasten om Nederlands wegracetalent verder te helpen. Talent is er zat in Nederland maar geen geld beschikbaar is als het er echt op aankomt. De SSP300 kan blijkbaar nog worden betaald maar daarna wordt het al snel te duur. En dan heb ik het nog niet eens over de GP's. Daar kon Bendsneijder terecht omdat hij met geld van Red Bull bij Ajo mocht beginnen en aankomend jaar vooral omdat hij ook Indonesisch bloed heeft. We zitten vaak te mopperen dat er zoveel Spanjaarden en Italianen zijn maar het eerlijke verhaal is gewoon dat er in die landen dus wel sponsoren bereid zijn grote sommen geld op tafel te leggen. Het blijft voor Nederlanders vechten tegen de bierkaai, en dat ligt dus aan Nederland zelf, kunnen we de Spanjaarden en Italianen niet verwijten.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 29-12-20 om 10:31:27
Wat de SSP300/SSP600 wel mooi laat zien is dat er in NL gewoonweg te weinig interesse is om diep in de buidel te tasten om Nederlands wegracetalent verder te helpen. Talent is er zat in Nederland maar geen geld beschikbaar is als het er echt op aankomt. De SSP300 kan blijkbaar nog worden betaald maar daarna wordt het al snel te duur. En dan heb ik het nog niet eens over de GP's. Daar kon Bendsneijder terecht omdat hij met geld van Red Bull bij Ajo mocht beginnen en aankomend jaar vooral omdat hij ook Indonesisch bloed heeft. We zitten vaak te mopperen dat er zoveel Spanjaarden en Italianen zijn maar het eerlijke verhaal is gewoon dat er in die landen dus wel sponsoren bereid zijn grote sommen geld op tafel te leggen. Het blijft voor Nederlanders vechten tegen de bierkaai, en dat ligt dus aan Nederland zelf, kunnen we de Spanjaarden en Italianen niet verwijten.


Mee eens. In Nederland heeft men er geen geld voor over, maar de sport is hier ook klein dat maakt ook dat bedrijven hun geld niet terug kunnen verdienen.

Maar dan wil ik ook nog wel even mijn stokpaardje berijden.
World Supersport is in handen van Dorna en die verdient zo verschrikkelijk veel geld, waar niks mis mee is natuurlijk, maar er zou best iets minder naar aandeelhouders mogen en veel meer naar de teams mogen terug vloeien en daarmee indirect naar de coureurs. Teams zouden dan veel vrijer zijn om die rijders in dienst te nemen die de voorkeur hebben.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
@Optimate en Johannes: allebei natuurlijk een heel goed punt. Stiekum weten we natuurlijk wel dat het in Z Europa zo aan toe gaat. Ik ben geen econoom. Maar wat ik me afvraag waarom stoppen sponsoren in Spanje zoveel geld in onze geliefde sport terwijl het daar toch econmisch slechter gaat dan bij ons? Of leef ik in dat opzicht onder een steen?
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 29-12-20 om 08:58:40
(...)


Jij doet voorkomen alsof jij weet wat de doelstelling van AEB is. Dat weet je echter niet, maar je doet een aanname op basis van de eerdere aanstelling van BB64. En assumption is the mother of all ....

Verder geef je aan dat de stap van een 300 naar een 600 te groot is. En in eenzelfde adem zeg je dat het gat tussen de Moto3 en Moto2 ook te groot is. Echter lieten zowel DiGiannantonio als Jorge Martin zien in hun eerste seizoen Moto2 dat die stap niet te groot is. Kortom, wat je zegt is onzin.

Natuurlijk zit er een verschil tussen de verschillende klassen, maar wat is daar mis mee? Ik heb nog nergens een discussie over een te groot verschil tussen de klasses gezien. Ik hoor geen televisie commentator praten over een te grote stap tussen de klasses. Maar Fuzzy vind de stap te groot. Dat mag, en ik mag dat onzin vinden


klopt dat is ook een aanname van mij. Maar is dat niet wat we hier allemaal doen? we hebben tenslotte weinig inside info. VWB DiGiannantonio als Jorge Martin dat zijn dan allicht de uitzonderingen.

Allicht heeft het er mee te maken dat ik persoonlijk de SSP 300 klasse geen drol vind voorstellen. Nogmaals in mijn optiek zijn het opgeleukte straatmotoren met bar weinig vermogen. Er zullen ongetwijfeld coureurs zijn die het uit die klasse ineens goed doen op een 600. Maar dat zijn in mijn optiek dan wel de uitzonderingen.

Ik zeg ook niet dat je vanuit de SSP 300 niet kan doorstromen om een goede SSP rijder te worden.

Mijn gevoel is dat je op een SSP 300 niet zo leert racen als je op een 600 doet. Maar ik ben ook geen coureur dus ook dat is een aanname.

Mijn punt is dat er bij een overgang van de 300 naar de 600 vaak (met nadruk op vaak) zeker wat gewenningstijd zal zijn.

Mijn redenatie over de doelstelling van EAB is inderdaad gebasseerd op het aannemen van Bo. Buis was ondertussen wel al kampioen in de 300. schijnbaar was dit niet genoeg om voor EAB een kandidaat te zijn voor een zitje in het WSS600.

Uiteraard zitten er naast de prestaties natuurlijk ook een tal van andere factoren bij die van invloed zijn. Een forse is natuurlijk wel de zak met geld die je mee kan nemen.

De enige manier om er achter te komen waarom EAB Bo had gecontracteerd en niet een Buis of Deroue is Ferry zelf vragen..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 29-12-20 om 13:54:49
@Optimate en Johannes: allebei natuurlijk een heel goed punt. Stiekum weten we natuurlijk wel dat het in Z Europa zo aan toe gaat. Ik ben geen econoom. Maar wat ik me afvraag waarom stoppen sponsoren in Spanje zoveel geld in onze geliefde sport terwijl het daar toch econmisch slechter gaat dan bij ons? Of leef ik in dat opzicht onder een steen?


Ik denk dat dat ook voornamelijk met temperament te maken heeft. Allicht dat zuid europeanen over het algemeen ook meer open staan voor spectakel zoals motor en autosport levert.

Zeker motorsport is volgens mij ondanks de successen van vroeger nog steeds de sport waar mensen van denken dat het ruig volk is allemaal. Hard scheuren is in onze cultuur natuurlijk over het algemeen maar asociaal...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 29-12-20 om 13:54:49
...............Ik ben geen econoom. Maar wat ik me afvraag waarom stoppen sponsoren in Spanje zoveel geld in onze geliefde sport terwijl het daar toch econmisch slechter gaat dan bij ons? Of leef ik in dat opzicht onder een steen?


Nou, ik vraag me dat ook vaak af.
Wij zijn in verhouding zo rijk en daar heeft men giga schulden en bij een crisis doen Italie en Spanje een dwingend beroep op de Noordelijke landen om financiƫle steun te verlenen en staan ze op de achterste benen als we dat niet meteen willen. Hier houden we ons strikt aan regels en daar is sponsoring in overvloed voor sport, ook door banken, die dan weer steun uit het noorden krijgen. Weet niet of dat nu nog zo is, maar in de recente geschiedenis nog wel.

Ik snap er ook niks van!
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 30-12-20 om 09:31:50
(...)


Nou, ik vraag me dat ook vaak af.
Wij zijn in verhouding zo rijk en daar heeft men giga schulden en bij een crisis doen Italie en Spanje een dwingend beroep op de Noordelijke landen om financiƫle steun te verlenen en staan ze op de achterste benen als we dat niet meteen willen. Hier houden we ons strikt aan regels en daar is sponsoring in overvloed voor sport, ook door banken, die dan weer steun uit het noorden krijgen. Weet niet of dat nu nog zo is, maar in de recente geschiedenis nog wel.

Ik snap er ook niks van!


Snap er ook niks van. Maar kijk is naar FC Barcelona. Heeft gigantische schulden, maar kon al die jaren wel gewoon maar bakken met geld uitgeven aan nieuwe spelers. Dat is nu een beetje stop gezet. Maar blijkbaar kan dat allemaal in die landen..
     Reageer met citaat 
Krummenacher naar EAB volgens Speedweek.
Dan heeft Schoenmakers een puike vervanger voor Bo gestrikt!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 30-12-20 om 17:56:24
Krummenacher naar EAB volgens Speedweek.
Dan heeft Schoenmakers een puike vervanger voor Bo gestrikt!


Absoluut! Krummenacher heeft z'n sporen in de WSS al verdient met de titel in 2019.

Het afgelopen jaar was cru voor hem, het MV avontuur was snel voorbij.

Een getergde en snelle Krummenacher op een Yamaha in het team van EAB. Ik verwacht een gevaarlijke combinatie voor de titel aankomend jaar.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
In vervolg op deze laatste pagina kwam ik net aardig statistiekje tegen van waaruit iemand vaststelde dat motorsport in Spanje, qua grootte/belangstelling, zo ongeveer de 5e sport moet zijn (na voetbal, basketbal, tennis en autosport).

De onderzoeker had het aantal 'mentions' in de journaals bij TVE 1 (zeg maar Nos van Spanje) op primetime geturfd. Voetbal kwam bv op 365, motorsport (inclusief Dakar, cross en superbikes) op 151.

Dan hebben we in Nederland nog lange weg te gaan.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: