Wegraceforum Café Part 16 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 102

*Topic is gesloten*
Topic: Wegraceforum Café Part 16 (349044 keer gelezen)
Capirex_65
#Be a Racer

Quatar is niet representatief, die omgeving en ook Dubai is niet geschikt voor motoren. Veel te heeet, geen beschutting geen leuke wegen en routes. Plus de bevolking in dat deel van de wereld heeft er ook niets mee, er heerst daar een echte auto cultuur, met name duitse status zooi en japanse offroads met full options. Dikke V8 Nissan en Toyota 4wd's, leuk spul trouwens.

Maleisie is net als Spanje helemaal motorgek, bij de grensovergang tussen Singapore, (Tuas), en Maleisie zie je elke dag duizenden en duizenden forensen op meestal 150 cc GP replica's. De tropen is ook heet maar je hebt er meer beschutting door de wouden en leuke wegen door de bergen en heuvels. De races daar zijn ook goed bezocht altijd.

Elk land heeft zijn eigen sport, buiten een enkele Koreaan of Noor doet er verder niemand aan schaatsen mee geloof ik. Persoonlijk vind ik er niets aan, het Alpine Ski circus is leuker om naar te kijken, net als het nieuwere Red Bull Crushed Ice.

Mijn rijdende USA collega's rijden zonder uitzondering HD, zijn meer bezig met van die neon lampen onder het motorblok dan banden of vering. Het blijft voor ons een vreemde uiting.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Capirex_65 schreef 26-01-21 om 08:24:46
(...)...Chevron...


Bestaat dat nog dan? Dat is lang geleden al toch Texaco geworden?
fuzzybear
600 CC Super Single!!

RG500IU schreef 26-01-21 om 10:08:05
Qatar is idd nou net het verkeerde voorbeeld
Zoek de cijfers maar eens op, de laatste paar keren was het op Sepang uitverkocht volgens mij. In die hoek van Azie is racen zeker populair. Thailand heeft niet alleen sinds kort een GP, Indonesie komt er bv ook aan..


klopt ook wel weer maar dat is weer net een andere hoek inderdaad.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Optimate schreef 26-01-21 om 15:04:39
(...)


Bestaat dat nog dan? Dat is lang geleden al toch Texaco geworden?


Texaco is onderdeel van de Chevron corporation. Texaco vind je eigenlijk ook alleen nog als benzinestations maar volgens mij wordt onder die naam geen upstream olie en gas activiteiten meer gedaan. Chevron heeft in de US (en wellicht andere landen) benzinestations maar onder de naam Chevron wordt ook olie en gas gewonnen
Capirex_65 schreef 26-01-21 om 15:00:04
Quatar is niet representatief, die omgeving en ook Dubai is niet geschikt voor motoren. Veel te heeet, geen beschutting geen leuke wegen en routes. Plus de bevolking in dat deel van de wereld heeft er ook niets mee, er heerst daar een echte auto cultuur, met name duitse status zooi en japanse offroads met full options. Dikke V8 Nissan en Toyota 4wd's, leuk spul trouwens.

Maleisie is net als Spanje helemaal motorgek, bij de grensovergang tussen Singapore, (Tuas), en Maleisie zie je elke dag duizenden en duizenden forensen op meestal 150 cc GP replica's. De tropen is ook heet maar je hebt er meer beschutting door de wouden en leuke wegen door de bergen en heuvels. De races daar zijn ook goed bezocht altijd.

Elk land heeft zijn eigen sport, buiten een enkele Koreaan of Noor doet er verder niemand aan schaatsen mee geloof ik. Persoonlijk vind ik er niets aan, het Alpine Ski circus is leuker om naar te kijken, net als het nieuwere Red Bull Crushed Ice.

Mijn rijdende USA collega's rijden zonder uitzondering HD, zijn meer bezig met van die neon lampen onder het motorblok dan banden of vering. Het blijft voor ons een vreemde uiting.


Ieder zijn ding natuurlijk, ik kijk ook niet veel meer naar schaatsen maar toevallig zapte ik afgelopen zondag even langs de machtige rit die Roest op de 5 km wist neer te zetten, dat vind ik wel machtig mooi om te zien hoor. Hoe de bakens toch elke keer weer verzet worden blijft mooi. En bij de Olympische spelen ga ik er speciaal voor zitten en leg ik het werk even stil.
Capirex_65
#Be a Racer

Chrissifumi schreef 26-01-21 om 16:23:25
(...)


Texaco is onderdeel van de Chevron corporation. Texaco vind je eigenlijk ook alleen nog als benzinestations maar volgens mij wordt onder die naam geen upstream olie en gas activiteiten meer gedaan. Chevron heeft in de US (en wellicht andere landen) benzinestations maar onder de naam Chevron wordt ook olie en gas gewonnen


Klopt helemaal, Chevron is 1 van de big 5 wereldwijd. Het deel waar ik werk heet Chevron Oronite, we ontwikkelen en verkopen additieven pakketten voor olie produkten voor Automotive en IEO. Automotive vooral de truck markt en IEO houdt in Industrial Engine Oils, additieven voor smeermiddelen voor generatoren, Diesel elektrische treinen (heel grote markt wereldwijd), en scheepvaart. Mijn afdeling. Additieven voor cilinder smeerolie, die hele grote 2takt diesels op mega schepen, system oil, olie voor het draaiende deel en olie voor 4takt schepen. Wereldwijd zijn er 3 grote additieven fabrikanten, Oronite, Lubrizol en Infineum. Mijn rol daarin is opzetten en uitvoeren van veldtesten voor scheeps smeermiddelen. Als de resultaten ok zijn krijgen we van de betreffende motorfabrikant, MAN B&W of Wartsila, een Non Objection Letter op het additieven pakket en verkopen we het aan Chevron maar ook de concurrent. Texaco, Shell heeft cilinder smeerolien met onze additieven. ook in samenwerking met kleinere klanten ontwikkelen we nieuwe produkten, de basis olie van de klant met onze additieven. In het normale leven betekent het heel veel reizen, in 2019 ben ik geloof ik 26 keer naar Schiphol geweest voor een trip naar een van onze schepen. Variërend van Bremen tot Busan, Zuid Korea.

Een heel verhaal geworden .

Ons kantoor zit op de Vondelingenplaat aan de Nieuwe Maas. Zeg maar op het terrein van Shell raffinaderij. Kantoren, analytische labs en proefstanden met diverse motoren.

https://www.youtube.com/watch?v=QppUAY9T7zI

Filmpje over mijn job. Op 1.10 minuut en 2.02 ben ik even te zien. Gefilmd op onze eigen tanker Andromeda Voyager in Dubai Dry Docks, een MAN B&W 6-90 en de kleinere motor is een Wartsila 8-46 op de Color Magic cruiseliner. 6-90 = aantal cilinders-zuigerdiameter. In dit geval 90 cm diameter zuigers met een slag van 2.5 meter. Je kunt in de cilinder staan om te meten/fotograferen.

« Gewijzigd: 26-01-2021 om 22:50:13 door Capirex_65 »

Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Mooi spul Capirex!
Capirex_65
#Be a Racer

Dank, zo'n motortje past niet in je auto zeg maar
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Kees schreef 25-01-21 om 18:32:29
En de Superbowl komt er weer aan!

Voor mensen zonder NFL network, de BBC zendt de wedstrijd uit op 7 februari, ...

Ik weet dat het in de USA 'huge' is, maar het wil mij maar niet pakken. Misschien helpt kennis vd regels het beter te begrijpen, kwartje tot nu toe nog niet gevallen..Als je nog tips hebt, welkom..

Kijk elk jaar wel half uurtje op de BBC, maar dan wordt het toch te laat vanwege werken de volgende dag..
fuzzybear
600 CC Super Single!!

Capirex_65 schreef 26-01-21 om 21:09:59
(...)


Klopt helemaal, Chevron is 1 van de big 5 wereldwijd. Het deel waar ik werk heet Chevron Oronite, we ontwikkelen en verkopen additieven pakketten voor olie produkten voor Automotive en IEO. Automotive vooral de truck markt en IEO houdt in Industrial Engine Oils, additieven voor smeermiddelen voor generatoren, Diesel elektrische treinen (heel grote markt wereldwijd), en scheepvaart. Mijn afdeling. Additieven voor cilinder smeerolie, die hele grote 2takt diesels op mega schepen, system oil, olie voor het draaiende deel en olie voor 4takt schepen. Wereldwijd zijn er 3 grote additieven fabrikanten, Oronite, Lubrizol en Infineum. Mijn rol daarin is opzetten en uitvoeren van veldtesten voor scheeps smeermiddelen. Als de resultaten ok zijn krijgen we van de betreffende motorfabrikant, MAN B&W of Wartsila, een Non Objection Letter op het additieven pakket en verkopen we het aan Chevron maar ook de concurrent. Texaco, Shell heeft cilinder smeerolien met onze additieven. ook in samenwerking met kleinere klanten ontwikkelen we nieuwe produkten, de basis olie van de klant met onze additieven. In het normale leven betekent het heel veel reizen, in 2019 ben ik geloof ik 26 keer naar Schiphol geweest voor een trip naar een van onze schepen. Variërend van Bremen tot Busan, Zuid Korea.

Een heel verhaal geworden .

Ons kantoor zit op de Vondelingenplaat aan de Nieuwe Maas. Zeg maar op het terrein van Shell raffinaderij. Kantoren, analytische labs en proefstanden met diverse motoren.

https://www.youtube.com/watch?v=QppUAY9T7zI

Filmpje over mijn job. Op 1.10 minuut en 2.02 ben ik even te zien. Gefilmd op onze eigen tanker Andromeda Voyager in Dubai Dry Docks, een MAN B&W 6-90 en de kleinere motor is een Wartsila 8-46 op de Color Magic cruiseliner. 6-90 = aantal cilinders-zuigerdiameter. In dit geval 90 cm diameter zuigers met een slag van 2.5 meter. Je kunt in de cilinder staan om te meten/fotograferen.


Leuke info bedankt daarvoor. Mooie vak ook erg divers. Ik ben helaas niet technisch onderlegt en werk maar als begeleider in de gahandicapten zorg. Maar jij ziet veel van de wereld zo.

Die eigen tanker is dat een schip wat enkel en alleen dan vaart om jullie producten te testen? Of word hij ook beladen en vervoeren jullie dan ook wat om de realiteit verder na te bootsen?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Trax
ZAC #111 en #717

Voor RG:
Everything you always wanted to know about American Football but were afraid to ask

Overigens is Tom Brady af en toe te vinden bij één van mijn klanten. Hij heeft een hele mooie Nederlandse boot...
De Viva a Vida

« Gewijzigd: 27-01-2021 om 09:41:04 door Trax »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax
ZAC #111 en #717

Capirex_65 schreef 26-01-21 om 21:09:59
(...)


Klopt helemaal, Chevron is 1 van de big 5 wereldwijd. Het deel waar ik werk heet Chevron Oronite, we ontwikkelen en verkopen additieven pakketten voor olie produkten voor Automotive en IEO. Automotive vooral de truck markt en IEO houdt in Industrial Engine Oils, additieven voor smeermiddelen voor generatoren, Diesel elektrische treinen (heel grote markt wereldwijd), en scheepvaart. Mijn afdeling. Additieven voor cilinder smeerolie, die hele grote 2takt diesels op mega schepen, system oil, olie voor het draaiende deel en olie voor 4takt schepen. Wereldwijd zijn er 3 grote additieven fabrikanten, Oronite, Lubrizol en Infineum. Mijn rol daarin is opzetten en uitvoeren van veldtesten voor scheeps smeermiddelen. Als de resultaten ok zijn krijgen we van de betreffende motorfabrikant, MAN B&W of Wartsila, een Non Objection Letter op het additieven pakket en verkopen we het aan Chevron maar ook de concurrent. Texaco, Shell heeft cilinder smeerolien met onze additieven. ook in samenwerking met kleinere klanten ontwikkelen we nieuwe produkten, de basis olie van de klant met onze additieven. In het normale leven betekent het heel veel reizen, in 2019 ben ik geloof ik 26 keer naar Schiphol geweest voor een trip naar een van onze schepen. Variërend van Bremen tot Busan, Zuid Korea.

Een heel verhaal geworden .

Ons kantoor zit op de Vondelingenplaat aan de Nieuwe Maas. Zeg maar op het terrein van Shell raffinaderij. Kantoren, analytische labs en proefstanden met diverse motoren.

https://www.youtube.com/watch?v=QppUAY9T7zI

Filmpje over mijn job. Op 1.10 minuut en 2.02 ben ik even te zien. Gefilmd op onze eigen tanker Andromeda Voyager in Dubai Dry Docks, een MAN B&W 6-90 en de kleinere motor is een Wartsila 8-46 op de Color Magic cruiseliner. 6-90 = aantal cilinders-zuigerdiameter. In dit geval 90 cm diameter zuigers met een slag van 2.5 meter. Je kunt in de cilinder staan om te meten/fotograferen.


Geweldig verhaal, heel interessant. Die scheepsmotoren zijn zo gigantisch! En hele gave technieken zoals genoemde tweetakt diesel.

De tweetakt is niet dood!
Gebruiken ze Roots blowers bij scheepsmotoren voor spoeldruk?
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Capirex_65
#Be a Racer

Zo weet ik van de zorgsector en aanverante weer niets, total ander vakgebied.

Werk met gehandicazpten lijkt me een pittige uitdaging. Mega respect voor wie dat vak verstaat.

We hebben zelf een tankervloot, laden in de Golf en lossen in PAl. PAL is een ankerplaats buiten de milieuzone van westcoast, we hebben 2 lightering vessels die de ruwe olie overpompen en op de raffinaarderij afleveren. Deze lopen op MGO, Marine Diesel. Zo hoef je op de VLCC's, de grote tankers geen 2 brandstoffen te hebben. Qua kosten kan het uit om 2 overslag tankers op diesel te hebben. De VLCC's kunnen ook niet aan de kant daar. Te groot, In de Golf zijn de havens op maat gemaakt voor de mega tankers om ruwe olie te pakken.

Een veldtest moet uitgevoerd onder normale bedrijfsomstandigheden, ze varen gewoon hun schema.


https://www.youtube.com/watch?v=k0u2lhV4K6E

Stukje van Richard Hammond Big, Op de Marie Maersk, een zuster van de Merete Maersk waar we op testen. Belangrijkste is wat de Chief Engineer laat zien, slijtage en vervuiling rond het pakket zuigerveren. Naast de demontage van 1 zuiger controleren we de rest inwendig, gewoon in het inlaatspruitstuk.

Er zitten gewoon hele grote uitlaatgas turbo's op. Naast auxiliary blowers, met een electro motor aangedreven schoep om wat voor druk te genereren.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
Citaat:
Voor RG:
Everything you always wanted to know about American Football but were afraid to ask


En in een (langer) filmpje ziet dat er dan zo uit:

https://www.youtube.com/...mp;ab_channel=NinhLy

« Gewijzigd: 27-01-2021 om 16:48:36 door Kees »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

Dank Tr@x & Kees, ga het eens bekijken

Pagina's: 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 102

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: