Qatar /Doha 2 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
2

Losail

4 april 2021
Qatar Losail International Circuit, Doha

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jaume Masiá
2Jeremy Alcoba
3Gabriel Rodrigo
4Tatsuki Suzuki
5Andrea Migno
Volledige uitslag »

RACE

1Pedro Acosta
2Darryn Binder
3Niccolò Antonelli
4Andrea Migno
5Kaito Toba
Volledige uitslag »

TRIVIA

Mede ten gevolge van de dan geldende economische crisis worden, in een poging de kosten te drukken, met ingang van de eerste GP in 2009 de vrijdagochtendtrainingen gecancelled.
De Italiaanse rookie Romano Fenati (Team Italia - FTR Honda) behaalde hier in 2012 tijdens zijn Grand Prix debuut een tweede plaats. De laatste debutant die gelijk het podium haalde was Noriyuki Haga (500cc) op Suzuka in 1998.
Sandro Cortese (Red Bull KTM) ging de geschiedenis in door in 2012 de eerste Poleposition te veroveren in de nieuwe 4-takt categorie die de 125cc klasse verving. Maverick Viñales en Louis Rossi (beiden FTR Honda) complementeerden de eerste startrij.
Rookie Pedro Acosta (Red Bull KTM) behaalde hier in 2021 zijn eerste Grand Prix zege in race 2 door op sensationele wijze het hele veld achter zich te laten na een start (na een straf) vanuit de pitlane.
Albert Arenas (Team Aspar) zorgde met zijn zege in de Moto 3 race in 2020 voor de 100e Grand Prix zege van KTM.
De 2011 seizoensopener werd gewonnen door Nicolás Terol (125cc), Stefan Bradl (Moto2) en Casey Stoner (MotoGP), alle drie verzilverden hun Poleposition met een zege. De laatste keer dat dit gebeurde was Jerez 2005 (Simoncelli, Pedrosa en Rossi).
Jack Miller (Red Bull KTM Ajo) werd hier in 2014 de eerste Australiër die een race in de lichste klasse won sinds Casey Stoner (Sepang 2004), het was tevens de eerste keer dat hij op het podium stond.
Kaito Toba (Idemitsu Honda) behaalde hier in 2019 de allereerste Japanse winst in de Moto3 klasse.
David Alonso (CFMoto) zorgde hier in 2024 voor de eerste zege van het Chinese merk dat gebruik maakte van KTM blokken.
Livio Loi (RW Racing/Honda) kwalificeerde zich hier in 2016 op de tweede plaats. Hiermee evenaarde hij de beste kwalificatieplaats door een Belgische coureur in de 125cc/Moto 3 klasse (Lucio Pietroniro: Francorchamps 1985)
Alexis Masbou won hier vanaf zijn allereerste Poleposition in 2015, Enea Bastianini (P2) en Danny Kent zorgden voor het eerste volledige Honda podium sinds de Braziliaanse GP (Rio de Janeiro) van 1999.
Sandro Cortese (Team Germany Aprilia) reed zijn 100e GP in 2011 en vierde dat met een tweede plek op het podium. Cortese werd na Jorge Lorenzo de op een na jongste rijder met 100 GP starts achter zijn naam.
In de door Jorge Lorenzo (Caja Madrid Derbi) voor Andrea Dovizioso (Kopron Scot Honda) gewonnen race stond Álvaro Bautista (Seedorf Aprilia) in 2004 met een derde plaats voor het eerst in zijn carrière op het podium.
Matia Pasini (Aprilia) was hier in 2008 de laatste rijder in de geschiedenis die bij zijn debuut in de 250cc klasse gelijk wist te winnen.
Bij de start van het seizoen 2008 wordt de openings GP van het seizoen voor het eerst onder kunstlicht verreden. Overdag is de hitte hier immens en s'avonds levert het spektakel op voor de televisiekijker is de algemene gedachte...
Maverick Viñales (Blusens Avintia FTR Honda) behaalde hier in 2012 na de laatste 2-takt zege in het voorgaande jaar ook de eerste zege in de nieuwe vervangende 4-takt klasse met 250cc eencylinders.
Na de Moto 2 zege van Scott Redding op Silverstone in 2013 was er een recordreeks van 20 openvolgende GP's met winst voor coureurs uit Spanje. Jack Miller beëindigde deze serie hier in 2014 met zijn eerste Moto 3 overwinning.
Topic: Qatar /Doha 2 (4586 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Dikke boetes van €1000,- voor Mcphee en Alcabo omdat ze hebben “gevochten” na hun crash. Ook moeten beide uit de pitlane starten in Portugal waarbij Alcoba na 5sec mag vertrekken en Mcphee na 10 sec.

https://twitter.com/...807082829246468?s=21

https://twitter.com/...807356386123777?s=21

Hier het handgemeen:
https://twitter.com/...815252649873420?s=21

« Gewijzigd: 05-04-2021 om 00:41:14 door MB84 »

De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 05-04-21 om 00:30:59
Dikke boetes van €1000,- voor Mcphee en Alcabo omdat ze hebben “gevochten” na hun crash. Ook moeten beide uit de pitlane starten in Portugal waarbij Alcoba na 5sec mag vertrekken en Mcphee na 10 sec.

https://twitter.com/...807082829246468?s=21

https://twitter.com/...807356386123777?s=21

Hier het handgemeen:
https://twitter.com/...815252649873420?s=21


Kunnen ze elkaar nog 5 seconden meppen voor ze wegrijden.

De straf valt me trouwens nog mee, volgens mij mcoht Brian Schouten destijds een race niet starten? Extra dom voor een ervaren coureur als McPhee. Al wordt hij er wel erg vaak door anderen afgekegeld, misschien was dit de druppel.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 

Omdat ik in voorgaande post van MB oa blauw gekleurd filmpje zie, hier ander filmpje vd volledige knokpartij uit de helikopter.
Ik snap McPhee's reactie best wel nadat ie vorige week ook al uit de race gekegeld was.
Maar dat knokken wordt de heren dus kwalijk genomen en daarvoor dus de straffen.
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 05-04-21 om 00:30:59
Dikke boetes van €1000,- voor Mcphee en Alcabo omdat ze hebben “gevochten” na hun crash. Ook moeten beide uit de pitlane starten in Portugal waarbij Alcoba na 5sec mag vertrekken en Mcphee na 10 sec.

https://twitter.com/...807082829246468?s=21

https://twitter.com/...807356386123777?s=21

Hier het handgemeen:
https://twitter.com/...815252649873420?s=21


Uit de pit starten gewoon een race schorsen! Dit soort gedrag moet je keihard aanpakken!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 05-04-21 om 13:23:33
(...)


Uit de pit starten gewoon een race schorsen! Dit soort gedrag moet je keihard aanpakken!


Ben ik zeker met je eens. Ik heb Mcphee in mijn DC maar ik word hier niet blij van. Niet alleen omdat hij niet scoort ook omdat hij zich zo gedraagt. Zijn frustraties snap ik wel overigens.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 04-04-21 om 17:19:25
Close Racing leuk, maar we zijn wat mij betreft nu op een punt gekomen dat het wel wat minder mag. ...

Ik denk dat je met die woorden aan zo iets als hieronder denkt?

Binder raakt Rodrigo, je ziet de laatste zijn achterwiel omhoog gaan. Ondanks de rembeschermer
(die afbreekt en in volgende beeld op asfalt ziet vallen) kan de voorrem dus kennelijk toch nog ingedrukt worden.
Behalve dit zag ik zondag meerdere momenten op het rechte stuk (mensen die de grasstrook ingedwongen werden)
dat het maar net aan goed ging.

Het is bijna wachten tot er zich een schokkende gebeurtenis voldoet en men weer gaat spreken van "het moet anders".
De mannekes kunnen ook nu nog aangesproken worden om dat te voorkomen...

Of vinden jullie dat het er bij hoort (PS niet hele verhaal quoten als je reageren wil )?
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 04-04-21 om 17:19:25
Close Racing leuk, maar we zijn wat mij betreft nu op een punt gekomen dat het wel wat minder mag. Het wordt nu ook een soort van loterij.


Dit is gewoon niet leuk meer en het is ook niet spannend. Het krioelt als marmotten door mekaar heen en er valt geen wijs uit te worden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik ben het met jullie eens. We houden allemaal van close racing, maar de Moto3 is soms TE. Ik heb vaak ook moeite om bij te houden wie waar en op welke positie ligt, omdat het dus elke bocht en na elk recht stuk verandert.

Je weet soms niet waar je kijken moet.....Er zijn wat uitzonderingen qua races, maar 9/10 keer is het te onoverzichtelijk.

En ze rijden elkaar eigenlijk alleen maar in de weg. Echt fantastisch hoe zo'n Rookie als Acosta vanuit de pitlane de race weet te winnen, maar dan gaat er dus iets niet goed. Hij reed op momenten meer dan 1,5 seconde per rondje sneller dan de kopgroep. In de kopgroep zit totaal geen pace als je elkaar elke bocht voorbij vliegt. Soms 3/4 man breed.

Wat Acosta gisteren flikte gaat je in de Moto2/ MotoGP never nooit niet lukken. Hoe goed je ook bent. Je hebt mazzel als je daar met een puntje weg komt.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Maar ik sta er een beetje dubbel in. Ik vind de Moto3 races nog steeds leuk om te kijken. Het is wel een spectakelstuk met verrassende wendingen en uitslagen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 05-04-21 om 17:13:16
...fantastisch hoe zo'n Rookie als Acosta vanuit de pitlane de race weet te winnen, maar dan gaat er dus iets niet goed....

Onwaarschijnlijk toch? Bij doorkomst ronde 1 3/4 rechte stuk achter (ruim 11 seconden) en dan zienderogen inlopen. Dat achtervolgende groepje was klein en daar werd wel goed samengewerkt zonder elkaar in de weg te rijden. Wat jij zegt: normaal gesproken mag je met mazzel nog 1 puntje scoren..
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 04-04-21 om 22:23:24
Komt doordat alle Honda’s en KTM’s (en alles wat met een andere sticker erop) met precies hetzelfde materiaal rijdt. Maakt niet uit bij welk team je zit. Oké vering en remmen kunnen anders zijn, maar geloof dat de meeste in de moto3 wel het hetzelfde rijden.
Vroeger had je veel meer verschillen in de 125cc, maar was de top ook veel kleiner en moest je echt bij bepaalde teams rijden om voorin mee te kunnen doen.


Dit is imho ook de oorzaak. De fietsen zijn ook een beetje uitontwikkeld en we rijden ook al een tijdje met dezelfde Dunlops dus ook alle data is wel bekend. Zet er een stel over-ambitieuze Zuid Europeanen op en je krijgt het schouwspel wat we nu ieder weekend te zien krijgen.

Ik heb graag het gevoel dat ik naar de beste drie coureurs op het podium zit te kijken maar bij Moto3 ontbreekt dat gevoel vaak. Een oplossing weet ik ook niet zo gauw.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 05-04-21 om 13:42:46
(...)
Ben ik zeker met je eens. Ik heb Mcphee in mijn DC maar ik word hier niet blij van. Niet alleen omdat hij niet scoort ook omdat hij zich zo gedraagt. Zijn frustraties snap ik wel overigens.


Nou, dit viel toch wel allemaal mee? Het had eerder iets koddigs. Mannen in racepakken die proberen te vechten... Je krijgt een motorfiets in je nek van een idioot die zich totaal verremt, je ziet je titelkansen alweer verdwijnen en dan moet je deemoedig het hoofd buigen in het kader van “ het hoort er allemaal bij”. Sport is ook een beetje emotie. Ik vind tijdstraffen ed. zijn voor gedrag op de baan. Niet dit. Hoogstens een boete. Nu is zijn 3e race effectief ook naar de kl***
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Een goed punt hierboven aangehaald, technisch gezien zijn die Moto3 dingen uitontwikkeld. KTM, met al die submerken van ze, en Honda zitten op hetzelfde niveau nu. Uit een 1 cilinder 250 cc 4takt blokje valt ook niet veel meer te halen denk ik.

Dus krijg je a la merken cup races dit soort rijden, een veld vol Spaanse en Italiaanse tieners vol adrenaline en snode plannen. Wel erg vermakelijk om naar te kijken, dat wel.

Dat het af en toe misgaat is onvermijdelijk denk ik.

Die Acosta zeg, wat een prestatie, de opvolger van Jorge Martin is al opgestaan Het schijnt aan bomen te groeien in Spanje lijkt wel.

Voor Moto3 is het tijd om technisch verder te gaan, van mij mogen het ook 2 cil V twin blokjes worden opv die grasmaaiers.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 05-04-21 om 16:11:55
(...)

Ik denk dat je met die woorden aan zo iets als hieronder denkt?
(afbeelding)


Het is bijna wachten tot er zich een schokkende gebeurtenis voldoet en men weer gaat spreken van "het moet anders".
De mannekes kunnen ook nu nog aangesproken worden om dat te voorkomen...

Of vinden jullie dat het er bij hoort (PS niet hele verhaal quoten als je reageren wil )?


ik ben het ook met je eens.

Je zag coureurs meerdere keren buiten de baan raken op het rechte stuk en dat waaieren in zo'n groep is ook te gek voor woorden.

Patrick vd Goorbergh was er ook vrij duidelijk over. Die vind het ook niet kunnen. Melde ook dat hij in zijn nog actieve periode hier al op tegen was.

Zeker hier zorgt het buiten de baan raken voor rare situaties. De hoeveelheid zand en stof die opgeworpen worden is bizar.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: