Grand Prix historie algemeen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 39

Topic: Grand Prix historie algemeen (326089 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 18-05-21 om 10:17:08
..
Rob had een te kleine tank op zijn Suzuki en moest op het eind binnen komen om te tanken.

Klopt, dat had ik ook gelezen:
Citaat:
Bron moest een ongeplande tankstop maken waardoor hij een halve minuut verloor
     Reageer met citaat 
Over een vergissing van een helper over de laatste ronden kan ik niets vinden in de verslagen van 50 jaar geleden, want zo lang is het al weer terug in de tijd.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Dankzij Johannes en zijn archieven er achter gekomen dat dit verhaal over Rob Bron (dat al op de vorige pagina begon) toch weer anders is dan er op Internet te vinden ..

Niet alleen in het verslag van Motor, maar ook andere bronnen, melden dat Rob op 2 ronden acherstand van winnaar Agostini als 2e over de streep kwam.
Kijk je echter op 'officieel orgaan' motogp.com bij de results sectie dan staat daar dat Bron 2e werd op 13,2 sec..Wat we wel vaker zien, lang niet altijd betrouwbare bron dus

Ja jullie lezen het goed jongens en meisjes: de nr 2 op 2 ronden, dat gebeurde vroeger wel eens..

« Gewijzigd: 19-05-2021 om 10:01:07 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 19-05-21 om 09:49:47
Dankzij Johannes en zijn archieven er achter gekomen dat dit verhaal over Rob Bron (dat al op de vorige pagina begon) toch weer anders is dan er op Internet te vinden ..

Niet alleen in het verslag van Motor, maar ook andere bronnen, melden dat Rob op 2 ronden acherstand van winnaar Agostini als 2e over de streeo kwam.
Kijk je echter op 'officieel orgaan' motogp.com bij de results sectie dan staat daar dat Bron 2e werd op 13,2 sec..Wat we wel vaker zien, lang niet altijd betrouwbare bron dus

Ja jullie lezen het goed jongens en meisjes: de nr 2 op 2 ronden, dat gebeurde vroeger wel eens..


Kan het niet zo zijn dat de informatie op motogp.com wel klopt? Dat Bron inderdaad 13,2 seconde na Agostini over de finish kwam, echter wel met 2 rondjes minder gereden.

In tegenstelling tot de schaatssport finishen we allemaal in hetzelfde rondje als de winnaar toch
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 19-05-21 om 09:55:09
(...)
Kan het niet zo zijn dat de informatie op motogp.com wel klopt? Dat Bron inderdaad 13,2 seconde na Agostini over de finish kwam, echter wel met 2 rondjes minder gereden. ..

Klopt, daar heb ik ook al aan gedacht. Dat zou heel best kunnen...

Maarrr als je kijkt naar andere uitslagen uit die tijd dan is wel goed te zien wie er op ronde achterstand binnen kwamen..blijft toch beetje grijs gebied..
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 19-05-21 om 09:55:09
(...)


Kan het niet zo zijn dat de informatie op motogp.com wel klopt? Dat Bron inderdaad 13,2 seconde na Agostini over de finish kwam, echter wel met 2 rondjes minder gereden.



Dat zou kunnen

Maar die notering op die manier werd nooit gebruikt.
En nu nog niet.
Kijk naar de laatste race op Le Mans, Morbidelli finisht op 4 rondes na de winnaar, maar er is dan geen vermelding van de tijd tussen het passeren van de finishlijn. Ook op motogp.com niet.

« Gewijzigd: 19-05-2021 om 10:36:31 door Johannes »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 19-05-21 om 09:49:47

Ja jullie lezen het goed jongens en meisjes: de nr 2 op 2 ronden, dat gebeurde vroeger wel eens..


Ja Ago lag soms mijlenver voor op de concurrentie, maar mij maakte het niet uit. Ik vond het allemaal prachtig. Ago met zijn mooie helm en zwarte pak, de wonderschone MV Agusta. Het geluid, de vlaggen, de muziek, de opwinding, de sfeer, de speaker, alles was geweldig, het kamperen en ga maar door. De races ook natuurlijke, maar ik besef steeds meer dat vooral het decor waarin alles zich afspeelde eigenlijk de magie was.

Tegenwoordig is het meer gericht op effect. Moto3 jochies die net hun veterstrik diploma hebben moeten met hun zessen naast elkaar door de bocht, maar het lijkt niet meer op motorsport als je Ago gezien hebt en daarna een halve minuut wacht op Peter Williams.

Het is prachtig tegenwoordig, alles op tv kijken vanaf de bank, maar wat kan ik het missen, zitten en lopen door het decor waarin alles zich afspeelde.

Goed dit was even opa verteld.

« Gewijzigd: 19-05-2021 om 10:55:09 door Johannes »

t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Door Mat Oxley op Twitter geplaatst vandaag, start vd Asser TT 1960, 125cc klasse:

Aanleiding voor verhaal is de start van Jim Redman (#11) vanaf de laatste startrij en hier al lijkt te leiden. Redman was kort ervoor door Honda ingehuurd om in te vallen voor geblesseerde rijders. Hij had niet aan de trainingen deelgenomen en moest daarom achteraan starten. Oxley vertelt erbij dat in die dagen een valse start alleen maar bestraft werd als je voordat het startschot klonk de startlijn al gepasseerd was..

Mooi tijdsbeeld met veel toeschouwers op de tribune en erg mooi weer zo te zien. Ook opvallend het geringe startveld van nog geen 20 rijders..
     Reageer met citaat 
Redman finishte als vierde achter Ubbiali (1), Hocking (3) en Gandossi ( 8 )
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Je kon voor je leren pak kiezen uit de kleuren zwart, zwart en zwart.

En dat terwijl op de tribune juist echt iedereen witte kleding lijkt te dragen.
     Reageer met citaat 
Dat verhaal van Mat Oxley dat Redman vanaf de laatste rij startte klop trouwens niet. Heb het nagezocht. Redman was de snelste in de training en stond op pole
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ja geweldig Johannes, ik las je reactie op zijn tweet
     Reageer met citaat 
Omdat ik net even heb opgezocht of Oranje tijdens het TT weekend nog moest spelen zat ik met RG nog even te appen over het EK van 1988. Hij zei mij dat de gewonnen finale op de TT dag was. Ik kon me dat bijna niet voorstellen omdat ik dacht zeker te weten dat ik dat jaar bij de TT ben geweest maar ook de finale thuis op tv heb gezien. Maar RG had wel gelijk, 25 juni was de finale en ook de TT. De enige conclusie is dat ik de finale dus niet heb gezien. Bij de TT ben ik namelijk 100% zeker geweest omdat ik me de crash van Sito Pons en Dominique Sarron nog kan herinneren maar vooral het rare overwinningsgebaar van Juan Garriga die een fuck you gebaar maakte waar ik niks van begreep, ik zat toen op de hoofdtribune. Het zal dan de halve finale zijn geweest tegen de Duitsers die ik in mijn herinnering heb staan, maar eigenlijk was dat natuurlijk puur als op zichzelf staande wedstrijd ook een bijzonderder iets, de Duitsers in eigen land verslaan op een eindtoernooi. Maar nu ik erover nadenk vallen er ook wel wat puzzelstukjes op hun plaats want ik was toen met een maatje van school. Waarschijnlijk omdat mijn vader niet mee wilde, vanwege dat EK.

Beelden van die 250cc wedstrijd. https://www.youtube.com/watch?v=k4g6msAtzU4
     Reageer met citaat 
Herinner ik mij nog goed, die voetbalfinale tijdens de TT. Wij zaten in het Meeuwenmeer en het gejuich en de oeh’s en de ah’s waren niet van de lucht. Allemaal mensen met een radiootje aan het oor. Op de terugweg toeterende auto’s met uit de ramen hangende mensen met vlaggen en weet ik wel niet wat. ‘S avonds zijn we nog naar de grote markt in Groningen geweest. Wat een feest. Totale ontlading.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Duitsland Nederland was op de donderdag avond. 88e minuut: van Basten was Köhler te slim af. 1-2. Onvergetelijk.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 39


Snelle navigatie: