Gran Premio d'Italia Oakley favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
6

Mugello

30 mei 2021
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Fabio Quartararo
2Francesco Bagnaia
3Johann Zarco
4Aleix Espargaró
5Jack Miller
Volledige uitslag »

RACE

1Fabio Quartararo
2Miguel Oliveira
3Joan Mir
4Johann Zarco
5Brad Binder
Volledige uitslag »

TRIVIA

Andrea Iannone (Ducati) was in 2015 de eerste Italiaanse rijder met een Italiaanse machine die Poleposition wist te behalen sinds Giacomo Agostini (MV Agusta) in 1972 de snelste in de trainingen was op het circuit van Imola
Wat in Spanje nog nooit gelukt was gebeurde wel in Italië in 2012 toen met Daniel Pedrosa (Honda), Jorge Lorenzo (Yamaha) en Héctor Barberá (Ducati)de eerste startrij van de zwaarste klasse voor het eerst alleen maar gevuld was met Spaanse rijders.
Haruchika Aoki, met de Molenaar V2 Honda, was in het natte tweede gedeelte van de race van 2001 veruit het snelst. Op basis van totaaltijden was zijn vjifde plaats het beste seizoenresultaat in dat jaar waarin hij beste privérijder werd.
Repsol Honda testrijder/wild-card Tadayuki Okada (die voor het eerst sinds 2000 weer een Grand Prix reed) werd in 2008 met een viertiende plaats, op een leeftijd van 41 jaar en 109 dagen, de oudste coureur die in de MotoGP WK punten scoorde.
Wild-card rijder Pier-Francesco Chili, die als tweede getraind had, haalde in 1995 met een tiende plaats voor de laaste keer namens Cagiva Grand Prix punten binnen.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Scott Russel, de wereldkampioen Superbikes 1993, reed als vervanger van de net gestopte Kevin Schwantz in 1995 hier zijn eerste race voor Lucky Strike Suzuki en werd 12e.
Andrea Dovizioso (Ducati) zorgde met zijn zege in 2017 voor de eerste overwinning op Mugello door een Italiaanse rijder op een Italiaanse motorfiets in de zwaarste klasse.
Loris Capirossi (Emerson Honda Pons) werd in 2000 na een racelang duel met Max Biaggi en Valentino Rossi, die beiden vielen in de slotfase, de eerste Italiaan die de zwaarste klasse op dit circuit won.
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Joan Mir (Suzuki) behaalde hier 2021 met een derde plaats het 500e podium voor een Spaanse coureur in de Koningsklasse. Italië leidt nog steeds het landenklassement met 686 voor Spanje en de VS.
Door de Italiaanse Grand Prix van 2009 te winnen, bezorgde Casey Stoner (Marlboro Ducati) de Italiaanse motorfabrikant de eerste thuisoverwinning in de zwaarste klasse.
Troy Corser, regerend Superbikekampioen, op Yamaha YZR, eerst in de Power-Horse en later Red Bull kleuren, haalde hier in 1997 met een twaalfde plaats zijn beste Grand Prix resultaat. Na de TT van Assen dat seizoen, zou Corser het team al verlaten..
In zijn 24e race voor Ducati behaalde Jorge Lorenzo tijdens de Italiaanse Grand Prix van 2018 zijn eerste zege voor het Italiaanse merk.
Tetsuya Harada zorgde hier in 1999 voor historie door Aprilia met de RSW 500 V2 de eerste Poleposition in de zwaarste klasse te bezorgen.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Topic: Gran Premio d'Italia Oakley (9121 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kijk, dit is nog eens een poster:

Na afwezigheid van een jaar weer terug op een vd mooiste circuits vd kalender. Pirro vervangt Martín op de Pramac en Miller heeft net contractverlenging op zak.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Deze had ik al een tijdje, wou nog even wachten met plaatsen, maar racesport.nl had deze ook al opgepikt:
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Voor de rest van het jaar zo laten a.u.b.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Gaan we de 360 aantikken? Ik denk het wel..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 27-05-21 om 15:31:13
Gaan we de 360 aantikken? Ik denk het wel..


Zowel bizar als zorgelijk, alle records die gebroken worden. Als het menselijk lichaam blijkbaar aangepast dient te worden (armpump operaties) om de G-krachten te kunnen verwerken gaat er iets mis in mijn ogen. Topsnelheid heeft daar weinig impact op maar de holeshot systemen zeker.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Boeiende voorbeschouwing door de Eurosport mannen. Zeker Peter Bom (vanaf ca 0:20) vertelt hier heel interessante dingen over wat belangrijk is om hard te gaan op Mugello
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 28-05-21 om 01:04:30
Boeiende voorbeschouwing door de Eurosport mannen. Zeker Peter Bom (vanaf ca 0:20) vertelt hier heel interessante dingen over wat belangrijk is om hard te gaan op Mugello


Een stukje geluisterd. Zeer boeiend. Om hard te gaan moet je de baan heel goed snappen. Eigenlijk moet je hem dubbel snappen.

Ook interessante gedachten over Rossi.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 27-05-21 om 15:31:13
Gaan we de 360 aantikken? Ik denk het wel..

Binder 362,4 in FP3
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Q1 nog eens terug gekeken, wat een kostelijk vermaak, het spelletje tussen Viñales en Márquez waarbij je eigenlijk al van te voren weet dat Maverick het gaat verliezen en dat gebeurde ook
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-05-21 om 01:02:12
Q1 nog eens terug gekeken, wat een kostelijk vermaak, het spelletje tussen Viñales en Márquez waarbij je eigenlijk al van te voren weet dat Maverick het gaat verliezen en dat gebeurde ook


Ik heb het met een mengeling van ergernis en leedvermaak zitten bekijken. Hoe kan het dat MV zich zo laat piepelen en anderzijds wat een zwak en vervelend gedrag van MM. Slim, uitgekookt, maar ergerlijk.

Dacht dat hij na Sepang en zijn faceplant daar dit wel afgeleerd zou hebben.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Na zo`n k*tbericht aan je race moeten beginnen.....
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Idd, groot respect. Hoop dat ze het niet gaat afleiden straks
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Stop eens even met crashen jongens...
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Mooie race, Goed om de KTM`s er weer zo bij te zien!
Oliveira moet helaas 1 positie inleveren ivm tracklimits
Fabio een foutloze race gereden. Als hij dit vast kan houden zie ik hem wel wereldkampioen worden.
Rins...

Edit: omdat ook Mir de tracklimits overschreden heeft, krijgt Oliveira zijn 2 plaats weer terug.
Misschien moeten ze daar toch eens naar kijken, de regels omtrent de tracklimits

« Gewijzigd: 30-05-2021 om 14:52:15 door Elvera »

If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Man man wat een geklooi met die tracklimits. Vroeger moesten we altijd lachen om de F1 met zulk gehannes, tegenwoordig is het bij de MotoGP ook schering en inslag. Na de race altijd maar weer afwachten wat nou uiteindelijk de eindstand wordt.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: