Silly Season 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Topic: Silly Season 2021 (60401 keer gelezen)
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Ik weet niet helemaal waar dit linkje hoort, maar dit leek me de beste plek.
In het Aragon topic noemde het standaard riedeltje in WSBK saai.
30 man op een startveld en Rea wordt kampioen.

Boothy van 44Teeth heeft een leuk artikel geschreven over dit onderwerp en brengt precies onder woorden wat ik bedoel:

Jonathan Rea spoilt WSBK for me

Leuk leesvoer.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Leuk artikel, en voer om over na te denken.
Misschien is Rea wel een een luie sportman, doet wat hij moet doen als een day at the office, en einde van de dag heeft hij zijn ding gedaan zo goed als hij kan. Zou zo maar kunnen.
Sommige mensen hebben geen uitdaging nodig, en willen liever vantevoren weten wat ze moeten doen, en het liefst altijd hetzelfde. Dus je kan dan zeggen een beetje autistisch.

Ik zou goed kunnen geloven dat dit bij hem zo werkt, anders had je het op een ander merk geprobeerd, of een andere klasse.
Het is niet fout of slecht, maar het publiek had wil ook eens verrast worden.
Daarintegen is die kawa ook belachelijk goed, ga je een stap terug doen?
Kijk naar Lowes hij rijd met dezelfde snelheid mee met Rea, dus elke goede toprijder in de Sbk kan op de kawa meekomen, dat geloof ik wel.
Het verschil is dan denk ik ook minder groot dan het lijkt, krachtsverhouding rijders onderling bedoel ik dan van zo een beetje de top 6 a 7
Midstar racing
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Het verschil onderling is niet zo groot als het soms lijkt. Wat je zegt, iedere topcoureur kan goed overweg met de Kawa en voor de podiums meedoen. Dat was zo bij Sykes, Haslam en nu ook Lowes.

Het grote verschil tussen Rea en z'n teamgenoten is de consistentie van Rea. Hij is elk weekend zo constant. Zit er telkens van voren bij. Hij en z'n vaste crew hebben een zeer sterke basis gevonden voor de ZX. Kijk maar hoe makkelijk hij altijd op snelheid is elke sessie en onder alle omstandigheden. Dat is zijn grote kracht. Hij wint races waar dat kan en wordt 2e of 3e waar dat niet lukt.

Daarnaast maakt hij ook amper fouten over een heel seizoen en weet hij vrij comfortabel het kampioenschap binnen te halen. 6x op rij inmiddels al!
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 24-05-21 om 15:51:15

Daarnaast maakt hij ook amper fouten over een heel seizoen en weet hij vrij comfortabel het kampioenschap binnen te halen. 6x op rij inmiddels al!


Als groot SBK fan is juist dat killing; Geen kuip-aan-kuip gevechten, geen spanning aan de kop. Het is allemaal voorspelbaar en berekenend, alles wat de klasse in het verleden nooit geweest is in mijn herinneringen. Ik denk als ouwe lul van 39 terug aan Haga, Edwards, Slight, Corser en Toseland die elkaar de clip-ons uit de handen reden als het moest.

Daarnaast is de MotoGP sinds vorig jaar vele malen onvoorspelbaarder, en dus aantrekkelijker, geworden. Waarom zou ik dan de moeite nemen om Eurosport aan te zetten (als ze het überhaupt al uitzenden) om naar de Eredivisie te kijken als ik ook de Champions League kan zien?
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Dat klopt wel, het is te voorspelbaar. Elk jaar Rea en Kawasaki zien winnen doet de sport geen goed. Maar wat is de oplossing? Moet Rea of Kawasaki gestraft worden voor hun succes? Om de sport spannender te maken? Deze discussie hebben we al een paar keer vaker gehad, maar kunstmatige ingrepen om de competitie een kans te geven en de boel interessanter maken ben ik niet van.

De Kawa's zijn al enigzins gecastreerd door een max aantal rev's in te voeren. En nog winnen ze alles met Rea.

Ik snap het probleem wel, maar de bal ligt nu toch echt bij de andere constructeurs en teams.
     Reageer met citaat 
WSBK is toch ook van Dorna.

Gewoon verplichte promotie degradatie met MotoGP.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Rea heeft volgens mij de kwaliteiten om Top 6 (mits goede machine) mee te blazen in MotoGP, maar heeft ie echt ooit de kans daarvoor gekregen?
Ik denk wel eens dat hij nooit een aanbod van een echt fabrieksteam gekregen heeft, geloof ik ook wel eens gelezen dat hij alleen op zo'n motor mee wil doen.. Ik snap ook wel dat hij daarom aanbiedingen van de toenmalige CRT /semi-fabrieks teams heeft afgeslagen.
De teambazen vissen in de Moto 2 vijver en hij is nu 34, dus dat gaat em ook nooit meer worden...

Ik proef uit het artikel en de meeste meningen hiervoor dat hem de 'drive' naar het allerhoogste ontbreekt en dat hij liever blijft zitten waar hij zit. Ja, hij is van uitzonderlijke klasse en zolang hij blijft rijden en hem niets overkomt dan zie ik de rest alleen maar om plek 2 blijven strijden...
Johannes schreef 24-05-21 om 21:46:13
Gewoon verplichte promotie degradatie met MotoGP.

misschien was dat wel wat geweest
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ik denk ook als je het artikel leest dat je hem inderdaad kan "verwijten" dat hij inderdaad niet de stap heeft gemaakt om de ultieme klasse van de motogp te bereiken. Zijn keuze om (naar alle waarschijnlijkheid) alleen bij entree al voor een fabrieks team uit te willen komen kun je dan inderdaad ter discussie stellen. Maar gezien zijn ervaring was dat ook wel een beetje begrijpelijk. Maar wat er in het artikel staat klopt wel. Als je de uiterste top wilt bereiken had hij het ook kunnen doen met een wat lagere instap. Zeker als hij zo overtuigd is van zijn eigen kunnen.

Maar goed dat is een keuze die hij heeft gemaakt en daar kunnen wij natuurlijk niks aan doen.

Hij zit nu uiterst comfortabel bij kawa en rijgt de ene naar de andere overwinning aan elkaar. Met inderdaad zijn familie nabij.

Het doet voor de WSBK inderdaad geen goed, maar daarin kunnen inderdaad de andere teams ook proberen nog die stap harder te lopen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Wat ook niet helpt, is dat het zo’n ideale schoonzoon is die Rea.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 26-05-21 om 15:10:21
Wat ook niet helpt, is dat het zo’n ideale schoonzoon is die Rea.
Die heb ik vaker gehoord
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 26-05-21 om 16:53:11
(...)
Die heb ik vaker gehoord


En op zich is dat niet zo erg, wij hebben er ook een en dat is heel fijn, om niet te zeggen ideaal.

Maar voor de kijkcijfers is het wat minder.........
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 26-05-21 om 22:34:29
(...)


En op zich is dat niet zo erg, wij hebben er ook een en dat is heel fijn, om niet te zeggen ideaal.

Maar voor de kijkcijfers is het wat minder.........
eerlijk gezegd heb ik geen race gezien afgelopen weekend. De Wsbk is qua opzet en qua races mij al een tijdje kwijt.

"Vroegah" reed de WSBK op leuke circuits, nu op bijna de zelfde als de Motogp. Ook qua snelheid en motor looks gaat het steeds meer op de MotoGP lijken. (Vleugels op een straatmotor )
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 27-05-21 om 13:56:36
(...)
eerlijk gezegd heb ik geen race gezien afgelopen weekend. De Wsbk is qua opzet en qua races mij al een tijdje kwijt.



Heb een kleinstukje gezien van het WSBK en de Supersport.

Ze krijgen nog een kans van me, maar dan moeten ze wel hun best doen.

De Supersport vond ik wel leuk maar ik weet niet waar het aan ligt, maar die Superbikes die pakken me niet.

Ik ga nog een keer kijken.
Volgens mij hebben ze geen omgekeerde grid meer.
Dat is een hele verbetering want dat was zo idioot.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
gratis filmpje van worldsbk.com vd tweedaagse test op het nwe circuit van Navarra. Toprak snelste voor Rea, Gerloff binnen 0,1 VDM 6e op ca 3/4 sec.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Op crash.net een bericht dat het Bonovo BMW team en Jonas Folger per direct uit elkaar gaan omdat hun samenwerking niet opleverde wat men verwacht had. Had ook niet de indruk dat het team nog vertrekt naar de laatste overzeese wedstrijden met een andere rijder..

Pagina's: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17


Snelle navigatie: