Ronde 3: Misano 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
3

Misano

13 juni 2021
San Marino Misano World Circuit, Misano Adriatico

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Toprak Razgatlioğlu
3Scott Redding
4Michael Rinaldi
5Tom Sykes
Volledige uitslag »

RACE 1

1Michael Rinaldi
2Toprak Razgatlioğlu
3Jonathan Rea
4Scott Redding
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 2

1Toprak Razgatlioğlu
2Michael Rinaldi
3Jonathan Rea
4Scott Redding
5Garrett Gerloff
Volledige uitslag »

TRIVIA

Mr. Superpole, Troy Corser, behaalde hier in 2010 de eerste WSB Poleposition voor BMW met de S 1000 RR van het fabrieksteam. Met P3 in race 1 de volgende dag behaalde de recordhouder zijn 130e en laatste podium uit zijn carrrière ..
Tom Sykes (Kawasaki) behaalde hier in 2016 zijn 5e achtereenvolgende Poleposition op dit circuit, Sykes is de enige rijder die dit wist te presteren op het zelfde circuit.
Mauro Lucchiari (Ducati) pakte in 1995 hier een dubbelzege, de Italiaan zou nooit verder komen dan deze twee overwinningen. Carl Fogarty noteerde op zaterdag de 50e Poleposition voor Ducati.
Noriyuki Haga (Yamaha) is in 2007 absoluut niet blij met Max Biaggi. De Italiaan prikt zijn Suzuki in een gaatje wat er niet was volgens de Japanner en beiden gaan hard het grind in. Haga gooit direct een handvol hiervan in de richting van Biaggi..
Steve Martin pakt op 17 april 2004 met de DFXtreme Sterilgarda Ducati 999RS zijn eerste Superpole. Hij zou in zijn carrière op 3 in totaal komen. In dat zelfde jaar deed hij dat ook op Laguna Seca en Brands Hatch.
Een zege bij de openingsrace voor het 2008 EWC kampioenschap bleek een goede basis te zijn voor Iris ten Katen (Honda) om haar 2007 titel te verdedigen. Met nog een tweede en derde plek prolongeerde ze de Supersport 600 titel.
Troy Bayliss' reeks van 8 overwinningen op rij (van race 2 Phillip Island, dubbelzeges op Valencia, Monza en Silverstone, en race 1 in San Marino, komt hier ten einde op 25 juni 2006. De Xerox Ducati rijder eindigde op een 12e plaats in race 2.
Op zaterdag 20 juni 2009 pakt Guandalini Ducati rijder Jakub 'Kuba' Smrž zijn eerste polepostion. De volgende dag wordt hij 2x vierde in de door Spies & Rae gewonnen races
Andrew Pitt, op de Santander R1 van Yamaha Italia, wint race 2 (voor Alex Barros & teamgenoot Noriyuki Haga) in 2006 en haalt hiermee zijn eerste WSBK zege.
John Kocinski (Ducati) haalt bij de openingsrace van 1996 in zijn debuutjaar gelijk poleposition, snelste ronde en twee zeges binnen! Kocinski werd dat jaar derde in het kampioenschap achter Troy Corser (Ducati) & Aaron Slight (Honda).
Troy Corser behaalde in 2010 zijn 6e Poleposition op dir circuit, de enige rijder die deze mijlpaal op welk circuit dan ook wist te presteren. In 2017 kan Tom Sykes dit record evenaren.
Met een zege in race 2 op de PSG-1 Corse Ducati 998 RS boekte Pierfrancesco 'Frankie' Chili in 2004 zijn 17e en laatste World Superbike overwinnning. Tot en met 2010 zou Chili de meest succesvolle Italiaanse Superbikecoureur zijn..
Marco Melandri won hier in 2017 race 2 en werd zo de eerste rijder in de WSB geschiedenis die met 4 verschillende merken (Yamaha, BMW, Aprilia en Ducati) wist te zegevieren.
Topic: Ronde 3: Misano 2021 (5575 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
De Superpole is zojuist verreden. Rea parkeert hem op pole voor Razgatlioglu en Redding.

Rinaldi, Sykes en Lowes op rij 2.

Michael start als 13e later vandaag.

FP1: 10e
FP2: 14e
FP3: 11e
SP: 13e

Het is bekend dat Michael een echt racebeest is, maar na alle optimistische berichten dat Misano de BMW ( en ook Vd.Mark) goed zou liggen, had ik op iets meer gehoopt.

Maar we gaan het meemaken. Top 5 lijkt me wat te hoog gegrepen. Als hij wederom beste BMW man is met een top 8 resultaat, dan doet hij het prima. Al hoop ik dat hij het nog iets beter gaat doen.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wat een slechte race van Michael zeg ......
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Sykes 8e en Michael 10e, maar vooral het gat onderling vind ik teleurstellend. Dit was echt niet goed....

Ik had in FP3 al het idee dat de pace niet best was. Steeds hoog in de 35'ers. Maar dacht laten we de race maar afwachten. Het bleek toch wel te kloppen.

Sykes reed een prima race trouwens. Lange tijd op P6 gereden. Laatste 2 rondes posities verloren aan Bautista en een verrassend goede Bassani
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Knappe overwinning van Rinaldi strakke pace, hoog tempo.

Alleen Rea kon hem bijhouden, maar hij moest wel op de limiet gaan en ging bijna onderuit. Die save van hem
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Een 8e tijd in de WUP. Zag er al een stuk beter uit met een hele rits aan tijden onder de 35.5
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Hoopgevend na een zwakke zaterdag waar hij zelf ook lang niet tevreden over was had ik al gelezen. Dit weekend lijkt er echter geen maat op Rinaldi te staan want die was net met afstand ook al weer de snelste in de WU.

Citaat:
Rea’s third place in Race 1 meant he claimed his 150th podium with Kawasaki in WorldSBK, and it was also the 350th race for Kawasaki standing on the podium

Deze man zal na het eind van zijn carrière toch wel een standbeeld krijgen bij de Kawaasaki fabriek? Wat een cijfers zeg.
Gisteravond race 1 even gezien, een save van 'Marqueziaanse' kwaliteit
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Rinaldi wint ook de Superpole race

Moet zeggen dat ook ik mijn twijfels had bij de keuze voor Rinaldi ipv Davies, maar dit weekend laat hij zien waarom er voor hem gekozen is. In Estoril was hij ook al lekker op dreef. Nu zorgen dat hij continu snel is en niet op een enkel circuit/ weekend.

VdM helaas onderuit gegaan....moest in de tweede bocht uitwijken voor de gecrashte Davies. Viel terug naar P15. Hij kwam vrij vlot weer naar voren, maar crashte dus.

Jammer jammer. Een lastig weekend op een circuit waar hij normaal zo snel is.

Maar we hebben race 2 nog
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Knappe overwinning van Toprak in race 2. Z'n eerste van het jaar en inmiddels 6 podiums op rij. Heeft het gat naar Rea gedicht tot 20 punten.

Rea wordt 3x 3e in een weekend waarin het gevoel met de Kawa niet geweldig was. Dat blijft toch de grote kracht van Rea. De consistentie, want hij pakt wel weer dikke punten.

Sterk weekend van Rinaldi zeg! 1-1-2 benieuwd of hij deze vorm door kan trekken of dat hij af en toe een weekend on fire is.

Goede races ook van Bassani steeds in de top 8.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Michael 10 - DNF - 10

Dat is niet waar we op hoopten lastig weekend voor BMW. Ze hebben moeite met het vinden van grip onder de warmere omstandigheden.

Nou ja, het positieve is dat Michael in race 2 de beste BMW was en dat hij een handjevol punten meeneemt + de broodnodige data/ gegevens.

Laten we zien hoe het in Donington en Assen gaat.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Op zich weinig boeiende wedstrijden. Wel mooi om Rinaldi zo goed te zien en prettig te zien dat Rea eens niet bij iedereen wegrijd. De turk deed het heel goed in race 2. Toen Rinaldi terug dreigde te komen toch weer aanzetten.

Voor Micheal een lastig weekend. Ik had op meer gehoopt naar aanleiding van zijn vorige races. Hopelijk wel veel geleerd en kan hij hier wat mee de komende races.

De gaten onderling lopen vrij vlot op in de wedstrijden vind ik. Dat maakt het soms toch minder spannend.

Maar de diversiteit aan winnaars maakt het nu interessant.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Ik verbaas me wel eens hoeveel krediet MvdM krijgt terwijl zijn prestaties gewoon tegenvallen.
Een bepaalde Moto2 rijder uit Nederland was in een soortgelijk geval al lang en breed afgebrand door velen hier.
Is het omdat MvdM gewoon sympathiek over komt?(en het ook is wellicht)
Want vorig jaar werd hij overklast door zijn teamgenoot en nu is hij hooguit een sub topper.
Traint altijd slechter dan de teammaat en is in de wedstrijden dan ietsje beter, want hij is een racebeest volgens de kenners.
Maar de prestaties dit jaar vallen mij in ieder geval tot nu toe vies tegen.
Ik schrijf dit niet uit teleurstelling of frustratie. Maar er lijkt totaal geen progressie te zijn bij BMW.
Of zal Michael wellicht een eeuwige belofte blijven en nooit wereldkampioen worden in deze klasse.
Financieel zal hij een prima contract hebben met zo,n rijke fabrikant, maar of je er op deze manier nou wel zo veel voldoening uit haalt , dat waag ik te betwijfelen.
Vechten voor het podium zie ik nog lang niet gebeuren, als alle anderen er op blijven zitten.
Jammer
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 14-06-21 om 08:21:17
Ik verbaas me wel eens hoeveel krediet MvdM krijgt terwijl zijn prestaties gewoon tegenvallen.


Heb ergens in een motorblad gelezen dat ik geen commentaar met hebben op VdM en het BMW project maar doe het toch
Vanaf het moment dat hij tekende kreeg ik al het gevoel dat dit het begin van het einde van zijn carrière was. Tegen de top van het WK aangeschuurd maar het gewoon nét niet gered. Dan kom je dus op een BMW te zitten die goed betalen, maar je absoluut geen fiets geven waarmee je competitief bent.

Als je kijkt naar de laatste resultaten zie je een top 3 (Rea, Razgatlıoğlu & Redding), dan een groepje van 5 erachter (waaronder Lowes, Rinaldi, Gerlof) waar MvdM achterin hangt. De 10 rijders daarachter (Locatelli tm/m Ponsson) zijn puur veldvulling.

VdM hangt gevoelsmatig achterin de middengroep terwijl de tussenstand in het WK iets anders zegt. Heeft ook te maken met de zeer wisselvallige prestaties van die middengroep. Goede nieuws is; de BMW is een hele nieuwe motor die ze hopelijk nog verder naar voren kunnen brengen. Aan de (race)capaciteiten van Michael ligt het niet denk ik. Mocht het er niet uitkomen op de BMW is de kans dat hij weer richting de top 3 komt nihil.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik ben het met je eens Paul. Ik ben ook echt niet enthousiast over de prestaties van vdm op dit moment. Sykes doet het inderdaad over het algemeen beter. Ik had verwacht dat Michael meer bij hem in de buurt zou zitten.

Het lijkt er nu op dat het aanpassen aan de BMW lastiger is dan verwacht. Hoewel we natuurlijk de vorige race wel een goede race van hem gezien hebben.

De superpole is inderdaad een zwak punt van hem, echter als hij hem vrij ver voorin weet te zetten dan is het inderdaad goed genoeg voor zijn wedstrijd ritme.

Maar volgens mij is de superpole ook echt een dingetje wat je moet kunnen. Het is een heel specifieke manier van kwalificeren uiteraard.

ik geeft BMW nog even het voordeel van de twijfel. De machine is nieuw en ik verwacht toch echt dat VDM hier meer mee naar voren komt.

De kawa blijft nog steeds oppermachtig zo lijkt het, hoewel we nu wel wat meer verschillende winnaars gezien hebben. Rinaldi verwacht ik toch nog niet als vaste top3 kandidaat op een of andere manier.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 14-06-21 om 11:30:56
.. de BMW is een hele nieuwe motor die ze hopelijk nog verder naar voren kunnen brengen. ....

Dat blijf ik nog beetje hopen...
fuzzybear schreef 15-06-21 om 08:11:13
..Sykes doet het inderdaad over het algemeen beter. ..

Op pure snelheid wel is mijn indruk, niet in de uitslag/stand..(alhoewel verschil klein)..
Het is nu ongeveer beetje achter de top 5 blijven hangen en de aansluiting is er nog niet. Racesport.nl kopte zondag een artikel Citaat:
Michael van der Mark (P10, DNF en P10) baalt na Misano weekend: “We zijn gewoon iets te langzaam”
artikel zag ik ook op Facebook waar dan al die toetsenbordridders hun mening er onder kunnen geven.. al die 500 zie ik niet,
wel van degenen die ook 'volg' waaronder het paard himself:Citaat:
Wel meer dan “iets”

Of dat nou zo handig is geweest
Is dat een reactie uit frustratie dat die aansluiting er nog niet is?
Maar om dat op social media te ventileren lijkt me niet handig en dit komt vast ook nog eens bij BMW terecht,
gaat niet in zijn voordeel werken...

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: