Assen 2021 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Racetopic
5

Assen

25 juli 2021
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jonathan Rea
2Toprak Razgatlioğlu
3Scott Redding
4Michael Rinaldi
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

RACE 1

1Jonathan Rea
2Scott Redding
3Toprak Razgatlioğlu
4Michael van der Mark
5Andrea Locatelli
Volledige uitslag »

RACE 2

1Jonathan Rea
2Scott Redding
3Andrea Locatelli
4Chaz Davies
5Álvaro Bautista
Volledige uitslag »

TRIVIA

Jonathan Rea (Kawasaki) behaalde in 2021 hier zijn 13e, 14e en 15e zege en verbeterde het record van Carl Fogarty die op Assen tot 12 kwam. Met 15 overwinningen is hij de absolute recordhouder in het aantal zeges op een bepaald circuit.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Chris Walker boekt op 3 september 2006 met de machine van het PSG-1 team de eerste overwinning voor de Kawasaki ZX10 in de natte race 1....ditzelfde geldt trouwens ook voor Walker..
Jonathan Rea won de Superpole Race van 2022 en behaalde hiermee zijn 100e WorldSBK als Kawasaki rijder.
Chris Vermeulen boekt zijn enige dubbelzege in 2005 en wint beide races op de Winston Ten Kate Honda. Jurgen vd Goorbergh weet bij een eenmalig optreden met een Rizla Suzuki uit het BSB niet te imponeren en eindigt buiten de punten.
Jakub Smrž (Guandalini Ducati) haalt in zijn derde seizoen WSBK (2009) zijn eerste podium met een derde plaats in race 2 (winnaar Noriyuki Haga). Kuba was hiermee tevens de eerste Tsjechische coureur die ooit in WSBK het podium beklom.
Loris Baz (Kawasaki ZX-10R) behaalde in 2014 op een leeftijd van 21 jaar, 2 maanden en 26 dagen oud hier zijn eerste Poleposition en werd daarmee na Anthony Gobert in 1994 (Phillip Island) de op een na jongste coureur die dit presteerde.
Carl Fogarty was tot 2021 de onbetwiste 'King of Assen' - van 1992 tot en met 1999 kwam hij 16x in actie, hiervan won hij er 12 in totaal. Van race 1 (1993) tot en met race 2 (1996) won hij zelfs 8x achter elkaar, waarvan 2x met Honda (1996)..
Met zijn zege in de natte (verkorte) race 1 van 2012 werd Sylvain Guintoli (Effenbert Ducati 1098R) de 5e Fransman die een WSB zege boekte na Roche (23), Laconi (11), Morillas & Vieira (beiden 1).
Topic: Assen 2021 (19940 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nou heb ik niet zo veel recht van spreken omdat ik dit weekend niet ben geweest, maar dit verwoordt precies mijn gevoel:
Johannes schreef 26-07-21 om 21:40:19
..krijg het idee dat het ze helemaal niets uitmaakt of ik er nu wel ben of niet, terwijl ik me bij een British Superbike evenement helemaal welkom voel.

Helemaal mee eens dus
     Reageer met citaat 
Het is best bijzonder dat een relatief kleine sport (vergelijk motorraces met F1 of voetbal) twee verschillende wereldkampioenschappen heeft. En die mogen eigenlijk niet met elkaar concurreren. Daardoor is het m.i. onmogelijk om twee kampioenschappen met de echte allure van een WK neer te zetten.

Bij het BSB is het showgehalte veel hoger en zie ik geen allure van een WK (geen waardeoordeel!). Dat heeft een hele andere beleving voor het publiek tot gevolg. En het aantal toeschouwers dat fysiek aanwezig is maakt voor mij dan niet zo veel uit.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik heb deze qua tekst (van is naar was ) maar even aangepast voor de bovenkant vd (Trivia) pagina:

En soortgelijk item aangemaakt voor Rea..want die verbeterde dat record en is gelijk op 15 gekomen.
Dan zeggen jullie "da's makkelijker nu met die sprintraces" Nee, anders had hij op 14 gestaan. ..
Dan vergeet je even dat het al weer 3 jaar geleden is dat Rea in Assen won, 2019 hadden we dat geweldige Bautista begin en vorig jaar..
     Reageer met citaat 
Arnold_Janssen schreef 27-07-21 om 07:44:30


Bij het BSB is het showgehalte veel hoger en zie ik geen allure van een WK (geen waardeoordeel!). Dat heeft een hele andere beleving voor het publiek tot gevolg. ......


Het verschil tussen het BSB en het WSBK is dat de mensen achter het BSB het met liefde voor de sport en vooral met liefde voor de toeschouwers langs de baan organiseren. In de dat opzicht kun je de mensen achter het WSBK liefdeloos noemen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Misschien zijn we ook wel wat rivaliteit nodig, ik las toevallig onderstaande:
Citaat:
Russell and Fogarty despised each other. "We ain't buddies we ain't partners and we ain't friends." It was great.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-07-21 om 09:10:21
(...)


Het verschil tussen het BSB en het WSBK is dat de mensen achter het BSB het met liefde voor de sport en vooral met liefde voor de toeschouwers langs de baan organiseren. In de dat opzicht kun je de mensen achter het WSBK liefdeloos noemen.


Er is werkelijk geen verschil tussen de organisatoren van de BSB (een bedrijf van oud formule 1 coureur Jonathan Palmer) en Dorna. Beiden gaat het alleen maar om geld verdienen. Blijkbaar kan palmer het iets beter verkopen maar hij heeft echt niet meer liefde voor de sport dan ome Carmelo. Blijkbaar kan hij het iets beter marketen waardoor mensen blijkbaar denken dat het hem om de liefde voor de motoren gaat.

Zelf heb ik niet het gevoel dat ik niet welkom ben bij WSBK en MotoGP. Maar eigenlijk kan het mij ook niks schelen of ik wel of niet belangrijk ben voor Dorna. Als ik naar WSBK en de TT ga gaat mijn geld naar de mannen van Assen en niet naar Dorna. Voor zover ik weet gaan de publieksopbrengsten naar de promotor. En Assen gun m'n geld van harte.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-07-21 om 13:24:02
(...)



Zelf heb ik niet het gevoel dat ik niet welkom ben bij WSBK


Nee dat heb ik ook niet hoor.

Maar meer het gevoel dat het ze niet uit maakt of ik er wel of niet ben.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-07-21 om 13:24:02
(...)


Er is werkelijk geen verschil tussen de organisatoren van de BSB (een bedrijf van oud formule 1 coureur Jonathan Palmer) en Dorna. Beiden gaat het alleen maar om geld verdienen.


Geld willen verdienen vind ik helemaal geen punt.

Eerst was ik bij een garage die wilde alleen maar geld verdienen en nu ben ik al jaren bij een garage die ook geld wil verdienen maar die het ook belangrijk vindt dat ik een tevreden klant ben. Ze zorgen goed voor me. Een wereld van verschil.

BSB wil geld verdienen, maar ze willen ook iets neerzetten, dat merk ik. Wat WSBK wil dat weet ik eigenlijk niet, maar het voelt anders aan.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Dag Arnold! welkom hier en bedankt voor je introductie en toelichting.

Het is inderdaad een complexe situatie met de groene stroken. Maar ik zit al lang te denken is er dan echt geen andere optie te bedenken die wel veilig is maar waar geen bestuurderstafel bij nodig is om na de wedstrijd te beslissen wie er wint.

Ik ben namelijk van mening dat coureurs nu soms net even over het randje gaan (letterlijk en figuurlijk) om sneller te zijn of een actie uit te halen. Dit nu willens en wetens. Want die strook ligt er toch. en ik heb nog 2 waarschuwingen.

Dat is volgens mij niet de bedoeling. De baan is de baan en daar moet je op blijven. Maar ja ik heb helaas inderdaad ook geen oplossing.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-07-21 om 15:52:16
(...)


Geld willen verdienen vind ik helemaal geen punt.

Eerst was ik bij een garage die wilde alleen maar geld verdienen en nu ben ik al jaren bij een garage die ook geld wil verdienen maar die het ook belangrijk vindt dat ik een tevreden klant ben. Ze zorgen goed voor me. Een wereld van verschil.

BSB wil geld verdienen, maar ze willen ook iets neerzetten, dat merk ik. Wat WSBK wil dat weet ik eigenlijk niet, maar het voelt anders aan.


Ik snap wat je bedoelt. Het is onpersoonlijker of zo. Dat heeft misschien te maken met het feit dat WSBK een wereldkampioenschap is en daardoor strakker georganiseerd moet worden allicht?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 28-07-21 om 10:23:47
(...)


Ik snap wat je bedoelt. Het is onpersoonlijker of zo. Dat heeft misschien te maken met het feit dat WSBK een wereldkampioenschap is en daardoor strakker georganiseerd moet worden allicht?


Ik snap dat gevoel niet zo, ik kom bij alle 3 de races Motogp Sbk en BSB.
Ik voel mij meer dan welkom bij de sbk, net zo goed als de BSB
Op het paddock komen, de rijders kunnen zien,en evt op de foto..de paddock show met de rijders etc...
Volgens mij is alles aanwezig om het publiek er zo veel mogenlijk erbij te betrekken en om je te laten voelen dat je erboven op zit.
We hebben de sprintraces erbij gekregen, en de 300 klasse is ook goed om te zien.


Uiteraard was het nu heel sober door de maatregelen.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 28-07-21 om 12:04:13
(...)


Ik snap dat gevoel niet zo, ik kom bij alle 3 de races Motogp Sbk en BSB.
Ik voel mij meer dan welkom bij de sbk, net zo goed als de BSB


Ik voel me bij beide ook welkom hoor.

Het zit hem in andere dingen die ik probeer aan te geven.
Maar dat is een lastig gesprek.
De een valt het op, een ander niet.

En het circuit van Assen is een uitstekende gastheer zoal Optimate terecht opmerkt, maar het WSBK zelf roept wel wat vragen bij me op. En dat jij dat niet hebt is ook prima natuurlijk
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
13.500 toeschouwers over twee dagen, onder een vrolijk zonnetje, maar de gezichten van de organisatoren straalden allerminst. Dat betekent een financieel verlies.

Schreef de Telegraaf.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 28-07-21 om 10:19:53
Dag Arnold! welkom hier en bedankt voor je introductie en toelichting.

Het is inderdaad een complexe situatie met de groene stroken. Maar ik zit al lang te denken is er dan echt geen andere optie te bedenken die wel veilig is maar waar geen bestuurderstafel bij nodig is om na de wedstrijd te beslissen wie er wint.

Ik ben namelijk van mening dat coureurs nu soms net even over het randje gaan (letterlijk en figuurlijk) om sneller te zijn of een actie uit te halen. Dit nu willens en wetens. Want die strook ligt er toch. en ik heb nog 2 waarschuwingen.

Dat is volgens mij niet de bedoeling. De baan is de baan en daar moet je op blijven. Maar ja ik heb helaas inderdaad ook geen oplossing.


Wat mij betreft beschrijf je het dilemma hier heel duidelijk. Het lijkt simpel, maar is stiekem best complex.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 28-07-21 om 10:23:47
(...)


Het is onpersoonlijker of zo. Dat heeft misschien te maken met het feit dat WSBK een wereldkampioenschap is en daardoor strakker georganiseerd moet worden allicht?


Ook een verschil is dat WSBK sterk leunt op tv en internet.

Het BSB kan het zich eigenlijk niet permitteren om zonder publiek te rijden. MXGP idem.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Snelle navigatie: