San Marino / Misano: Dovi is back favoriete topics

Moderator: RG500IU

Racetopic
14

Misano

19 september 2021
San Marino Misano World Circuit, Misano Adriatico

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Francesco Bagnaia
2Jack Miller
3Fabio Quartararo
4Jorge Martín
5Johann Zarco
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Fabio Quartararo
3Enea Bastianini
4Marc Márquez
5Jack Miller
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door een tweede plaats bij de San Marinese GP van 2011 kwam Repsol Honda coureur Dani Pedrosa tot 95 Grand Prix podiums met Honda waarmee hij Mick Doohan evenaarde. Jim Redman's record (98) kwam voor de kleine Spanjaard in zicht!
Jorge Lorenzo (Factory Yamaha) behaalde hier in 2011 zijn 38e Grand Prix zege bij de GP van San Marino. Lorenzo passeerde hiermee Jorge Martínez die tot 37 kwam en is nu na Ángel Nieto (90) de meest succesvolle Spaanse coureur.
De regerend World Superbikes kampioen Fred Merkel debuteert in 1989 met een 10e kwalificatieplaats op een door HB gesponsorde NSR. Hij kwam deze race niet aan de finish. Zijn beste finish (in 3 GP's) zou een 11e plaats op Donington worden.
Achter winnaar Casey Stoner (Ducati) kwamen de Rizla Suzuki's van Chris Vermeulen en John Hopkins in 2007 als tweede en derde over de finish. Dit was de enige keer dat er twee Suzuki's een MotoGP podium haalden..
Na een grondige verbouwing wordt er in 2007 voor het eerst 'met de klok mee' gereden als hier de San Marino/Rimini Grand Prix wordt gehouden. Winnaars: Casey Stoner (MotoGP), Jorge Lorenzo (250cc) en Matia Pasini (125cc)
Doordat de start van de openings GP van 1980 een half uur naar voren was verschoven, verscheen Jack Middelburg te laat aan de start omdat hij nog lag te slapen in zijn caravan..
Regerend wereldkampioen Freddie Spencer won hier tijdens de 'Nations GP' van 1984 voor de eerste maal op de nieuwe Honda NSR V4. De NSR zou in de volgende jaren uitgroeien tot de meest succesvolle 500cc GP machine.
Tijdens de 'wet race' van 2015 behaalde Scott Redding (Marc VDS/Honda), na een crash in de beginfase, met een derde plaats zijn eerste podium. Casey Stoner (Laguna Seca 2008) was zijn voorganger hierin (crash/podium).
Een zege bij de openingsrace voor het 2008 EWC kampioenschap bleek een goede basis te zijn voor Iris ten Katen (Honda) om haar 2007 titel te verdedigen. Met nog een tweede en derde plek prolongeerde ze de Supersport 600 titel.
Een beperkt aantal (privé) rijders wil maar van start gaan als de race in 1989 onderbroken wordt voor regen, de toppers staken omdat ze het te gevaarlijk vinden. Pier-Francesco Chili (HB-Honda) won toen op Pirelli banden.
Eddie Lawson (P3) behaalde hier in 1991 zijn eerste Cagiva podium. De Amerikaan is de laatste rijder in de zwaarste klasse die in drie achtereenvolgende jaren (1989 Honda, 1990 Yamaha) op drie verschillende merken het podium behaalde.
Marc Márquez (Honda) won de race in 2015 voor Bradley Smith (Yamaha) en Scott Redding (Honda). Dit was het eerste MotoGP podium met rijders die allemaal een Moto 2 verleden hadden!
Loris Capirossi's 200ste MotoGP/500cc start eindigt in 2010 al in de tweede bocht als hij met zijn Suzuki door toedoen van Nicky Hayden ten val komt.
Fabio Quartararo (Yamaha) had aan een 4e plaats tijdens de 2e GP van 2021 op dit circuit genoeg om zich de eerste Franse wereldkampioen in de zwaarste klasse te noemen.
Met zijn zege vanaf Poleposition in 2010 was Repsol Honda rijder Dani Pedrosa de eerste Honda rijder sinds Marco Melandri in 2005 (Turkije & Valencia), die twee opeenvolgende GP's weet te winnen. Een week eerder had hij ook Indianapolis gewonnen.
Met Francesco Bagnaia (Pole), Jack Miller en Luca Marini was er tijdens de Emilia-Romagna Grand Prix van 2021 voor het eerst in de geschiedenis een eerste startrij gevuld met alleen Ducati's.
Topic: San Marino / Misano: Dovi is back (2739 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het verhaal van deze GP is natuurlijk de terugkeer bij SRT van Dovi naast Rossi. Meteen waarschijnlijk de oudste teamcombinatie ooit bij een team dat zich toch richtte op jong talent?

(foto Sepang Racing)
Niet alleen Dovi, die Morbidelli's plaats eigenlijk inneemt, maar ook de verhuizing van Frankie die weer terugkeert na 5 wedstrijden, naar het fabrieksteam naast Fabio. Wild-cards voor Pirro/Ducati en Bradl/HRC terwijl de eerder aangekondigde wc voor Pedrosa/KTM ingetrokken werd.

Het verhaal van FP1 was echter dat Viñales het snelste van het gezelschap was op de baan waar hij al met Aprilia testte. Met de snelste tijd in FP4/Qatar en deze is hij de enige rijder ooit (in elk geval in MotoGP klasse) die met 2 verschillende merken het snelste in een sessie in hetzelfde seizoen is. Moet wel even gezegd worden dat er een flinke bui viel waardoor er nauwelijks gereden werd in de laatste 10 minuten. Mir 2e, Bagnaia 3e. Fabio 7, Marc 9, Rossi 19e, Dovi 24e.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Mir was vandaag behoorlijk uitgesproken over MM93.

“He always needs a wheel [to follow] to be, I think, strong or I don’t know – it’s something that is difficult to understand for me, how an eight-time world champion cannot make his job on his own, and always needs some wheel.

Dat is duidelijke taal!

(En ik geef 'm helemaal gelijk)
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Mir moet niet zeiken en zelf eens gas gaan geven, jankebal
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 17-09-21 om 10:59:20
Het verhaal van deze GP is natuurlijk de terugkeer bij SRT van Dovi naast Rossi. Meteen waarschijnlijk de oudste teamcombinatie ooit bij een team dat zich toch richtte op jong talent?


Leeftijd zegt niets, kijk eens waar de 2 heren staan gekwalificeerd!

Maffe Maverick staat er lekker bij! Benieuwd wat die morgen kan laten zien!
     Reageer met citaat 
Mir heeft gelijk. Ik vind het ook heel raar, en vooral omdat MM in het verleden zelf enorm de schurft aan had om als sleepje te fungeren.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Team 35+ op de laatste plaatsen
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
MV doet het best leuk op de Appie
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
MM zoekt dat sleepje omdat die nog lang niet 100% is.

Las op racesport dat hij zich na Cota misschien terug trekt om verder te herstellen.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Wordt wel een lastig verhaal nu voor MM.
We zijn inmiddels 2 jaar verder, het meest mogelijke herstel vindt doorgaans binnen 2 jaar plaats. Rust zal wel wat doen, maar veel rek zal er qua herstel denk ik niet meer in zitten.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 19-09-21 om 09:23:57
MM zoekt dat sleepje omdat die nog lang niet 100% is.

Las op racesport dat hij zich na Cota misschien terug trekt om verder te herstellen.

Je bedoelt dat stukje clickbait van Evert? Wat een kontverhaal.
Met z'n 'Wordt vervolgd..... '
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 18-09-21 om 23:31:38
Mir moet niet zeiken en zelf eens gas gaan geven, jankebal

Eens. Maar er zit iedere keer iemand in zijn wiel die nog langzamer is....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Oliveira ook heel matig laatste tijd, nog maar 2 puntjes (Aragon) sinds Assen...
     Reageer met citaat 
KTM valt sowieso zwaar tegen. ( los van die gok van Binder)
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Snelle navigatie: