Moto 2 in the USA favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
15

Austin

3 oktober 2021
Verenigde Staten Circuit Of The Americas, Austin, Texas

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Raul Fernandez
2Remy Gardner
3Fabio Di Giannantonio
4Marco Bezzecchi
5Cameron Beaubier
Volledige uitslag »

RACE

1Raul Fernandez
2Fabio Di Giannantonio
3Marco Bezzecchi
4Augusto Fernandez
5Cameron Beaubier
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door de zeges van Danny Kent (Moto 3) en Sam Lowes (Moto 2) in 2015 waren er voor het eerst sinds Zweden 1977 (Mick Grant: 250cc en Barry Sheene: 500cc) twee Britse overwinningen op dezelfde dag.
Na winst in de Moto 3 (2013) en Moto 2 (2016) werd Alex Rins (Suzuki) hier in 2019, door winst in de MotoGP klasse, de eerste rijder die in alle klasses op deze baan wist te winnen.
Spanje werd hier in 2013 na Groot Brittanië (Imatra/Finland 1967) het tweede land dat buiten eigen grondgebied 8 van de 9 podiumplaatsen in de belangrijkste klasses in de wacht sleepte.
Scott Redding (Marc VDS Kalex) kwalificeerde zich in 2013 als jongste Britse rijder in de tussenklasse op Poleposition en nam het oude record uit de jaren 60 over van Mike Hailwood.
De eerste Grand Prix (2013) op dit circuit kende 3 Spaanse winnaars: Álex Rins (Moto 3), Nicolás Terol (Moto 2) en Marc Márquez in de MotoGP. Mika Kallio was deze dag met een derde plaats in de Moto 2 de enige niet Spanjaard op het podium.
Met zijn zege bij de tweede race van het seizoen in 2013 vestigde Marc Márquez niet alleen nieuwe records voor de MotoGP klasse. Márquez volgde ook landgenoot Dani Pedrosa op als jongste winnaar in de 3 belangrijkste klasses.
Sam Lowes (Speed-Up) behaalde hier in 2015 zijn eerste Grand Prix zege en werd hiermee de eerste oud Supersport 600 wereldkampioen die een zege behaalde in de 250cc/Moto 2 GP's.
Na Daytona (midden jaren '60), Laguna Seca en Indianapolis werd the Circuit Of The Americas in 2013 het vierde circuit in de USA waar een Grand Prix werd georganiseerd.
In 2013 waren er voor het eerst in de geschiedenis van de middenklasse (250cc/Moto2) tijdens 3 achtereenvolgende GP's 3 verschillende Spaanse winnaars: Marc Márquez (Valencia 2012), Pol Espagaró (Qatar 2013) en USA winnnaar Nicolás Terol.
Maverick Viñales (Kalex) won in 2014 hier zijn eerste Grand Prix in deze klasse. Voor het eerst in de historie waren er 4 verschillende Spaanse (Pol Espargaró (JAP/2013), Nico Terol (VAL), Tito Rabat (QAT 2014) winnaars in 4 achtereenvolgende GP's.
Cameron Beaubier (Kalex) werd hier in 2022 met Poleposition de eerste thuisrijder in de tussenklasse die dat deed op Amerikaans grondgebied sinds John Kocinski in 1989 op Laguna Seca in de 250cc klasse.
Topic: Moto 2 in the USA (6270 keer gelezen)
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 03-10-21 om 12:58:50
(...)



Ja ik snap je punt maar dat zegt dan meer over Bo op de Kalex dan over Barry op de NTS.

Zo gezien heb je gelijk, Bo haalt te weinig uit zijn materiaal.
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Na een heel bemoedigende vrijdag valt het me toch weer tegen. Ook nog geen reacties van Bo gelezen op zijn Facebook of racesport.nl. Ook Lüthi weer zwaar onder de maat
     Reageer met citaat 
Het zal toch beter moeten met Bo anders kon het volgend seizoen wel eens zij laatste zijn in de Moto2,nu hij op een Kalex zit had ik er toch meer van verwacht en het RW team is ook niet om over naar huis te schrijven.
     Reageer met citaat 
Na ronde 2 begon Bo zijn wedstrijd. Dramatisch begin, maar zoals altijd geeft Bo nooit op en toch p14
Helaas track limits, dus p15…
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Raul wint z'n 3e GP op rij

Gardner DNF.....nog maar 9 punten voorsprong. Dat wordt nog leuk. Het momentum ligt nu wel bij Fernandez.

Sterk optreden van Diggia weer eens. Goede P2

En een goede race ook van Beaubier voor het thuispubliek. P5!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Dramatische opening voor Bo inderdaad. Wel goed teruggekomen naar P14. Jammer van de track limits. Uiteindelijk een puntje voor de moeite.

Was leuk geweest als hij Corsi en Navarro nog kon pakken, maar helaas.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 03-10-21 om 20:57:56
Dramatische opening voor Bo inderdaad. Wel goed teruggekomen naar P14. Jammer van de track limits. Uiteindelijk een puntje voor de moeite.

Was leuk geweest als hij Corsi en Navarro nog kon pakken, maar helaas.


Wel geprobeerd denk ik, laatste ronde was ruim een seconde langzamer dan de rondes ervoor. Daar denk ik ook het groen geraakt wellicht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Wat een slechte start weer van Bo, rijd gewoon een na laatste na een aantal bochten.
Wat deed hij dan ook in bocht 1, hij wilde weer alle gevechten ontwijken?
Met zijn voorzichtige manier van rijden de eerste ronde zal hij nooit eens plekken winnen bij de start.
Het gaat niet meer gebeuren bij Bo wat betreft starts., daar zou hij nu al te ervaren voor moeten zijn.
15de plek voor de moeite, meer niet... er lagen er aardig wat uit voor hem.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Na een heel goeie start van het seizoen van Bo zijn we inmiddels weer aanbeland in het maar weer moeten hopen op veel uitvallers zodat er misschien nog een puntje in zit. In de eerste 8 races van dit jaar 38 punten, in de laatste 7 races 3 punten. Die 5e plek in Le Mans lijkt inmddels alweer heel lang geleden. Jammer hoor, het begon allemaal zo aardig.
     Reageer met citaat 
Ik las dat Dunlop 2 soorten rubber meeneemt waar de rijders het mee moeten doen.
Hun zachte compound is zo samen gesteld dat je er aan het eind van de wedstrijd de snelste rondes mee kunt rijden. Dat zie je zelden in de MotoGP. Daar zijn de eerste ronden vaak het snelst en volgt er een gestage bandendrop na 5-10 rondjes en zakken de tijden langzaam in.
sommige Moto2 rijders geven ook aan dat in de MotoGP de andere banden eigenlijk het rijden makkelijker maken doordat er meer gevoel in zit.
Het zou wel een verklaring kunnen zijn voor Bo,s manier van wedstrijden uit rijden.
Zijn vertrouwen in de voorband komt pas als ze wat verder versleten zijn en er dus meer grip mee ontstaat.
Ga je over die grens, in een te vroeg stadium van de wedstrijd, dan lig je er zomaar af (zie b.v. Luthi weer gisteren)
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 04-10-21 om 09:37:51
Ik las dat Dunlop 2 soorten rubber meeneemt waar de rijders het mee moeten doen.
Hun zachte compound is zo samen gesteld dat je er aan het eind van de wedstrijd de snelste rondes mee kunt rijden. Dat zie je zelden in de MotoGP. Daar zijn de eerste ronden vaak het snelst en volgt er een gestage bandendrop na 5-10 rondjes en zakken de tijden langzaam in.
sommige Moto2 rijders geven ook aan dat in de MotoGP de andere banden eigenlijk het rijden makkelijker maken doordat er meer gevoel in zit.
Het zou wel een verklaring kunnen zijn voor Bo,s manier van wedstrijden uit rijden.
Zijn vertrouwen in de voorband komt pas als ze wat verder versleten zijn en er dus meer grip mee ontstaat.
Ga je over die grens, in een te vroeg stadium van de wedstrijd, dan lig je er zomaar af (zie b.v. Luthi weer gisteren)

Dus het zit dan wel tussen de oren als 25 anderen voor hem begin wedstrijd wel een beter gevoel hebben.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 04-10-21 om 10:34:09
(...)

Dus het zit dan wel tussen de oren als 25 anderen voor hem begin wedstrijd wel een beter gevoel hebben.


Dat zal zeker mee spelen. Alhoewel er ook rijders zijn die vorig jaar veel vooraan zaten en nu achterin rijden. Zouden die dan ook allemaal met hun brein vol vragen rijden?
Blijkbaar zijn er minimale marges.
En lijkt vooral AJO een goede basis set up te hebben en altijd te beschikken over grip op elke baan.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Moet je per se met nieuwe banden starten? Die banden zijn zo “hard” dat ze wel 2 race afstanden mee gaan. Dan pak je toch een band waar je al een paar rondjes op hebt gereden. Maar dit zal wel niet mogen..
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 04-10-21 om 11:16:37
Moet je per se met nieuwe banden starten? Die banden zijn zo “hard” dat ze wel 2 race afstanden mee gaan. Dan pak je toch een band waar je al een paar rondjes op hebt gereden. Maar dit zal wel niet mogen..


Interessante vraag, ik weet het niet.
Wat nogal eens te makkelijk weggelaten wordt bij de kritiek op Bo is een ander gegeven, n.l.dat hij, zo ook weer gisteren, op het eind dezelfde of betere rondetijden rijdt als de toppers op dat moment
De gewenste snelheid zit er dus wel in.
Nu is de truc om die sneller te realiseren zonder dat je steeds op je bek gaat in de aanvang fase van de race.
Een team dat data serieus uit leest zal dat ook inzien. Maar de oplossing zal niet zo simpel zijn als wij hier aannemen. Anders was die er al geweest.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 04-10-21 om 12:14:28
(...)
De gewenste snelheid zit er dus wel in.
Nu is de truc om die sneller te realiseren zonder dat je steeds op je bek gaat in de aanvang fase van de race.


De vraag voor mij is meer, hoe lang mag je verwachten dat Bo hier de tijd voor krijgt? Laten we eerlijk zijn, dit is de afgelopen 5 jaar niet veranderd. Slechte start, aan het einde goede rondentijden en ééns per jaar een dubbel waarin hij boven verwachting presteert.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: