Silly Season 2022 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 13

Topic: Silly Season 2022 (38438 keer gelezen)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 23-10-21 om 12:33:09
(...)

Racesport heeft blijkbaar gehoor gegeven aan die wens (kan me niet voorstellen dat Evert niet op de hoogte is hiervan) en heeft motorsport.com daar gewoon poep aan en publiceert het gewoon.


Ik vermoed dat je daar wel eens gelijk in kan hebben. Je mag van Evert zeggen wat je wil. Maar hij weet wel in te schatten wanneer het verstandig is om dingen nog even onder de pet te houden. Als een team je vraagt om sommige ontwikkelingen nog even voor je te houden omdat dit anders wel eens een kink in de kabel kan opleveren. Dan weet Evert ondertussen wel in te schatten of het wel of niet publiceren veel gevolgen zou kunnen hebben voor een team.

Het word hem dan wel eens verweten teveel "in de kont" te zitten bij sommigen op de paddock. Maar hij weet als geen andere welke enorme belangen er soms meespelen.

Dat hij het dan niet publiceert heeft in mijn ogen dan minder te maken met het te vriend houden van mensen op het paddock maar meer met het snappen van het belang van goede afhandelingen in het wereldje.

Maar dat is zoals ik het zie vanuit het beeld zoals ik Evert een beetje ken.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 23-10-21 om 12:58:01
(...)
Ik vermoed dat je daar wel eens gelijk in kan hebben. ...

Niks vermoeden, het is gewoon zoals het spelletje werkt (zoals terecht door Optimate werd vermeld op vorige pagina)!
nl.motorsport.com/ Mark Bremer heeft zich hier vast niet aan de afspraken gehouden..
     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
De overstap naar het Petronas team was ook niet niks geweest.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 26-10-21 om 17:32:29


interessant stuk inderdaad. Wel beroerde foto van Barry trouwens kwalitatief gezien.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 27-10-21 om 19:57:40
De overstap naar het Petronas team was ook niet niks geweest.


Dat heeft die Maleisiër dus omzeep geholpen door een lager financieel bod van Petronas af te wijzen
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 28-10-21 om 08:52:35
(...)
..beroerde foto van Barry trouwens kwalitatief gezien. ..

De foto is van Gold & Goose staat in onderschrift, Top of the Bill op motorsportfotografie gebied. Maar je ziet er ook watermerk in ... foto's met lagere resolutie die dan 'gratis' zijn.. dus het mocht niks kosten..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 28-10-21 om 13:47:43
(...)

De foto is van Gold & Goose staat in onderschrift, Top of the Bill op motorsportfotografie gebied. Maar je ziet er ook watermerk in ... foto's met lagere resolutie die dan 'gratis' zijn.. dus het mocht niks kosten..
Zo zijn ze allemaal ook wel een discussie gehad met crash.net over gebruikte foto's van mij. Die hadden vrolijk mijn logo/naam er afgesneden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 28-10-21 om 13:47:43
(...)

De foto is van Gold & Goose staat in onderschrift, Top of the Bill op motorsportfotografie gebied. Maar je ziet er ook watermerk in ... foto's met lagere resolutie die dan 'gratis' zijn.. dus het mocht niks kosten..


Dan is dat het. dat had ik niet gelezen. Viel me alleen op dat hij onscherp was. Maar dan is het dus de lagere resolutie die het hem doet.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ja die Maleisier heeft nu de plannen van Zonta gedwarsboomd.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Deze van Zapper in het Zonta vd G Topic haal ik ook even hier naar toe omdat ik zijn bezorgheid deel:
Zapper schreef 09-11-21 om 09:13:39

Zouden ze met een Kalex rijden volgend seizoen? Langs de ene kant vind ik dat goed, langs de andere kant is het triestig dat deze raceklasse weer een eenheidsworst wordt als ook NTS er mee stopt. MV is ook maar een meeloper en dan blijft alleen de Speed-Up over....

Het lijkt idd er naar uit te zien dat RW met Kalex verder gaat en dat NTS dan van het toneel zal verdwijnen. Vanuit technisch oogpunt natuurlijk geen goede ontwikkeling dat het steeds meer een Kalex cup gaat worden..
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ja ik benoemde dat ook al. Het lijkt wat dat betreft weer exact op de 250cc die toen zo onder vuur lag vanwege het feit dat het een Aprilia cup was geworden. Hoewel het verschil meen ik was dat de Aprillia's helemaal schreeuwend duur waren?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Hoorde Patrick vd Goorbergh net tijdens de uitzending op ES vertellen wat we eigenlijk wel wisten: RW Racing neemt de Kalexen van Petronas over omdat die er mee stoppen, einde oefening NTS. Zoals hiervoor al aangegeven; jammer..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 12-11-21 om 11:53:58
Hoorde Patrick vd Goorbergh net tijdens de uitzending op ES vertellen wat we eigenlijk wel wisten: RW Racing neemt de Kalexen van Petronas over omdat die er mee stoppen, einde oefening NTS. Zoals hiervoor al aangegeven; jammer..


Op racesport staat een uitgebreid artikel hierover. NTS heeft vlak voor de Coronacrisis flink geinvesteerd in een nieuw onderkomen en vangt schijnbaar flinke klappen in de crisis. Ze hebben daarom aangegeven voor komend jaar niet te gaan ontwikkelen, de ontwikkeling zou in zijn geheel voor rekening van RW en zijn Europese partners zijn.

Kortom, op een NTS wordt het niet beter. Sterker nog, stilstaan is achteruitgaan. Logisch dus dat ze een overstap maken. De deur wordt wel opengehouden indien NTS weer besluit te investeren. Dit laatste lijkt me echter meer een nette manier om afscheid van elkaar te nemen. Eenmaal uitstappen maakt het natuurlijk alleen nog maar lastiger om er weer in te stappen.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 11-11-21 om 08:28:48
Ja ik benoemde dat ook al. Het lijkt wat dat betreft weer exact op de 250cc die toen zo onder vuur lag vanwege het feit dat het een Aprilia cup was geworden. Hoewel het verschil meen ik was dat de Aprillia's helemaal schreeuwend duur waren?


Een soort van cupklasse was de Moto2 van begin af aan al. Allemaal hetzelfde motorblok. In de 250cc reed dan wel iedereen een Aprilia (met ergens nog een verdwaalde Honda), maar die motoren waren verre van identiek. Alleen de toprijders hadden het nieuwste materiaal. Hoe verder je de grid af ging, hoe ouder het materiaal werd.

Wat dat betreft is de Moto2 nu nog erger dan de Aprillia cup van toen. Bijna allemaal hetzelfde frame en blok. Een soort RBR cup XL. Je zou ook de motoren op een hoop kunnen gooien en dmv loting gaan toewijzen. Eigen kuipje erop, de instellingen voor de coureur aanpassen en gaan.

Ik zou ook niet weten op welke manier je het dan zou moeten doen. Een prototype blok ontwikkelen is veel te duur en de overstap naar meerdere fabrikanten met standaardblokken maakt het een soort van 2e WSS of WSBK.

De Moto3 is natuurlijk niet veel beter met slechts 2 fabrikanten. Doordat KTM de helft van zijn motoren Husqvarna, GasGas of CFmoto noemt, lijkt het nog wat.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 13


Snelle navigatie: