Grand Prix historie algemeen favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Topic: Grand Prix historie algemeen (322432 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 10-12-21 om 18:26:27

100%, Uitkomen De Bult dus.. bij het hek, heb daar zelf ook honderden foto's gemaakt


Ja mooie plek om te fotograferen
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Max Deubel (r) en Emil Hörner 4-voudig Wereldkampioen bij de zijspannen.


Foto: Ernst "Klacks" Leverkus
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kan er nog niet bij dat ik plaat onderaan vorige pagina niet kon 'detecteren'
In heel veel gevallen als ik een (TV) beeld zie van GP of SBK wedstrijd waar ook ter wereld zie, dat ik direct weet waar het is en welke bocht...
Dus iets missen van 'ons eigen Assen' doet me pijn

« Gewijzigd: 11-12-2021 om 10:50:55 door RG500IU »

fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
jaik moest ook 3 keer kijken en het is inderdaad dat je het stukje asfalt van het meeuwenmeer over het hoofd dreigt te zien waardoor het verwarrend word. Gezien de hellingshoek van het asfalt daar dacht ik even aan de ramshoek maar dat kon al helemaal niet met de achtergrond.

Mooie foto's en plaatjes trouwens van vroegah! Ver voor mijn tijd natuurlijk en eerlijk is eerlijk ik ken dan weinig van de coureurs.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 11-12-21 om 11:26:33
..Gezien de hellingshoek van het asfalt daar dacht ik even aan de ramshoek maar dat kon al helemaal niet met de achtergrond.
...

Dan krijg je ongeveer dit perspectief zoals ik zelf maakte in 2014:
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 11-12-21 om 12:40:19
(...)

Dan krijg je ongeveer dit perspectief zoals ik zelf maakte in 2014:
(afbeelding)
samendrukkend perspectief hoe meer tele je gebruikt, des te meer je achtergrond en voorgrond samen worden gedrukt.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Silverstone 1986, de laatste keer daar voordat men flink wat jaren op Donington ging rijden:

De nrs laat ik even achterwege voor wie de rijders nog even wil raden
(fotograaf onbekend, gevonden op Twitter)
     Reageer met citaat 
8 De Radiques
5 Haslam sr
30 Burnett
10 Boet
9 McElnea

« Gewijzigd: 13-12-2021 om 15:57:23 door Optimate »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Bovenstaande klopt allemaal Ik vond nog ergens een (niet complete) lijst waarin stond dat #31 Simon Buckmaster is. De helm tussen #5 en #30 moet volgens mij van Raymond Roche zijn die op de 8-man! tellende eerste startrij stond.

De helm met ster tussen #5 en #8 komt me ook wel bekend voor..
Hier BBC beelden (vlgs mij volledige race) met Barry Sheene en Murray Walker als commentatoren.

EDIT: de #46 (tussen Haslam en de Radiguès) moet Gary Lingham zijn. In het filmpje zie je hem op het einde uitvallen en is de helm goed herkenbaar

« Gewijzigd: 13-12-2021 om 18:10:41 door RG500IU »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ach, kom ik dit net tegen. Zeker na de F1 weer actueel, jurybeslissingen waren in de motorsport van alle tijden:
https://twitter.com/.../1470440239340658693
Gaat over 250cc GP seizoen 1967: Mike Hailwood en Phil Read stonden voor de laatste wedstrijd (waar ze beiden de finish niet haalden) exact gelijk in punten: 50. Hailwood (5x winst) had bruto totaal 54 punten. Read met 4 zeges had echter bruto 56, dus 2 meer!
Beiden haalden in totaal 8x de finish, vlgs een naslagwerkje dat ik vond telden de beste 7 resultaten, op basis van 1 overwinning meer werd Hailwood kampioen.
Toen was er ook al discussie:
Citaat:
Er ontstond een discussie over wie nu de nieuwe kampioen was. Er was zelfs sprake van verschillen tussen de Franse- en de Engelse tekst van het FIM-reglement. Telde men het aantal overwinningen, dan was Hailwood met vijf keer winst kampioen, want Read had slechts vier wedstrijden gewonnen. Er waren ook mensen die dachten dat, indien de zeven tellende resultaten geen uitsluitsel gaven, het achtste resultaat dat moest doen. In dat geval zou Read kampioen zijn. De laatste reglementswijziging gaf de uitkomst: op basis van het aantal overwinningen werd Mike Hailwood wereldkampioen.

Wikipedia over volledige seizoen

BTW: Hailwood en Agostini eindigden dat jaar in de 500cc ook netto exact gelijk, hier was het bruto aantal echter in voordeel van Ago die dus kampioen werd.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 13-12-21 om 19:51:39

Toen was er ook al discussie:
(...)



Ja en er zijn nog een paar voorbeelden, ook nog een na aanleiding van een rijdersstaking. Nam maanden in beslag meen ik me te herinneren.

Nu zijn de discussies vaak na aanleiding van beelden. Komt in veel meer sporten voor. Langslepende jury zaken. Kwam laatst een artikel tegen met voorbeelden uit atletiek, wielrennen, schaatsen, zeilen en voetbal. Allemaal te maken met langdurige bestudering van videobeelden.

Die beelden hebben hun voors en tegens ............
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Omdat we morgen met m'n online autoraceclubje op Laguna Seca gaan racen nog eens even in de historie gedoken van de motoren op dit circuit. In '89, '90 en '91 gingen de zijspannen mee naar Amerika he. Wat een avontuur moet het zijn geweest als bakkenist om middenin de corkscrew je van de ene kant van de bak naar de andere kant te gooien.

Streuer reed hier met een vervangende bakkenist omdat Harry Hofsteenge uit de bak was gevallen. Had ook nog totaal geen ervaring volgens mij en heeft dat seizoen volgens mij ook niet meer deelgenomen aan de GP's. De bakkenist die nu bij Streuer in de bak zat was iemand die toevallig in de buurt was en als enige Amerikaan wat ervaring had met het racen met zijspannen, zij het als coureur en niet als bakkenist...

https://www.youtube.com/watch?v=YxFD3C2iXwc

« Gewijzigd: 13-12-2021 om 23:31:16 door Optimate »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 13-12-21 om 23:25:51
..
Streuer reed hier met een vervangende bakkenist omdat Harry Hofsteenge uit de bak was gevallen. Had ook nog totaal geen ervaring volgens mij en heeft dat seizoen volgens mij ook niet meer deelgenomen aan de GP's. ..

Pete Essaf, ik weet het nog. Ik heb vgls mij op zolder nog ergens een oude VHS band (ik nam in die tijd alle samenvattingen op) waar item in Studio Sport was met gesprek met Hofsteenge na de crash en hoe ze bij Essaf kwamen.

Hij heeft dus meer GP's (half seizoen) met Egbert gereden in 1991 kun je hier zien!
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 14-12-21 om 00:54:36
(...)

Ik heb vgls mij op zolder nog ergens een oude VHS band (ik nam in die tijd alle samenvattingen op) waar item in Studio Sport was met gesprek met Hofsteenge na de crash en hoe ze bij Essaf kwamen.


Digitaliseren en op YouTube zetten!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ja, wel eens aan gedacht aan zo iets. Jaar of 5 geleden ben ik ook met iemand in contact geweest om het over te zetten (kost wel wat hoor) op DVD .. maar die gast had het even druk en toen bleef het er weer bij.

En of het nu überhaupt nog afspeelbaar is na 25+ jaren op zolder

Pagina's: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39


Snelle navigatie: