Silly Season / Testen 2022 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: Silly Season / Testen 2022 (17268 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Max Koffer (2 jaar bij CIP in de Moto3) wordt de teamgenoot van Krummenacher bij CM Ducati.

https://www.speedweek.com/...i-in-die-SSP-WM.html

Bron: speedweek.com
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Het duurt nog ruim 4 maand maar ik ben nu al reuze benieuwd naar het komende WSS seizoen. Dat heb ik normaal niet zo, maar:

Ducati met een 955cc fiets en Oli Bayliss en Bulega als bezetting.

Mv Agusta met een nieuw 800cc model. Waarschijnlijk oa met Bahattin Sofuoglu, komend uit de 300.

Triumph terug met een 675

De nummers 1-2-3 uit de WSS300 stromen in.

Aussie Ben Currie uit het British Supersport.

2 vaste Nederlandse deelnemers met Van Straalen en Buis.

Hoe kan dat nou geen interessant seizoen worden?
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 28-11-21 om 13:14:28
..
Triumph terug met een 675
..

RG500IU schreef 24-11-21 om 15:55:27
..Ook Triumph komt met een 765 (zelfde als Moto 2 blok?) machine.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 27-11-21 om 17:43:28
(...)


Mee eens. Ik vind het ook maar raar. Fietsen van 950 en 800cc in een 600cc klasse? Maar goed, laten we het maar eens afwachten. Nieuwe ontwikkelingen en meer merken is alleen maar goed voor het WSS.


Ja het was natuurlijk al lang niet meer de supersport 600. De klasse was al tijden alleen de supersport. En misschien was het wel nooit die officiele benaming..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
2 en 3 cilinders mochten altijd al >600cc. Alleen worden de verschillen qua cc's nu iets groter.

En eerlijk gezegd vind ik dat jullie een beetje zeuren. De tijd dat fabrikanten een machine uitbrengen om alleen maar mee te mogen doen aan de Supersport is voorbij. Alleen Yamaha brengt nog een actuele machine uit die in de klasse kan rijden. Dus moeten ze wat. Aan de ene kant zeuren we al jaren dat het een Yamaha cup is geworden en als ze daar dan wat aan gaan doen, weer niet goed. Ik vind het prima, ik wil leuke races zien en als ze het competitief weten te houden met bijv restrictors, prima en dan zal het mij een rotzorg zijn hoeveel cc's een machine is. Het is dan straks de meest diverse klasse, leuk toch?
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ik ben het met je eens dat het goed is dat er wat met de Yamaha cup gedaan word. En als kijker merk je ansich niks van die extra cylinder inhoud. Afgezien van het feit de machines waarschijnlijk uiteindelijk weer sneller worden.

Wat ik dan lastig te bevatten vind is dat er al jarenlang een tendens bestaat dat de verkoop van zwaardere sportmotoren in de min zit.

De vraag naar deze motoren neemt ogenschijnlijk dan toch af. En in Azie rijden ze juist allemaal op die lichte dingen.

Marketing technisch vraag ik het me dus af of dit werkt.

Hoewel ik weet dat de supersport 300 klasse er is, mis ik dan toch een beetje een tussen klasse/ lichtere klasse. De 300 klasse is natuurlijk eigenlijk gewoon meer een 500cc klasse met die yamaha en kawa twins. Maar op een of andere manier spreekt die klasse qua motoren bij mij totaal niet tot de verbeelding.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 29-11-21 om 08:36:04


Wat ik dan lastig te bevatten vind is dat er al jarenlang een tendens bestaat dat de verkoop van zwaardere sportmotoren in de min zit.


En die aanname klopt dus niet
Er is wereldwijd een spagaat ontstaan; men koopt Of een lichte fiets of een 1000cc. De lichte fietsen in Azië, de zwaardere in Amerika en Europa omdat die door alle elektronica inmiddels net zo'n "vriendelijk" rijkarakteristiek kunnen geven als een 600. Daar tussen is de vraag weggevallen en dus ook het aanbod vanuit de merken.

Volgens mij is Yamaha gestopt met de weg-versie van de R6 (niet rendabel deze aan de EU5 uitstootnorm te laten voldoen), de vraag naar de CBR600 is nog nooit zo laag geweest (lees https://akmotorcycles.com/...rom-the-600cc-bikes/) waarin ook staat dat alleen Suzuki en Kawasaki nog door ontwikkelen.

Het hele "Win on Sunday, sell on Monday" principe valt hiermee weg. Merken investeren amper in tracksupport en marketing omdat ze toch weten dat het verkopen op de maandag een illusie is.

« Gewijzigd: 30-11-2021 om 11:42:29 door Paul17 »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 08-11-21 om 13:08:50
Randy Krummenacher gaat voor hert CM Racing Team rijden waar hij ..

En vandaag het bericht op crash.net dat Krummi heeft besloten zijn overeenkomst met CM te beëindigen
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 30-11-21 om 11:12:07
(...)


En die aanname klopt dus niet
Er is wereldwijd een spagaat ontstaan; men koopt Of een lichte fiets of een 1000cc. De lichte fietsen in Azië, de zwaardere in Amerika en Europa omdat die door alle elektronica inmiddels net zo'n "vriendelijk" rijkarakteristiek kunnen geven als een 600. Daar tussen is de vraag weggevallen en dus ook het aanbod vanuit de merken.

Volgens mij is Yamaha gestopt met de weg-versie van de R6 (niet rendabel deze aan de EU5 uitstootnorm te laten voldoen), de vraag naar de CBR600 is nog nooit zo laag geweest (lees https://akmotorcycles.com/...rom-the-600cc-bikes/) waarin ook staat dat alleen Suzuki en Kawasaki nog door ontwikkelen.

Het hele "Win on Sunday, sell on Monday" principe valt hiermee weg. Merken investeren amper in tracksupport en marketing omdat ze toch weten dat het verkopen op de maandag een illusie is.


Helder verhaal! Dan was dat inderdaad een verkeerde aanname.
De motorsport en het motorrijden an sich is natuurlijk ook enorm veranderd. Vroeger had je nog veel lichtere motoren ook hier in europa. En was een 500 een zware fiets. Dat werd later als 750 en 1000. Misschien ook omdat de snelheden in het verkeer toenamen.

Het leuke aan de oude racerij was natuurlijk dat ze voor die hele marge ook race klasses hadden. Dat is nu wel weg natuurlijk.

« Gewijzigd: 04-12-2021 om 11:52:54 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
4 (of 3 na vertrek Krummi?) Ducati's in elk geval komend seizoen. Blijkbaar (getuige deze tweet van vader Troy Bayliss) is er ook zelfs een V2 naar Australië gevlogen om zoon Oli wat rondjes te laten rijden.

Hoewel niet vermeld neem ik aan dat dit op The Bend was waar Bayliss Jnr afgelopen weekend nog in ASBK reed..
Mijn indrukken zijn eigenlijk wel dat Ducati er zelf serieus mee bezig is vanwege dit soort dingen.

« Gewijzigd: 06-12-2021 om 11:10:49 door RG500IU »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 06-12-21 om 11:05:06
Hoewel niet vermeld neem ik aan dat dit op The Bend was waar Bayliss Jnr afgelopen weekend nog in ASBK reed.. ..

Dat klopte dus:
verslag + foto's op mcnews.com.au. Het was dus op een 'Trackday' op The Bend zoals dat noemen.
Nog paar wijzigingen:
Steven Odendaal weg bij Evan Bros, hij hint op overstap naar EWC
Ook het Altea Team terug in WSS met Federico Caricasulo op een Ducati V2
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Lorenzo Baldassarri komend seizoen zo goed als zeker van start op de Bardahl Evan Bros Yamaha! daarmee wordt de WSS nog weer een stuk interessanter!

Jammer dat zijn Moto2 carrière zo slecht/ dramatisch afliep, maar ben erg benieuwd wat hij in de Supersport kan. Ik verwacht er veel van.

https://www.speedweek.com/...en-Moto2-Fahrer.html

Bron: speelweek.com
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 08-01-22 om 16:35:41
Lorenzo Baldassarri komend seizoen zo goed als zeker van start op de Bardahl Evan Bros Yamaha! ..

Een winnend team, aan de fiets kan het niet liggen, nu Balda zelf nog.

Een overicht van paar dagen geleden door crash.net:

Ten Kate Yamaha: Dominique Aegerter, TBA
Bardahl Evan Bros Yamaha: Peter Sebestyen, Lorenzo Baldassarri, TBA
GMT94 Yamaha: Jules Cluzel, Valentine Debise, TBA
Kallio Yamaha: Patrick Hobelsberger, TBA
VFT Yamaha: Marcel Brenner
EAB Yamaha: Glenn van Straalen
MS Yamaha: Unai Orradre, Ondrej Vostatek
MV Agusta Reparto Corse: Niki Tuuli, Bahattin Sofuoglu
Aruba.it Ducati: Nicolò Bulega
Barni Ducati: Oliver Bayliss
CM Ducati: Maximilian Kofler
AltoGo Ducati: Luca Ottaviani
Althea Ducati: Federico Caricasulo
Orelac Kawasaki
: Raffaele De Rosa, TBA
MTM Kawasaki: Adrian Huertas
Puccetti Kawasaki: Can Oncu, Yari Montella
Motozoo Kawasaki: Jeffrey Buis, Ben Currie
Prodina Kawasaki: Tom Booth-Amos
Dynavolt Triumph:
Stefano Manzi? Hannes Soomer? Brandon Paasch? TBA

Het lijkt er op dat het veld veel evenwichtiger (geen Yamaha cup meer) wordt, vooral door de komst van de Ducati's. Opvallend dat het 5 Ducati teams zijn met allemaal slechts een rijder.

« Gewijzigd: 14-01-2022 om 15:28:16 door RG500IU »

fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Wat ik wel weer spijtig vind is dat er maar 1 Triumph team lijkt mee te doen. Niet alleen als fan van het merk maar ook gewoon voor de broodnodige variatie.

Want eerlijk is eerlijk op deze manier word er eigenlijk zo goed als gewoon maar 1 extra fabrikant toegevoegd.

Als die Triumph nu direct mee doet om de podium plekken is het goed. Want dan komt er snel meer vraag naar die fiets.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Je kan het ook zo zien dat Triumph in elk geval nieuw merk is in de klasse. Even opgezocht de laatste keer dat ze meededen was 2018. Dus dat is een plus

En ik kan me voorstellen dat de meeste aandacht naar de M2 gaat omdat ze daar het volledige veld van motoren voorzien. En heel eerlijk, de Supersportklasse is nu eenmaal een klasse met eigenlijk allemaal veredelde privéteams...

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: