Argentina, Argentina favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
3

Rio Hondo

3 april 2022
Argentinië Autódromo Termas de Río Hondo

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Aleix Espargaró
2Jorge Martín
3Luca Marini
4Pol Espargaró
5Maverick Viñales
Volledige uitslag »

RACE

1Aleix Espargaró
2Jorge Martín
3Álex Rins
4Joan Mir
5Francesco Bagnaia
Volledige uitslag »

TRIVIA

Sebastián Porto is met afstand de meest succesvolle Argentijnse Grand Prix coureur; van 2002 tot en met 2005 behaalde hij zeven GP zeges in de 250cc klasse. Jorge Kissling en Benedicto Caldarella behaalden elk een 500cc (thuis) zege.
Door een 14e plaats van Pol Espargaró en een 15e voor Bradley Smith wist KTM bij de tweede race van hun eerste (2017) seizoen in de koningsklasse de eerste WK punten te scoren.
Met Danny Kent (P1/Moto 3), Sam Lowes (P3/Moto 2) en P3 voor Cal Crutchlow in de MotoGP waren er in 2015 voor het eerst Britse podiumplaatsen in de 3 belangrijkste klassen sinds Silverstone 1978 (Horton/125cc, Herron/250cc en Manship & Sheene (500cc)
De Argentijnse broers Juan (2e) en Eduardo (3e) Salatino waren de eerste broers die gezamenlijk op het zelfde podium stonden bij een Grand Prix. Dit gebeurde in de 500cc klasse bij de Argentijnse GP van 1962 op het circuit van Buenos Aires.
Cal Cutchlow (LCR Honda) won hier de Argentijnse GP in 2018 wat de 750e Grand Prix zege voor Honda was.
De Argentijn Eduardo Salatino (Norton) werd met 19 jaar en 274 dagen oud tijdens de Argentijnse Grand Prix op het circuit van Buenos Aires in 1962 de jongste coureur ooit op het podium van de koningsklasse. Randy Mamola nam dit record over in 1979.
In 2014 werd de Argentijnse Grand Prix voor het eerst sinds 15 jaar op dit circuit (aangelegd in 2008) verreden. Marc Márquez (Honda/MotoGP), Esteve "Tito" Rabat (Kalex/Moto2) en Romano Fenati (KTM/Moto3) waren de winnaars.
Marc Marquez (Repsol Honda) werd in 2014 de eerste coureur in de geschiedenis van de koningsklasse die Poleposition tijdens de eerste drie races van het seizoen allemaal in een overwinning verzilverde.
Marc (winnaar MotoGP) en Alex Márquez (P2 in Moto3) stonden hier in 2014 voor de zevende keer in hun carrière op het podium van dezelfde Grand Prix. Dit was een evenaring van het record van de Sarron broers (Christian en Dominique) in de jaren '80.
Aleix Espargaró reed zijn Aprilia RS-GP hier in 2022 naar Poleposition. Het was de eerste 4-takt pole in de historie van het Italiaanse merk in de zwaarste klasse.
Topic: Argentina, Argentina (5137 keer gelezen)
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Geweldig
De sportiviteit onderling ook erg gaaf om te zien


Vinales viel helaas toch weer een paar plaatsen terug.
Bezechi wist zich nog heel aardig verder naar voor te worstelen!

Maar jeetje, de (fabireks)Yamaha`s, Honda en toch ook de fabrieksducati`s ....in Brabant zeggen we : himmel niksnie.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Geen geweldige race qua directe strijd om de overwinning. Het kostte wat pogingen om langs Martin te komen maar eenmaal erlangs was de strijd gestreden… maar wat een spanning of hij hem over de streep zou halen, of zou de druk toch teveel voor hem worden. Niet dus! Prachtig! En wat gun ik dit Aprilia enorm!

Eindelijk weer een GP overwinning! En dat in de koningsklasse, Geweldig!

De Suzuki’s kwamen ook nog aardig dichtbij tegen het einde. Die hebben toch een lange aanlooptijd nodig. Jammer, maar leuk en goed dat Rins het podium weer eens pakt! Ik geniet toch wel van zijn rijstijl!

Knappe 9e plaats van Bezechi zeg. Weet toch Bastianini in de laatste ronde nog voor te blijven.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wat geweldig mooi voor Aleix met afstand DE man van het weekend. Snel en constant in elke sessie, maar het moet nog wel even gebeuren. Het is hem en Aprillia gegund na al die lastige jaren. Hij leidt ook gewoon de tussenstand momenteel en Aprillia de constructeurs

Niet de meest sensationele en spannende race, maar wel oké. De Suzuki’s zaten er nog kort op inderdaad, maar kwamen net wat te laat op stoom.

Vinales reed ook een goede race op de 2e Aprillia, maar dat passeren van z’n concurrenten blijft wel een dingetje. Veel tijd verloren achter Marini dit keer.

Jammer voor Pol

Knappe race van Bezzecchi
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Maar wat een bizar en onvoorspelbaar seizoen deze eerste 3 GP’s. Bastiannini, Oliveira en Aleix als winnaars. Wie had dat verwacht? Aleix leidt het kampioenschap en Aprillia de constructeurs.

Er zijn 9 podiums te verdelen geweest en die zijn naar 9 verschillende coureurs gegaan. Telkens anderen op het podium.

Alle 6 de merken hebben nu al minstens 1 podium te pakken.

Top 3 constructeurs enkel Europese merken met Aprillia, KTM en Ducati. Hoe lang is dat geleden? Als het al ooit voorgekomen is.

En de eerste 3 GP’s zonder overwinning voor Yamaha of Honda. Zal ook lang geleden zijn.

Toch een aantal leuke statistieken denk ik zo. Geeft aan hoe open en onvoorspelbaar de MotoGP geworden is. Alleen maar goed natuurlijk!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Inderdaad een hele mooie race. En wat is het ze gegund daar bij Aprilia.

Wat een drama weekend voor Yamaha was dit overigens. 2 kapotte motoren en voor de rest een matige positie in de race. Het Ducati fabrieks team was eigenlijk nog beroerder. Ik had Bagnaia als titelkandidaat ingeschat naar aanleiding van verleden jaar. Daar komt nu nog niet veel van uit.

Ik zag in de eindrangschikking voor fabrikanten dat de 3 japanse merken allemaal onderaan staan. Daarboven staan 3 europese fabrikanten. Volgens mij is dat ook wel redelijk uniek. (ook al zijn we nog maar 3 wedstrijden verder)
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Deze is nog mooier dan de TT 2018. Zeker als Aprilia rijder en fan, man wat gaaf. Ben er nog steeds van in de wolken. Na zoveel pech, tegenslag en twijfelen eidenlijk die (hopelijk eerste) overwinning.

Los daarvan, wat een race tussen Aleix en Martin, en wat een verschil in rijstijl ook. Dat ie gewoon op dat lange rechte stuk langs de Ducati kan komen, briljant. Pas bij de derde poging lukte het Aleix om voor te blijven. Ook mooi dat Vainales voorin zit met de RS-GP, een teken dat d machine gewoon erbij zit en het geen uitschieter is.

Knappe prestatie van de Suzuki's, mooi 3 en 4.


De andere Ducs, Zarco eraf, Pecco uiteindelijk 5e, beide andere rond plek 10. Miller 14e, hoe lang zit ie nog op de rode duc?

KTM of voorin of middenvelders, respect voor de solide prestaties van BB33.

De anderen? Honda is nog steeds volledig afhankelijk van de man met tijdelijk 2x zoveel fans

Yamaha? Wat ik begreep 2x problemen met de rijhoogte instelling hardware, wat gedoe met vastloepende generatoren voor de bandenwarmers en ook in het bochtige deel van Termos kwamen ze er niet aan te pas. Het wordt een lastig seizoen voor FQ.

Vpoorlopog 9 verschillende podium kandidaten in 3 races, Aleix als leider in de tussenstand en een meer dan ooit onvoorspelbaar seizoen.

Op naar Texas!!
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 04-04-22 om 08:57:47
...
Voorlopig 9 verschillende podium kandidaten in 3 races, ... een meer dan ooit onvoorspelbaar seizoen.

Toevallig lees ik net het antwoord op Twitter dat de laatste keer dat dit gebeurde bij de eerste 3 races van 1952 was, winnaars toen: Jack Brett (AJS), Reg Armstrong (Norton), Umberto Masetti (Gilera).

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: