Argentina favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
10

Villicum

23 oktober 2022
Argentinië Autódromo El Villicum, Albardón

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Toprak Razgatlioğlu
2Jonathan Rea
3Álvaro Bautista
4Iker Lecuona
5Scott Redding
Volledige uitslag »

RACE 1

1Álvaro Bautista
2Jonathan Rea
3Axel Bassani
4Iker Lecuona
5Michael Rinaldi
Volledige uitslag »

RACE 2

1Álvaro Bautista
2Toprak Razgatlioğlu
3Jonathan Rea
4Alex Lowes
5Michael Rinaldi
Volledige uitslag »

TRIVIA

In 2018 deed het WSBK circus Argentinië voor het eerst aan. Marco Melandri (Ducati) veroverde Poleposition, maar Kawasaki rijder Jonathan Rea wist beide races met overmacht te winnen.
Álvaro Bautista bezorgde hier in race 1 van 2019 Ducati de eerste overwinning op Zuid-Amerikaans grondgebied.
San Juan werd in 2018 het 48e circuit in de geschiedenis waar een WK Superbike wedstrijd werd verreden.
Jonathan Rea behaalde in race 1 van 2018 de 125e zege voor Kawasaki.
Topic: Argentina (4506 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Toprak naar de pole in nw ronderecord voor Rea, Bautista, Lecuona en Redding, 5 merken in de top 5. VDM geeft 1,5 sec toe

Race 1 om 20:00 ned tijd, ik had begrepen dat die op Eurosport 2 te zien is straks.
     Reageer met citaat 
Toprak onderuit in race 1.
Bautista wint hem voor Rea. Michael p10.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ja die crash van Toprak in race 1 was doodzonde en eigenlijk de laatste kans om stukje in te lopen. Kan bijna niet meer missen dat over 3 weken op Mandalika eea beslist wordt.

Bautista 59, Rea 43 en Razgatlioğlu 33 dit weekend. Goede zaken voor BauBau dus. De Yamaha en Kawasaki zijn in een single ronde situatie misschien wel sneller. Zodra het een (niet sprint) race is wordt het heel ander verhaal, zeker als er lang recht stuk bij zit zoals op San Juan.

De Ducati blaast daar iedereen gewoon voorbij en de rest kan dan de ballen uit zijn broek rijden in de rest vd ronde om weer bij te komen en als ze het rechte stuk opdraaien begint dat spel opnieuw.

Het enige 'zwakkere punt' vd Panigale V4 is de openingsfase met volle tank. De concurrentie moet daar toeslaan om überhaupt een kans te maken. In het tweede deel vd race slaan ze hun slag, als dat nog nodig was, want de laatste ronden komt Bautista door met kennelijk veel betere banden dan de concurrentie. Zijn lichte gewicht zal daar zeker een voordeel zijn..
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Zie trouwens op Twitter een bericht dat Loris Baz een boete kreeg van € 1000 nadat hij in race 2 een middelvinger opgestoken had nadat hij mede door een collega (ik denk Locatelli) ten val was gekomen...
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Bautista is bijna binnen. Wat een ijzersterk seizoen heeft hij er tot dusver opzitten. Bijna foutloos. Zijn Ducati kanon en z'n vlieggewicht helpen hem zeker wel, maar dat geldt ook voor Rinaldi......en die is in geen velden of wegen te bekennen vwb de titel. De coureur moet het nog steeds doen.

Bijzonder dat Rea, de man die 6 jaar het veld gedomineerd heeft, al 21 races op rij niet meer gewonnen heeft.

De BMW's hadden het zwaar dit weekend en dan vooral over raceafstand. Ik vind dat Michael ondanks dat wel een positief weekend heeft gehad. Wederom een stapje gezet in de goede richting!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Die boete van Baz was nadat hij door Bassani (ook wel te zien in uitzending vanwege de LL penalty (s) die hij kreeg) ten val was gekomen en niet door Locattelli zoals ik eerder schreef.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Scott Redding plaatst op zijn Instagram een serie foto's met als eerste een van hem (93 kg) en Bautista (66)
met de vraag of er niet een regel moet komen met een minumum gewicht voor rijder/machine:
Citaat:
YES OR NO? ⬇️ Should there be a rider minimum weight limit for 2023?
The @worldsbk has done a great job at creating some of the best motorcycle racing in the world but, why is there not a rider minimum weight limit? I can speak on this subject as I am not a championship contender this year, those who are will not speak up about it because they get critisized by fans and social media “experts” ?

As you will see when you swipe through the videos you will see the clear advantage that a extremely smaller rider will gain on a straight, typically 0.2-0.4 of a second, this may not seem a lot to many of you but when 10 riders are covered by 1second, this “0.2” on one straight is a beautiful safety net.

By side of the speed gain a lighter rider will not consume as much rubber off the tyre as a heavier rider. Therefore at the end of the race which is most critical the lighter riders will likely have more grip compared to his competitors meaning more chance of winning. I know information on tyre wear numbers but this is confidential info.

Take a look to slide 7 you will see sector time info, sector 2 consists of 2 corner and 3/4 of the back straight in San Juan, you can see there is a clear advantage, this then makes the other rider push even more over the limit to try and recover this 0.2 from one straight. I just think it should be as fair as possible for all of the riders.

I will probably get a lot of hate comments, that’s fine because someone needs to speak up

Ik vind dat hij zeker een punt heeft want als je zag hoe AB19 de rest voorbij spoot op het rechte stuk dat was niet normaal. Rinaldi had dat voordeel ook wel, maar veel minder.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Ik dacht eerlijk gezegd dat er al een regel was over het totale gecombineerde gewicht van rijder en machine. Kennelijk niet dus.

Ik vind dat Redding wel een punt heeft, op deze manier gaan fabrieksteams natuurlijk alleen nog maar selecteren op kleine iele mannetjes. Zeg maar Spanjaarden en Italianen..

Krijg je vervolgens wel weer discussie over plaatsing van compensatiekilo's
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Vraag mij echt af of kilos zo heel veel uitmaakt bij machines richting de 250 pk?
In de ssp 600 klasse zal er ook verschil zitten in gewicht van de mannen, maar hier zie en hoor ik niet echt veel verschil.
Ik denk dat het vooral de Duc is wat het verschil maakt, en de skills van de rijder.
Buiten de ducs om scheelt het allemaal niet zoveel.
Midstar racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Het is vooral een verhaal dat het van invloed is op de bandenslijtage he:
Citaat:
By side of the speed gain a lighter rider will not consume as much rubber off the tyre as a heavier rider.
vooral aan het einde is daar voordeel te behalen. Dat is ook wel te zien bij de (lange) races waarin Bautista vooral het laatste kwart het verschil maakt.
     Reageer met citaat 
Toen Redding zelf nog op de Duc zat en races won hoorde je hem er nooit over. Bij BMW moeten ze hun zaakjes gewoon op orde krijgen.
     Reageer met citaat 
In de lijn van Redding krijgen vrouwen volgend jaar bonus seconden aan het einde van de race. Anders hebben ze nooit kans om te winnen...
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Dani Pedrosa was weer te licht , en kreeg de banden dan weer niet goed werkend of op temperatuur, te licht of te zwaar?. Denk dat met de huidige motoren en power een beetje gewicht en kracht in je lichaam wel gewenst is.
Ook wat betreft grip en het bochten in duwen/trekken
Midstar racing
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
De Honda's deden het ook erg netjes deze keer zeker in race 2 ik hoop dat die het een beetje op de rit houden om echt competatief te zijn.
Bautista is misschien licht maar dat is niet de enige reden dat hij zoveel wint denk ik. De concurrentie moet gewoon harder werken. Toen Bautista bij Honda zat reed hij ook niet op kop dankzij zijn gewicht.

« Gewijzigd: 28-10-2022 om 15:21:07 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-10-22 om 07:28:01
Toen Redding zelf nog op de Duc zat en races won hoorde je hem er nooit over. Bij BMW moeten ze hun zaakjes gewoon op orde krijgen.


Precies, BWM loopt gewoon achter! Toen Bautista voor Honda reed was er ook niks aan de hand. Niet lullen maar gas geven!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: