Sepang 2022: Wordt het hier beslist? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Racetopic
19

Sepang

23 oktober 2022
Maleisië Sepang International Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jorge Martín
2Enea Bastianini
3Marc Márquez
4Marco Bezzecchi
5Álex Rins
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Enea Bastianini
3Fabio Quartararo
4Marco Bezzecchi
5Álex Rins
Volledige uitslag »

TRIVIA

Na zijn zware beenbreuk in juni van dat jaar is Valentino Rossi in oktober 2010 weer helemaal terug met zijn tweede seizoenszege. Op Sepang haalde hij voor de 46e keer met de Yamaha M1 de overwinning, dat werd uiteraard op gepaste wijze gevierd...
Door een overwinning in 2014 evenaarde Marc Márquez (Repsol Honda) het record van 12 zeges in een seizoen in de koningsklasse van Mick Doohan uit 1997.
Door een zege in 2012 werd Sandro Cortese (Red Bull KTM/Ajo)de eerste wereldkampioen in de nieuwe Moto 3 4-takt categorie die de 125cc klasse opvolgde. Met nog 2 GP's te gaan was de Duitser niet meer in te halen voor de concurrentie.
Kenny Roberts Jnr. won de openings GP van 1999, toen hier voor de eerste keer gereden werd, bij zijn debuut op de fabrieks Suzuki. Spanjaarden Carlos Checa (Marlboro Yamaha) en Alex Crivillé (Repsol Honda) vergezelden hem die dag op het podium.
Wegens hevige regen werd in 2009 de start een half uur uitgesteld. Casey Stoner won die dag met de Marlboro Ducati. Fiat Yamaha rijder Valentino Rossi werd toen derde, wat genoeg was om zich van zijn 9e wereldtitel te verzekeren.
Valentino Rossi pakte in 2008 de overwinning en stond hiermee voor de 150e keer op het podium. Andrea Dovizioso, op de satelliet Honda van het JiR Scot team, stond met een derde plaats voor de eerste keer in deze klasse op het podium.
Met de opvolging van Valentino Rossi door Jorge Lorenzo in 2010 haalde Yamaha voor het eerst in de 62 jarige geschiedenis van de Grand Prix racerij twee opeenvolgende titels in de zwaarste klasse met twee verschillende rijders.
Met zijn 13e Poleposition van het seizoen in 2014 werd Marc Márquez de nieuwe recordhouder voor de meeste Poles in een seizoen in de zwaarste klasse.
In 2006 kon hier de kwalificatie niet doorgaan vanwege hevige regenval en moest voor het eerst een startopstelling worden samengesteld aan de hand van de vrije trainingen.
Toni Elías (Moriwaki) had hier aan een vierde plaats in 2010 genoeg om de eerste wereldtitel in de nieuwe Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
Topic: Sepang 2022: Wordt het hier beslist? (2191 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
De grote vraag is, gaat Bagnaia hier de wereldtitel pakken? Of weet Quartararo terug te slaan?

Dat laatste lijkt niet heel realistisch. Quartararo brak z’n middelvinger in FP4 en kwam in de kwalificatie niet verder dan P12…..

Het lijkt dus een zeer lastig verhaal te gaan worden voor Fabio.

Bagnaia rijdt tot nu toe geen overtuigend weekend aan elkaar. Morgen zal hij vanaf P8 starten.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
IJzersterke kwalificatie van Martin! Ronderecord verbroken en bijna een halve seconde los van de rest.

De VR46 jongens staan er goed bij.

Johann Zarco komt er totaal niet aan te pas dit weekend, terwijl het een circuit is waar hij in het verleden vaak snel was.
     Reageer met citaat 
Waardeloze vertoning! Als je teamgenoot nu achter je zit en dit doet oke, maar als andere Ducati teams niet hun eigen race mogen rijden, wordt het wel zorgelijk.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Bastiannini ging er toch voorbij? Hij kon niet wegkomen. Of Ducati had hem inmiddels al instructies gegeven om Bagnaia weer voorbij te laten.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 23-10-22 om 13:26:11
Bastiannini ging er toch voorbij? Hij kon niet wegkomen. Of Ducati had hem inmiddels al instructies gegeven om Bagnaia weer voorbij te laten.

Het leek me vrij duidelijk dat Bastianini veel sneller was.

Zat net nog even een interview te lezen (heb het even vertaald):

SPEEDWEEK.com sprak na de race met Paolo Ciabatti voor een interview.

Paolo, het gebeurt niet vaak dat Gigi Dall'Igna zijn comfortabele directiestoel in de pits verlaat en naar de pitmuur komt. Maar er was kennelijk dringend behoefte aan overleg?

Het was dat punt in de race dat we dachten dat het gevecht aan de top misschien een beetje te riskant zou zijn, gezien wat er gebeurde en wat er op het spel stond.

Dus we bespraken welke strategie we moesten kiezen. Omdat het voor Pecco te belangrijk was om niet alleen te winnen, maar ook geen onnodige risico's te nemen.

En het is bekend dat Enea altijd zeer agressief te werk gaat. En we wilden gewoon geen herhaling van het Le Mans-ongeluk zien.



Alsof de crash van Bagnaia in Le Mans de schuld was van Bastianini…

Met zoveel Ducati’s voor in het veld, wordt het wel heel vervelend zo. De andere Ducati teams en coureurs zouden vrij moeten kunnen strijden. Zo niet, hoop ik dat daartegen wordt opgetreden. Als het Miller ipv Bagnaia zou zijn, zou ik er geen enkele moeite mee hebben, maar dit is fout. Het Ducati fabrieksteam kan niet de andere teams en coureurs zo beïnvloeden.

« Gewijzigd: 23-10-2022 om 13:40:59 door RacingRick »

midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ook ik verbaasde mij zeer hoe ze het spelletje in de pit wilden beslissen
Voor het eerst in al die jaren dat ik dacht, waar kijk ik naar?
Zijn we aan het racen tussen 2 verschillende teams of worden er restricties opgelegd, en mag er niet meer geraced worden.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 23-10-22 om 13:29:06
(...)

Het leek me vrij duidelijk dat Bastianini veel sneller was.

Zat net nog even een interview te lezen (heb het even vertaald):

SPEEDWEEK.com sprak na de race met Paolo Ciabatti voor een interview.

Paolo, het gebeurt niet vaak dat Gigi Dall'Igna zijn comfortabele directiestoel in de pits verlaat en naar de pitmuur komt. Maar er was kennelijk dringend behoefte aan overleg?

Het was dat punt in de race dat we dachten dat het gevecht aan de top misschien een beetje te riskant zou zijn, gezien wat er gebeurde en wat er op het spel stond.

Dus we bespraken welke strategie we moesten kiezen. Omdat het voor Pecco te belangrijk was om niet alleen te winnen, maar ook geen onnodige risico's te nemen.

En het is bekend dat Enea altijd zeer agressief te werk gaat. En we wilden gewoon geen herhaling van het Le Mans-ongeluk zien.



Alsof de crash van Bagnaia in Le Mans de schuld was van Bastianini…

Met zoveel Ducati’s voor in het veld, wordt het wel heel vervelend zo. De andere Ducati teams en coureurs zouden vrij moeten kunnen strijden. Zo niet, hoop ik dat daartegen wordt opgetreden. Als het Miller ipv Bagnaia zou zijn, zou ik er geen enkele moeite mee hebben, maar dit is fout. Het Ducati fabrieksteam kan niet de andere teams en coureurs zo beïnvloeden.


Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Moest je nou persé het heeeele bericht van Racing Rick quoten Bredebeier om dat te bekrachtigen met een lullig duimpje
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 24-10-22 om 12:02:42
Moest je nou persé het heeeele bericht van Racing Rick quoten Bredebeier om dat te bekrachtigen met een lullig duimpje



Gehele inhoud was mijn idee ook
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
RacingRick schreef 23-10-22 om 13:29:06
(...)
..En het is bekend dat Enea altijd zeer agressief te werk gaat. En we wilden gewoon geen herhaling van het Le Mans-ongeluk zien.
...

Dat moest ik dus even opzoeken hoe dat nog maar was. Daar reed Bestia dus al aan de leiding en Pecco er achter aan.. En onderuit ging... ja, dat was zijn eigen fout toch?

Ducati was dus kennelijk bang dat Bagnaia zich zou laten opjagen door zijn toekomstige teamgenoot en daardoor in de fout zou gaan. Dat soort secenario's zouden toch vooraf doorgesproken zijn lijkt me...

Als Bastianini hem passeert dan moet hij toch weten dat hij hem desnoods maar moet laten gaan? Hij zit toch voor Fabio, what's the problem?

Het toneelstukje van de 3 Ducati bobo's doet idd een hoop vermoeden.. Vind jammer dat het nu bij gissen van onze kant blijft... de 'Mapping 8' dashboardsignalen werden helaas niet getoond voor ons als kijker om duiding te geven...
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Een hele sterke race van Fabio, the lone Yamaha warrior Helaas was het niet voldoende. Hij houdt de titelstrijd daarmee mathematisch nog open, maar 23 punten achterstand is zo goed als klaar. Al weet je het natuurlijk nooit. Motorsport kent soms onverwachte wendingen.

Sterke come-back van Bezzecchi. Wederom een mooie 4e plaats.

Jammer dat Martin het weggooide.....
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
EEn zeer grillig seizoen is bijna ten einde.

Het voorjaar was voor Fabio en Aleix, het 2e deel voor Pecco, man wat een inhaalslag.

Respect voor #20, in zijn eentje al die Duccen proberen achter zich te houden. Van zijn teamgenoot moet ie het niet hebben, na een briljant seizoen 2020 lijkt ie helemaal de weg kwijt, of is die knieblessure toch nog aanwezig?

Ik weet nog niet wat ik van het gevecht voor de overwinning moet denken, zeker is dat in Valencia mapping 8 ingeprogammeerd wordt

MM93 wil wel maar die Honda he.

The Martinator is zoals altijd goed voor weer een pole record.
In de race presteert ie het altijd om in de snelste bochten onderuit te gaan. Wat een klappers maakt ie.

Wat er met Aprilia aan de hand is?? Het zal nog lastig worden om de 3e plek vast te houden. Te veel technische problemen en preparatie foutjes die erg duur betaald zijn. Als Aprilia rijder en fan had ik het hun zo gegund, maar volgend seizoen nog een kans, met Oliveira en RF erbij.

Je ziet aan de rommelige sessies dat iedereen erg moe is, zeker aan het eind van het seizoen dat heen en weer vliegen.

F 2 weekjes rust en dan op naar Valencia!!

Ik mis dit seizoen nu al pff.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Wat een bijzondere race. Zo jammer dat Martin het weg gooide.

het leek inderdaad overduidelijke dat Bastia sneller was en ging er toch ook overduidelijk voorbij.
Dat je dan inderdaad de topmannen in de pits heel zenuwachtig ziet worden snap ik. En dat ze dan gaan overleggen snap ik ook.
Of er nu echt een merkorder is geweest of dat Bastia het zelf bedacht heeft zullen we wel nooit horen. Vergeet niet dat hij volgens jaar ook in het fabrieksteam zit. Dus hij zal heel goed snappen dat hij hier geen vrienden zou maken met een overwinning.

En laten we eerlijk wezen voor Ducati staat er heeeel veel op het spel. Die zijn jaren bezig om terug te komen en kampioen te worden na Stoner. Dus enigszins begrijpelijk is het wel.

Fabio deed het fantastisch. Met een gebroken vinger zo sterk naar P3 rijden is erg sterk.

Hij zei in het after race interview dat hij nog een kleine kans maakt. E dat is uiteraard waar. Ik vond Pecco het hele weekend niet super sterk ook met zijn valpartijen. Hij lijkt toch de druk te voelen. Dus ik ben er niet gerust op dat hij foutloos het weekend in Spanje gaat beleven. Hij had wel een bere start overigens.

« Gewijzigd: 25-10-2022 om 10:49:50 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Snelle navigatie: