TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 105

Topic: TT circuit (342828 keer gelezen)
Ronni41
to finish first you first have to finish

     Reageer met citaat 
fred schreef 10-04-06 om 19:59:04
(...)
Is het idd niet gewoon wennen, de afstelling in orde maken en gewoon genieten daarna?


IK denk dat je daarin gelijk hebt als iedereen de afstelling in orde heeft zal je ze waarschijnlijk niet meer horen
Anoniem
     Reageer met citaat 
Ronni41 schreef 10-04-06 om 20:28:25
(...)


IK denk dat je daarin gelijk hebt als iedereen de afstelling in orde heeft zal je ze waarschijnlijk niet meer horen


Tuurlijk is de afstelling van wezenlijk belang in de nieuwe strubben. Maar ook al is die voor mekaar dan denk ik nog dat 95 % van de ONk rijders maar bijna op zeker 100% van de MotoGP rijders de nieuwe bocht zullen verafschuwen.

Vraag me sterk af of ie volgend jaar nog zo is.
     Reageer met citaat 
Ik ben door materiaalproblemen nauwelijks aan rijden toe gekomen, maar in mijn ogen is de nieuwe "strubben" ook redelijk mislukt, een rijder die de beste lijn rijdt wordt door een rijder achter hem vrij eenvoudig voorbijgereden waarna eerstgenoemde geblokt wordt....denk dat hier nog hachelijke situaties gaan onstaan en crashes, en met een dergelijk lage snelheid vallen is het ideale recept voor sleutelbeenbreuken.

(met afstelling kom je er niet, je gaat niet voor 1 bocht je fiets afstellen, dat zou een echte beginnersfout zijn)
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
het is voor de meesten denk ik ook wel een teleurstelling dat de oude strubben er niet gewoon ingeplaatst is. Deze bocht past gewoon totaal niet bij het karakter van assen, uiteindelijk zal iedereen er best wel aan gewend geraken omdat het simpelweg niet anders is....
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Voor mij is het zeker geen teleurstelling dat de Strubben niet hetzelfde gebleven is. Weet niet of je zelf wel eens eerder de noordlus gerreden hebt? Maar dit was al geen gemakkelijke bocht. De rest van de noordlus was veeeeel mooier.
Ik heb jammer genoeg nog niet de kans gekregen om op het nieuwe Assen te kunnen rijden, maar naar mijn idee kunnen ze het niet zoveel slechter gemaakt hebben.....
Wel jammer dat de snelheid er nog verder uitgehaald is.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
arnovisscher schreef 11-04-06 om 10:46:36
Ik ben door materiaalproblemen nauwelijks aan rijden toe gekomen,
Nog tegen je motor staan schoppen Citaat:
maar in mijn ogen is de nieuwe "strubben" ook redelijk mislukt, een rijder die de beste lijn rijdt wordt door een rijder achter hem vrij eenvoudig voorbijgereden waarna eerstgenoemde geblokt wordt....denk dat hier nog hachelijke situaties gaan onstaan en crashes, en met een dergelijk lage snelheid vallen is het ideale recept voor sleutelbeenbreuken.

(met afstelling kom je er niet, je gaat niet voor 1 bocht je fiets afstellen, dat zou een echte beginnersfout zijn)
Ik heb nog nooit op het een circuit gereden dus heb geen idee van alle mogelijkheden die je in de afstelling hebt. Maar betekent een aanpassing voor de nieuwe strubben dan gelijk dat je veel laat liggen elders op het circuit? Is de nieuwe strubben niet nog belangrijker geworden voor een goede rondetijd ivm snelheid over veenslang enz, of heb je juist ook last over veenslang van die zojuist in de weg gaan rijdende achterligger? Kan je het niet ook gewoon omkeren? stel je bent sneller als je voorligger, ben je nu niet sneller hem gepasseerd dan?
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
     Reageer met citaat 
Is makkelijk passeren maar dan verlies je veel snelheid op de veenslang, ik denk dat het grootste gevaar ligt in highsiders uitkomen strubben, snelheid is laag, gevallen rijder blijft daardoor op de baan liggen....we gaan t zien.

@ Allard, de "oude" strubben was toch wat gebruiksvriendelijker dan de nieuwe...maar je zult t zelf ondervinden, misschien valt t voor jou mee.
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
arnovisscher schreef 11-04-06 om 17:06:23
Is makkelijk passeren maar dan verlies je veel snelheid op de veenslang, ik denk dat het grootste gevaar ligt in highsiders uitkomen strubben, snelheid is laag, gevallen rijder blijft daardoor op de baan liggen....we gaan t zien.

@ Allard, de "oude" strubben was toch wat gebruiksvriendelijker dan de nieuwe...maar je zult t zelf ondervinden, misschien valt t voor jou mee.
Oke dat de rijder blijft liggen is waarschijnlijk wel zo ja. Maar is het risico op highsiders dan zo veel hoger? Ik heb op de oude strubben er ook wel wat zien gaan hoor.
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
     Reageer met citaat 
Denk niet dat de kans op highsiders veel groter is, alleen wel linker als het gebeurt
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
fred schreef 11-04-06 om 17:00:16
(...)

Ik heb nog nooit op het een circuit gereden dus heb geen idee van alle mogelijkheden die je in de afstelling hebt. Maar betekent een aanpassing voor de nieuwe strubben dan gelijk dat je veel laat liggen elders op het circuit?

De afstelling van vering en gearing zijn altijd een compromis. In snelle bochten bijvoorbeeld heb je liever een stabielere lange motor, terwijl in langzaam je juist een snel reagerend rijwielgedeelte wilt hebben. De ene bocht is hobbeliger dan de andere bocht. enz enz.

Om zo snel mogelijk rond te kunnen gaan maak je een afstelling waarbij je over de hele baan een lekker gevoel krijgt. Daarom bestaat DE afstelling ook nog steeds niet.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
Anoniem
     Reageer met citaat 
fred schreef 11-04-06 om 17:00:16
(...)
Nog tegen je motor staan schoppen (...)
Ik heb nog nooit op het een circuit gereden dus heb geen idee van alle mogelijkheden die je in de afstelling hebt. Maar betekent een aanpassing voor de nieuwe strubben dan gelijk dat je veel laat liggen elders op het circuit? Is de nieuwe strubben niet nog belangrijker geworden voor een goede rondetijd ivm snelheid over veenslang enz, of heb je juist ook last over veenslang van die zojuist in de weg gaan rijdende achterligger? Kan je het niet ook gewoon omkeren? stel je bent sneller als je voorligger, ben je nu niet sneller hem gepasseerd dan?


Probleem voor veel 125 cc rijders was in elk geval dat de motor onder zijn toeren terechtkwam en daardoor doodviel.

Er werd door hen dan ook driftig geklooid met de tandwieloverbrengingen.

Een kortere eerste versnelling zorgt volgens mij voor meer toeren bij dezelfde snelheid waardoor die dingen beter uit de strubben weg konden komen.

Als ik het fout zeg dan corrigeren de heren coureurs het wel.
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Tiko schreef 11-04-06 om 17:52:05
(...)


Probleem voor veel 125 cc rijders was in elk geval dat de motor onder zijn toeren terechtkwam en daardoor doodviel.

Er werd door hen dan ook driftig geklooid met de tandwieloverbrengingen.

Een kortere eerste versnelling zorgt volgens mij voor meer toeren bij dezelfde snelheid waardoor die dingen beter uit de strubben weg konden komen.

Als ik het fout zeg dan corrigeren de heren coureurs het wel.

Je hebt helemaal gelijk, maar het probleem (en dan vooral bij de 125/250) is dat de powerband erg smal is. Hierdoor wil je de versnellingen zo dicht als mogelijk op elkaar zetten. Want hoe verder je de versnellingen uit elkaar zet, hoe verder de motor in toeren terugzakt met overschakelen. Hierdoor kan hij onder zijn powerband terecht komen en dan verlies je veel tijd.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
Ronni41
to finish first you first have to finish

     Reageer met citaat 
allard schreef 11-04-06 om 17:58:35
(...)

Je hebt helemaal gelijk, maar het probleem (en dan vooral bij de 125/250) is dat de powerband erg smal is. Hierdoor wil je de versnellingen zo dicht als mogelijk op elkaar zetten. Want hoe verder je de versnellingen uit elkaar zet, hoe verder de motor in toeren terugzakt met overschakelen. Hierdoor kan hij onder zijn powerband terecht komen en dan verlies je veel tijd.


Als je alleen zijn 1 korter maakt komt dat wel goed die gebruik je alleen in de strubbe en de motor trekt hem zeer snel door deze versnelling heen
Ronni41
to finish first you first have to finish

     Reageer met citaat 
arnovisscher schreef 11-04-06 om 10:46:36
een rijder die de beste lijn rijdt wordt door een rijder achter hem vrij eenvoudig voorbijgereden waarna eerstgenoemde geblokt wordt....denk dat hier nog hachelijke situaties gaan onstaan en crashes



Misschien dat de rijder met de beste lijn toch niet de goeie lijn heeft, anders zou hij niet voorbij gereden worden toch. misschien is een andere ontdenkbare lijn wel beter?
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
Tiko schreef 11-04-06 om 17:52:05
(...)


Probleem voor veel 125 cc rijders was in elk geval dat de motor onder zijn toeren terechtkwam en daardoor doodviel.

Er werd door hen dan ook driftig geklooid met de tandwieloverbrengingen.

Een kortere eerste versnelling zorgt volgens mij voor meer toeren bij dezelfde snelheid waardoor die dingen beter uit de strubben weg konden komen.

Als ik het fout zeg dan corrigeren de heren coureurs het wel.
Dit had ik al begrepen idd, daarom dacht ik als het toch om de 1e versnelling gaat moet het probleem toch niet levensgroot zijn . Maar als ik dan 1 post verder lees dan kan het wellicht zo zijn dat je versnellingen (125/250cc) weer teveel uit elkaar staan Is er al commentaar van iemand op een 600 geweest ben benieuwd hoe die het hebben ervaren.
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement

Pagina's: 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 105


Snelle navigatie: