Woowh wat een vragen opeens, maar ik beantwoord ze graag! Wat thomas2love al zegt is dat veel vragen al op de site zijn te vinden, maar ik zal ze toch (proberen te) beantwoorden.
Citaat:
Wat zijn de verschillende klassen?
Standaard scooterklasse: luchtgekoelde scooters
Top scooterklasse: watergekoelde scooters
Supermotardklasse: supermotards, 70cc
Sportklasse: brommers: luchtgekoeld, 4 versn. 16 mm carb of watergekoeld, 6 versn. 12 mm carb
formuleklasse: brommers: watergekoeld, 6 versn. 20 mm carb. rijwielgedeelte van originele brommer
expiklasse: racers met vrij rijwielgedeelte
Citaat:
Als ik het goed begrijp mag je dus zelf een eigen rijwielgedeelte kiezen, mits je blok maar max. 50 cc en een 20 mm carb heeft (en vast nog wel wat andere regels)
klopt, in de expi klasse wel
Citaat:
Wat is de gemiddelde leeftijd van de deelnemers?
goeie vraag. Ik denk rond de 25 jaar.
Citaat:
Vanaf welke leeftijd mag je deelnemen in de verschillende klassen?
standaard scooters: 14 jaar
top scooter: 16 jaar
supermotard: 14 jaar
sport klasse: 12 jaar
formule klasse: 14 jaar
expi klasse: 16 jaar
Citaat:
Wat voor budget heb je ongeveer nodig?
Aanschafkosten van een racer zijn (uiteraard) het hoogst. Opbouw van mijn racer was denk rond de €5000,-
Ik heb een snelle cilinder en doe weinig aan tuning. Ik verbruik 2 setjes banden in een seizoen en 2 zuigertjes. Rij dus best goedkoop. Zijn ook jongens bij die elke race nieuwe zuiger moeten steken. Ik ben voor een seizoen denk ik €2000,- kwijt. Zijn jongens bij die daar denk ik wel €4000,- van weten te maken.
Citaat:
Ik zag op je site dat je ook sportklasse geraced hebt. Wat is daar tegenwoordig de top? 4 versnellingen/luchtgekoeld/16mm carb of 6v/water/12mm?
Die watergekoelde machines zijn dit jaar voor het 2e seizoen actief, daarvoor was het alleen die luchtgekoelde machines. Vorig jaar waren het nog die "oude" luchtgekoelde machines die vooraan reden, maar dit seizoen rijdt er 1 verschrikkelijk snelle watergekoelde machine mee, die al 3 vd 4 wedstrijden gewonnen heeft. Ze komen er aan en ik denk dat over een aantal jaar de luchtgekoelde machines alleen nog in het museum te vinden zijn.
Maar antwoord op je vraag: het is nu goed gemengd!
Dit vind ik ook mooie foto, is ff later genomen, hier reed ik 3e
(nr 39 dus...) 15 rondjes later ging ik er af met vastloper
Citaat:
Is het enigszins te vergelijken met de 50cc klasse uit de GP's van vroeger, qua vermogen e.d.?
Ik weet niet echt veel van de oude 50cc racers, maar volgens mij wisten ze toen snelheden van 200+ te behalen (?) Toen hadden ze roterende inlaat, daar rijdt nu (nog) niemand mee in de expi. Plus de carburateur mocht (denk ik) groter (onbeperkt?) zijn...
zo, dat was ff werk...
maar ik hoop dat jullie nu wat meer weten. En kom maar op met die vragen hoor. Ik weet uiteraard ook niet alles, maar kan uiteraard proberen wat meer te vertellen.[/quote]