TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 105

Topic: TT circuit (342642 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
sTTevie schreef 01-03-07 om 08:26:48
(...)


ja ... maar ik wou 'n vergelijk maken tussen de Giro & de Tour ... omdat jij 't hier over had

de Vuelta is, met alle respect, nog 'n trede lager in de ronde-hierarchie


Ik had het over de Giro, de Tour heb ik niet genoemd.
Maar goed dat maakt ook niet uit. In Groningen bleef men met een zeer grote schuld zitten en je merkt terecht op dat de Vuelta een trede lager staat in de hiarchie. De kosten van de Vuelta in Assen worden op dit moment begroot op 1 miljoen Euro.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Stichting Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving
Secretariaat Assen

Aan: De inwoners van de wijken Baggelhuizen met omgeving en Vredeveld

Ook in 2007 zal de Stichting Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving zich weer inzetten om de geluidshinder binnen de wettelijke normen te houden. Het is onze ervaring datje als burger hierop alert moet zijn. We hebben rechten, maar het blijkt dat we de politici, ambtenaren en projectmensen daaraan moeten herinneren.
Wellicht goed om nog een keer te noemen dat we in onze omgeving vele grote storende bronnen van geluidshinder hebben: TT-Circuit, A28, Eenheidsoefenterrein De Haar van Defensie, helikopteropstapplaats Zeyen ten behoeve van Defensie, sport accommodaties in Stadsbroek, De Smelt, Verkeerspark met Partycentrum en Schietterrein Witten. In ons Jaarverslag treft u meer informatie over elk van de lopende activiteiten aan.
Het bestuur van de Stichting Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving maakt zich in toenemende mate zorgen. Enerzijds merken we een afnemende bereidheid van de Gemeente Assen, de Provincie Drenthe en de Ministeries van VROM en Defensie om de dialoog met ons aan te gaan. Anderzijds lijken de belangen en bedoelingen rond activiteiten en festiviteiten van diezelfde overheden haaks te staan op hun plicht tot handhaving. Met andere woorden, zij staan normoverschrijdende geluidshinder toe, terwijl zij eigenlijk voor een goede bewaking van die normen garant zouden moeten staan. Een nieuwe test wordt het touwtrekken' om de vergunning voor de Champ Car, een Amerikaanse Formule 1 autorace.
De Stichting Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving wil zich nadrukkelijk inzetten om het tij te keren. Niet alleen per individuele activiteit, maar juist door met de overheden in gesprek te komen en te blijven. Onze belangen voor een optimale leefomgeving zijn dat waard. We willen toch zo graag een 'groene' provincie zijn?
Wij willen u vragen om, door middel van een donatie, ons te steunen. Op deze manier creëren wij fondsen om de kosten, zoals juridische, te dekken. En wij hebben tegelijkertijd zicht op de omvang van de ons steunende achterban. Dit is een belangrijk argument in onze discussie met de overheden.

(...)

Wij wijzen u erop dat het in de praktijk noodzakelijk blijkt te zijn dat u, als u geluidshinder ondervindt, dit ook bij het CENTRALE MELDPUNT MILIEUKLACHTEN van de Provincie (0592-365303) meldt! Als veel mensen dit melden, worden de klachten serieuzer genomen. Op deze manier steunt u ook ons werk.
Tot slot:
Wij vragen u uw betrokkenheid te tonen door donateur van onze stichting te worden ofte blijven.

(...)

Wij danken u voor uw steun.
Stichting Geluidhinder Baggelhuizen e.o.


Nou dit is dus de Meneer die altijd loopt te zeuren over de TT-Baan. en waar niet meer over! W.J.S. Baljé


EDIT: E-mailadressen, telefoonnummers, postadressen en bankrekeningnummers verwijderd. Doet niet terzake. Pas een beetje op met woord voor woord plaatsen van persoonlijke correspondentie, je kunt daar allerlei privacyrechten mee schenden.

« Gewijzigd: 06-03-2007 om 17:07:35 door Jarno »

Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Comedy is simply a funny way of being serious.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
HOPPER schreef 06-03-07 om 16:57:06
(...)


EDIT: E-mailadressen, telefoonnummers, postadressen en bankrekeningnummers verwijderd. Doet niet terzake. Pas een beetje op met woord voor woord plaatsen van persoonlijke correspondentie, je kunt daar allerlei privacyrechten mee schenden.


Daarop meldend... tik "stichting Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving" maar in op Google dan kom je er ook waarschijnlijk.. zonder het hier te noemen...

Ik zou graag willen weten van Hopper of het een flyer was of een artikel in de krant
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 06-03-07 om 17:25:07
(...)


Daarop meldend... tik "stichting Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving" maar in op Google dan kom je er ook waarschijnlijk.. zonder het hier te noemen...

Ik zou graag willen weten van Hopper of het een flyer was of een artikel in de krant


Dit was een E-mail die kreeg ik van en Collega.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
HOPPER schreef 06-03-07 om 17:28:21
(...)


Dit was een E-mail die kreeg ik van en Collega.


Moet je een klacht indienen bij dat nummer dat er nodeloos energie word verspild met het versturen van dit soort mail. het sturen en versturen kost een enorme hoop energie. dat is slecht voor het milieu dan moeten er straks weer kerncentrales bij in onze achtertuin. en dat maakt weer lawaai en daar wil ik nu alvast over klagen...

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
over die gasten.. dit staat op de site van het "asser journaal"

quote:

"Verzoek om handhaving afgewezen

Klagende Stichting Geluidhinder Baggelhuizen krijgt van Gedepu-teerde Staten de kous op de kop


ASSEN - De zo langzamerhand berucht geworden Stichting ‘Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving’ heeft van Gedeputeerde Staten de kous op de kop gekregen na een klacht over geluidhinder van het TT Circuit. Op 1 oktober vond daar een Japans Autosportfestival plaats en enige omwonenden meenden ’s ochtends om tien uur wat muziek te horen dat van het TT-terrein kwam.
Dat zou het plezier in het leven wel eens kunnen bederven en daarom werd het alarmnummer van de Stichting gedraaid om kond te doen van de ontoelaatbare herrie. ‘Overschrijding van de milieuvergunning', werd likkebaardend vastgesteld, en dat moest bij de Provincie aan de kaak worden gesteld.

Er werd derhalve verzocht handhavend op te treden maar GS hebben dit verzoek afgewezen omdat door de provincie toen niet geconstateerd is dat er sprake was van een overtreding.

En zo houden wat wereldvreemde grote mensen andere grote mensen die wel wat nuttigers te doen hebben, bezig."


Die gasten worden dus toch al niet serieus genomen.

werden ze maar eens "serieus genomen"! dan hebben ze eens wat minder te klagen...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Is er geen stichting om deze mensen uit te zetten naar een mooie stille plek als Siberie??
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 06-03-07 om 20:46:36
Is er geen stichting om deze mensen uit te zetten naar een mooie stille plek als Siberie??


Die zou wel in het leven geroepen kunnen worden natuurlijk. Er is een land waar ze jaren lang alle zeurpieten, tegenstanders etc naar Siberie gestuurd hebben, maar toch is de wegracerij daar nooit goed van de grond gekomen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 06-03-07 om 20:46:36
Is er geen stichting om deze mensen uit te zetten naar een mooie stille plek als Siberie??
Een spuitje geven mag ook
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
citaat uit persbericht van TT cicuit.

Citaat:
TT CIRCUIT ASSEN BOUWT DOOR AAN VEILIGHEID, SERVICE EN TOEKOMST



ASFALT PLATEAUS VOOR MÉÉR VEILIGHEID EN EXTRA PUBLIEKSSERVICE



Na afloop van de 76e A-Style TT Assen in 2006 heeft de Grand Prix Safety Commission van de MotoGP, waarin ondermeer FIM Safety Officer Claude Danis en MotoGP-coureurs Valentino Rossi, Loris Capirossi en Kenny Roberts jr. zitting hebben, bij de TT-organisatie het verzoek neergelegd om asfalt uitloopzones aan te leggen op bepaalde punten van het TT Circuit Assen. De in 2006 al in gebruik zijnde asfalt uitloopzones bij de Haarbocht en de Ruskenhoek hebben tijdens de TT en in heel seizoen 2006 in de praktijk hun waarde namelijk volop bewezen. Denk maar eens terug aan de mislukte uitrem poging van Colin Edwards in de voorlaatste ronde van de MotoGP-race in 2006. Hij schoot toen rechtdoor het asfaltplateau bij de Ruskenhoek op, waarna hij via de ‘ventweg’ zijn race kon vervolgen en de strijd tegen Nicky Hayden weer tot aan de laatste meters van de MotoGP-race kon oppakken. Eerder was dat asfaltplateau bij de Ruskenhoek een grindbak. Als het nieuwe asfaltplateau nog grindbak was geweest, was de MotoGP-race van de afgelopen TT al twee ronden eerder beslist geweest en waren de TT-fans van de zinderende ontknoping in de allerlaatste Geert Timmer-bocht verstoken gebleven.



Nog vóór de opening van wegraceseizoen 2007 worden er op een vijftal locaties rond het TT Circuit Assen extra asfalt plateaus aangelegd, te weten in de Noordlus bij de Haarbocht, Madijk en Ossebroeken, bij het uitkomen van de Strubbenbocht, bij het uitkomen van De Bult, Meeuwenmeer en de Ramshoek, de bocht waar 7-voudig wereldkampioen Valentino Rossi in 2006 tijdens de eerste vrije training van zijn machine schoof en vele malen in de grindbak ‘rondstuiterde’, met een lelijke hand en voetblessure tot gevolg.



De asfaltstroken zijn in de afgelopen weken inmiddels gerealiseerd en momenteel is men aan de afwerking van de bouwwerkzaamheden bezig, zodat de eerste ONK-races op 2e Paasdag zonder problemen in de nieuwe situatie kunnen worden verreden.



De grindbak bij de bocht Meeuwenmeer is voor een groot gedeelte vervangen door een 20 meter brede asfaltstrook met daarachter nog een kleine grindbak. Daarnaast wordt een 20 meter brede strook asfalt aangelegd direct achter de kerbstones en de kunstgras strook in de Ramshoek. Een onschuldige schuiver leidde op deze plaatsen namelijk soms tot totaal beschadigde motoren. Beide bochten, waar snelheden boven en tegen de 200 km worden behaald, staan bekend om hoog door de lucht stuiterende motoren bij een crash.



In de nieuwe Noordlus omzoomt een asfaltstrook van 20 meter de eerste twee bochten (Haarbocht en Madijk) waarna de asfaltzone terugloopt tot 10 meter. Bij het uitkomen van de Strubben en De Bult is een strook van 10 meter aangelegd.



Verwacht wordt dat op deze manier van koers afgeraakte coureurs makkelijker kunnen corrigeren, waardoor het aantal valpartijen afneemt. Daarnaast zullen motoren (en coureurs) die reeds op het raceasfalt onderuit zijn gegaan over het asfalt van de uitloopzone door blijven glijden en hier snelheid verliezen alvorens ze in het grind komen. Het stuiteren van motoren en coureurs behoort hiermee tot het verleden. In alle aangepaste bochten blijft de volgorde (vanaf het racecircuit gezien) race-asfalt, kerbstones, kunstgras, afwateringsgoot, asfalt en grind.



Daarnaast is op verzoek van de GP-rijders op een aantal plaatsen langs de baan een uitbreiding van de hoeveelheid kerbstones uitgevoerd, terwijl er naast het vorig jaar nieuw gesitueerde Medisch Centrum een heli landingsplaats wordt gerealiseerd. Tot slot wordt er een vangrail aan de linkerzijde van de baan tussen Stekkenwal en Hoge Heide geplaatst om een extra serviceroad te realiseren aan de buitenzijde van de Zuidlus.



mooi praatje maar is het nu echt voor de veiligheid van de motor coureurs of is het omdat anders die blikken vierwielers door de grindbak rossen?

kunnen we net zo goed een groot vlak van ig vierkante kilometer asfalteren en ze daar vrij laten rijden mag je zelf de route bepalen!


noordlus


meeuwenmeer


Ramshoek

Tja....
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Maak van Assen maar één grote asfaltvlakte en zet het circuit uit met pillonetjes, ook spannend, elke week een andere baan
     Reageer met citaat 
109S schreef 20-03-07 om 19:19:44
Maak van Assen maar één grote asfaltvlakte en zet het circuit uit met pillonetjes, ook spannend, elke week een andere baan


Het is niet meer de Drentse hei in ieder geval.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
'r zijn 'n aantal tribunes bijgekomen ... leuk! ... maar wanneer gaan ze 't wandelpad achter de taluds 's asfalteren ... lekker droog wandelen naar je favoriete stek op 't circuit ipv door de modder te ploeteren
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
sTTevie schreef 20-03-07 om 20:51:38
'r zijn 'n aantal tribunes bijgekomen ... leuk! ... maar wanneer gaan ze 't wandelpad achter de taluds 's asfalteren ... lekker droog wandelen naar je favoriete stek op 't circuit ipv door de modder te ploeteren


Tribunes bij gekomen?? ik ben er donderdag nog langs gereden. toen heb ik geen tribunes gezien. bij de nieuwe strubben zouden ook tribunes komen,maar daar waren ze nog niet me bezig. met SBK kon je er vorige jaar ook al niet zitten,maar met de TT hoop ik wel dat ze klaar zijn. want ik heb kaart voor de nieuwe strubben. of moet ik dan weer op een nood tribune zittenn

Pagina's: 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 105


Snelle navigatie: