Trax schreef 21-03-07 om 13:23:57
(...)
Rainey viel op de baan en gleed ruggelings over de curbstones. Grind of asfalt was daar geen issue.
Grind heeft als voordeel dat het de snelheid er snel uit kan halen, nadeel is dat je kunt gaan tollen. Asfalt remt minder af maar heeft wel veel frictie (= hitte, dus brandplekken)
The.Gambler schreef 21-03-07 om 15:44:44
(...)
Heb je de foto's van zijn val wel eens gezien? Op een gegeven moment is hij aan het tollen en zie je zijn hoofd in een rare positie bekneld raken tussen grint en lichaam. Zekerheid is er niet, maar het vermoeden is er dat de fatale klap was.
Verder heb je gelijk en is het idd per bocht afhankelijk wat de beste oplossing zou zijn.
Moet me ook maar is in de discussie mengen zie ik
Dat Rainey verlamt raakte kwam door de idiote ribbels die in de grindbak geharkt waren... die slingerden hem de lucht in waardoor hij verlamt raakte.... Barros op Assen '91 maakt net zo'n crash mee in het meeuwenmeer, waar op dat moment ook van die ribbels in de grindbak zijn geharkt....
Dat asfalt vind ik allemaal maar niks. Je heb een baan waar je op moet blijven, maak je een fout dan raak je naast de baan... met dat asfalt word het 'minder' erg om een foutje te maken want je gaat niet onderuit, precies wat Ocampa ook aanhaalt...
Assen is gewoon een auto circuit aan het worden, dat heb ik al geroepen toen ze die Noordlus eraf knipten ( want geen verkanting meer van de ene naar de andere kant, dus auto's die er dan wel overheen kunnen... )
Zo langzamerhand is de Kathedraal van de motorsport een ruine aan het worden die alleen nog maar in de verhalen bestaat.... maar gelukkig hebben we nog wel 10 jaar Superbike
http://www.youtube.com/watch?v=EKi0C6b8wIU
'93 dat zeg ik