CEV 2007 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: CEV 2007 (19003 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
De deelnemers in de Formula Extreme zijn sinds 2 maart officieel bekend:

klik hier!

De centjes van Cardoso komen zo te zien nog steeds bij d'Antin terecht. En BQR is overgestapt naar Suzuki. Is dat om de Aprilia deal??
Overigens geen Triumph op de startlijst. Helaas.
Mugello never sleeps!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
bedoel je met Triumph dan de 675, Gambler?

die komt niet uit in 't FX ... die staat gereserveerd voor de SSP
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
Anoniem
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 04-03-07 om 11:12:41
De deelnemers in de Formula Extreme zijn sinds 2 maart officieel bekend:

klik hier!

De centjes van Cardoso komen zo te zien nog steeds bij d'Antin terecht. En BQR is overgestapt naar Suzuki. Is dat om de Aprilia deal??
Overigens geen Triumph op de startlijst. Helaas.


De overstap naar suzuki heeft idd te maken met de GP overstap naar Aprilia.
     Reageer met citaat 
sTTevie schreef 04-03-07 om 11:56:47
bedoel je met Triumph dan de 675, Gambler?

die komt niet uit in 't FX ... die staat gereserveerd voor de SSP


Dat is waar ook! Foutje...

@Tiko:
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 

Winst voor Stefan Bradl in de bekende BQR kleuren tijdens de 2e wedstrijd
op Barcelona, hij staat nu 2e in het kampioenschap met 2 punten achterstand
op Pere Tutusaus die zondag 4e werd. Efren Vazquez werd 2e in de race
voor Luis Salom. Bekende namen Georg Fröhlich (7e), Mateo Tunez (8e)..

Niet geklasseerd o.a. Kev Coghlan, Axel PONS en Ricard CARDUS
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
In de Formala Xtreme klasse was er winst voor Carmelo Morales op de La Glisse Yamaha

1 Morales - Yamaha 28.50,693
2 De Gea - BQR Suzuki + 4,348
3 Sarda - BQR Suzuki
4 Del Amor - La Glisse Yamaha
5 Torres - Yamaha Factory
6 Fuertes - Suzuki Motorrad

Het d'Antin Team rijdt net als vorig jaar met ZX-10 Kawasaki's. De mannen die vorig jaar nog MotoGP reden voor dit team, Silva en Cardoso, konden met een 20e en een DNF geen potten breken!

Morales en De Gea hebben na 2 races beiden 45 punten, Del Amor staat 3e met 29 punten.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kwam er achter dat er op 17 juni alweer op Jerez is gereden..

1 Morales - La GLisse Yamaha 29.53,061
2 De Gea - BQR Suzuki op 0,651
3 Del Amor - LaGlisse Yamaha
4 Cardoso - LaGlisse Yam
5 Lozano - Joe Darcey Honda
6 Fuertes - Suzuki Motorrad
7 Rocamora - Hotelplus Yamaha
8 Noyes - Suzuki Motorrad
9 Casas - Folch Yamaha
10 Silva - d´Antin Kawasaki

Morales staat 1e met 70 p, De Gea 65, del Amor heeft 45.

Op de bovenste foto Morales en Del Amor, vanaf de volgende wedstrijd rijden ze in nieuwe kleuren..

Nu ik het artikel nog eens lees op de site v Motociclismo worden daar alleen de namen v Morales en Supersport rijder Ángel Rodríguez genoemd..

Op zoek naar een geschikte foto kwam ik toevallig ook het bericht tegen dat ex 250 GP rijder Arturo Tizón ook in de FXTreme klasse met een Fireblade gaat rijden voor Team Honda Merson.

125cc:
1 Marc Marquez - KTM 29.27,763
2 Tutusaus - Aprillia 0,371
3 Bradl - Aprillia 0,372
4 Redding
5 Maestro
6 Salom
7 Saez
8 Tunez
9 Lacalendola
10 Eitzinger - Honda

Tutusaus leidt het k´schap met 58, Bradl heeft 52, nr3 Salom staat pas op 36 punten
     Reageer met citaat 
Ziet er strak uit die Yam!
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
29 juli is er alweer gereden op Valencia. Beter laat dan nooit, hier de uitslagen:

125:
1 Stefan Bradl
2 Scott Redding
3 Takaaki Nakagami
4 Ivan Maestro
5 Pere Tutusaus
6 Efren Vasquez
7 Ricard Cardus
8 Georg Fröhlich
9 Daniel Saez
10 Joaquin Fernandez

FE:
1 David de Gea
2 Javier del Amor
3 Josep Sarda
4 Sergio Fuertes
5 Diego Lozano
6 Julian Muzuecos
7 Jordi Torres
8 Kenny Noyes
9 Ivan Silva
10 Pedro Vallcaneras

SS:
1 Joan Lascorz
2 Angel Rodriguez
3 Russell Gomez
4 Xavier Forest
5 Graeme Gowland
6 Jonathan Alabarce
7 Daniel Arcas
8 Fransisco Hidalgo
9 Jose Carrion
10 Michel Aguilar
Mugello never sleeps!
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Citaat:
Roy Pouw komt 25/1000ste tekort in Albacete.


Na de seizoensafsluiting op het Asser TT Circuit is het dit jaar nog niet helemaal over en uit voor Cool Rentals Racing Team Holland coureur Roy Pouw. Al zijn het ONK en IDM nu ten einde, dat wil nog niet zeggen dat er nergens in Europa meer geracet kan worden.

Zoals begin van het seizoen al door het team was gepland, worden dit jaar de resterende races voor het Spaanse Kampioenschap nog aangevat om ervaring op te doen voor het komende seizoen. Het is en blijft voor een coureur in ontwikkeling, ontzettend belangrijk om racekilometers te maken om zo het niveau op een hoger, lees topniveau, te krijgen. Alleen het ONK en het IDM rijden zijn hiervoor niet voldoende.

Afgelopen weekend stond Roy dan ook tussen de grootheden uit het Spaanse Kampioenschap ook wel “Campeonato de España de Velocidad” genoemd. Een door Dorna geadopteerde kweekvijver, van waaruit vele huidige GP rijders al zijn doorgestroomd. Het niveau is er bijzonder hoog. Vooraf werd al gesteld dat het kwalificeren in dit spektakel vele malen moeilijker zou zijn dan voor de eigen Dutch TT.

Roy reed in het Spaanse Albacete uiterst ontspannen zijn trainingsronden. Geen druk van sponsoren en dergelijke, lekker vrijuit zonder veel verwachtingen. Roy voelde zich hierbij helemaal in zijn element. De Aprilia ging als de spreekwoordelijke brandweer en alles klopte. Dit kwam ook tot uiting in de rondetijden. Van echte kenners kreeg hij diverse complimenten. Zijn uiteindelijke snelste rondetijd van 1.37.131 was voor een debutant bijzonder snel te noemen. Sommigen durfden zelfs te beweren dat hij wel tien keer beter reed dan bij zijn laatste wedstrijd op Assen.

Een twintigste plaats in de uit vijfentwintig coureurs bestaande Groep B leek lange tijd voldoende voor kwalificatie. Met dezelfde tijd zou Roy in de voorgeselecteerde A Groep tot een negentiende plaats zijn gekomen. In totaal elf ervaren coureurs waren langzamer dan Roy. Dat het dit seizoen snel gaat bewees de talentvolle Scott Redding uit Engeland. Die perste er nog even een nieuw ronderecord uit. Maar liefst een halve seconde sneller dan het oude ronderecord van wereldkampioen 125 cc 2006 Bautista.

Uiteindelijk kwalificeren de zestien snelste rijders uit zowel Groep A als Groep B zich rechtstreeks. Deze groep van tweeëndertig coureurs wordt aangevuld door de vier snelste daarop volgend, uit welke groep dan ook. Slechts 25 duizendste kwam Roy uiteindelijk tekort om van start te mogen gaan. Over hoeveel centimeters hebben we het dan eigenlijk?

Ongelooflijk maar helaas wel waar. Sterker nog, met dezelfde tijd had hij zich bij de eerste race op hetzelfde circuit eerder dit jaar, ruim gekwalificeerd. Maar ja, ook in Spanje weten ze wat gas geven is.

Even was er teleurstelling natuurlijk, maar al snel wist Roy alles positief re relativeren. Want had hij niet bijzonder snel gereden voor een debutant op dit snelle circuit. Want had hij niet ongelooflijk veel geleerd dit weekend. Zoals Roy het zelf treffend zei;”Ik heb hier in één weekend meer geleerd dan in het hele seizoen ONK en IDM

Bron.www.roadracingteamholland.nl
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
Xavi rijdt de laatste 2 races van de FE ....


slickies zijn geil ... Xavi tijdens 'n test in voorbereiding op z'n CEV campagne ...

Citaat:
Xavi gets ready for the spanish Hustle.

Unlike most racers, Team Alstare Suzuki Corona Extra's Xavi Simeon's season is not yet over. The young Belgian is taking part in the last two rounds of the Spanish Formula Extreme Championship over the next two weekends, firstly in Valencia and then in Jerez. The Spanish Formula Extreme championship has different technical regulations than the FIM Superstock Championship that Xavi competed in this season, so he and the team decided to have a shakedown test in Valencia recently. Xavi was using his Superstock GSX-R1000, but with Michelin slick tyres, race gearbox, race brakes and a datalogging telemetry system.

After the tests, Xavi said:

"It's hard to believe how few changes make such a big difference! The team and I had a lot to learn and although we had a few small problems early on, by the time we finished the tests we had a good idea of where we were going, so it ended quite positively. There is so much more grip on slicks and getting used to them was a very interesting experience because initially it was hard for me to find out where the limit was. But gradually I became more used to them and pushed harder. The racing gearbox and race brakes made a big difference also. For me generally, the biggest difference was the braking; I could brake much later and harder. We’re really glad we came to the test instead of just turning up for the race. After all, the rest of my competitors have been racing in the Formula Extreme series all year so they will know their bikes inside out. Now at least I will have a bit of a chance."

« Gewijzigd: 13-11-2007 om 13:00:16 door sTTevie »

#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
Langzaamaan dus al aan het klaarstomen voor het WSBK
Mugello never sleeps!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 13-11-07 om 13:07:32
Langzaamaan dus al aan het klaarstomen voor het WSBK


#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
Is er ook nog nederlandse deelname bij de laatste twee wedstrijden?
     Reageer met citaat 
apriliaracer schreef 13-11-07 om 20:09:36
Is er ook nog nederlandse deelname bij de laatste twee wedstrijden?


Voor zover ik kan zien op de site www.motocev.com, alleen Jasper Iwema... Blake leigh Smith rijdt overigens voor Benjan Motoren in de 125cc...

(Staat alleen nog voor komend weekend erop)

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: