BSB/BSS seizoen 2004 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: BSB/BSS seizoen 2004 (7845 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Lavilla start morgen als 7e. Niet slecht als je zomaar even op moet stappen.

Er staat ook hier in Engeland trouwens een 998 F02 op pole
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Lavilla start morgen als 7e. Niet slecht als je zomaar even op moet stappen.

Er staat ook hier in Engeland trouwens een 998 F02 op pole
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
een hele spannende finish in de 1e manche, zeker het kijken waard dus! Er zijn ook aardig wat botten gebroken dit weekend. Richard brak zijn arm in de 1e race en Reynolds zijn sleutelbeen in de 2e. In de 1e race is de motor van Compe het publiek ingevlogen.
Tel dit bovenstaande op en zeg dan nog waarom dit minder mooi is dan SBK?

1. Michael Rutter (GB) HM Plant Honda Racing Honda CBR 1000RR 1min 16.481secs
2. John Reynolds (GB) Rizla Suzuki Suzuki GSX-R1000 +0.024secs
3. Sean Emmett (GB) Team Monstermob Ducati Ducati 999 F04 +0.101secs
4. Gregorio Lavilla (ESP) Rizla Suzuki Suzuki GSX-R1000 +0.115secs
5. Dean Thomas (AUS) Sendo Ducati-Dienza Ducati 998 F02 +2.772secs
6. Scott Smart (GB) Hawk Kawasaki Kawasaki ZX10 +10.542secs
7. Gary Mason (GB) Virgin Mobile Yamaha Yamaha YZF R1 +11.263secs
8. James Ellison (GB) Jentin/Frasers of Gloucester Yamaha YZF R1 +11.613secs *
9. Tommy Hill (GB) Virgin Mobile Yamaha Yamaha YZF R1 +14.961secs
10. Kieran Clarke (GB) Colin Appleyard Racing Yamaha YZF R1 +26.247secs
11. Craig Coxhell (AUS) Team Vitrans Honda CBR 1000RR +28.343secs
12. James Buckingham (GB) Quay Garage Racing Suzuki GSX-R1000 33.497secs *
13. Ryuichi Kiyonari (J) HM Plant Honda Racing Honda CBR 1000RR +36.021secs
14. Jon Kirkham (GB) Jon Kirham Racing Suzuki GSX-R1000 +37.116secs *
15. Stuart Easton (GB) ETI Racing Ducati 998 F02 +39.128secs
16. Sam Corke (GB) Sovereign Engineering Suzuki GSX-R1000 +40.306secs *
17. Dennis Hobbs (GB) Hobbs Racing Suzuki GSX-R1000 +42.049secs *
18. Cameron Donald (GB) BTS Racing Suzuki GSX-R1000 +53.143secs *
19. Steve Brogan (GB) Rothwell Motorsports Yamaha Yamaha YZF R1 +1min 05.546secs
20. Chris Martin (GB) Carmasters Racing Suzuki GSX-R1000 +1min 14.605secs *
21. Chris Platt (GB) BMR Kawasaki Kawasaki ZX-10R 1 Lap
22. Adam Hitchcox (GB) Team Bike/FWR.co.uk Suzuki GSX-R1000 1 Lap *
23. Kiel Bryce (GB) PR Branson Honda Honda CBR 1000RR 1 Lap *

race 2:
1. Sean Emmett Monstermob Ducati
2. Michael Rutter HM Honda
3. Gregorio Lavilla Rizla Suzuki
4. Scott Smart Hawk Kawasaki
5. James Ellison* Jentin Yamaha
6. Tommy Hill Virgin Yamaha
7. Kieran Clarke Colin Appleyard Yamaha
8. Ryuichi Kiyonari HM Honda
9. Craig Coxhell Vitrans Honda
10. James Buckingham* Quay Garage Suzuki
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
een hele spannende finish in de 1e manche, zeker het kijken waard dus! Er zijn ook aardig wat botten gebroken dit weekend. Richard brak zijn arm in de 1e race en Reynolds zijn sleutelbeen in de 2e. In de 1e race is de motor van Compe het publiek ingevlogen.
Tel dit bovenstaande op en zeg dan nog waarom dit minder mooi is dan SBK?

1. Michael Rutter (GB) HM Plant Honda Racing Honda CBR 1000RR 1min 16.481secs
2. John Reynolds (GB) Rizla Suzuki Suzuki GSX-R1000 +0.024secs
3. Sean Emmett (GB) Team Monstermob Ducati Ducati 999 F04 +0.101secs
4. Gregorio Lavilla (ESP) Rizla Suzuki Suzuki GSX-R1000 +0.115secs
5. Dean Thomas (AUS) Sendo Ducati-Dienza Ducati 998 F02 +2.772secs
6. Scott Smart (GB) Hawk Kawasaki Kawasaki ZX10 +10.542secs
7. Gary Mason (GB) Virgin Mobile Yamaha Yamaha YZF R1 +11.263secs
8. James Ellison (GB) Jentin/Frasers of Gloucester Yamaha YZF R1 +11.613secs *
9. Tommy Hill (GB) Virgin Mobile Yamaha Yamaha YZF R1 +14.961secs
10. Kieran Clarke (GB) Colin Appleyard Racing Yamaha YZF R1 +26.247secs
11. Craig Coxhell (AUS) Team Vitrans Honda CBR 1000RR +28.343secs
12. James Buckingham (GB) Quay Garage Racing Suzuki GSX-R1000 33.497secs *
13. Ryuichi Kiyonari (J) HM Plant Honda Racing Honda CBR 1000RR +36.021secs
14. Jon Kirkham (GB) Jon Kirham Racing Suzuki GSX-R1000 +37.116secs *
15. Stuart Easton (GB) ETI Racing Ducati 998 F02 +39.128secs
16. Sam Corke (GB) Sovereign Engineering Suzuki GSX-R1000 +40.306secs *
17. Dennis Hobbs (GB) Hobbs Racing Suzuki GSX-R1000 +42.049secs *
18. Cameron Donald (GB) BTS Racing Suzuki GSX-R1000 +53.143secs *
19. Steve Brogan (GB) Rothwell Motorsports Yamaha Yamaha YZF R1 +1min 05.546secs
20. Chris Martin (GB) Carmasters Racing Suzuki GSX-R1000 +1min 14.605secs *
21. Chris Platt (GB) BMR Kawasaki Kawasaki ZX-10R 1 Lap
22. Adam Hitchcox (GB) Team Bike/FWR.co.uk Suzuki GSX-R1000 1 Lap *
23. Kiel Bryce (GB) PR Branson Honda Honda CBR 1000RR 1 Lap *

race 2:
1. Sean Emmett Monstermob Ducati
2. Michael Rutter HM Honda
3. Gregorio Lavilla Rizla Suzuki
4. Scott Smart Hawk Kawasaki
5. James Ellison* Jentin Yamaha
6. Tommy Hill Virgin Yamaha
7. Kieran Clarke Colin Appleyard Yamaha
8. Ryuichi Kiyonari HM Honda
9. Craig Coxhell Vitrans Honda
10. James Buckingham* Quay Garage Suzuki
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Helaas ook dit jaar weer een dode gevallen. Paul Mooijman had een wild-card en zat ook in de mega crash. Hij kwam er met hoofdwonden vanaf

Citaat:
Afgelopen weekend werd er weer een race voor het Brits Superbike kampioenschap verreden en wel op het lange circuit van Brands Hatch, nadat eerder dit jaar al op de korte versie gereden was. In de Superstock race die in het bijprogramma zat ging het in de eerste ronde goed mis waarbij uiteindelijk een rijder het leven liet.

Het was typisch engels weer en dat kwam de geblesseerde John Reynolds wel goed uit. Reynolds had bij de vorige race op Thruxton zijn sleutelbeen gebroken maar kwam al snel aan de leiding in de eerste race. Teamgenoot Kagayama, die op pole stond, ging bijna onderuit bij de start door een spinnend achterwiel en had daarna flink wat werk te doen maar wist uiteindelijk nog vierde te worden.
Reynolds wist al snel een zeer comfortabel gaatje te slaan naar de achtervolging totdat de safety car de baan op kwam na een val op hoge snelheid van Malcolm Ashley die medische assistentie nodig had.
Toen de race weer van start ging wist Reynolds meteen weer een gaatje te slaan ten opzichte van tweede man Sean Emmet. Reynolds wist dit uiteindelijk in de laatste vijf ronden tot een voorspong van vijf seconden uit te bouwen en wist overtuigend te winnen.
Derde werd John McGuiness, de vervanger van Hawk kawasaki rijder Glen Richards, McGuiness kwam vanaf de negende plaats en reed dus naar een zeer fraaie derde plaats op de steeds beter wordende Kawasaki.
Michael Rutter werd vijfde achter Kagayama na een verkeerde bandenkeuze waardoor hij vooral bij het uitkomen van de bochten te weinig grip had.

Ook in de tweede race was het nat en ook nu wist John Reynolds iedereen na een tijdje zoek te rijden. Reynolds zag een tweede overwinning echter aan zijn neus voorbij gaan door een langzaam leeglopende achterband waardoor hij in de eindfase maar liefst 10 seconden per rondje moest inleveren. Reynolds werd uiteindelijk nog zevende. Teamgenoot Kagayama kwam nu wat beter van zijn startplek maar had het eigenlijk nog iets beter gewild en was als derde bij de eerste bocht en wist deze plaats uiteindelijk ook te behouden.
De tweede man uit de eerste race leek vanaf het begin de best papieren in handen te hebben en leidde het veld totdat de aanstormende Reynolds hem in de negende ronde passeerde en redelijk makkelijk van Emmet weg reed. Reynolds had daarvoor al eerst korte metten moeten maken met Kagayama, Smart en Haydon.
Een eindje verder in het veld vonden we Leon Haslam die ronde voor ronde elke keer weer een plaats goedmaakte. In de dertiende ronde reed hij op de zesde plaats en een ronde later alweer op de vierde. Daarna wist Haslam ook nog Kagayama en Emmet te grazen te nemen en wist zo de overwinning op zijn naam te schrijven.
Michael Rutter, de rivaal van Reynolds, kam in het hele stuk niet voor nadat hij vanaf de tweede ronde problemen had met de elektronica.

Daarna volgde dus de Superstock race. In de eerste ronde ging het mis bij een van de rijders vooraan. De weersomstandigheden waren verslechterd en de rijders hadden slecht zicht door de hevige regen. In de Pelgrims drop, het snelste gedeelte van Brands Hatch, verloor een rijder de controle over zijn machine waarna er een hevige kettingbotsing plaatsvond. Onderdelen vlogen door de lucht terwijl er meer en meer rijders op elkaar botsten waarna de race onmiddelijk werd stopgezet. Uiteindelijk vielen er vijf zwaar gewonden, Darren Mitchell, Jamie Morley, Mark Heckles, Dean Johnson en Paul Mooiman, waarbij nood operaties moesten werden uigevoerd door het trauma team.
Mitchell en Morley waren het zwaarst gewond terwijl Heckles en Johnsen gebroken benen hadden opgelopen, Paul Mooiman had verwondingen aan zijn hoofd. Later in het Maidstone ziekenhuis overleed Darren Mitchell aan zijn verwondingen.

Over de Supersport race waarin Barry Veneman en Jarno Janssen meededen is nog erg weinig bekend, zodra hier meer informatie over komt zullen we dat in een apart artikel plaatsen. Barry werd overigens 11e en Jarno 15e.

uitslag race 1:
1 John REYNOLDS Suzuki - Rizla Suzuki
2 Sean EMMETT Ducati - Monstermob Ducati 5.561
3 John McGUINNESS Kawasaki - Hawk Kawasaki 5.665
4 Yukio KAGAYAMA Suzuki - Rizla Suzuki 7.231
5 Michael RUTTER Honda - HM Plant Honda Racing 10.231
6 James HAYDON Yamaha - Virgin Mobile Samsung 12.736
7 Tommy HILL Yamaha - Virgin Mobile Samsung 12.791
8 Leon HASLAM Ducati - Team Renegade Ducati 16.842
9 Sam CORKE Suzuki - Sovereign Engineering 21.069
10 Dean THOMAS Ducati - Sendo Ducati Dienza 22.890

uitslag race 2:
1 Leon HASLAM Ducati - Team Renegade Ducati
2 Sean EMMETT Ducati - Monstermob Ducati 5.576
3 Yukio KAGAYAMA Suzuki - Rizla Suzuki 7.274
4 James HAYDON Yamaha - Virgin Mobile Samsung 8.810
5 Scott SMART Kawasaki - Hawk Kawasaki 9.638
6 John McGUINNESS Kawasaki - Hawk Kawasaki 10.474
7 John REYNOLDS Suzuki - Rizla Suzuki 17.478
8 Tommy HILL Yamaha - Virgin Mobile Samsung 18.122
9 Craig COXHELL Honda - Team Vitrans 22.165
10 Gary MASON Yamaha - Virgin Mobile Samsung 27.601

tussenstand in het kampioenschap
1. John REYNOLDS (Suzuki) 261
2. Michael RUTTER (Honda) 232
3. Sean EMMETT (Ducati) 186
4. Yukio KAGAYAMA (Suzuki) 181
5. Scott SMART (Kawasaki) 164
6. Dean THOMAS (Ducati) 101
7. Tommy HILL (Yamaha) 88
8. Ryuichi KIYONARI (Honda) 87
9. Glen RICHARDS (Kawasaki) 78
10. Gary MASON (Yamaha) 64

« Gewijzigd: 22-06-2004 om 11:55:48 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Helaas ook dit jaar weer een dode gevallen. Paul Mooijman had een wild-card en zat ook in de mega crash. Hij kwam er met hoofdwonden vanaf

Citaat:
Afgelopen weekend werd er weer een race voor het Brits Superbike kampioenschap verreden en wel op het lange circuit van Brands Hatch, nadat eerder dit jaar al op de korte versie gereden was. In de Superstock race die in het bijprogramma zat ging het in de eerste ronde goed mis waarbij uiteindelijk een rijder het leven liet.

Het was typisch engels weer en dat kwam de geblesseerde John Reynolds wel goed uit. Reynolds had bij de vorige race op Thruxton zijn sleutelbeen gebroken maar kwam al snel aan de leiding in de eerste race. Teamgenoot Kagayama, die op pole stond, ging bijna onderuit bij de start door een spinnend achterwiel en had daarna flink wat werk te doen maar wist uiteindelijk nog vierde te worden.
Reynolds wist al snel een zeer comfortabel gaatje te slaan naar de achtervolging totdat de safety car de baan op kwam na een val op hoge snelheid van Malcolm Ashley die medische assistentie nodig had.
Toen de race weer van start ging wist Reynolds meteen weer een gaatje te slaan ten opzichte van tweede man Sean Emmet. Reynolds wist dit uiteindelijk in de laatste vijf ronden tot een voorspong van vijf seconden uit te bouwen en wist overtuigend te winnen.
Derde werd John McGuiness, de vervanger van Hawk kawasaki rijder Glen Richards, McGuiness kwam vanaf de negende plaats en reed dus naar een zeer fraaie derde plaats op de steeds beter wordende Kawasaki.
Michael Rutter werd vijfde achter Kagayama na een verkeerde bandenkeuze waardoor hij vooral bij het uitkomen van de bochten te weinig grip had.

Ook in de tweede race was het nat en ook nu wist John Reynolds iedereen na een tijdje zoek te rijden. Reynolds zag een tweede overwinning echter aan zijn neus voorbij gaan door een langzaam leeglopende achterband waardoor hij in de eindfase maar liefst 10 seconden per rondje moest inleveren. Reynolds werd uiteindelijk nog zevende. Teamgenoot Kagayama kwam nu wat beter van zijn startplek maar had het eigenlijk nog iets beter gewild en was als derde bij de eerste bocht en wist deze plaats uiteindelijk ook te behouden.
De tweede man uit de eerste race leek vanaf het begin de best papieren in handen te hebben en leidde het veld totdat de aanstormende Reynolds hem in de negende ronde passeerde en redelijk makkelijk van Emmet weg reed. Reynolds had daarvoor al eerst korte metten moeten maken met Kagayama, Smart en Haydon.
Een eindje verder in het veld vonden we Leon Haslam die ronde voor ronde elke keer weer een plaats goedmaakte. In de dertiende ronde reed hij op de zesde plaats en een ronde later alweer op de vierde. Daarna wist Haslam ook nog Kagayama en Emmet te grazen te nemen en wist zo de overwinning op zijn naam te schrijven.
Michael Rutter, de rivaal van Reynolds, kam in het hele stuk niet voor nadat hij vanaf de tweede ronde problemen had met de elektronica.

Daarna volgde dus de Superstock race. In de eerste ronde ging het mis bij een van de rijders vooraan. De weersomstandigheden waren verslechterd en de rijders hadden slecht zicht door de hevige regen. In de Pelgrims drop, het snelste gedeelte van Brands Hatch, verloor een rijder de controle over zijn machine waarna er een hevige kettingbotsing plaatsvond. Onderdelen vlogen door de lucht terwijl er meer en meer rijders op elkaar botsten waarna de race onmiddelijk werd stopgezet. Uiteindelijk vielen er vijf zwaar gewonden, Darren Mitchell, Jamie Morley, Mark Heckles, Dean Johnson en Paul Mooiman, waarbij nood operaties moesten werden uigevoerd door het trauma team.
Mitchell en Morley waren het zwaarst gewond terwijl Heckles en Johnsen gebroken benen hadden opgelopen, Paul Mooiman had verwondingen aan zijn hoofd. Later in het Maidstone ziekenhuis overleed Darren Mitchell aan zijn verwondingen.

Over de Supersport race waarin Barry Veneman en Jarno Janssen meededen is nog erg weinig bekend, zodra hier meer informatie over komt zullen we dat in een apart artikel plaatsen. Barry werd overigens 11e en Jarno 15e.

uitslag race 1:
1 John REYNOLDS Suzuki - Rizla Suzuki
2 Sean EMMETT Ducati - Monstermob Ducati 5.561
3 John McGUINNESS Kawasaki - Hawk Kawasaki 5.665
4 Yukio KAGAYAMA Suzuki - Rizla Suzuki 7.231
5 Michael RUTTER Honda - HM Plant Honda Racing 10.231
6 James HAYDON Yamaha - Virgin Mobile Samsung 12.736
7 Tommy HILL Yamaha - Virgin Mobile Samsung 12.791
8 Leon HASLAM Ducati - Team Renegade Ducati 16.842
9 Sam CORKE Suzuki - Sovereign Engineering 21.069
10 Dean THOMAS Ducati - Sendo Ducati Dienza 22.890

uitslag race 2:
1 Leon HASLAM Ducati - Team Renegade Ducati
2 Sean EMMETT Ducati - Monstermob Ducati 5.576
3 Yukio KAGAYAMA Suzuki - Rizla Suzuki 7.274
4 James HAYDON Yamaha - Virgin Mobile Samsung 8.810
5 Scott SMART Kawasaki - Hawk Kawasaki 9.638
6 John McGUINNESS Kawasaki - Hawk Kawasaki 10.474
7 John REYNOLDS Suzuki - Rizla Suzuki 17.478
8 Tommy HILL Yamaha - Virgin Mobile Samsung 18.122
9 Craig COXHELL Honda - Team Vitrans 22.165
10 Gary MASON Yamaha - Virgin Mobile Samsung 27.601

tussenstand in het kampioenschap
1. John REYNOLDS (Suzuki) 261
2. Michael RUTTER (Honda) 232
3. Sean EMMETT (Ducati) 186
4. Yukio KAGAYAMA (Suzuki) 181
5. Scott SMART (Kawasaki) 164
6. Dean THOMAS (Ducati) 101
7. Tommy HILL (Yamaha) 88
8. Ryuichi KIYONARI (Honda) 87
9. Glen RICHARDS (Kawasaki) 78
10. Gary MASON (Yamaha) 64

« Gewijzigd: 22-06-2004 om 11:55:48 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Hé gatver,wat triest weer.
Ok,het is een sport met veel risico`s ,maar toch.... :'(
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Hé gatver,wat triest weer.
Ok,het is een sport met veel risico`s ,maar toch.... :'(
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 


Hadden die races wel door moeten gaan eigenlijk, met dat slechte weer? Als ik die lap tekst zo even vlug lees was het behoorlijk bar.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 


Hadden die races wel door moeten gaan eigenlijk, met dat slechte weer? Als ik die lap tekst zo even vlug lees was het behoorlijk bar.
     Reageer met citaat 
John Reynolds is gisteren kampioen geworden. Zijn teamgenoot Kiyonari pakte de dubbel.

In het BSS pakte Craig Jones de eerste overwinning voor Triumph. Het was jammer genoeg ook gelijk de laatste, want Triumph trekt zich terug uit de BSS
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
John Reynolds is gisteren kampioen geworden. Zijn teamgenoot Kiyonari pakte de dubbel.

In het BSS pakte Craig Jones de eerste overwinning voor Triumph. Het was jammer genoeg ook gelijk de laatste, want Triumph trekt zich terug uit de BSS
Mugello never sleeps!
Gum-Tree
Ant for president !!

     Reageer met citaat 
Citaat:
John Reynolds is gisteren kampioen geworden. Zijn teamgenoot Kiyonari pakte de dubbel.

In het BSS pakte Craig Jones de eerste overwinning voor Triumph. Het was jammer genoeg ook gelijk de laatste, want Triumph trekt zich terug uit de BSS
ad 1)
Ja, klasse van JR. Hoop echt, dat een aantal jongens van het BSB volgens jaar weer (al is 't maar) als wildcard rijders meedoen aan het WSBK. Maar ja, dat zal wel niet lukken als gevolg van het banden-monopolie.
ad 2)
Ja, verdomd jammer. Vond 't wel wat zo'n klassiek merk in het BSS. Volgens mij is het echter een gedwongen afscheid. Ik las ergens, dat het te maken heeft met de homologatie van de machine.
Never hold your farts in. They travel up your spine and into your brain. That's where your get crap ideas from.
Gum-Tree
Ant for president !!

     Reageer met citaat 
Citaat:
John Reynolds is gisteren kampioen geworden. Zijn teamgenoot Kiyonari pakte de dubbel.

In het BSS pakte Craig Jones de eerste overwinning voor Triumph. Het was jammer genoeg ook gelijk de laatste, want Triumph trekt zich terug uit de BSS
ad 1)
Ja, klasse van JR. Hoop echt, dat een aantal jongens van het BSB volgens jaar weer (al is 't maar) als wildcard rijders meedoen aan het WSBK. Maar ja, dat zal wel niet lukken als gevolg van het banden-monopolie.
ad 2)
Ja, verdomd jammer. Vond 't wel wat zo'n klassiek merk in het BSS. Volgens mij is het echter een gedwongen afscheid. Ik las ergens, dat het te maken heeft met de homologatie van de machine.
Never hold your farts in. They travel up your spine and into your brain. That's where your get crap ideas from.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Ja, verdomd jammer. Vond 't wel wat zo'n klassiek merk in het BSS. Volgens mij is het echter een gedwongen afscheid. Ik las ergens, dat het te maken heeft met de homologatie van de machine.


Triumph komt volgend jaar niet meer met een 600cc op de markt, maar met een 650cc.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: