Hoe te beginnen? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Topic: Hoe te beginnen? (2900 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
ik vraag me af hoe je het beste kan beginnen met racen, ik snap dat ik niet meteen in de motogp kan stappen maar hoe begin je met racen in bijv. de zac. ik ben zelf pas 16 maar het lijkt me geweldig om op me 18 een motor te kopen voor op het circuit en om te kijken wat ik kan.

hebben jullie mischien tips voor mij?
alvast bedankt
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
motorhizpania schreef 03-12-07 om 19:47:52

hebben jullie mischien tips voor mij?

Niet wachten tot je 18 bent!
     Reageer met citaat 
wimpie schreef 03-12-07 om 20:31:31


dankje wel voor deze handige sites

superfrog schreef 03-12-07 om 21:17:52
(...)

Niet wachten tot je 18 bent!


is dit al te oud dan?
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
motorhizpania schreef 03-12-07 om 21:26:10
(...)





is dit al te oud dan?

Yep!
Op een circuit heb je geen rijbewijs nodig. Koop een racer en ga rijden!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 03-12-07 om 21:28:53
(...)

Yep!
Op een circuit heb je geen rijbewijs nodig. Koop een racer en ga rijden!


vet! dan begin ik alvast met sparen, want het kost best wat zo'n motor en je moet nog al die licentie's hebben enzo, kunnen jullie mischien een soort van prijslijst maken van hoeveel alles kost? me ouders kunnen me niet sponseren omdat het teveel kost(of ze vinden het te gevaarlijk ) en zelf verdien ik niet zoveel natuurlijk maar ik ga me best doen en zoveel mogelijk regelen om straks goed te kunnen racen, heb al ervaring met schakelen(schakelbrommer) en een heel klein beetje met bochten maken maar ga oefenen

groetjes
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Motor: vanaf € 1500,--
Circuitdagje: € 160,--
C licentiecursus: € 210
C licentie: € 175,-- jaarlijks
Helm + leren pak: € 1200,--
Banden
Remblokken
Ketting en tandwielen
Onderhoud
Reparatiekosten
etc
etc
etc

Bovenstaande invulling is echt low budget amateur nivo en dan rij je in het achterveld.

Dammen is goedkoper
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Zijn jouw banden, remblokken etc gratis?
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
superfrog schreef 04-12-07 om 06:37:55
Zijn jouw banden, remblokken etc gratis?

Yep, ik heb sponsors....

Zonder gekheid (ter info voor Motorhizpania), al dat soort slijtagedelen brengen voortdurend kosten met zich mee. Hoe harder je rijdt, hoe hoger de kosten. Vandaar dat er geen bedrag bij stond....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Nou ben ik in de ZAC begonnen, dus ik weet niet precies hoe het werkt bij de SOWB (ofzo) en de minibikes. Maar wellicht zijn dit (goedkopere) opstapklassen naar wegrace?

En ik dacht dat je voor de Toms cursus wel en KNMV-cursus niet in bezit hoeft te zijn van rijbewijs?

P.s.: ik heb drie jaar (low-budget) ZAC gedaan en dat kostte incl. alles ong. 6000,- per jaar.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
ha word flink sparen dan maja het is niet anders, duurt waarschijnlijk nog wel even voor dat ik begin maar kan wel beetje bij beetje dingen kopen zoals eerst een motor dan een pak dan die cursus enzo.

dankjewel voor jullie info
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
De Suzuki SV Cup is mischien nog wel de beste opstap.

Niet veel geld voor een 2e hands fiets.
Maar 2 of 3 setjes banden nodig en remmen zul je ook niet veel verslijten.
Jammer genoeg is het halen van de licentie tegenwoordig al erg duur. Maar dan wel een heel jaar lol
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
     Reageer met citaat 
sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer reageerde maar ik was ff bezig met dingen, ik begin liever op een 2-takt 125 of 250cc omdat ik 2-takt en de grootte van de motors al een beetje ken(brommer) en het meeste onderhoud zelf kan doen, ik heb wel gezocht op forums en marktplaats alleen kan geen raceklare rs of tzr vinden. weten jullie waar ik het best kan zoeken en kopen??

groetjes
R1_beest
yellow1000Gixx

     Reageer met citaat 
motorhizpania schreef 29-12-07 om 20:03:38
sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer reageerde maar ik was ff bezig met dingen, ik begin liever op een 2-takt 125 of 250cc omdat ik 2-takt en de grootte van de motors al een beetje ken(brommer) en het meeste onderhoud zelf kan doen, ik heb wel gezocht op forums en marktplaats alleen kan geen raceklare rs of tzr vinden. weten jullie waar ik het best kan zoeken en kopen??

groetjes

Dan zal je in de 125cc moeten stappen,250 is spoedig over.
Circuitrijden is toppie bij www.motorsport lifestyle.nl
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Dat lijkt mij ook, 125 juniorcup b.v.

Waar je die het beste kan kopen geen idee
Misschien eens kijken wie er dit jaar reden, en dan via hun websites kijken of die wat te koop hebben?

Succes alvast
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Snelle navigatie: