Geen straatraces vanaf 2006?? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Topic: Geen straatraces vanaf 2006?? (2582 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Ik hoorde afgelopen weekend in België dat de FIM een regeltje in haar regelement heeft toegevoegd waardoor straatraces vanaf 2006 niet meer zijn toegestaan. Dat zijn dus niet alleen races in Tolbert, Hengelo, Eemshaven, maar ook de races op Mann en in Macau zouden dan tot het verleden behoren.

Wie weet hier meer van! Zou errug naadje zijn!  

EDIT: Straatraces inderdaad

« Gewijzigd: 21-04-2004 om 20:12:08 door Villie »

     Reageer met citaat 
Ik hoorde afgelopen weekend in België dat de FIM een regeltje in haar regelement heeft toegevoegd waardoor straatraces vanaf 2006 niet meer zijn toegestaan. Dat zijn dus niet alleen races in Tolbert, Hengelo, Eemshaven, maar ook de races op Mann en in Macau zouden dan tot het verleden behoren.

Wie weet hier meer van! Zou errug naadje zijn!  

EDIT: Straatraces inderdaad

« Gewijzigd: 21-04-2004 om 20:12:08 door Villie »

Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Ik neem aan dat je stratenraces bedoeld...

Tja, dan zal het wachten zijn op "wilde" bonden die toch gewoon hun stratenraces zullen blijven organiseren, desnoods onder eigen vlag.
Lijkt me ook een stomme zet van de FIM aangezien er toch nog altijd nationale bonden zullen zijn die dit aan hun laars lappen, om verschillende redenen.
In Nederland zijn geen alternatieven, Man en Ierland beschouwen het als een stuk cultureel erfgoed...
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Ik neem aan dat je stratenraces bedoeld...

Tja, dan zal het wachten zijn op "wilde" bonden die toch gewoon hun stratenraces zullen blijven organiseren, desnoods onder eigen vlag.
Lijkt me ook een stomme zet van de FIM aangezien er toch nog altijd nationale bonden zullen zijn die dit aan hun laars lappen, om verschillende redenen.
In Nederland zijn geen alternatieven, Man en Ierland beschouwen het als een stuk cultureel erfgoed...
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
'n duidelijk cultuurverschil hé, aan beide kanten van 't Kanaal, maar ook Ierland & 't VK heb je tegenstanders ...

anyway, wat momenteel 't probleem bij ons is, is dat in '06 de verzekeringen zich zullen terugtrekken & 't dus bijna onmogelijk wordt om straatraces te organiseren ....

maar er wordt her & der al gediscussieerd & de races zullen blijven bestaan hoor ....

als ik jullie één aanrader mag geven ........ kom naar 't BK in Gedinne in augustus, da's Man in 't klein echt echt de moeite voor straatraceliefhebbers ... & boek 'r 'n weekendje met chalet aan vast ... kunnen de vrouw & kinders ook meegenieten

anyway, overlaatst 'n intervieuw gelezen dat weer hoop gaf ..... onze nationale trots Werner Daemen gaat zich vanaf volgend jaar inzetten om 't BK weer naar 'n hoger niveau te tillen mét straatraces
Werner heeft ondertussen al meer dan mooie contacten gelegd in o.a. Duitsland & kan die troeven schoon uitspelen

nog effe afwachten maar de moed er in houden !
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
hier kan je nog 'n paar leuke filmpjes zien van 't BK

http://users.telenet.be/Racefan/clipjes.htm
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
TTeun
GSX-R 750

     Reageer met citaat 
Vreemde actie van de FIM. Lijkt me idd dat races als de IOM TT wel blijven bestaan, maar voor het ONK zou het dan wel heel moeilijk worden. Hangt er dan wel weer vanaf hoe je het begrip straatrace definieert.
Hey, you can't fight in here! This is the war room! - Dr. Strangelove
     Reageer met citaat 
Die filmpjes zien er mooil uit, Steve, nog aardig gevulde klassen. Rijden die Supermoto-achtige racers alleen op het asfalt bij deze races? Lijkt mij een wat goedkopere manier van racen, misschien is dat wel de toekomst voor de breedtesport.

Het lijkt er wel op dat de risico acceptatiegrens in Belgie toch nog iets anders ligt als hier. In Nederland staat het publiek in het algemeen toch iets verder van de baan af. (Tenminste, als ik het mij goed herinner allemaal)

Mettet is nog een aardige baan om te zien ook, dat had ik op grond van het plattegrond toch anders voorgesteld.
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
yep, de supermono-klasse, onderverdeeld in 450 & 650, eigenlijk supermotards, maar dan met strakkere vering, echt wel spectaculair, alleen is Mettet iets te snel voor ze ...
ook leuk om te zien dat sommige jongens de cross-stijl hanteren & anderen dan weer de wegrace-stijl

in 't BK sta je idd niet echt ver van de baan, meer nog, je staat 'r best kort bij, moet ook zo vind ik (persoonlijk) behalve in de echt gevaarlijke stukken natuurlijk ....
maar de toestanden waar we naar toe groeien op de 'vaste' circuits vind ik 'n beetje over-the-top, je hebt op sommige circuits echt 'n verrekijker nodig om ze te zien
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
vortex2
GREEN

     Reageer met citaat 
Oostende daar sta je pas close , dat is het weekend van 4-5 juni , heel veel volk en meestal goed weer circuit trekt eigenlijk op niets een toertje rond de vismijn ...met heel veel fantasie is kan je die manche het BK van "Monaco" noemen gezien de nabijheid van'tZeetje en de dokken.



Faster
vortex2
GREEN

     Reageer met citaat 
wait a minute hier ng een videoke uit vervlogen tijden toen de Superbikes ng reden en Michael Paquay zijn weg aan het voorbereiden was naar succes in het Ek Supersport 2 titels toen was er ng geen WSS

http://members.lycos.nl/vortexsurfer2/oostend93lq.WMV

enjoy the race
Faster
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Er werd blijkbaar niet gekeken op een strobaaltje meer of minder.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
vortex2
GREEN

     Reageer met citaat 
tja een ecologische airfence zekers?
Faster

Snelle navigatie: