TT Assen op zondag? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Poll
Vraagstelling: Zou de TT niet beter op de zondag verreden kunnen worden?
Ja, de zondag komt mij veel beter uit 10 (33%)
Nee, de zondag is mijn rustdag 20 (67%)
Het maakt mij niet uit 0 (0%)
Aantal stemmen: 30
« Gewijzigd: 01-12-2014 om 18:38:23 door Jarno »
Topic: TT Assen op zondag? (14837 keer gelezen)
     Reageer met citaat 


Nou barst maar los over de discussie de TT op zaterdag.
Van mij mag het op zondag. Ik begrijp de traditie, maar denk wel dat er meer bezoekers kunnen komen door op zondag te racen. Veel mensen werken nog op zaterdag, laat staan op vrijdag/donderdag. Door naar de zondag te gaan kunnen er veel meer mensen naar de trainingen/kwalificaties en ook de races.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

     Reageer met citaat 
Alhoewel ik de zaterdag relaxter vind voor de TT. Kun je op zondag bij slapen
Maar voor het circuit zou de zondag beter zijn. Als je ziet hoeveel volk er rondliep op de zaterdag in Le Mans, dan is dat niet te vergelijken met de vrijdag in Assen. Meer mensen ook die een weekend zullen kunnen gaan en bv een hotel in de omgeving boeken. Lijkt me op alle vlakken beter voor Assen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

"Racen is, was en blijft mijn leven. Tot de dood ons scheidt" Kevin Schwantz
     Reageer met citaat 
kaaiman schreef 19-06-13 om 19:57:08
Alhoewel ik de zaterdag relaxter vind voor de TT. Kun je op zondag bij slapen
Maar voor het circuit zou de zondag beter zijn. Als je ziet hoeveel volk er rondliep op de zaterdag in Le Mans, dan is dat niet te vergelijken met de vrijdag in Assen. Meer mensen ook die een weekend zullen kunnen gaan en bv een hotel in de omgeving boeken. Lijkt me op alle vlakken beter voor Assen.


Je hebt ook ontzettend veel mensen die vanuit geloof dingen niet op zondag willen. Ik vraag me dus af of de zondag echt veel meer publiek zou gaan trekken.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 20-06-13 om 21:59:42
(...)


Je hebt ook ontzettend veel mensen die vanuit geloof dingen niet op zondag willen. Ik vraag me dus af of de zondag echt veel meer publiek zou gaan trekken.

Dat denk ik wel, en ik ben er ook voorstander van om het op een zondag te doen.
Ik denk dat de zaterdag dan meer mensen trekt dan de vrijdag.
Het kost je een snipperdag minder of in mij geval als eigen baas ,geld.
En dan kan mijn zoon ook mee nar ee trainingen aangezien de scholen niet meer makkelijk een vrije dag aan een kind geven. Mijn zoon is bv nog ff te jong om de hele dag op zijn krent te zitten dan word het al snel een trainingsdag.
Ik denk persoonlijk dat er voor het tt circuit hier nog erg veel geld te verdienen is.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 20-06-13 om 21:59:42
(...)


Je hebt ook ontzettend veel mensen die vanuit geloof dingen niet op zondag willen. Ik vraag me dus af of de zondag echt veel meer publiek zou gaan trekken.

Is dat echt zo, zelfs anno 2013? Dat is toch totaal niet meer van deze tijd?
Dat de plaatselijke groenteboer op zondag dicht is à la, maar zo'n mondiaal evenement?

Ik ben het met Midstar eens, ik denk dat ze hier heel veel bezoekers en inkomsten laten liggen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

     Reageer met citaat 
Het maakt mij op zich weinig uit, maar ik neig er toch ook naar dat het beter zou zijn voor "de TT" als ze over zouden stappen naar de zondag. Mensen die uit religieuze overwegingen nu wel naar de TT maar niet op zondag naar de TT gaan zijn volgens mij niet met vele duizenden hoor.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

     Reageer met citaat 
midstar schreef 20-06-13 om 22:10:51
(...)

Dat denk ik wel, en ik ben er ook voorstander van om het op een zondag te doen.
Ik denk dat de zaterdag dan meer mensen trekt dan de vrijdag.
Het kost je een snipperdag minder of in mij geval als eigen baas ,geld.
En dan kan mijn zoon ook mee nar ee trainingen aangezien de scholen niet meer makkelijk een vrije dag aan een kind geven. Mijn zoon is bv nog ff te jong om de hele dag op zijn krent te zitten dan word het al snel een trainingsdag.
Ik denk persoonlijk dat er voor het tt circuit hier nog erg veel geld te verdienen is.


Dit had mijn quote kunnen zijn, 100% mijn gedachte .

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 20-06-13 om 21:59:42
(...)


Je hebt ook ontzettend veel mensen die vanuit geloof dingen niet op zondag willen. Ik vraag me dus af of de zondag echt veel meer publiek zou gaan trekken.


Jij denkt dus dat het aantal toeschouwers dat op zondag uit geloofsoverweging thuis blijft groter is dan het aantal mensen dat op zaterdag wel wil maar niet kan gaan ivm werk of bedrijf?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 21-06-13 om 09:45:45
(...)


Jij denkt dus dat het aantal toeschouwers dat op zondag uit geloofsoverweging thuis blijft groter is dan het aantal mensen dat op zaterdag wel wil maar niet kan gaan ivm werk of bedrijf?


Mag ik wat vragen? Is het voor jou echt helemaal onmogelijk om (zeker als je dat ruim van te voren weet) een vervangend iemand te regelen voor dat ene dagje? Is er niemand die je in voldoende mate vertrouwd zodat je ook even een dagje weg kan? Als je ziek bent, gaat dan het bedrijf op slot? En je gaat toch ook wel eens op vakantie neem ik aan? Je moet toch wel IEMAND kunnen vertrouwen? (is niet vervelend bedoelt dit he, gewoon als de ene TT-fan naar de andere)

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

     Reageer met citaat 
Kootje schreef 21-06-13 om 09:45:45
(...)


Jij denkt dus dat het aantal toeschouwers dat op zondag uit geloofsoverweging thuis blijft groter is dan het aantal mensen dat op zaterdag wel wil maar niet kan gaan ivm werk of bedrijf?


Dat weet ik niet, maar ik denk meer dan je denkt. Plus dat zondag bij veel mensen de enige dag is dat iedereen vrij is.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 21-06-13 om 10:06:15
(...)


Mag ik wat vragen? Is het voor jou echt helemaal onmogelijk om (zeker als je dat ruim van te voren weet) een vervangend iemand te regelen voor dat ene dagje? Is er niemand die je in voldoende mate vertrouwd zodat je ook even een dagje weg kan? Als je ziek bent, gaat dan het bedrijf op slot? En je gaat toch ook wel eens op vakantie neem ik aan? Je moet toch wel IEMAND kunnen vertrouwen? (is niet vervelend bedoelt dit he, gewoon als de ene TT-fan naar de andere)


Natuurlijk kan ik wel eens weg, en dat doe ik dan ook regelmatig bijvoorbeeld door a.s. vrijdag te gaan. Ik heb een supergoed team van 10 mensen waarvan er 1 is die de leidinggevende taak op zich neemt als ik er niet ben. Het probleem is dat mijn bedrijf 6 dagen per week open is en ik er ook al die dagen ben. Mijn mensen in de werkplaats werken van maandag t/m vrijdag. Op zaterdag heb ik alleen de showroom los en is de werkplaats gesloten.

Zaterdag is normaal de dag dat de meeste verkoop van eenheden oplevert. Ik heb dan mijn vaste team van showroommedewerkers paraat (zij hebben ter compensatie een andere dag in de week vrij), we zijn dan met zijn vieren. Als ik er niet ben moet ik vervanging regelen maar dan heb ik niks aan een monteur. Dat zijn geen verkopers. Als ik vakantie neem regel ik mijn vader als vervanger voor de zaterdagen.

Hij is echter zelf ook enorm motorracefan, dus hij wil normaal altijd invallen op zaterdag (dus ook als ik vakantie heb) behalve met de TT. Ik wil het risico niet lopen dat ik een paar verkopen misloop omdat er te weinig mankracht is de dag dat ik naar Assen ben. Dan kijk ik wel via de PC als er tijd over is.

Het is dus niet zo dat ik er niet naar toe KAN, maar de tent hier gaat voor en daarom zou ik de TT graag naar de zondag zien gaan.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
In mijn geval is het zo dat ik in de bouw werkzaam ben, voornamelijk als Wanden en Plafond monteur.
Een dag niet werken (geen meters maken) is een dag geen geld, wat tegenwoordig hard nodig is.

Ik denk dan ook dat er veel mensen zoals zzpers zich niet geroepen voelen om de vrijdag heen te gaan want ook deze groep heeft het momenteel erg zwaar met de uitgeknepen prijzen. Er zijn nogal wat zzpers.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 20-06-13 om 21:59:42
(...)

Je hebt ook ontzettend veel mensen die vanuit geloof dingen niet op zondag willen. Ik vraag me dus af of de zondag echt veel meer publiek zou gaan trekken.

Ik vraag me zelfs af: mensen die zo streng zijn in hun geloof, zijn dat überhaupt wel mensen die naar zo'n evenement gaan? Ik heb nog nooit zwarte kousen gezien bij een race-evenement.

Is dit alles niet juist ontstaan omdat het TT-parcours vroeger door al die dorpjes ging? Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet op zondag wil, zeker in die tijd. Tegenwoordig wordt er echter gewoon op een gesloten, permanent circuit gereden dus waarom dan nog zo krampachtig vasthouden aan die zaterdag?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 21-06-13 om 15:26:42
(...)

Ik vraag me zelfs af: mensen die zo streng zijn in hun geloof, zijn dat überhaupt wel mensen die naar zo'n evenement gaan? Ik heb nog nooit zwarte kousen gezien bij een race-evenement.


Mijn opa en ooms gingen heel vroeger wel naar de TT, maar als dat op zondag was geweest hadden ze dat zeker weten niet gedaan. Maar voor hoeveel mensen dat nu nog geldt, geen flauw idee. Wel minder dan vroeger iig.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 21-06-13 om 15:39:16
(...)


Mijn opa en ooms gingen heel vroeger wel naar de TT, maar als dat op zondag was geweest hadden ze dat zeker weten niet gedaan. Maar voor hoeveel mensen dat nu nog geldt, geen flauw idee. Wel minder dan vroeger iig.


Dat geld bij mij ook, als ik zag met wie we in de tachtiger jaren als jongens meegingen naar de TT, dan zou vast de helft niet zijn gegaan op zondag. Zelf had ik dan ook nooit meegemogen van mijn moeder.

Van die oude garde is weinig meer over, van de groep waarmee we tegenwoordig gaan is er volgens mij niet een die zondags niet mee zou gaan.

Mij zou zondag ook prima zijn, al vind ik het dagje bijkomen ook wel lekker voor de werkweek weer begint.
(en de WSBK moet natuurlijk naar een ander weekend, anders gaan ze de uitslag op het circuit lopen omroepen, daar neem ik het #@%& niet voor op.)

« Dit bericht stond oorspronkelijk in Diversen / Motorsport Algemeen / TT circuit »

De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: