BSB 2008 Round 4: Donington Park favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: BSB 2008 Round 4: Donington Park (4670 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jonathan Rea en Andrew Pitt hebben een wild card gekregen voor de Supersport race op Donington Park volgend weekend.
     Reageer met citaat 
Craig Jones heeft ook een wild card gekregen. Ik neem aan dat deze drie wildcards voor het podium gaan vechten. Ik hoop dat Johnny gaat winnen en Pitt tweede wordt!
http://eurosport.yahoo.com/...-wild-donington.html
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Airwaves Ducati heeft zich teruggetrokken om dat ze op het laatste moment een gewichtspenalty van 10 kg opgelegd hebben gekregen lees ik net op MCN
Citaat:
Team Owner Darrell Healey has withdrawn the team who lead both the riders and teams standings, due to a safety concern with the recently added regulation.

Hij zegt oa in dit artikel dat er geen tijd meer is om eea te testen
     Reageer met citaat 
Ik begrijp wel dat men niet blij is dat deze beslissing zo kort voor de Donington ronde wordt aangekondigd, maar om dan helemaal niet mee te doen is wel een beetje kinderachtig.

Het kan niet als een verrassing komen dat deze maatregel is genomen, sinds Ducati met de 1098 op de proppen is gekomen en deze heeft uitgeboord tot een 1200cc is er al sprake geweest van meerdere restricties, waarvan ik de gewichtsrestrictie persoonlijk nog maar een milde 'straf' vind.

Darrell Healey meent ook nog dat hun motor niet een competitief voordeel heeft, maar dat ze de huidige voorsprong gegenereerd hebben door consistent te zijn. Maar wie de race in Oulton gezien heeft weet wel anders. Daar reed Byrne rechtdoor in een chicane, verloor een ton aan plaatsen, maar was na 7 of 8 rondjes weer aan de leiding... In die race (de enige waarvan ik dit seizoen iets van gezien heb, moet ik eerlijk toegeven) leek het mij duidelijk dat de Ducati veruit het snelst was.

Trouwens, ik denk dat Airwaves uiteindelijk wel gewoon gaat meedoen in Donington...
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Precies wat je zegt: Niet starten lijkt een kinderachtige manier van toch je zin willen krijgen, en waarschijnlijk zullen ze wel gewoon starten....

''Om veiligheidsredenen'' komt mij ook over als: ''druk zetten om deze maatregel (nog) niet in te voeren.''

Dat er nadeel is met dit gewicht kan ik snappen, maar dat het minder veilig is? Zijn zijn beide coureurs dan exact even zwaar?

(voor de stand in het kampioenschap wel beter als ze een rondje thuisblijven )
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik denk toch dat er een kern van waarheid in zit een motor zal absoluu totaal anders reageren als er in 1 keer 10 kilo ballast bij komt. Je moet niet vergeten die gasten rijden absoluut op de limiet. Zo'n ding gaat ongetwijfeld hele andere dingen doen als je er dan ineens 10 kilo extra aan hangt..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
4 dagen voor een wedstrijd zo'n wijziging doorvoeren is geen goed moment. Veiligheidselement kan ik niet goed inschatten maar we hebben rijders genoeg op dit forum die dat wel kunnen. Ben benieuwd naar hun reaktie.
     Reageer met citaat 
Heeft niks met de rijders te maken. Die kunnen echt wel een motor rondsturen waar 10kg extra gewicht aan vast geknoopt is. Tuurlijk, de motor zal anders reageren, dat is een van de punten die deze regel 4 dagen voor de volgende race niet eerlijk maakt. De vering zal anders afgesteld moeten worden, maar ook het frame zal anders reageren (vooral zo'n Ducati frame). Daarom had het team graag van te voren willen testen. Je zou kunnen zeggen dat ze met deze 10kg extra massa een 'test achterstand' hebben.

Ducati is bang dat de gewichten los kunnen komen (bijvoorbeeld bij een crash) en daardoor iemand schade toebrengen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
G.O.A.T. schreef 21-05-08 om 08:55:27
Trouwens, ik denk dat Airwaves uiteindelijk wel gewoon gaat meedoen in Donington...

Goed voorspeld beste geiteneuker :
beetje water in de wijn door de Britse bond kort gezegd 5 kg minder in de race dan tijdens de diverse trainingen, bron MCN
     Reageer met citaat 
hier de eerste 5 bij de free traningen van de Supersport.

1. Andrew Pitt (HANNspree Ten Kate Honda) 1:33.983
2. Jonathan Rea (HANNspree Ten Kate Honda) +0.613s
3. Ian Lowry (Relentless Suzuki by TAS) +1.242s
4. Glen Richards (MAP Embassy Racing Triumph) +1.253
5. Craig Jones (Parkalgar Honda) +1.302s

De Superbike de eerst 10

1. Leon Haslam (HM Plant Honda) 1m:32.162s
2. Cal Crutchlow (HM Plant Honda) +0.073s
3. Karl Harris (Rob Mac Racing Yamaha) +0.104s
4. Shane Byrne (Airwaves Ducati) +0.267s
5. Tom Sykes (Rizla Suzuki) +0.566s
6. Michael Rutter (North West 200 Ducati) +0.825s
7. Leon Camier (Airwaves Ducati) +0.949s
8. Billy McConnell (MSS Discovery Kawasaki) +1.355s
9. James Ellison (Hydrex Bike Animal Honda) +1.418s
10. Stuart Easton (MSS Discovery Kawasaki) +1.557s
     Reageer met citaat 
1. Shane Byrne Airwaves Ducati 1.46.639
2. James Ellison Hydrex Bike Animal Honda 1.47.687
3. Michael Rutter North West 200 Ducati 1.48.101
4. Cal Crutchlow HM Plant Honda 1.48.265
5. Michael Laverty Relentless Suzuki 1.48.267
6. Scott Smart Hawk Kawasaki 1.48.609
7. Leon Haslam HM Plant Honda 1.48.829
8. Leon Camier Airwaves Ducati 1.49.023
9. Gary Mason Quay Garage Honda 1.49.250
10. Karl Harris Rob Mac Racing Yamaha 1.49.338
11. Billy McConnell MSS Discovery Kawasaki 1.49.665
12. Chris Burns STP Superbike MV Agusta 1.49.776
13. Tom Sykes Rizla Suzuki 1.49.915
14. Stuart Easton MSS Discovery Kawasaki 1.49.997
15. Tom Grant SMT Honda 1.50.255

Fuchs-Silkolene British Supersport Championship final qualifying result (combined):

1. Andrew Pitt (HANNspree Ten Kate Honda) 1:34.185s
2. Jonathan Rea (HANNspree Ten Kate Honda) +0.245s
3. Glen Richards (MAP Embassy Racing Triumph) +0.328s
4. Hudson Kennuagh (Raceways Yamaha) +0.507s
5. Steve Brogan (HM Plant Honda) +0.859s

Fuchs-Silkolene British Supersport Championship qualifying two:

1. Andrew Pitt (HANNspree Ten Kate Honda) 1:51.698s
2. Jonathan Rea (HANNspree Ten Kate Honda) +0.847s
3. Craig Sproston (CS Racing Honda) +2.812s
4. Steve Brogan (HM Plant Honda) +2.871s
5. Glen Richards (MAP Embassy Racing) +2.897s

Citaat:
Craig Jones will not be taking part in tomorrow's race. He said: "My hand was very sore after being on track on Friday afternoon so I made a decision with my team not to continue. I'm disappointed not to be racing as I'd have loved to have raced at home in front of my British fans and gone all out for the win, but unfortunately that was not to be. I've been watching Miguel on track at various corners round the track and he has improved a lot since Friday. I feel he is capable of a top five and if he is battling for a podium then all the better."


Bron:http://www.britishsuperbike.com/article.asp?article=862
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
HOPPER schreef 25-05-08 om 22:55:57

1. Shane Byrne Airwaves Ducati 1.46.639
2. James Ellison Hydrex Bike Animal Honda 1.47.687[/url]

Nou, als ik naar dat verschil kijk, dan kunnen ze Shakey ook nog wel een zak aardappels op de rug binnen en pakt hij nog de pole..
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 
shane gaat nog lekker, ondanks dat beetje extra gewicht! nog meer gewicht erbij!

hanspree jongens ook n leuk resultaat gescored voor n wildcard...

waarom zit er eigenlijk zoveel verschil in ssp q2 en de uiteindelijke gecombineerde tijden
hanspree jongens lopen in q2 2 a 3 sec harder dan de rest, maar blijkbaar in q1 toch n stuk minder dan 2 sec, hoe zit da?
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-05-08 om 23:00:20
(...)

Nou, als ik naar dat verschil kijk, dan kunnen ze Shakey ook nog wel een zak aardappels op de rug binnen en pakt hij nog de pole..



Het regende wel op Donington
     Reageer met citaat 
Shane Bryne heeft bijde races gewonnen. vooral de 2de race was een mooi race, knappe inhaal actie's van Shane.

Ik heb vandaag ook voor het eerste een safetycar gezien bij een motorrace. Dat was in race 1

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: