The.Gambler schreef
14-03-13 om 08:36:21
(...)
De Noordlus is ook al weggehaald voor hotels, een kartbaan, musea en weet ik wat niet meer... Staat nu alleen een TT-Hall

En die TT-hal gebeurt ook geen drol volgens mij. Maar je hebt geen gelijk als je zegt dat de Noordlus is weggehaald omdat er hotels etc moesten komen, het was andersom. Vooropgesteld dat ik als TT-ganger in hart en nieren ook er van baal dat de Noordlus weg is. Toen ik voor de eerste keer dat nieuwe deel zag moest ook ik even jankend grijpen naar een teiltje. Maar ik snap wel waarom de oude Noordlus niet meer te houden viel. Ten eerste is het anno nu niet meer te doen om een groot circuit dat nauwelijks gebruikt wordt (de Noordslus werd alleen maar gebruikt tijdens TT en SBK, misschien nog tijdens een groot auto-evenement) te exploiteren. De infra die dat vergt, de kosten die dat met zich meebrengt zonder dat het echt iets opbrengt zijn niet te dragen. Verder is destijds veel gebied rond het circuit (ook waar vroeger parkeerplaatsen waren) aangewezen als natuurgebied en mochten men die dus niet meer gebruiken als parkeerplaats. Het argument wat je wel eens hoor van "blijkbaar vinden de organisatoren parkeerplaatsen belangrijker dan een circuit", is mijns inziens niet eerlijk want wat hadden ze dan moeten doen, iedereen laten parkeren aan de andere kant van Assen en je dan kilomteters laten wandelen? We willen met z'n allen ook dicht bij het circuit kunnen parkeren toch? Verder zat men met de Noordlus behoorlijk dicht bij bewoond gebied, lees: Baggelhuizen. Afbraak van de Noordlus pastte in het plan over "hoe om te gaan met de klagers van Baggelhuizen". Dus tja, ik vind het niet leuk dat de Noordlus weg is maar ik snap het wel.
En dat de plannen van hotels en musea etc niet van de grond zijn gekomen is ook wel logisch. Stel dat je daar een paar grote hotels bouwt, die zouden dan alleen tijdens de TT en de SBK bezet zijn, voor de rest zouden ze vooral leeg staan. Geen een ondernemer die daar brood in ziet. Kijk maar naar Nurburgring, daar hebben ze achter de tribunes bij start/finisch ook een soort pretparkje gebouwd met hotels, discotheken en zelfs een achtbaan, maar dat is ook de nagel aan de doodskist van het circuit geworden omdat er buiten de grote raceweekenden geen mens op af komt.