Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (181040 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
er zijn plannen genoeg hier. nu nog een iemand die ze gaat uitvoeren! die plannen zijn er al jaaaaren. alleen niemand kan/wil er wat aan doen blijkbaar. zonde..
moto 3 bestaat helemaal niet in nederland! er rijden amper een hand vol moto3 fietsen rond.
de moriwaki word moto3
leuk idee om een a b c groep te maken. 1 rooie vlag of ander probleem en alles loopt in de soep. eerste race op zaterdag middag lijkt de beste keus. (sprintrace)
en die mono en de klasieke ... tja leuk maar dat hoort niet bij een (topsport) weekend.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
siep64 schreef 04-01-14 om 22:42:40
Beste de_Wim wat mij opvalt dat je de Moto 3 elke keer benoemd, maximaal 11 deelnemers afgelopen jaar tijdens de ONK weekends !! , dit zal wel te maken hebben met persoonlijke belangen ga ik dan maar van uit. Ja supersport en Superbike zijn de klassen waar het om draait , maar vergeet niet dat de classics, supermono , Moto 3 ,zijspannen en de moriwaki cup nog steeds meer dan 50% van de deelnemers leveren. En zonder deze klassen er geen sluitende begroting mogelijk is voor de organisatoren. Als jij me kan vertellen hoe we een evenement sluitend kunnen krijgen met alleen races voor de supersport en superbike hou ik me aanbevolen


Nope, ik heb geen persoonlijke belangen in de motorsport anders dan dat ik het graag volg.

Moto-3 vind ik dat er zou moeten zijn omdat dat de schakel zou moeten worden/zijn tussen alles wat van brommerraces komt en een internationale carrierre najaag. Maar je hebt gelijk over het aantal starters, het kan ook een andere klasse of een combi-klasse worden.

Insteek (voor alle klassen) zou moeten zijn: redelijk eenvoudig en betaalbaar instappen.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Het is natuurlijk het kostenplaatje wat coureurs ervan weerhoudt om in te stappen in het ONk of er mee door te gaan. Wat ik van insiders heb begrepen zijn de kosten voor een seizoen Moto3 behoorlijk hoog in vergelijking met bijvoorbeeld de Dutch Supersport.
Vaak moeten jonge coureurs vanuit de Moriwaki een eigen Moto3 team beginnen. Kosten (wat ik gehoord heb) tussen de 30.000 en 40.000 Euro. Binnenstappen in een bestaand Dutch Supersport team is toch goedkoper.
Waarom niet een dubbel programma in het raceweekend?
Een organisatie moet een circuit voor een weekend afhuren.
Een weekend TT-circuit kostte (corrigeer mij als het niet zo is) volgens een van de bestuursleden van een organisatie die een ONK organiseerde, drie seizoenen terug tegen de 70.000 Euro. Als je minder weekenden hebt, maar in een raceweekend dubbele programma's rijdt, zijn de kosten dan niet minder? Blijft natuurlijk staan dat je weinig uitloop hebt bij een calamiteit.
     Reageer met citaat 
Koen Meuffels is om die reden naar de 600 gegaan.

Er wordt gesproken over het samenvoegen van kampioenschappen. Dat lijkt mij geen goede ontwikkeling, we hebben het over het Open Nederlands Kampioenschap. Geen probleem om wedstrijden over de grens te rijden, maar samen met Duitsland betekent dat we meedoen met het Duits Open.

Ik vraag me af of er werkelijk een gebrek aan rijders is. Circuitdagen zijn doorgaans goed gevuld heb ik de indruk er zijn best veel rijders die sportief het circuit op willen.

ZAC en OW cup zijn goede mogelijkheden om de sportieve circuitrijders een competitie te geven. Daarboven heb je het ONK.

Een ONK racedag zou wat mij betreft bestaan uit moto3, 600 en 1000 met nog een support klasse erbij b.v. een juniorcup.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 05-01-14 om 11:37:24
(...)


Nope, ik heb geen persoonlijke belangen in de motorsport anders dan dat ik het graag volg.

Moto-3 vind ik dat er zou moeten zijn omdat dat de schakel zou moeten worden/zijn tussen alles wat van brommerraces komt en een internationale carrierre najaag. Maar je hebt gelijk over het aantal starters, het kan ook een andere klasse of een combi-klasse worden.

Insteek (voor alle klassen) zou moeten zijn: redelijk eenvoudig en betaalbaar instappen.


inderdaad is de moto3/125cc een mooie schakel voor de doorstroming vanuit de NSF100 / Yamaha125 cup.

Zowel Schouten als Deroue hebben jarenlang in de moto3/125cc gereden en rijden nu in de GP'S .

Het startveld is de afgelopen jaren erg mager maar een samenvoeging met de GP3-cup kan wellicht veranderen.

Verder is de kalender al jarenlang lang een groot probleem voor deze klasse waardoor deze er weinig instroom is.
     Reageer met citaat 
Voor de eventuele doorgroei naar het WK Moto3, zul je toch wel een nationaal kampioenschap nodig hebben. Ik ben bang dat rijders anders veel sneller gaan kiezen voor de supersport, waarmee je de directe lijn met de GP serie verbreekt.

Natuurlijk is het niet zo dat het WK moto3 aansluit bij het ONK maar als je kijkt naar Scott en vooral Bo die via de Dutch Moto3 naar de Red Bull Rookies zijn gegaan is dat wel een mooie opstap.

De tweede helft van het afgelopen jaar heb ik de Gamma YZF125 klasse van dichtbij gevolgd omdat Erik er een paar wedstrijden heeft meegereden. Je ziet nu dat de toprijders uit deze serie niet echt goed verder kunnen.

Moriwaki is niet echt een optie en Moto3 op dit moment veel te duur. De meesten willen graag zelf een machine kopen en een klein team runnen, net zoals in de SOBW het geval is.

Als er een mooie klasse is waar deze mannen naar door kunnen stromen houdt je de gang er in.

« Gewijzigd: 08-01-2014 om 08:23:57 door Ben-Gunther »

     Reageer met citaat 
hey Ben... dan blijft er helaas maar weinig over dan maar een 125cc 2 takt aan te schaffen,met als het kan veel onderdelen en als je dan na een jaartje of 2 genoeg budget hebt om een Moto3 aan te schaffen dan heb je ook al een groot aantal onderdelen die je dan kan gebruiken.Maar ook hierin schuilt een gevaar als je veel wilt rijden en ervaring wilt opdoen dat je dan wedstrijden gaat rijden in een ander kampioenschap buiten Nederland,dus ook hierin schuilt er een taak van de KNMV om met een oplossing te komen.
Ik snap dat dit niet eenvoudig zal worden,maar moet toch ook een leuke uitdaging zijn voor de KNMV.

Ik snap ook wel dat men hier roept op een samenvoeging van ONK met bv OW cup, maar nu is mijn vraag waarom is er toen een OW cup in het leven geroepen en zijn ze niet bij het ONK gebleven,dus denk niet dat dit gaat gebeuren.

Ik ben al vanaf 1997 redelijk nou betrokken bij de racesport,niet als coureur maar als monteur en men roept al vanaf het jaar 2000 dat het 5 voor twaalf is in de ONK maar er is nog nooit iets veranderd.Let wel ook ik ben het eens dat er iets moet veranderen anders gaat het mis in Nederland met de motorsport,en neem van mij aan dat de eerste mensen die ik ken er over zitten te denken om een ander kampioenschap te gaan rijden dan het ONK.(de kans is aanwezig dat ik zelf ook in deze situatie kom)

Ik denk dat het verstandig is om iedereen die ook maar iets te maken heeft met het ONK bij elkaar te roepen voor een soort van vergadering evt in de paddockbar en ver voor dat de eerste wedstrijd word verreden en daar eens horen wie er evt goede ideeen heeft,maar dat is mijn idee (en ja wie ben ik)
     Reageer met citaat 
littleviking,

Je slaat de spijker op zijn kop, CRT splitst zich niet af om na een of twee seizoenen weer samen te gaan. Dat is een weloverwogen beslissing geweest. Deze klasse is zich aan het ontwikkelen en versterken. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat het ONK werkelijk kantelt en OW daarmee leading wordt. Dat is dan echter oorzaak en gevolg, niet de juiste weg om weer tot een geoofwaarding ONK te komen.

Een 125 aanschaffen, zou een optie kunnen zijn, maar ook een andere juniorcup. Ik hoorde Joey Litjens aan het einde van het seizoen over een nieuwe standaardklasse. Veel meer dan wat hij in de briefing op de laatste YZF wedstrijddag wist te vertellen ben ik er niet over te weten gekomen.

Was overigens al véél te laat, de meeste mensen zijn op dat moment allang aan de slag met de plannen voor volgend seizoen. Voor ons was het in ieder geval te laat. Wij hadden onze plannen als klaar en waren druk bezig met de realisatie ervan.
     Reageer met citaat 
De mannen van de OW cup hebben hun zaakjes goed voor elkaar. Afgelopen zaterdag werd bij de Kick Off Party uitleg gegeven over de plannen van het komende seizoen.

De kracht van deze organisatie zit hem volgens mij voor een groot deel door de compactheid daarvan. Hennie heeft de touwtjes strak in handen en ik heb niet de indruk dat er ook maar een mannetje/vrouwtje teveel rondloopt. Geen democratie, maar wel een luisterend oor naar de wensen van de rijders. De rijders worden beschouwd als consumenten van het product wat CRT levert.

Het ONK zou ook gebaat zijn met een dergelijke opzet, maak een klein clubje verantwoordelijk voor de competitie en geef ze een kader waarin ze vrij kunnen handelen. Het kan ook heel goed naast elkaar bestaan in mijn optiek. OW-cup als breedte sport en opstap naar het ONK waar de topsporters het beste uit zichzelf halen.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 13-01-14 om 07:39:23
De mannen van de OW cup hebben hun zaakjes goed voor elkaar. Afgelopen zaterdag werd bij de Kick Off Party uitleg gegeven over de plannen van het komende seizoen.

De kracht van deze organisatie zit hem volgens mij voor een groot deel door de compactheid daarvan. Hennie heeft de touwtjes strak in handen en ik heb niet de indruk dat er ook maar een mannetje/vrouwtje teveel rondloopt. Geen democratie, maar wel een luisterend oor naar de wensen van de rijders. De rijders worden beschouwd als consumenten van het product wat CRT levert.

Het ONK zou ook gebaat zijn met een dergelijke opzet, maak een klein clubje verantwoordelijk voor de competitie en geef ze een kader waarin ze vrij kunnen handelen. Het kan ook heel goed naast elkaar bestaan in mijn optiek. OW-cup als breedte sport en opstap naar het ONK waar de topsporters het beste uit zichzelf halen.


Ik zie zo links en rechts steeds meer coureurs vertrekken richting de OW-cup. Misschien dat de heren bij de KNMV nu wakker worden?!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
bierelier
Verstoorde Oudere Jongere

     Reageer met citaat 
tja, zo wordt de core business van de KNMV verzekeren en is de motorsport bijzaak ......
plaatjesmakert, Nepfries
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Citaat:
Op initiatief van alle ONK wegrace klassenvertegenwoordigers kwamen zaterdagmiddag diverse delegaties uit de wegracewereld bijeen voor overleg aangaande het 2014 ONK en NK wegrace kampioenschap.

(…)

Naast de rijdersdelegaties waren ook organisatoren van de partij en konden vragen worden gesteld aan KNMV-afgevaardigden


ONK wegrace partijen in overleg
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 27-01-14 om 15:27:33


Het lijkt er op dat racexl er nu ook uit ligt.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Dikke problemen bij Racesport blijkbaar.

In het stuk staat overigens dat een aantal toprijders waaronder Nigel Walraven wel degelijk brood zien in de georganiseerde voorjaarstraining.

Hier werd er nogal lacherig over gedaan, de rijders zijn dat blijkbaar toch anders.
     Reageer met citaat 
jaja wat een lekker overleg is dat geweest zeg,het zijn echt een stelletje rand debielen daar bij de KNMV hebben wel geteld 1 ONK wedstrijd voor de 125/moto3 op de kalender staan,en dat moet dan de springplank zijn naar iets hogers,het zijn in mijn ogen alleen maar een stelletje zakkenvullers daar in Arnhem alleen maar dom lullen maar niets waarmaken,lang leve de supersport en de superbikes.

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 25


Snelle navigatie: