Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (180966 keer gelezen)
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Zoals ik al eerder aangaf: Van der Linden en Berekesteijn kunnen beter gaan zoeken naar mensen die het ONK kunnen organiseren. Binnen de huidige organiatie van de KNMV zijn die er niet. Dat geeft helemaal niets als je dan maar inspanningen verricht om die er wel te krijgen. En helaas is mijn vertrouwen in genoemde heren op dat punt zwaar onder nul gezakt. Ik heb allerlei plannen gehoord en helemaal niets gezien. De komende paasraces zijn cruciaal. Gaan die niet door, dan kun je beter per direct stoppen met het ONK in deze vorm.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Verslag(je) en foto's van de voorjaarstraining in Navarra:

http://www.knmv.nl/...tevreden-huiswaarts/
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 22-03-14 om 14:13:50
Verslag(je) en foto's van de voorjaarstraining in Navarra:

http://www.knmv.nl/...tevreden-huiswaarts/


Ook een goede opkomst zo te zien.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Bij de Ducati Clubrace stappen ze ook maar over:

Citaat:
Naast de 'gewone' gang van zaken met betrekking tot de raceklassen zijn wij kritisch naar onszelf geweest over wat er anders maar vooral beter kan. Dit resulteert in een belangrijke wijziging waarvan wij van mening zijn dat deze goed zal zijn voor de rijders en onze leden. In 2014 zullen wij de Ducati Club Race niet meer organiseren onder auspiciën van de KNMV maar gaan we in samenwerking met CRT organiseren.

35 jaar Ducati Clubrace, tijd voor vernieuwing!
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 26-04-14 om 19:57:59
Bij de Ducati Clubrace stappen ze ook maar over:

(...)

35 jaar Ducati Clubrace, tijd voor vernieuwing!



En kan mij iemand vertellen/uitleggen wat dat betekend voor de internationale en officiele kampioenschap klasse´s?

Wim
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
De CRT heeft geen banden met de FIM en dus zullen er geen races voor een kampioenschap worden verreden onder auspiciën van de FIM. Eventuele internationale klassen worden op dit evenement dan minder interessant voor (buitenlandse) deelname.

Ik ken het exacte programma niet, maar meende te hebben gelezen dat de Supermono / Moto3 zou rijden. Dat kan dan dus geen ONK-race meer zijn.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 28-04-14 om 11:34:12
De CRT heeft geen banden met de FIM en dus zullen er geen races voor een kampioenschap worden verreden onder auspiciën van de FIM. Eventuele internationale klassen worden op dit evenement dan minder interessant voor (buitenlandse) deelname.

Ik ken het exacte programma niet, maar meende te hebben gelezen dat de Supermono / Moto3 zou rijden. Dat kan dan dus geen ONK-race meer zijn.


En mag je dan ook niet meedoen met alleen een knmv licentie neem ik aan.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Dat is des CRT's. Tip is het zo spoedig mogelijk bij hen na te vragen.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
andre schreef 28-04-14 om 15:27:15
(...)


En mag je dan ook niet meedoen met alleen een knmv licentie neem ik aan.


Hoi,

De wedstrijden die tijdens het DCR weekend zouden worden verreden, Classic´s,Belgische/Nordic twin en de Supermono/Moto3, onder een officieel kampioenschap. Doordat DCR de organisatie heeft overgedragen aan CRT heeft de wedstrijd nog steeds een internationaal karakter echter omdat het niet onder auspicieen meer valt van de KNMV, heeft deze haar klasse´s teruggetrokken (normale reaktie in een abnormale situatie). In Nederland is er maar 1 club/bond die lid is van de FIM en dat is nu eenmaal de KNMV. De wedstrijden blijven op het progamma staat, maar omdat er geen ONK/BE/NOR en EK punten meer te verdien zijn komen rijders natuurlijk niet naar Assen.

Maar wil je wel rijden dan kan en mag dat. Vergeet echter niet dat de verzekering die bij jou licentie hoort dan niet uitbetaald bij eventuele calamiteit. Maar DCR zegt dat de verzekering die ze via het CRT afsluiten, die wordt normaal via de daglicentie betaald, zou voldoende afdekken. Feit blijft dat het een slechte ontwikkeling is!
     Reageer met citaat 
Dat is dus rijden voor de Gouden Worst, zoals je zelf laatst zo mooi omschreef.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Ik zou het zelfs geen GOUDEN meer willen noemen. Enerzijds verliest een toch al arm kampioenschap nog een race, anderzijds krijg je er een rondje om de kerk voor terug. 'Papieren worst' lijkt me een betere omschrijving. Het ziet er misschien aardig uit, maar is flinterdun en als je er in bijt smaakt het ook nog naar niets.....

Jammer, ik zeg SAMENWERKEN KNVM en CRT, want dit maakt de sport alleen maar kapot. En ik krijg de indruk dat er zelfs een kruistocht gaande is om het ONK kapot te maken. Is er een alternatief? Even denken.... buiten Nederland. En die stap zetten rijders soms toch al. Kortom: er is niemand bij gebaat.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Citaat:
Onderstaande bericht van de KNMV over het ONK wegrace gaat over de grote problemen die daar zijn. De topsport wegracecompetitie heeft danig aan glans verloren en er moet structureel iets veranderen om het voortbestaan van het ONK wegrace te garanderen, aldus het bericht.

http://www.nieuwsmotor.nl/...en-over-wegrace.html



EDIT: Geen complete artikelen kopiëren s.v.p.!

« Gewijzigd: 01-05-2014 om 11:12:38 door Jarno »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Nou, de KNMV "erkent" de problemen.....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Wijsheid komt met de jaren. Genoemde mensen zullen het moeten doen, want er is geen alternatief. Kortom: deze acties verdienen navolging en zijn wat mij betreft geen aanleiding tot sarcasme / negativisme.

Aan degenen die wel sarcastisch of negatief zijn (en ja Trax, zo zie ik jouw toevoeging): hou zou je het zelf nu aanpakken?? En het is nutteloos om daarmee oude koeien uit de sloot te houden. De huidige situatie is net zo ongewenst als feitelijk.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Socrates schreef 30-04-14 om 20:20:00
Wijsheid komt met de jaren. Genoemde mensen zullen het moeten doen, want er is geen alternatief. Kortom: deze acties verdienen navolging en zijn wat mij betreft geen aanleiding tot sarcasme / negativisme.

Aan degenen die wel sarcastisch of negatief zijn (en ja Trax, zo zie ik jouw toevoeging): hou zou je het zelf nu aanpakken?? En het is nutteloos om daarmee oude koeien uit de sloot te houden. De huidige situatie is net zo ongewenst als feitelijk.

Ik ben inderdaad zeer sarcastisch waar het de KNMV betreft. Enkel en alleen omdat ze al jaren (sinds de jaren '70) hebben bewezen geen hart te hebben voor de racerij. En dit is ook niet de eerste keer dat die vervelende kliek van bobo's en bureaucraten roept dat er nu iets moet gebeuren, maar zelf nemen ze niet het stuur in handen.

Wat er naar mijn mening zou moeten gebeuren is een doordacht 2 sporen beleid:

Topsport
Er is op dit moment geen plek voor wegrace op topsport niveau in Nederland. Te weinig talentvolle coureurs met voldoende financiële backing en een gebrek aan circuits. De constatering is hard maar Nederlandse talenten zullen hun heil elders moeten zoeken. Spanje, Engeland, verzin maar iets.
De KNMV houdt krampachtig vast aan de noodzaak voor topsport, mijn advies is daar dan ook vol voor te gaan. Begeleidt die paar talenten, investeer in ze en help ze een plek vinden en houden in een goede buitenlandse competitie. Dat is in mijn ogen ook de enige taak die de KNMV nog heeft. Het ONK kan opgedoekt worden. Vervang het maar voor een NK op basis van de breedtesport.

Breedtesport
Met de breedtesport gaat het nog relatief goed. OW cup en ZAC hebben samen een flink aantal rijders op redelijk niveau. In mijn optiek wordt dit het nieuwe NK wegrace. Veel rijders, een beperkt aantal klassen (1000, 600 en wellicht iets van een opstapklasse 250 of zo) en dat is het. Geen classics, supermono's, zijspannen en meer zulks in het NK.
Doel is gevulde startvelden, strijd op de baan en focus op 3 hoofdklassen. En dat de echte huidige toppers op Assen 5 seconden harder rondgaan dan de top van de OW cup zie jij als toeschouwer langs de baan echt niet. Sterker nog, de ZAC races van de afgelopen jaren waren spannender om naar te kijken dan ONK of soms zelfs MotoGP. 20 rijders binnen 10 seconden levert een mooi schouwspel op.
Organisatie van dit NK zou perfect bij de CRT passen, gewoon op commerciële basis. Vanuit deze aanpak kan de racerij weer groeien.

Nog even terugkomend op de classics, zijspannen en supermono's. Ik gun iedereen zijn hobby, maar voor deze klassen is relatief weinig animo en de verschillen onderling zijn enorm groot. Er is een actief classicsracerij gebeuren in Nederland, buiten ONK om. Daar horen deze mannen thuis, niet in het ONK.

Dus, in reactie op Socrates: ja, ik ben zeer negatief over de KNMV, vooral uit eigen ervaring. Ik ben echter ook zeer hoopvol over de Nederlandse racerij, zodra iedereen zijn kleine eigenbelangetjes overboord durft te gooien en gewoon durft te gaan voor de breedtesport.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 25


Snelle navigatie: