Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (181075 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 04-06-14 om 12:03:05
Het ligt ook eigenlijk wel het meest voor de hand, een samenwerking met de Duitsers en eventueel Belgen. Zou mooi zijn als dat lukt.


Om vanuit 3 nationale competities 1 (NL, Belgie, Duitsland) 1 te maken is een utopie. Alleen al vanwege het verschil in taal. De samenwerking met Franstaligen loopt nu eenmaal minder soepel.

Dus of een samenwerking tussen NL en DU of een samenwerking tussen NL en Belgie lijkt me zinvol.

Stel dat er 1 competitie met Duitsland komt, wat gebeurt er dan met Hengelo, hoe vaak op Assen? Wellicht dat er 2, hooguit 3x op Nederlands grondgebied gereden wordt. Denk niet dat de meeste ONK'ers daar zin in hebben.

Of de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat 50% van de rijders daar wel zin in hebben en dat voor de overige 50% de CRT middels de OW-cup iets kan betekenen. Ik denk dat dat de mooiste optie voor de Nederlandse wegracerij zou zijn. Dit alles hangt natuurlijk af van de bereidheid van de KNMV, willen/ kunnen die samenwerken met andere bonden/ organisaties.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 04-06-14 om 12:03:05
Het ligt ook eigenlijk wel het meest voor de hand, een samenwerking met de Duitsers en eventueel Belgen. Zou mooi zijn als dat lukt.


Toch is het voor de rijders niet alleen maar hallelujah
Veel teams hebben het al financieel moeilijk, samenwerken betekend dus al snel meer reiskosten.

Maar wel blij dat er nu (eindelijk)over samenwerking gesproken word.
     Reageer met citaat 
andre schreef 04-06-14 om 12:28:31
(...)


Toch is het voor de rijders niet alleen maar hallelujah
Veel teams hebben het al financieel moeilijk, samenwerken betekend dus al snel meer reiskosten.

Maar wel blij dat er nu (eindelijk)over samenwerking gesproken word.


Dat is inderdaad een heikel punt. Belgiƫ is wat dat betreft qua afstand goed te doen.

« Gewijzigd: 04-06-2014 om 15:57:11 door Ron-Looij »

"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Misschien dat een samenwerking over de grenzen het ook makkelijker maakt om aan sponsoren te komen, waardoor het financieel beter te behappen is? Ik denk maar even hardop.

Het valt me op dat er meteen weer een hoop mitsen en maren te horen zijn (te ver, te duur, de taal), maar zonder verandering kom je niet verder. Dan moet je alles gewoon lekker laten zoals het is en tevreden zijn met wat je (niet) hebt.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 04-06-14 om 15:24:30
Misschien dat een samenwerking over de grenzen het ook makkelijker maakt om aan sponsoren te komen, waardoor het financieel beter te behappen is? Ik denk maar even hardop.

Het valt me op dat er meteen weer een hoop mitsen en maren te horen zijn (te ver, te duur, de taal), maar zonder verandering kom je niet verder. Dan moet je alles gewoon lekker laten zoals het is en tevreden zijn met wat je (niet) hebt.


Ik hoop met je mee dat meer races over de landgrenzen mee gaat helpen in het vinden van sponsors, maar als ik de resultaten tegen mijn inspanningen van afgelopen jaren afweeg, dan heb ik daar een hard hoofd in. Mijn budget is al jaren een drama!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat meer Belgiƫ dan Duitsland. Maar ik ben blij met iedere verandering/samensmelting, want dat er iets moet veranderen staat als een paal boven water, anders bloed het dood.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
De samenwerking vergroot de overlevingskansen van het kampioenschap. Natuurlijk betekent het voor rijders en teams meer reiskosten. Maar dat weegt primair (al ga ik niet over het geld van iemand anders) wel op tegen een grotere afwisseling in circuits. De ONK staat nu internationaal toch wel een beetje te boek als Assen-Cup en dat is zeker geen gezonde situatie voor een nationaal kampioenschap.

Ik denk dat er misschien wel in de reglementen (meer stock, minder maatwerk) naar kostenbesparing moet worden gezocht.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 04-06-14 om 15:44:23
De samenwerking vergroot de overlevingskansen van het kampioenschap. Natuurlijk betekent het voor rijders en teams meer reiskosten. Maar dat weegt primair (al ga ik niet over het geld van iemand anders) wel op tegen een grotere afwisseling in circuits. De ONK staat nu internationaal toch wel een beetje te boek als Assen-Cup en dat is zeker geen gezonde situatie voor een nationaal kampioenschap.

Ik denk dat er misschien wel in de reglementen (meer stock, minder maatwerk) naar kostenbesparing moet worden gezocht.


Kostenbesparing kan vooral in de banden worden gezocht denk ik, dat is immers de grootste kostenpost.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 04-06-14 om 15:47:29
(...)


Kostenbesparing kan vooral in de banden worden gezocht denk ik, dat is immers de grootste kostenpost.


Wat zou jou voorkeur hebben:
** minder banden
of
** alleen bepaalde type banden
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Ik denk dat allemaal de zelfde band al een stuk helpt. Als je allemaal op de zelfde banden rijd kan de inkoop via de organisator regelen en zo de prijs lager door de hoge afnamen.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Ik denk dat zonder samenwerking, een overleving niet meer haalbaar is,maakt niet uit voor welke organiserende partij dan ook..............kijk bijv: hoeveel nederlanders hebben zich ingeschreven voor Oss,als dat niet word aangevuld met de Belgen gaat het ook daar niet door...........dus mijn mening is ga de gesprekken gewoon aan met de Duitsers en de Belgen...............het voordeel van een gezamelijke competitie is wel dat je niet alleen maar op Assen rijd maar ook op andere circuits bijv:.............Assen.....Zolder.....Francorschamps....Nurburgring.....Oschersleben en bijv: Hockenheim..........mooie circuits en is buiten Hockenheim om best wel te berijden......Denk dat nog niet zo slecht is.....maarja dit is mijn meneing,kan niet in de knip van een ander kijken.
     Reageer met citaat 
als er in het IDM programma op de evenementen in Osschersleben Nurburgering en Assen het ONK kan worden opgenomen.
En het Belgisch kampioenschap kan in Zolder Spa en Hengelo en Zandvoort? in het ONK worden opgenomen.
Dan heb je toch een fantastische kalender?
Mooie internationale wedstrijden die in zijn totaal beter door de organisatoren financieel te dragen zijn.
     Reageer met citaat 
En wat voor voordelen brengt een eventuele NE-DU-BE'ische samenwerking voor het IDM? De coureurs die het zich qua niveau en financien kunnen veroorloven om in Duitsland te gaan rijden doen dat nu al. Er is al 1 race in Assen en 1 race in Zolder. Volgens mij rijdt het Belgisch Kampioenschap ook al niet meer op Spa, dus dat circuit komt er ook niet bij.

Wil niet direct negatief overkomen en ik laat me graag verassen door de KNMV, maar ik zie dit niet zo snel gebeuren.

Als het IDM gaat samenwerken met NL en BE zal een nog internationaler karakter krijgen, eigenlijk nog meer een Europees kampioenschap dan het huidige, uitgebreide CEV.

Ik denk dat het IDM alleen met deze uitbreiding gebaad zou zijn als dit het kampioenschap op een nog hoger, nog proffesioneler plan zet. En dat betekend alleen maar: nog meer kosten.

Dat het interessante tijden zijn is zeker en er ligt een grote uitdaging voor de verschillende bonden en organisaties
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 04-06-14 om 22:19:53
En wat voor voordelen brengt een eventuele NE-DU-BE'ische samenwerking voor het IDM? De coureurs die het zich qua niveau en financien kunnen veroorloven om in Duitsland te gaan rijden doen dat nu al. Er is al 1 race in Assen en 1 race in Zolder. Volgens mij rijdt het Belgisch Kampioenschap ook al niet meer op Spa, dus dat circuit komt er ook niet bij.

Wil niet direct negatief overkomen en ik laat me graag verassen door de KNMV, maar ik zie dit niet zo snel gebeuren.

Als het IDM gaat samenwerken met NL en BE zal een nog internationaler karakter krijgen, eigenlijk nog meer een Europees kampioenschap dan het huidige, uitgebreide CEV.

Ik denk dat het IDM alleen met deze uitbreiding gebaad zou zijn als dit het kampioenschap op een nog hoger, nog proffesioneler plan zet. En dat betekend alleen maar: nog meer kosten.

Dat het interessante tijden zijn is zeker en er ligt een grote uitdaging voor de verschillende bonden en organisaties


Het IDM hoeft niet professioneler, het is of wordt voor het IDM ook gewoon een kwestie van overleven.

Elk kampioenschap kan in eren worden gehouden, echter worden zij bij verschillende evenementen verenigd.
Zodoende krijg je mooie internationale evenementen, waarbij elk nationaal gewaarborgd is.
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 04-06-14 om 23:05:10
(...)


Het IDM hoeft niet professioneler, het is of wordt voor het IDM ook gewoon een kwestie van overleven.

Elk kampioenschap kan in eren worden gehouden, echter worden zij bij verschillende evenementen verenigd.
Zodoende krijg je mooie internationale evenementen, waarbij elk nationaal kampioenschap gewaarborgd is.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
KNMV maakt volgende week haar wegraceplannen bekend

persconferentie op donderdag 26 juni


Evert van de Beek voegt hieraan toe in zijn tweet: "Time for a change". Ben benieuwd!

Pagina's: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25


Snelle navigatie: