Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (179847 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 14-11-13 om 15:49:49
Ik las in http://www.racesport.nl/TEAMSPRODUCTEN/Teamberichten/peter-heijmans-stopt-ermee/tabid/112/iNews_ID/33609/Default.aspx dat de licentiekosten sterk zijn gestegen (van EUR 257 naar EUR 396). Waar gaat dat geld heen? En wordt er serieus gezocht naar sponsoring om professionaliseren te kunnen financieren? Dat kost geld, maar kwaliteit betaalt zich terug op een evenement.

Een paar jaar geleden werd er bij de KNMV geroepen dat de motormarkt terug liep en er dus ook niets te halen viel. Ik vond dat een te makkelijke houding, maar kwam er zelf in ieder geval geen steek verder mee. En waarom kan het CRT wel een professionele organisatie neerzetten


Al dan niet professioneel wil ik niet over oordelen, maar de licentiekosten zijn voor 2014 nationaal met € 6,= en internatoinaal met €. 8,= verhoogd en niet wat Peter Heijmans schrijft, zie KNMV site.
Door een roze bril, zie je het niet objectief!
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Gelukkig maar. Ik vond de stijging al bizar (behalve als er een goede reden voor zou zijn) en vergat de KNMV-site te checken.

Ik heb ook wel eens gehoord dat de KNMV binnen haar organisatievorm niet met een promotor zoals IDM of BSB mag werken. Dat is jammer, want een motorrijdersbond heeft geen focus op wegrace (en dat snap ik volkomen). Blijft alleen de vraag: hoe kan er binnen de huidige mogelijkheden een geloofwaardig ONK worden gerealiseerd?
Persoonlijk mis ik zonder meer een goede site met volle focus op het ONK en livetiming. Heeft 1 van de forumleden een indicatie van wat het zou kosten om dit te realiseren?
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Nou, kosten is een ding maar het vergt vooral inzet. Zo'n website werkt alleen als het regelmatig voorzien wordt van inhoud. Je hebt foto's en video's nodig, en nieuwsupdates. Wie gaat daar voor zorgen? Het opzetten van een website is makkelijk, het op een goede manier onderhouden is een heel ander verhaal.

Kijk maar naar dutchsbk.com. Dat was een goed initiatief, maar het is voor één persoon niet te doen om dat bij te houden. Dat kost veel tijd en je bent afhankelijk van anderen.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Ook inzet is onderdeel van kosten. Racesport.nl kost om die reden ook geld.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 15-11-13 om 09:38:59
Nou, kosten is een ding maar het vergt vooral inzet. Zo'n website werkt alleen als het regelmatig voorzien wordt van inhoud. Je hebt foto's en video's nodig, en nieuwsupdates. Wie gaat daar voor zorgen? Het opzetten van een website is makkelijk, het op een goede manier onderhouden is een heel ander verhaal.

Kijk maar naar dutchsbk.com. Dat was een goed initiatief, maar het is voor één persoon niet te doen om dat bij te houden. Dat kost veel tijd en je bent afhankelijk van anderen.


Afhankelijk van anderen. Zou dat het probleem zijn in het motorsport wereldje? Samenwerken.
Ook een eenvoudige website zou toch kunnen. Ik verbaas me er af en toe ook wel over dat die er niet is.

Iedere damcompetitie, vrouwenvoetbal etc etc is op internet te vinden met medewerking van enthousiaste vrijwilligers. Noord Nederland heeft nu weer de mountainbike wintercompetitie.
En er is weer een website. en hij wordt jaar in jaar uit onderhouden. http://www.icwnoord.com/
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 15-11-13 om 10:12:26
(...)


Afhankelijk van anderen. Zou dat het probleem zijn in het motorsport wereldje? Samenwerken.
Ook een eenvoudige website zou toch kunnen. Ik verbaas me er af en toe ook wel over dat die er niet is.

Iedere damcompetitie, vrouwenvoetbal etc etc is op internet te vinden met medewerking van enthousiaste vrijwilligers. Noord Nederland heeft nu weer de mountainbike wintercompetitie.
En er is weer een website. en hij wordt jaar in jaar uit onderhouden. http://www.icwnoord.com/


Precies, dat is de crux. Elke winter weer leeft de de discussie weer op, zij het met iets andere nuances. Iedereen uit de ONK-wereld vindt dat alles anders moet, maar vervolgens doet er niemand iets en is iedereen vooral voor zichzelf bezig om volgend jaar toch maar weer mee te doen aan datzelde ONK. Iedereen kijkt naar de KNMV maar daar kun je op wachten tot je een ons weegt, dat is een papieren tijger. Waarom zijn BSB en CEV zo succesvol? Omdat er een grote commerciële partij achter zit. En dat zal bij het ONK nooit gebeuren omdat er niemand droog brood in ziet. En als al eens iets gebeurt is iedereen weer kwaad omdat het duurder wordt.

Ik heb echt niet meer de illusie dat het ONK gaat veranderen in een soort BSB-achtig gebeuren. Als je naar een hoger plan wil zou je volgens mij (zoals in een ander topic wordt voorgesteld) moeten gaan samenwerken met de Belgen en Duitsers. Een BeNeDu-kampioenschap. Dat zou kunnen werken.

En veel plezier met mountainbiken.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 15-11-13 om 10:29:07
(...)


Precies, dat is de crux. Elke winter weer leeft de de discussie weer op, zij het met iets andere nuances. Iedereen uit de ONK-wereld vindt dat alles anders moet, maar vervolgens doet er niemand iets en is iedereen vooral voor zichzelf bezig om volgend jaar toch maar weer mee te doen aan datzelde ONK. Iedereen kijkt naar de KNMV maar daar kun je op wachten tot je een ons weegt, dat is een papieren tijger. Waarom zijn BSB en CEV zo succesvol? Omdat er een grote commerciële partij achter zit. En dat zal bij het ONK nooit gebeuren omdat er niemand droog brood in ziet. En als al eens iets gebeurt is iedereen weer kwaad omdat het duurder wordt.

Ik heb echt niet meer de illusie dat het ONK gaat veranderen in een soort BSB-achtig gebeuren. Als je naar een hoger plan wil zou je volgens mij (zoals in een ander topic wordt voorgesteld) moeten gaan samenwerken met de Belgen en Duitsers. Een BeNeDu-kampioenschap. Dat zou kunnen werken.

En veel plezier met mountainbiken.


Mee eens.

En dank je
Veel lol op mijn oude dag.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
DanielV
NK Supercup 1000 #83

     Reageer met citaat 
Laverda1971 schreef 14-11-13 om 19:27:18
(...)


Al dan niet professioneel wil ik niet over oordelen, maar de licentiekosten zijn voor 2014 nationaal met € 6,= en internatoinaal met €. 8,= verhoogd en niet wat Peter Heijmans schrijft, zie KNMV site.

Mooi verkoopplaatje hé, uitgaande van de totaalprijs. Bekijk de kosten eens per specificatie, dan is de prijs voor een internationale licentie met € 66,- gestegen van € 298,- naar € 364,-.

Dat in 2014 het KNMV lidmaatschap bij de licentie is inbegrepen, is niet meer dan logisch, toch..? Je betaalt voor een licentie. Bij de bakker betaal je toch ook voor het brood en daarnaast niet nog eens extra voor een lidmaatschap om uberhaupt een brood te mogen kopen bij deze bakker?
     Reageer met citaat 
DanielV schreef 18-11-13 om 16:35:38
(...)

Mooi verkoopplaatje hé, uitgaande van de totaalprijs. Bekijk de kosten eens per specificatie, dan is de prijs voor een internationale licentie met € 66,- gestegen van € 298,- naar € 364,-.

Dat in 2014 het KNMV lidmaatschap bij de licentie is inbegrepen, is niet meer dan logisch, toch..? Je betaalt voor een licentie. Bij de bakker betaal je toch ook voor het brood en daarnaast niet nog eens extra voor een lidmaatschap om uberhaupt een brood te mogen kopen bij deze bakker?


Kijk even op onderstaande link, het is per saldo €. 8,= meer voor een internationale licentie, want bij het bedrag van €. 298,= kwam ook vorig jaar nog het lidmaatschap bij. Is namelijk verplicht voor een licentiehouder!
http://www.knmv.nl/...voor-2014-aanvragen/
Door een roze bril, zie je het niet objectief!
DanielV
NK Supercup 1000 #83

     Reageer met citaat 
Laverda1971 schreef 18-11-13 om 19:35:32
(...)


Kijk even op onderstaande link, het is per saldo €. 8,= meer voor een internationale licentie, want bij het bedrag van €. 298,= kwam ook vorig jaar nog het lidmaatschap bij. Is namelijk verplicht voor een licentiehouder!
http://www.knmv.nl/...voor-2014-aanvragen/

Ja, ze weten het mooi te verbloemen daar. Jammer dat je er in trapt..
     Reageer met citaat 
DanielV schreef 19-11-13 om 09:49:56
(...)

Ja, ze weten het mooi te verbloemen daar. Jammer dat je er in trapt..


Deze opmerking slaat nergens op, het begint er goed op te lijken, wie het laatste woord heeft, heeft gewonnen en dat de realiteit hierbij uit het oog wordt verloren is blijkbaar niet erg, willen begrijpen is ook nog een kunst!!! Zulke discussies heb ik geen zin aan!! Nu mag jij weer en is het wat mij betreft klaar. Alvast gefeliciteerd.

« Gewijzigd: 19-11-2013 om 12:22:36 door Laverda1971 »

Door een roze bril, zie je het niet objectief!
     Reageer met citaat 
Misschien de coureurs zelf eens benaderen via de mail of tijdens een race weekend wat zij er nou van vinden. Hoe zij het graag zouden zien, en wat er moet veranderen.

Alleen maar discuseren op een forum schiet je niks mee op. Waar of bij wie moet je zijn om hier eens serieus mee bezig te gaan.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 19-11-13 om 11:45:28
Misschien de coureurs zelf eens benaderen via de mail of tijdens een race weekend wat zij er nou van vinden. Hoe zij het graag zouden zien, en wat er moet veranderen.

Alleen maar discuseren op een forum schiet je niks mee op. Waar of bij wie moet je zijn om hier eens serieus mee bezig te gaan.


Dit is een taak voor de rijdersvertegenwoordigers en de wegracecommissie. Voor de S.sp. is Robin Kloots Goor de rijdersvertegenwoordiger en voor de S.bk. is dit Jan Rolfes Emmen. Leden vd wegracecommissie zijn zijn o.a. Donald Huygen en Jan Withag uit Borne.

« Gewijzigd: 19-11-2013 om 12:39:08 door Laverda1971 »

Door een roze bril, zie je het niet objectief!
DanielV
NK Supercup 1000 #83

     Reageer met citaat 
Laverda1971 schreef 19-11-13 om 11:05:01
(...)


Deze opmerking slaat nergens op, het begint er goed op te lijken, wie het laatste woord heeft, heeft gewonnen en dat de realiteit hierbij uit het oog wordt verloren is blijkbaar niet erg, willen begrijpen is ook nog een kunst!!! Zulke discussies heb ik geen zin aan!! Nu mag jij weer en is het wat mij betreft klaar. Alvast gefeliciteerd.

Het gaat mij er niet om of ik een discussie win of niet, laat ik dat voorop stellen. Het gaat mij er om dat er gediscussieerd wordt met feitelijke onderbouwingen. Feit is dat de kosten van een licentie zijn gestegen met € 66,-.

« Gewijzigd: 19-11-2013 om 12:59:13 door DanielV »

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 19-11-13 om 11:45:28
Misschien de coureurs zelf eens benaderen via de mail of tijdens een race weekend wat zij er nou van vinden. Hoe zij het graag zouden zien, en wat er moet veranderen.

Alleen maar discuseren op een forum schiet je niks mee op. Waar of bij wie moet je zijn om hier eens serieus mee bezig te gaan.


Er is toch een vereniging opgericht twee jaar geleden om de belangen van teams en coureurs te behartigen in het ONK. VORT heet dat toch. Het initiatief leek goed, maar je hoort hier helaas niets meer van.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 25


Snelle navigatie: