Jasper Iwema in 125cc Grand Prix favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81

Topic: Jasper Iwema in 125cc Grand Prix (439612 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Wat komt er nu eigenlijk terecht van de grootse plannen die Ten Kate aan het begin van dit seizoen had met Jasper voor komend seizoen? In onderstaand bericht deed Ronald TK de uitspraak dat in 2012 Jasper voor hen zou uitkomen in Moto2 of Supersport. Jasper zit nu euro's bij elkaar te schrapen voor de moto3, dus Ten Kate is inmiddels afgehaakt?



Citaat:
Het raceseizoen van 2011 is nog niet begonnen, maar het laatste nieuws omtrent Jasper heeft al betrekking op het raceseizoen 2012. RTV Drenthe meldt dat de kans groot is dat Jasper volgend seizoen uitkomt voor het TenKate Honda team uit Nieuwleusen. Dat maakte teambaas Ronald ten Kate zaterdag bekend. Iwema zal dan starten in de Moto2 klasse of in het WK supersport.


http://www.wegraceforum.nl/bericht/174136
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-12-11 om 14:47:46
Wat komt er nu eigenlijk terecht van de grootse plannen die Ten Kate aan het begin van dit seizoen had met Jasper voor komend seizoen? In onderstaand bericht deed Ronald TK de uitspraak dat in 2012 Jasper voor hen zou uitkomen in Moto2 of Supersport. Jasper zit nu euro's bij elkaar te schrapen voor de moto3, dus Ten Kate is inmiddels afgehaakt?



(...)


http://www.wegraceforum.nl/bericht/174136


Hmm nou je het zegt, goeie vraag inderdaad
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
http://www.rtvdrenthe.nl/.../drenthe-nu/u303489/

Vanaf 34.58. Los van dat ik Jasper dit jaar zeker nog een kans gun in de moto3 gaat het komende jaar wel het jaar van de waarheid worden mocht ie zijn financiering rond krijgen. Het blijkt maar weer hoe moeilijk het is om in Nederland op internationaal niveau te racen.
Ik vind er wel een kern van waarheid in zitten alhoewel je je mag af vragen of wij in Nederland dit vermogen hebben om binnen de motorsport op een dermate professioneel niveau te acteren zoals in Spanje en Italie. Qua PR en omgeving vind ik dat ie een punt heeft en zou het inzetten van JvdG tav dit aspect zeker geen overbodige luxe zijn. Anders is inderdaad het risico dat Jasper die local Hero blijft binnen Drenthe en de rest van motorminnend Nederland.
     Reageer met citaat 
Ik vind deze uitspraken een mes in de rug van Jan Abbink, als er één iemand heeft gezorgd dat er de afgelopen drie jaar een nederlander in de GP's rond reed dan was het Jan Abbink wel.
Misschien kan "dhr" Stalenburg ervoor zorgen Zijn werkgever TVM het budget sluitend gaat maken.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
250cc schreef 30-12-11 om 22:52:50
Ik vind deze uitspraken een mes in de rug van Jan Abbink, als er één iemand heeft gezorgd dat er de afgelopen drie jaar een nederlander in de GP's rond reed dan was het Jan Abbink wel.
Misschien kan "dhr" Stalenburg ervoor zorgen Zijn werkgever TVM het budget sluitend gaat maken.


Je opmerking over Jan Abbink deel ik met je.

TVM heeft met het team van Sent Waninge ook nogal wat zakelijke belangen, en daarbij moet Salom ook gewoon sponsoren meenemen.

Het verschil met Iwema is dat Salom wel resultaten neerzet en dat praat toch wat makkelijker met eventuele sponsoren.

Het stuk over een imago neerzetten is gewoon gelul.
Als het daarom gaat kun je meer als tweederde van het 125/ moto3 veld wel weglaten.
ik vind het een typisch geval van de beste stuurlui...
     Reageer met citaat 
mensen zoals die jaap neem ik niet eens serieus. jan abbink is zoals al eerder gepost degene geweest die voor inbreng heeft gezorgd. feit blijft wel als jasper zijn centen rond krijgt zal het in 2012 moeten gebeuren.. anders heeft hij zijn kans gehad. wat natuurlijk geen schande is want wk punten haal je niet zomaar.
     Reageer met citaat 
Ik heb die Jaap Stalenburg ook gehoord en ik kan er niks anders uit concluderen dat hij een vooringenomen en een beetje een misselijk mannetje is. Dit zal Jasper zeker niet verder helpen. En ja, hij heeft de verwachtigingen bij lange na niet waargemaakt doordat hij oa niet goed uit de voeten kon met de Aprilia RSA. Maar hoe vaak hebben we het wel niet meegemaakt dat een coureur die tot grootse dingen in staat is een seizoen meemaakt waarin hij in een dip komt te zitten, of het nou aan het materiaal ligt in combinatie met de coureur of niet. Vaak zagen we dan diezelfde coureur(s) na een belabberd seizoen weer heel sterk terugkomen en zelfs wereldkampioen worden (weet zo effe geen voorbeelden maar die zijn er legio). Om tot grote prestaties te komen moet je nog wel eens eerst door een diep dal gaan. Laten we het daar oa ook maar op houden. Dat kan je mentaal vaak ook weer sterker maken, mits in geval van Jasper hij die (eerlijke) kans volgend jaar weer krijgt. Ja, noem het met een schone lei, in de vorm van een nieuwe klasse, weer van start gaan, niet verkeerd ! Het is makkelijk om vanuit de zijlijn te roepen dat Jasper er niks van bakt. De beste stuurlui, in dit geval Jaap Stalenburg, staan aan wal.
En wat die man allemaal heeft gezegd op RTV Drenthe is inderdaad een mes in de rug van Jan Abbink die zijn nek heel erg ver uitgestoken heeft ten faveure van ten eerste Jasper, de Nederlandse wegracerij in het algemeen en natuurlijk ons als motorsportliefhebbers. Jan Abbink (en Jasper) verdient dit niet. Nee, Jan Abbink verdient het om op een voetstuk geplaatst te worden !
Elke nuance is die Jaap Stalenburg zeker vreemd.
We moeten ook niet vergeten dat Jasper ondanks het tegenvallende seizoen toch nog 16 punten heeft gescoord. Zijn er lang niet zoveel als we van tevoren op gehoopt hadden natuurlijk, maar nog altijd heeft hij in zijn eentje in 2011 meer punten gehaald als wat alle Nederlandse coureurs tesamen in pak em beet 10 jaar bij elkaar gesprokkeld hebben. En daar bedoels ik niks negatiefs mee richting de Nederlandse coureurs die voor Jasper GP's hebben gereden.
Laten we hopen dat het toch nog goed komt voor Jasper in 2012.
Ik wens dan ook iedereen een voorspoedig en sportief 2012 !

« Gewijzigd: 31-12-2011 om 03:48:01 door Mister_TZ »

     Reageer met citaat 
Natuurlijk staan de beste stuurlui aan wal maar dat wil dan toch niet zeggen dat iemand een mening mag hebben. Ik heb dezelfde behoefte als de reacties hier door het op te nemen voor Jasper en ieder jaar weer geduld te hebben.
Ik vind die verslaggever echter een punt hebben dat ik 2 jaar geleden verwacht had dat Jasper buiten het directe racen om meer progressie gemaakt zou hebben. Zowel op mentaal gebied als op gebied van jezelf verkopen. Hoe goed en belangrijk Jan Abbink ook voor hem is (geweest) op een gegeven moment moet de coureur boven de Manager uit steken qua persoonlijkheid. We zitten hier niet in de luxe positie van Italianen en Spanjaarden en een Nederlandse coureur zal gewoon meer mee moeten nemen dan alleen hard kunnen rijden. Ik denk dat Jasper qua talent we met de beste 10 in de 125/Moto3 kan mee komen maar je moet als coureur ook je omgeving kunnen managen en daar als het ware een neusje voor hebben. JvdG maakte hier ieder jaar wel steeds een stap in en groeide steeds meer door naar een echte persoonlijkheid in de Paddock. Die progressie zie ik minder bij Jasper. Ik vond hem bij aanvang van zijn carriere zekerder over komen dan in deze fase van zin carriere. Het blijft te veel een TV Drenthe mediacontact. Hij zou meer de landelijke pers kunnen bestormen en zich als een volwaardig sportman moeten presenteren zoals andere topsporter. Want een topsporter dat is ie!

« Gewijzigd: 31-12-2011 om 08:06:26 door mavtri »

crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
laat jaapie lekker bij het Schaatsen blijven.
Met dat budet wat TVM in de schaatsport steekt verwacht je ook minimaal 4 keer goud van Kramer......is geloof ik de afgelopen spelen ook niet gebeurd....
Laat hem daar maar eens kritisch naar kijken.....

Iwema heeft inderdaad een matig seizoen gehad en dit zal diverse oorzaken hebben.

Kritiek geven is makkelijk..nou jaapie doe je best en laat ons zien hoe het wel moet.!!

Jan Abbink is goud waard voor de motorsport!
Deze mensen moet je koesteren!
     Reageer met citaat 
De dolkstoot in de rug van Abbink begrijp ik niet helemaal, maar voor de rest zit er een kern van waarheid in. Als je na drie jaar GP rijden nog afhankelijk bent van giften van "het publiek" en zo hoopt je budget bij elkaar te kunnen schrapen dan is volgens mij gewoon de conclusie dat je GP-avontuur mislukt is. Niemand kan beweren dat Jasper geen kansen heeft gehad en dat het allemaal de schuld is van de Spanjaarden/Italianen. Mijns inziens is er maar één iemand die iets kan doen aan het uitblijven van sponsoring nu, en dat is Jasper zelf.

De teneur van sommige reacties hierboven spreekt trouwens ook boekdelen. Iemand heeft kritiek op Jasper en wat doen velen, die gaan die persoon uitschelden en belachelijk maken. Een teken van de kleine en in zichzelf gekeerde wereld die de motorsport is want in een echt volwassen sport wordt zulke kritiek dagelijks in de pers geventileerd. Als je bij de grote jongens wil horen en overtuigd bent van je eigen kunnen dan haal je je schouders op over zulke kritiek en gaat door op de ingeslagen weg. Op forums lees je altijd maar dat Jasper de hoop is van de Nederlandse wegracesport en als er dan zo heel af en toe eens iemand opstaat die iets anders beweert dan kunnen we daar niet mee om gaan. Als je mee wil doen in de grote wereld dan moet je ook tegen kritiek kunnen.

edit: Verder hoop ik voor Jasper en de zijnen dat het hen nog lukt om het budget bij elkaar te brengen want ik heb geen enkele reden om hen een extra jaar in de GP's te misgunnen. Alleen tja, als Jasper nou afgelopen jaar wat beter voor de dag was gekomen in zijn 3e jaar GP's dan had de vlag er heel anders voor gestaan.

« Gewijzigd: 31-12-2011 om 11:27:55 door Optimate »

wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Probleem is dat een nederlandse coureur niet de tijd krijgt om in de luwte te groeien.
Hij moet er gelijk staan .
In tegenstelling tot een zuideuropese coureur, er is altijd wel een landgenoot die wel presteert

Om een voorbeeld te geven een linkje naar de carriere van Terol , toch niet de minste ....

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicol%C3%A1s_Terol

Ik zie de eerste 3 jaar wel een overeenkomst

Om met sommige hier en elders te spreken Terol was na 3 jaar gp's afgeschreven oftewel te licht bevonden

« Gewijzigd: 31-12-2011 om 11:28:57 door wimpie »

     Reageer met citaat 
Iedere keer wordt in dit land, waar wegracen een obscure sport geworden is, de fout gemaakt door een 17 jarige nederlands knul te vergelijken met een 17 jarige spanjaard. Hier zit gewoon een wereld van verschil in trainings en wedstrijdkilometers in vanaf pak'm beet 8 jaar. Dit is wel in te halen maar dan zal je de Iwema's van deze wereld wel de tijd moeten geven om te rijpen. Misschien zal hij naast de GP's ook zoveel mogelijk in andere wedstrijden moeten starten om maar kilometers te maken.

In de karts zitten mannetjes als Max Verstappen en Nyck de Vries gewoon 150 dagen per jaar in de kart en zijn volledig professioneel bezig om het grote doel te halen.
En daarnaast heb je alleen in Nederland tientallen jochies die ook 2 keer per week het jaar rond op de kartcircuits te vinden zijn. Daar ligt de winst voorde volgende generatie. Rijden tot je een ons weegt.

In de tussentijd moeten we gewoon Iwema in het zadel houden. Redt hij het uiteindelijk niet in de Moto3 dan kan hij later misschien nog wel leuke dingen doen op WSS niveau.

En verder moet die Jaap gewoon gauw ophouden over Abbink. Die verdient een lintje voor zijn inzet! Zonder mannen als Jan Abbink is het gewoon helemaal klaar met de nederlandse wegracerij.
     Reageer met citaat 
wimpie schreef 31-12-11 om 11:25:43
Probleem is dat een nederlandse coureur niet de tijd krijgt om in de luwte te groeien.
Hij moet er gelijk staan .
In tegenstelling tot een zuideuropese coureur, er is altijd wel een landgenoot die wel presteert

Om een voorbeeld te geven een linkje naar de carriere van Terol , toch niet de minste ....

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicol%C3%A1s_Terol

Ik zie de eerste 3 jaar wel een overeenkomst

Om met sommige hier en elders te spreken Terol was na 3 jaar gp's afgeschreven oftewel te licht bevonden


Tja, dat is idd een verschil. Als Spanjaard/Italiaan heb je iets meer jaren tot je beschikking om als veldvulling zonder echt aansprekende resultaten mee te doen. Maar ja, moet je dat willen dan? Meedoen om er maar bij te kunnen zijn? En het voorbeeld van Terol is hier al vaker aangehaald en die ging idd in zijn eerste jaren ook niet goed. Maar ik zie hem ook niet doorgroeien tot de groten der aarde in de MotoGP. Bovendien is hij wel weer een uitzondering want voor de rest zijn er veel wereldkampioenen in de 125 toch vooral jonge gastjes geweest die er gelijk stonden. Ik noem een Pedrosa, Marquez. Vinales wordt er ook zo eentje, dat is nu al wel duidelijk. Die staan er gelijk in hun eerste jaren. Maar idd, als je als Nederlander in je 3e jaar nog niet verder bent gekomen dan achterin meedoen dan is het gebeurt, daar waar in die landen ze iets langer het kunnen uitzingen. Maar ik blijf volhouden: niemand kan zeggen dat Jasper geen kans heeft gekregen en dat het allemaal niet eerlijk is en dat het allemaal de schuld is van anderen.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Ik ben met je eens dat Jasper een faire kans heeft gehad.
Maar de progressie die hij in zijn 2e jaar maakte geeft mij hoop dat er nog meer in zit.

De Aprilia waar hij dit jaar op zat was niet zijn vriend zijn rijstijl paste er gewoon niet bij.
Dan kun je zeggen als coureur moet je je kunnen aanpassen aan iedere fiets.
Maar dat is ook een kwestie van vertrouwen.
Natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maar ene Rossi heeft ook niet zo'n vertrouwen in de fiets waar een ander gewoon mee wist te winnen....

Over het verloop van carriere's ,de weg die Scott Derou nu bewandelt is in mijn ogen de meest ideale.
Je maakt toch al deel uit van het gp wereldje en wordt verder ook goed begeleid
Je ziet dat in de red bull rookies ook talenten uit niet motorsport minded landen voorin meedraaien
Scott Derou onze hoop voor de toekomst?

« Gewijzigd: 31-12-2011 om 12:16:35 door wimpie »

     Reageer met citaat 
Scott Derou en niet te vergeten Bryan Schouten. Die heeft de laatste 2 jaar toch ook hele leuke dingen laten zien.

Pagina's: 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81


Snelle navigatie: