Jasper Iwema in 125cc Grand Prix favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81

Topic: Jasper Iwema in 125cc Grand Prix (439313 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jasper en Jan hebben geen kans gekregen, maar hebben de kans gecreëerd. Wat is eerlijk en wie zou er "schuld" hebben aan het wel of niet kunnen realiseren van een start voor 2012, geen idee.

De sport leeft onder een select groepje mensen in ons land en is daarbij ook nog eens een van de duurste sporten om te beoefenen, hierbij opgeteld het huidige economische klimaat en je komt al snel tot de conclusie dat het een lastige missie is. Jan is er de afgelopen jaren in geslaagd en heeft daar veel meer in gestopt dan hij er ooit economisch uit zou kunnen halen. Hiervoor verdient hij inderdaad een lintje, maar ik denk dat hij liever een oranje kroontje op de kuip van Jasper zou zien
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Op racesport staat nu ook een stuk over de column van Jaap Stalenburg.
Onderaan geeft hij commentaar op de commentaren op zijn column

http://www.racesport.nl/...D/28576/Default.aspx
     Reageer met citaat 
Grappig dat racesport meent iemand met een mening over een coureur even aan de schandpaal te moeten nagelen. Ik vind dat nogal kleinzielig.

Citaat:
...of dit de manier is waar we als motorsportliefhebbers op zitten te wachten...


Ik ben motorsportliefhebber en ik vind het (hoewel ik niet alles deel wat hij zegt) erg verfrissend eens een andere mening te horen dan hosanna in den hoge, die je op racesport en andere motorsport gerelateerde sites altijd hoort. Maar blijkbaar vinden ze bij racesport dat elke vorm van reflectie niet gewenst is. Raar.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-12-11 om 11:50:51
(...)


Tja, dat is idd een verschil. Als Spanjaard/Italiaan heb je iets meer jaren tot je beschikking om als veldvulling zonder echt aansprekende resultaten mee te doen. Maar ja, moet je dat willen dan? Meedoen om er maar bij te kunnen zijn?


Ik weet het niet, maar wat is er mis mee om om als veldvulling te dienen als je bij de nationale wedstrijden de rest zoek rijdt? Ik bedoel hier niet specifiek Iwema mee , maar meer in het algemeen. Van de 38 starters in de Moto2, hoeveel rijden er daar nu werkelijk vooraan? Het gros is toch veldvulling, met af en toe een uitschieter. Iwema zal, denk ik, op zijn best een subtopper worden en dat zou toch al fantastisch zijn, een nederlandse coureur die in de Moto2 af en toe top 10 rijdt en als het meezit top 5. En dat is wat mij betreft ook de charme van de sport. Ieder jaar weer hopen op die paar plaatsen verbetering of de grote stap voorwaarts. Keihard knokkende tegen de stroom in om je plekje op de grid te behouden.

Inderdaad hebben Jasper en Jan op die manier ieder jaar weer hun kans gecreëerd en ik hoop dat ze het op die manier nog jarenlang volhouden. Om met Egbert Streuer zijn woorden te spreken: Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Iedereen hier alvast de beste wensen voor 2012!
     Reageer met citaat 
Het is ook grappig dat hij juist Jurgen aanhaalt, als er iemand strak met zijn familie werkte tijdens zijn racecarrière, was het Jurgen wel. Zonder Patrick en Mischa zou Jurgen, Jurgen niet zijn geweest. Bij het sporten, moet je ook blind op je mensen kunnen vertrouwen, voor de een is dat familie, voor de andere juist niet.

Jaap zijn kunstje is weer gedaan, daar is hij columnist voor. Prima, volgende keer is er weer iemand anders aan de beurt.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-12-11 om 15:35:34
Grappig dat racesport meent iemand met een mening over een coureur even aan de schandpaal te moeten nagelen. Ik vind dat nogal kleinzielig.

(...)

Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal bizar dat Racesport met een artikel op deze column meent te moeten reageren. Een nieuwssite hoort toch objectief te zijn?
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
mij lijkt iemand als Patrick v/d Goorbergh erg geschikt om iemand als Jasper te begeleiden.
Een no nonsense iemand die haarscherp kan beoordelen wat wel en wat niet nodig is om hogerop te komen.
     Reageer met citaat 
wimpie schreef 31-12-11 om 15:56:56
mij lijkt iemand als Patrick v/d Goorbergh erg geschikt om iemand als Jasper te begeleiden.
Een no nonsense iemand die haarscherp kan beoordelen wat wel en wat niet nodig is om hogerop te komen.

Mee eens beide heren spelen een veel te kleine rol binnen de motorsport in Nederland. In ieder geval op de voorgrond. En juist zij zijn met Arie Molenaar de enigen die laatste 10 jaar volop internationaal hebben geacteerd.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 31-12-11 om 15:55:56
(...)

Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal bizar dat Racesport met een artikel op deze column meent te moeten reageren. Een nieuwssite hoort toch objectief te zijn?


Dat ligt er een beetje aan hoe je, je profileert.
Racesport wordt voor zover ik begrijp, niet gerund door een team van afgestudeerde journalisten maar door liefhebbers van de Sport. De redactie geeft een persoonlijke mening op de eigen website, lijkt mij geen probleem.
     Reageer met citaat 
Gelukkig kan en mag iedereen in Nederland een mening hebben en deze (soms ongenuanceerd) kenbaar maken.

Ik vertrouw erop dat Jaap Stalenburg z’n uitlatingen heeft gedaan vanuit betrokkenheid/professionaliteit eigen ervaring, waarneming en zich niet heeft laten leiden door aannames van anderen….

Wat is de “zin, onzin” die ik (in willekeurige volgorde) tussen de regels door lees?

“Onzin”:
De veronderstelling dat de TT van Assen niet meer bezoekers zal trekken ongeacht “Nederlandse publieksmagneet” is onjuist. Bezoekers gaan niet naar het circuit om (met alle respect!!) de verrichtingen van Luis Salom, Randy Krummenacher enz.enz. te aanschouwen. De hoogste TT bezoekersaantallen werden gerealiseerd in de jaren dat Hans Spaan, Egbert Streuer/Bernard Schnieders en Wilco Zeelenberg meestreden om podiumplaatsen.

“We” willen ons graag associëren met winnaars, het “wij” gevoel (“je moet erbij zijn”) zorgt voor extra toestroom. Een Nederlandse TT kanshebber staat garant voor minimaal 10.000 extra bezoekers.

Hoe we weer Nederlandse TT kanshebbers krijgen?, zie opmerking bij het blokje “zin”.

De aanwezigheid van Jasper’s moeder in relatie tot z’n geleverde prestaties kan ik niet plaatsen. Tijdens MotoGP paddock bezoek zie ik regelmatig de vader van Rossi, Simoncelli, Bradl en Marquez. Ook de vrouw van Casey Stoner is frequent te zien. Ik heb niet de indruk dat voorgenoemde coureurs langzamer zijn gaan rijden ivm directe aanwezigheid familieleden. Aanwezigheid ouder(s), familieleden kan prima, mits ze de team professionals niet voor de voeten lopen.

Dat we nog een Nederlandse deelnemer hebben op het hoogste niveau is de verdienste van Jan Abbink. De aanpak van Jan/Jasper heeft aangetoond dat met relatief weinig, zeer beperkte middelen veel bereikt kan worden. Voor vergelijkbare Nederlandse WK 125cc niveau prestaties moeten we terug naar 1991….

Jasper is zeker niet de meest getalenteerde Nederlandse coureur van de laatste jaren geweest. Z’n wil, doorzettingsvermogen om alles (maar dan ook alles) ondergeschikt te maken aan z’n doel is on-Nederlands.

De aanpak van Jan Abbink in combinatie met volledige commitment coureur zou geresulteerd hebben in meer Nederlands succes in de jaren 1991-2008.

Mocht het voor Jasper z’n carrière beter zijn dat Jan een stapje terug doet, dan zal hij dit zeker niet nalaten.

“Zin”:

Sponsoring op topsport niveau is geen liefdadigheid, draait om; win/win, rendement, exposure.

Schaatsen is in Nederland een mondiale sport. Het “wij gevoel” (waar heb ik dit eerder gelezen ) zorgt voor zeer veel media exposure, maakt het interessant voor bedrijven.
In het buitenland is schaatsen (enthousiastelingen uitgezonderd) nauwelijks interessant voor bedrijven, wordt door het grote publiek niet gerekend tot een “A sport”.

In Spanje worden veel topsporters financieel ondersteund door stad, provincie, streek.
In Nederland is dit (nog?) niet bespreekbaar, realiseerbaar. Geen verwijt, slechts een constatering.

Vraag/aanbod/exposure bepaalt de hoogte van investering. Media exposure is een voorwaarde om bij het grote publiek aandacht te genereren.

Motorsport zal in Nederland nimmer de status van schaatsen bereiken, in Spanje zal schaatsen nimmer de status van motorsport bereiken, maw: ken je beperkingen.

Het moet toch mogelijk zijn dat samenwerking bedrijfsleven, stad/streek meer rendement oplevert dan nu het geval is?

Hoe krijgen we weer een TT kanshebber, meer bezoekers naar de TT?
Investeer in de jeugd!

Nederland heeft in potentie net zoveel talent als Spanje/Italë/Australië/…
Denk buiten de algemeen geaccepteerde kaders (“het moet wel leuk blijven”),
“toppers maken toppers”, bundel de krachten…

Het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden, een luisterend oor bij Alberto Puig, Jorge Martinez, Kenny Roberts, enz.enz. is voldoende om te komen tot een prima opleidingsconcept. Uiteraard maakt presentatie, imago onderdeel uit van het programma.

De TT junior track is een eerste stap, meters maken en een professionele begeleiding kan de kloof verkleinen tov Zuid-Europa.

Hoop dat de bijdrage van Jaap niet alleen blijft bij woorden. Beste stuurlui aan wal hebben we meer dan voldoende. Het zou geweldig zijn als Jaap z’n eigen ervaringen, kwaliteiten, netwerk zou delen met de wegracesport. Ben benieuwd in welke rol we Jaap binnenkort wegrace actief zullen zien….
PTR
     Reageer met citaat 
Henk-Jan, goed verhaal, beter dan al dat andere gejammer om centjes. Natuurlijk gaat het met (sponsor)geld makkelijker maar waarom zou iemand zomaar geld geven? Dat maakt diegene zelf uit!!!

Sporters moeten van eigen kracht uitgaan en dat vraagt om doorzettingsvermogen maar dat hoort nu eenmaal bij (top)sport!!!

Een opmerking over jouw verhaal:
We hoeven zeker het wiel niet opnieuw uit te vinden en kijken naar anderen kan nooit kwaad, maar het moet toch in Nederland gebeuren en ik ben ijdel / eigenwijs genoeg om te denken dat we hier ook wel wat expertise hebben.

Krachten bundelen i.p.v. spreiden is ook een goed iets maar da's moeilijker dan het lijkt..
     Reageer met citaat 
Henk-Jan schreef 31-12-11 om 16:59:10
Gelukkig kan en mag iedereen in Nederland een mening hebben en deze (soms ongenuanceerd) kenbaar maken.
….


Mooi gesproken
JK
de beste stuurlui liggen op kop

     Reageer met citaat 
mavtri schreef 31-12-11 om 08:02:58
.....Ik vond hem bij aanvang van zijn carriere zekerder over komen dan in deze fase van zin carriere. Het blijft te veel een TV Drenthe mediacontact. Hij zou meer de landelijke pers kunnen bestormen en zich als een volwaardig sportman moeten presenteren zoals andere topsporter. Want een topsporter dat is ie!

Ik ben het niet met je eens. In het begin van z'n carriere was hij onzekerder tegen de media. Nu komt hij veel zekerder over. De wispelturigheid die hij bij aanvang van z'n carriere had heeft ie nu niet meer. Hij verschijnt ook in landelijke media op op landelijke TV en niet uitsluitend bij TV Drenthe. Ik vind gewoon dat hij als mens en ook als coureur zeker progressie heeft gemaakt. Op de baan is het er tot op heden nog niet (helemaal) uitgekomen, maar hij heeft vaak pech gehad. Je kan je er misschien niet altijd achter schuilen, maar hij is gewoon goed bezig. Jan Abbink is ook ontzettend goed bezig voor Jasper en de racerij in het algemeen. Ze verdienen beide een vette pluim en laat die ene Jaap (niet een naam die bij zo iemand past. trouwens) maar z'n mening uitten. Ik zit er in ieder geval niet op te wachten...... en wie wel? Noem eens iemand die de afgelopen jaren zich kon meten met de top vijftien van de wereld........ gaat wel heel lang terug in de tijd.

Jasper en Jan: ga zo door en neem sportief wraak op de critici en het zal zoet smaken ;-)
     Reageer met citaat 
wat dacht je van team Streuer 6e bij de WK zijspannen van 2011. en alles weer rond voor 2012[/quote]
     Reageer met citaat 
siep64 schreef 05-01-12 om 12:51:18
wat dacht je van team Streuer 6e bij de WK zijspannen van 2011. en alles weer rond voor 2012
[/quote]

Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81


Snelle navigatie: