NSF100 Cup favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: NSF100 Cup (9087 keer gelezen)
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Scott Deroue is de eerste Nederlandse NSF100 kampioen.

Gefeliciteerd!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
En mag naar de internationale finaleraces in Japan, en
voor die tijd nog testen op een 125 cc in Oschersleben.
     Reageer met citaat 
Hier de hele uitslag waren tenslotte 26 rijders

1 18 Scott Deroue 1385 pnt
2 17 Bo Bendsneijder 1270
3 9 Roy van Sambeek 825
4 12 Marcel ter Braake 746
5 25 Mike Brouwers 660
6 10 Johan Postma 592
7 20 Jerrey Duits 564
8 4 Ricardo van Duijn 561
9 2 Terrel Bivens 422
10 22 Duncan Dop 410
11 11 Daphne Hop 386
12 14 Mark Koopmans 356
13 23 Kenzo de Koning 286
14 24 Dennis Verbeke 285
15 15 Stephan de Boer 279
16 21 Camilo Freij 239
17 16 Jordan Lam 210
18 19 Micheal Bon 198
19 3 Duco Tollenaar 198
20 7 Tycho Wedman 162
21 6 Romek van Deursen 155
22 5 Geline Dunnik 139
23 26 Vasco van der Valk 137
24 27 Harm Dijkstra 126
25 28 Jeremy Hofstra 105
26 8 Jordy de Boer 85
     Reageer met citaat 
Is er wat bekend over het volgende jaar. Als men een beetje doorstroming wil hebben naar bv de juniorcup, dan moet er volgend jaar eigenlijk een geheel nieuwe selectie rijders aan de start staan.
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 07-10-09 om 14:35:05
Is er wat bekend over het volgende jaar. Als men een beetje doorstroming wil hebben naar bv de juniorcup, dan moet er volgend jaar eigenlijk een geheel nieuwe selectie rijders aan de start staan.


De eerste 10 mogen door in 2010, de andere 25 rijders worden weer door selectieronde's bepaald.
Aantal rijders word 35 ipv 25
Dit jaar reden al 4 (nsf) rijders in de juniorcup mee.
     Reageer met citaat 
André, graag je mening jij hebt meer NSF gezien dan ik. Is de NSF een goede opstap naar de 125cc of kan men beter naar de (ADAC)Juniorcup gaan? Ik heb zelf het idee dat de NSF de Juniorcup in de weg zit.
     Reageer met citaat 
TheBody schreef 11-10-09 om 15:51:37
André, graag je mening jij hebt meer NSF gezien dan ik. Is de NSF een goede opstap naar de 125cc of kan men beter naar de (ADAC)Juniorcup gaan? Ik heb zelf het idee dat de NSF de Juniorcup in de weg zit.


beetje late reactie,

Nsf is zeker een goede opstapklasse naar..zowel juniorcup als 125.
Maar wil daar het volgende aantoevoegen, voor de kleine mannetjes vind ik de Aprilia te groot en te zwaar.
De 125 daarintegen sluit qua format veel beter aan op de NSF.
Maar dan komen ze gewoon wat raceervaring tekort

Wat betrefd het in de weg zitten ben ik totaal niet met je eens.
Dit jaar heeft Molenaar iets opgezet en afgeleverd waar de KNMV/CRT al jaren over praat en blijft praten.
De jeugd kan hier vanaf 10jaar instappen en 2 jaar rijden voordat ze doorstromen naar de juniorcup, dus vind niet dat ze elkaar bijten.

Een nieuwe NSF kost(3700euri) weliswaar net zoveel als een goede 2ehandse Aprilia.
Maar met de NSF kun je naar iedere grote kartbaan in Nederland en Belgie om te trainen.
Dagje kartbaan 50euro, 5x20min Assen 220euro
De NSF is een goedkope(re) manier om jonge rijders enthousiast te krijgen voor de sport.
Ook het KNMV-prijskaartje doet vele ouders besluiten om niet naar de juniorcup te gaan.
En eigenlijk is er in Nederland geen enkele klasse die aansluit op de NSF, juniorcup dit jaar gem. 13 rijders is niet echt competatief.
Zonder hier de rijders van 2009 aan te vallen maar 4555mtr. asvalt voor 13 rijders
Dus ga ik inderdaad met je mee om te zeggen dat je dan naar de juniorcup in Duitsland moet om verder te komen.
Helaas zit ook hier voor velen een te groot prijskaartje aan.

Dre

« Gewijzigd: 13-10-2009 om 21:14:22 door andre »

     Reageer met citaat 
andre schreef 13-10-09 om 20:55:25
(...)


beetje late reactie,

Nsf is zeker een goede opstapklasse naar..zowel juniorcup als 125.
Maar wil daar het volgende aantoevoegen, voor de kleine mannetjes vind ik de Aprilia te groot en te zwaar.
De 125 daarintegen sluit qua format veel beter aan op de NSF.
Maar dan komen ze gewoon wat raceervaring tekort

Wat betrefd het in de weg zitten ben ik totaal niet met je eens.
Dit jaar heeft Molenaar iets opgezet en afgeleverd waar de KNMV/CRT al jaren over praat en blijft praten.
De jeugd kan hier vanaf 10jaar instappen en 2 jaar rijden voordat ze doorstromen naar de juniorcup, dus vind niet dat ze elkaar bijten.

Een nieuwe NSF kost(3700euri) weliswaar net zoveel als een goede 2ehandse Aprilia.
Maar met de NSF kun je naar iedere grote kartbaan in Nederland en Belgie om te trainen.
Dagje kartbaan 50euro, 5x20min Assen 220euro
De NSF is een goedkope(re) manier om jonge rijders enthousiast te krijgen voor de sport.
Ook het KNMV-prijskaartje doet vele ouders besluiten om niet naar de juniorcup te gaan.
En eigenlijk is er in Nederland geen enkele klasse die aansluit op de NSF, juniorcup dit jaar gem. 13 rijders is niet echt competatief.
Zonder hier de rijders van 2009 aan te vallen maar 4555mtr. asvalt voor 13 rijders
Dus ga ik inderdaad met je mee om te zeggen dat je dan naar de juniorcup in Duitsland moet om verder te komen.
Helaas zit ook hier voor velen een te groot prijskaartje aan.

Dre
OK, bedankt. Als ik het goed lees sluiten de NSF en Aprilia elkaar niet uit maar kunnen elkaar goed aanvullen. In Duitsland zijn het juist die hele kleine piepjonge mannetjes/dames van 12 jaar die de dienst uitmaken in de ADAC Juniorcup. Op de een of andere wijze hebben die dus geen moeite met het gewicht en de grootte. En dan gaan ze bijna allemaal naar de 125cc.
     Reageer met citaat 
Citaat:
OK, bedankt. Als ik het goed lees sluiten de NSF en Aprilia elkaar niet uit maar kunnen elkaar goed aanvullen. In Duitsland zijn het juist die hele kleine piepjonge mannetjes/dames van 12 jaar die de dienst uitmaken in de ADAC Juniorcup en dan bijna allemaal overstappen naar de 125cc


Daarom is het denk ik zo goed dat ze in de NSF al met 10jr. kunnen beginnen.
De schakelervaring en met 25 man op een relatief klein baantje, is een prima opleidingsklasse.
Eerst de pocketbike, dan de NSF, en dan juniorcup of 125

ik weet ook niet hoevaak onze oosterburen kunnen trainen, maar in Nederland.... je weet het zelf wel
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Scot Deroue heeft met voetbal z'n sleutelbeen gebroken en zal dus de NSF finale in Japan missen.

Bo Bendsneijder, 2e man in het kampioenschap, zal Nederland vertegenwoordigen
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
eerste bericht uit Japan,

live vanuit Mito Japan,vandaag goed aangekomen na zo'n trip van totaal 17u.op het moment is er in Japan nationale feestdag,dus er rijd iets meer verkeer en dus lekker in de file.werden opgewacht door de heren van honda HRC . De groep buitenlanders bestaat uit rijders uit italië,finland,zweden en onze bad bo.zij rijden tegen de nummers 1,2,3 van de diverse regio kampioenen van Japan.in totaal 29 rijders. Morgen trainen op een kleinere baan,maar de race maandag op een groot gedeelte van Motegi.3.8km baan.we hebben 3 privé chauffeurs tot onze beschikking en het ontbreekt ons aan niks.het land is super en apart,maar ja dat is al snel als je van oorsprong uit zeeland uit de klei bent getrokken;-) tot zover het nieuws vanuit japan. Het is hier 8 u later dus reken zelf maar uit.met stokjes eten gaat steeds beter,maar gebruik ze nu voor m'n ogen open te houden;-) haï.

Steven vader van Bo
     Reageer met citaat 
Tijdens de finale van de NSF 100 Cup op het bekende Twin Ring Motegi circuit in Japan is Bo Bendsneijder als twintigste geëindigd. Na een uitstekende eerste trainingsdag, met een tweede trainingstijd, kende de Nederlander een minder succesvolle tweede dag.

Bron: racesport.nl
     Reageer met citaat 
De vader van Bo heeft de Foto's online gezet.
     Reageer met citaat 
Zelfs de president van HRC racet in de NSF100 cup...
     Reageer met citaat 
john schreef 28-11-09 om 11:13:35
Zelfs de president van HRC racet in de NSF100 cup...


ik begreep dat hij meereed in de endurance-race
staat bovenaan het bericht

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: