TheBody schreef 11-10-09 om 15:51:37
André, graag je mening jij hebt meer NSF gezien dan ik. Is de NSF een goede opstap naar de 125cc of kan men beter naar de (ADAC)Juniorcup gaan? Ik heb zelf het idee dat de NSF de Juniorcup in de weg zit.
beetje late reactie,
Nsf is zeker een goede opstapklasse naar..zowel juniorcup als 125.
Maar wil daar het volgende aantoevoegen, voor de kleine mannetjes vind ik de Aprilia te groot en te zwaar.
De 125 daarintegen sluit qua format veel beter aan op de NSF.
Maar dan komen ze gewoon wat raceervaring tekort
Wat betrefd het in de weg zitten
ben ik totaal niet met je eens.
Dit jaar heeft Molenaar iets opgezet en afgeleverd waar de KNMV/CRT al jaren over praat en blijft praten.
De jeugd kan hier vanaf 10jaar instappen en 2 jaar rijden voordat ze doorstromen naar de juniorcup, dus vind niet dat ze elkaar bijten.
Een nieuwe NSF kost(3700euri) weliswaar net zoveel als een goede 2ehandse Aprilia.
Maar met de NSF kun je naar iedere grote kartbaan in Nederland en Belgie om te trainen.
Dagje kartbaan 50euro, 5x20min Assen 220euro
De NSF is een goedkope(re) manier om jonge rijders enthousiast te krijgen voor de sport.
Ook het KNMV-prijskaartje doet vele ouders besluiten om niet naar de juniorcup te gaan.
En eigenlijk is er in Nederland geen enkele klasse die aansluit op de NSF, juniorcup dit jaar gem. 13 rijders is niet echt competatief.
Zonder hier de rijders van 2009 aan te vallen maar 4555mtr. asvalt voor 13 rijders
Dus ga ik inderdaad met je mee om te zeggen dat je dan naar de juniorcup in Duitsland moet om verder te komen.
Helaas zit ook hier voor velen een te groot prijskaartje aan.
Dre