Wim_Kwanten schreef
20-08-11 om 17:28:54
(...)
Een slechte zomer beleven we niet bepaald. Qua temperatuur, neerslag en zonneschijn is het min of meer een normale zomer. Natuurlijk heeft het op sommige plaatsen lokaal meer geregend dan normaal, maar op sommige plaatsen ook te weinig. De zomers van de afgelopen jaren waren wel veel warmer en droger dan normaal en mensen verwachten dan (te) veel...
ik denk dat je wel even het verschil moet zien tussen jullie locatie en de onze. Ik weet dat belgie en het zuiden van nederland al een aardig aantal mooie dagen heeft gezien.
echter wij in het noorden van het land zijn regelmatig de pineut. was het verleden week op een gegeven moment in limburg bijna 30 graden celsius. Wij hebben toen (alweer) de zon de hele dag amper gezien en steeg het kwik amper tot 18 a 20 graden...
Op een of andere manier loopt het noorden de zomer helemaal mis. ik heb al 2 of 3 keer meegemaakt dat het ten zuiden van zeg ongeveer amersfoort erg fraai was en wij hier nog steeds in de buien zaten.
Die paar dagen fantastisch weer die jullie en het zuiden van Nederland gehad hebben geeft je wel het idee dat er nog iets van zomer is. De hoogst schaarse dagen die wij gehad hebben zijn echt op 1 hand te tellen.
Wij hebben tot nu toe gewoon echt dikke vette pech. De mooie dagen die er waren hebben ons amper bereikt.
Dat geeft in de beleving van de zomer toch een heeeeel ander beeld!