Paul17 schreef 15-05-12 om 12:39:31
(...)
De zorg moet zichzelf achter de oren krabben. Het begrip "geld" speelt daar absoluut niet, er is in tig onderzoeken al bewezen dat de zorg met veel minder budget dezelfde diensten kan leveren alleen verspillen ze miljoenen per jaar.
Pardon? dat verspillen gebeurt absoluut op management niveau. Even een klein praktijk voorbeeldje.
op onze woning moeten nu op een doordeweekse ochtend 13 verstandelijke en lichamelijk beperkte bewoners helpen waarvan er 7 rolstoel afhankelijk zijn. Dit doen we met 3 arbeidskrachten.
Dit betekend dat wij met 3 man 13 bewoners moeten hebben gedouched, verschoond, aangekleed, naar de woonkamer hebben gebracht. aantafel moeten hebben gezet, ontbijt hebben gemaakt en gegeven. medicatie hebben gegeven. Dit moet allemaal binnen 2 uur en een kwartier. want we beginnen om 07.00 uur en de bewoners moeten uiterlijk om half tien op dag besteding zijn.... Dit allemaal omdat er geen budget meer is voor extra personeel.
Nog een 2 schrijnende voorbeelden afgelopen zaterdag was er een bewoners uitje gepland deze is gecanceld omdat er niet voldoende personeel is... Daarnaast was er een vader van een bewoner jarig gisteren. We konden er niet meer naar toe omdat we geen personeel over hadden....
Begrijp me niet verkeerd ik heb het heel erg naar mijn zin. maar alles wat wij moeten doen is zo verschrikkelijk krap bemeten dat het rennen en vliegen word en er gewoon weg geen ruimte meer is voor rust en een grap en een grol.
Citaat:
Dankzij deze verspillingen krijgen de werknemers niet wat ze verdienen. De kraamhulp bij ons moet dag en nacht klaar staan maar krijgt net €2000 bruto per maand
.
en dan is zei nog goed betaald...
Fuzz kijkt naar zijn salarisstrookje...