Citaat:
Die geluiden hoor je vaak van PvdA-ers of SP-ers en geloof me, die wil je echt niet aan de macht hebben in Nederland. Dan liever de PVV!
Hier ben ik het helemaal met je eens.
Ik denk dat we het meer met elkaar eens zijn dan lijkt.
Ik zie,met name bij mijn man op zijn werk,de nodige incompetente leidingevenden/managers rond lopen.En ze krijgen de ene overbodige functie na de andere (de zgn 'gevonden blauwe vliegtuigen op maandagmorgen'
.Zij hebben geen kansen gecreëerd door te werken,maar door wie ze kennen.En dat is best een 'vies' wereldje...
(tot aan je elleboog erin naar boven,en trappen naar beneden.Zo werken die zichzelf op.)
Hetzelfde zie je in de zorg,overheidsinstellingen (recent nog het COA.Actueel de directeur van Vestia) Hoeveel duizenden euro`s zijn er niet verdwenen in de zakken van bestuurders & managers die uiteindelijk een grote puinhoop achter laten?
Zij voelen niets van de lastenverzwaringen zoals ze er nu liggen.Zij hebben voldoende marge.
Ik heb het niet over huisartsen,die zich een slag in de rondte werken,over ondernemers die door goed ondernemerschap & hard werken hun bedrijf succesvol maken,over de managers die positieve resultaten boeken.Niet alleen op het gebied van de cijfertjes,maar in het totaalplaatje.
Dat bedoel ik mensen die écht werken.Niet over de ruggen van anderen,maar zelf presteren.
Je hebt uitvreters aan de onderkant,de lamstralen die het vertikken om te werken voor hun centen.Maar je hebt ook uitvreters boven de midden inkomens,en die doen in feite hetzelfde.Niks.Ze worden er alleen vet voor beloond.
En beide betalen wij.
Daar kan ik me boos om maken.
Ik begrijp dat we allemaal de broekriem aan moeten halen.
Gezondheidszorg,het mag geld kosten.Onderwijs,het mag geld kosten.De overheid hoeft niet overal voor te zorgen.
Ik vind het ook helemaal niet erg om bij te dragen aan de zorg voor mensen die dat echt niet zelf kunnen.Maar die groep is echt heel wat kleiner dan de groep die er gebruik van maakt hoor.
Nou ja,ik zou hier nog wel veel langer op in kunnen gaan,maar zulke discussie zijn live makkelijker te voeren.Wellicht krijgen we die kans nog wel eens bij een of andere forum-meeting.