Gelukkig, hoewel ik het liefst Webber kampioen had zien worden is het in ieder geval Alonso niet geworden. Wat is dat een azijnzeiker zeg
.
Button verklaarde deze week al op Crash.net dat een eventuele titel van Alonso een titel zou zijn die 100.000 dollar had gekost doelende op de boete die Ferrari kreeg naar aanleiding van de stalorders op Hockenheim.
En in dat kader is Ferrari exact hetzelfde als Ducati (was) in WSBK. Altijd maar roepen en dreigen met terugtrekken uit F1 als ze hun zin niet krijgen of als ze slachtoffer zouden worden van hun eigen wandaden. Als Alonso de titel met minder dan 5 punten (de puntenwinst na de schande van Duitsland) had binnengehengeld dan had die titel totaal geen glans gehad. En dan was ie een kerel geweest als ie dat zou toegeven. Hetzelfde als Andy Schleck deze week verklaarde. Mocht Contador worden geschorst en zijn Tourzege in 2010 kwijtraken aan Schleck dan heeft de "papieren winst" voor Andy geen enkele waarde.
Verder een race die niet echt mooi was om de plekken maar bol stond van de spanning. Webber heeft het voor zichzelf verknald net als Alonso. En in dat kader ben ik o.a. Petrov zeer dankbaar.
Het viel me nog mee dat er niet werd gejankt door Ferrari over Kubica die bij het uitrijden pitstraat de witte lijn overschreed. Het was binnen de regels.
En dan die vuist naar Petrov van Alonso. Hoe kun je jezelf t.o.v. de hele wereld te kijk zetten als coureur. Alonso is een topper maar als mens een enorme oetlul. Wat dat betreft past ie perfect bij Ferrari.
Nee, dan toch uiteindelijk blij met Vettel als kampioen. En ik denk ook een hele opluchting voor Red Bull en Mike Horner in het bijzonder dat het uitvaardigen van teamorders bij hun in de laatste race niet noodzakelijk is gebleken.
Hopen dat 2011 net zo'n mooi jaar mag worden als dit jaar!
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.