Autosport topic, deel 7 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 85

Topic: Autosport topic, deel 7 (112348 keer gelezen)
Optimate
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: In da club
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Marshall gaat even lekker op de baan liggen: http://www.dumpert.nl/..._f1_auto_liggen.html
Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 12-06-11 om 14:02:55
(...)

Oeioeioei

Volgens mij heeft hij enorm mazzel dat hij nog net dat hoekje van dat voorste muurtje raakte, daardoor ging de auto tollen en ging er veel energie op een juiste manier verloren. Anders was hij vol zijwaarts die andere muur in gegaan en dan was de klap toch echt iets te hard geweest, vrees ik.

Die grindbak deed overigens ook helemaal niks.


Volgens mij mag het publiek ook van geluk spreken dat de auto door de wind niet werd gelift. Wat als ie ala Mark Webber destijds in de Mercedes Silberpfeil salto mortale had gemaakt. Een rampscenario
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 13-06-11 om 16:30:38
(...)

Me too, maar goed laten we wel wezen. Voor de meesten van ons als motorliefhbber (die van inhalen & zo houden) is er normaal gesproken weinig aan. Dit werd een prachtige race vanwege de omstandigheden/toevalligheden en electronische hulpmiddelen..


Jullie kijken de laatste tijd inderdaad weinig F1 zo te lezen. Zeker dit jaar heeft de F1 een veelvoud aan inhaalacties in vergelijking met de MotoGP.

24 Juli naar de Duitse F1 GP. Echt super altijd daar
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Jarno
 Administrator

Profiel E-mail Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Valencia was helaas wel een saaie race. Om aan te geven hoe saai een grappig statistiekje:

Citaat:
Het was pas de vierde keer in de F1 geschiedenis dat alle coureurs aan de finish kwamen.


En daardoor ook een grappig record:

Citaat:
Narain Karthikeyan is de eerste coureur in de F1 geschiedenis die 24e werd.


Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-06-11 om 18:59:49
Valencia was helaas wel een saaie race. Om aan te geven hoe saai een grappig statistiekje:

(...)


Ik begrijp ook niet wat ze daar zoeken in Valencia. Al die keren dat daar nu een GP is verreden is er nog nooit iets spannends gebeurt op de salto mortale van Webber vorig jaar na dan. En dan hebben we het over een stratencircuit. Het lijkt meer op een bovengronds metronetwerk. Je kunt er gewoon niet inhalen. Gauw schrappen deze GP en dan liever 2x naar Montreal of zo.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Inderdaad, kom dan maar naar Assen met dat circus, als je in Monaco en Valencia kunt banjeren door de straten, dan kan het ook op de Drentsche hei.
Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
Nog erger: ze willen de GP van Barcelona in de toekomst schrappen en de Spaanse GP op Valencia blijven rijden volgens Crash.net
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Geef mij maar banen zoals Canada, Spa, Indy en Maleisie
Magic

Profiel 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 11-01-2005
     Reageer met citaat 
Documentaire op de belg, over de vele dodelijke ongelukken in de F1 in de jaren 60 en 70 en de manier waarop de coureurs streden voor meer veiligheidsmaatregelen


Citaat:


Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1-piloten meer omgekomen tijdens de races. Maar in de jaren ’50 tot ’70 was dat wel even anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers, vaak tijdens rechtstreeks op televisie uitgezonden wedstrijden. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits en menselijk falen. Tientallen jonge piloten verloren het leven in verschrikkelijke crashes. De organisatoren en constructeurs leken de piloten wel te beschouwen als ‘vervangbare’ onderdelen van de bolides. Nieuwe kandidaten stonden immers te drummen om hun plaats in te nemen.

Het protest kwam uiteindelijk vooral van de piloten zelf. Zo beslisten zij op een bepaald moment zelfs om de prestigieuze Grote Prijzen van België en Duitsland te boycotten: twee spectaculaire circuits waar geregeld ongelukken gebeurden. Maar het zou nog een hele tijd duren en verschillende dodelijke slachtoffers eisen voor ze hun slag thuis haalden.

Naast archiefbeelden vertellen ook drievoudig wereldkampioen Sir Jackie Stewart, tweevoudig wereldkampioen Emerson Fittipaldi, wereldkampioen John Surtees en onze eigen Jackie Ickx over de tijd toen de Formule 1 zwaar uit de bocht ging.

www.canvas.be



Canvas 22.10
Jarno
 Administrator

Profiel E-mail Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Gezien, was indrukwekkend. Bizar om te zien hoe die Jackie Stewart bijna stoïcijns praat over die ontelbare begrafenissen die hij heeft bijgewoond. Soms twee per week, en datzelfde weekend gewoon weer racen.

Ik heb toevallig van de week ook de nieuwe (docu)film "Senna" gezien, daar word je ook wel even stil van.
Capirex_65

#Be a Racer

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Rotterdam
Lid sinds: 06-04-2005
     Reageer met citaat 
idd, je kunt je het 30 jaar later niet meer voorstellen maar de dood racete gewoon mee toen.
wat is er ontzetend veel veranderd in relatief korte tijd.
Als supersic een keer scherp inhaalt staat de wereld op zijn kop nu.

en toch ondanks het gevaar en de veel grotere risico's verlang ik in alle opzichten terug naar de jaren 70
Aprilia RSV 1000 2003
Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 26-07-11 om 11:54:58
Ik heb toevallig van de week ook de nieuwe (docu)film "Senna" gezien, daar word je ook wel even stil van.


Waar heb je die gezien? Die wil ik ook zeker bekijken!
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Kootje

Profiel Privébericht Website Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Deventer
Lid sinds: 20-10-2006
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 26-07-11 om 17:04:56
idd, je kunt je het 30 jaar later niet meer voorstellen maar de dood racete gewoon mee toen.
wat is er ontzetend veel veranderd in relatief korte tijd.
Als supersic een keer scherp inhaalt staat de wereld op zijn kop nu.

en toch ondanks het gevaar en de veel grotere risico's verlang ik in alle opzichten terug naar de jaren 70


Daarom heb een abonnement genomen op RTLGP Magazine. Het enige blad wat ik van A tot Z lees. Zo lees je alles over legendarische coureurs, teams, auto's en gebeurtenissen. Een fenomenaal blad met ook (helaas niet al te veel, maar soms wel mooie verhalen) over de motorsport van toen en nu.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Jarno
 Administrator

Profiel E-mail Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Gisteren voor het eerst een Formule 1 wagen zien "ontploffen".

http://www.gpupdate.net/...d-opnieuw-in-de-fik/
bierelier

Verstoorde Oudere Jongere

Profiel E-mail Privébericht Facebook Twitter 
Geslacht: man
Locatie: Sneek
Lid sinds: 05-09-2008
     Reageer met citaat 
de knulligheid van de "brandweer" mijn god, je leven zal maar af hangen van die jongens
plaatjesmakert, Nepfries

Pagina's: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 85


Snelle navigatie: