falerossi schreef 20-11-12 om 20:28:24
(...)
Gelukkig maar, komt misschien omdat ik niet zo'n fan ben van die Rooien. Ik heb respect voor Vettel om wat hij een aantal jaren terug liet zien in de Torro Rosso. Alonso vind ik net een Paris Hilton figuurtje, en wil graag zo worden behandeld.
Nee, Ferrari is ook zeker niet mijn favoriete team maar ik vind de prestaties van Alonso gewoon erg goed in een auto die qua prestaties niet verder komt dan een middelmatige auto.
Vettel heeft natuurlijk ook erg veel mazzel dat ze Alonso op Spa en Suzuka in de eerste bocht van de baan ramden. Anders waren de kaarten wel anders geschud en was de prestatie van Alonso nog groter geweest.
En fan zijn van Vettel puur en alleen om een gelukje in Monza destijds in de Toro Rosso is kletskoek. Dat kwam door de omstandigheden en een hele boel geluk die de omstandigheden met zich meebrachten. Dan is Perez nu ook van hetzelfde niveau gezien zijn prestatie onder andere op Sepang dit jaar. En dan moet je Maldonado net zo bewonderen vanwege zijn zege in Barcelona dit jaar.
Ik blijf erbij dat Alonso in een gelijkwaardige auto de betere is. Wellicht komt het er ooit nog van. Alonso wil zijn raceleven voor Ferrari blijven rijden en ik zie Vettel na het aflopen van zijn huidige contract bij Red Bull wel verkassen naar Ferrari, zeker omdat hij al eens heeft aangegeven graag eens voor Ferrari te willen rijden. Zien wie dan gelijk heeft.
En Alonso een Hilton? Waar baseer je dat op? Alonso is een grote egoist en alles en iedereen moet daarvoor wijken inclusief zijn teamgenoot. Maar hij dwingt dat ook af met zijn prestaties. Buiten de auto is Alonso in mijn ogen een voorbeeld van braafheid. Ik zie hem nooit Hilton achtige capriolen uithalen. Dat zie ik bij bijv. een Hamilton anders. Die leeft ook erg onder de druk van de jetset. Dat zal ook mede met zijn Pussycat Doll te maken hebben.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.