Autosport topic, deel 7 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 103

Topic: Autosport topic, deel 7 (345805 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Dat was een gezellig sfeertje op het F1 podium zojuist. Twee teams hebben nog even wat na te praten.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik volg de F1 niet zo goed. Ken de teams/ rijders en lees de uitslagen, maar daar blijft het ook wel bij.

Mischien snap ik het daarom niet, maar heb eens nagelezen wat er nou precies gebeurd is. Ik dacht Vettel heeft Webber een duw/ram verkocht ofzo, maar nou blijkt dus dat ie de race gewonnen heeft, terwijl het team liever had dat Webber had gewonnen? ......... Dat is toch waar racen om draait? Ik snap dat je dit niet doet als je teammaat in strijd is voor de titel, maar het is pas race 2...

Dit heeft toch niks meer met racen te maken?
     Reageer met citaat 
Redbull heeft Webber gewoon een genaaid. Hem werd via de radio verteld om de banden te sparen en de boel heel te houden. Vervolgens trapt Vettel zijn Redbull eens flink op de start en rijd met zachtere rubber snellere rondetijden dan Webber.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Misschien is het raar dat ik het zeg. (beetje Vettel fan).

Het is niet netjes wat Vettel heeft geflikt,maar al teamorders bij de 2de race en zo als bij Mercedes met Rosberg.

misschien het wat om geen radio in de formule 1 te hebben.
     Reageer met citaat 
Er is er maar 1 de dupe in dit hele verhaal en dat is de F1 fan.

Dat begint al exact halverwege de race als Vettel zijn team over de radio vraagt om Webber voor hem weg te halen: "He is way to slow". Kom op man, je bent aan het racen! Haal hem dan in! Je hebt DRS en al en inhalen op Sepang is echt niet onmogelijk in een F1.

Vervolgens doet Vettel niets fout in mijn ogen. Als je sneller bent dan je teammaat die niet harder kan vanwege bandenslijtage e.d. dan moet je er gewoon langs. Hoeveel liep Vettel wel niet weg en een paar ronden. That's racing. (en ik ben absoluut geen Vettel fan!)

Bij Mercedes precies hetzelfde. Wat nou als ze Rosberg zijn gang hadden laten gaan. Ze zaten erg kort op de Red Bulls. Wellicht had Rosberg voor de winst kunnen gaan als ie voorbij Hamilton mocht. Hij had nog de snelheid en de goede banden enz.

F1 kan prachtig mooi zijn, maar opdeze manier helpen ze het voornamelijk voor de fans om zeep. En dat nota bene in race 2 van het seizoen.

Teamorders verbieden is het eerste wat in me opkomt.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Wel een erg duur foutje van Ferrari trouwens door Alonso niet na ronde 1 naar binnen te halen .

Wat had hij kunnen doen in deze race vraag ik me af. Als hij er nog bij had gezeten hadden we al dit gezeik zeker niet gehad.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 25-03-13 om 08:32:06
Er is er maar 1 de dupe in dit hele verhaal en dat is de F1 fan.

Dat begint al exact halverwege de race als Vettel zijn team over de radio vraagt om Webber voor hem weg te halen: "He is way to slow". Kom op man, je bent aan het racen! Haal hem dan in! Je hebt DRS en al en inhalen op Sepang is echt niet onmogelijk in een F1.

Vervolgens doet Vettel niets fout in mijn ogen. Als je sneller bent dan je teammaat die niet harder kan vanwege bandenslijtage e.d. dan moet je er gewoon langs. Hoeveel liep Vettel wel niet weg en een paar ronden. That's racing. (en ik ben absoluut geen Vettel fan!)

Bij Mercedes precies hetzelfde. Wat nou als ze Rosberg zijn gang hadden laten gaan. Ze zaten erg kort op de Red Bulls. Wellicht had Rosberg voor de winst kunnen gaan als ie voorbij Hamilton mocht. Hij had nog de snelheid en de goede banden enz.

F1 kan prachtig mooi zijn, maar opdeze manier helpen ze het voornamelijk voor de fans om zeep. En dat nota bene in race 2 van het seizoen.

Teamorders verbieden is het eerste wat in me opkomt.


Als ik dit zo lees dan is dit dus precies de reden dat ik heel lang geleden al ben opgehouden naar F1 te kijken. "He is way to slow". Dan haal je hem toch in? Wat een gezeik.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Doordat de belangen in de Formule 1 (lees: geldbedragen) zo groot zijn geworden en het kampioenschap vaak in de laatste race pas beslist wordt dus elk puntje is mega belangrijk, durven de teams het niet aan om de teamgenoten onderling te laten vechten als ze vooraan rijden. Meestal eindigt dat namelijk in tranen. En elkaar voorlaten wil je ook niet meer want daar heeft deheer Schumacher bijna de sport mee om zeep geholpen.

Bij Red Bull hadden ze gisteren de onderlinge afspraak dat ze zouden vechten tot de laatste pitstop en daarna consolideren. Dus Webber op P1 draait na de pitstop netjes z'n engine mapping in de zuinige stand zoals afgesproken en wat doet Vettel, die gaat er doodleuk voorbij! Webber dus pissed en het team niet blij.

Maar goed, uiteindelijk nogal een non-discussie natuurlijk want eigenlijk zouden dit soort toestanden niet aan de orde moeten zijn.

P.S. Teamorders verbieden hebben ze geprobeerd maar dan gaan ze gewoon codetaal gebruiken (of zoals Ferrari doet, in het Italiaans over de radio praten).
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-03-13 om 09:35:16
(...)


Als ik dit zo lees dan is dit dus precies de reden dat ik heel lang geleden al ben opgehouden naar F1 te kijken. "He is way to slow". Dan haal je hem toch in? Wat een gezeik.


Helemaal mee eens. Ook ik ben lang geleden gestopt met F1 kijken.

Ik heb overigens wel genoten van de WTCC races in Monza.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Via een Australische feestboek maat van me die ook grote Webber fan is:

     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 25-03-13 om 10:25:54
(...)
Ik heb overigens wel genoten van de WTCC races in Monza.


Daar vond ik nou weinig aan.
Vond de Formule 1, leuker dan de WTCC.

Dit was wel leuk bij Formule 1, Hamilton wil pitstop maken, alleen stopt hij bij verkeerde team.

Beetje jammer van McLaren, jaren trouwe dienst en dan willen ze je de banden niet eens even wisselen.

Bekijk de beelden. Hamilton pitstop en botsing Pic en Vergne

« Gewijzigd: 25-03-2013 om 16:47:16 door Magic »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Magic schreef 25-03-13 om 16:43:50
(...)

Daar vond ik nou weinig aan.

Hier nog een. In plaats van drie dominante Chevy's hebben we er nu vijf, en die BMW van Coronel komt hopeloos vermogen tekort. Dat wordt geen leuk seizoen, vrees ik.

RG500IU schreef 25-03-13 om 12:50:20
Via een Australische feestboek maat van me die ook grote Webber fan is:
(afbeelding)

     Reageer met citaat 
Ligt het nou aan mij of zijn er geen lollypop pitmannen meer tegenwoordig in F1? Deze is verantwoordelijk voor het moment waarop een coureur weer mag wegrijden na een pitstop. Dit gebeurde bij Vergne duidelijk op een verkeerd moment. Pic had geen totaal geen kans.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 25-03-13 om 10:25:54
(...)


Helemaal mee eens. Ook ik ben lang geleden gestopt met F1 kijken.



Jij kijkt sowieso weinig toch? Niks deugt.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 25-03-13 om 10:11:02
P.S. Teamorders verbieden hebben ze geprobeerd maar dan gaan ze gewoon codetaal gebruiken (of zoals Ferrari doet, in het Italiaans over de radio praten).


Radioverkeer verbieden lijkt dan de enige oplossing?
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.

Pagina's: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 103


Snelle navigatie: