Plaggie schreef 19-08-14 om 01:11:45
(...)
Ik ben niet echt een autosport volger, vind het wel mooi om te zien, maar kijk het als het voorbij komt op tv. Sinds ik van Max Verstappen heb gehoord heb ik toch een best aantal F3 races gezien. Dat zag er erg goed uit.
Alleen er is er 1 die het nog beter doet en ook een rookie is. Esteban Ocon. Hij heeft er evenveel gewonnen als Max en staat ruim aan de leiding in de tussenstand. Vind het dan toch wel vreemd Max nu een contract heeft voor de F1 en regelmatig voorbij komt in binnenlands en buitenlands sportnieuws. Ik zie nooit iets staan over die Ocon, die naar mijn idee dan nog meer indruk maakt dan Max.
Zoals Ben al uitlegde rijdt Ocon voor een topteam, Max verre van. Ocon heeft aan het begin van het seizoen een flinke voorsprong gepakt terwijl Max enkele uitvalbeurten had o.a. door mechanische pech. Na enkele races echter kwam Max op stoom en veegt momenteel echt de vloer aan met Ocon en de rest van het veld. Het mooie is dat je het talent eraan af kunt zien. Hoe volwassen en ontspannen hij rijdt, de inhaalmogelijkheden die hij aangrijpt en hoe snel hij dat doet, het feit dat hij elke fout nooit meer dan één keer maakt. Dat is de talentenscouts meteen opgevallen en dat brengt hem waar hij nu is.
Of het verstandig is, ik weet het niet. Het is wel heel snel. Hét grote struikelblok in de carrière van Jos was dat die te snel in het diepe werd gegooid. Maken ze dan nu niet opnieuw die fout? Daarentegen is het voordeel wat Max nu heeft dat hij in een subtopteam kan rijpen, en dat hij zijn vader naast zich heeft die alle valkuilen en spelletjes in de F1 kent.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Als het gaat goed kunnen we de komende 10 jaar genieten van een Nederlander die mooie dingen doet in F1, en dat is toch echt wel iets om naar uit te kijken.