Trax schreef
06-10-14 om 21:03:57
Verschrikkelijke beelden, het is een wonder dat hij nog leeft.

Machines zijn tegenwoordig prima in staat om iemand in leven te houden. Het is alleen de vraag wat er gebeurd als ze besluiten die machines uit te zetten
Je kopt in feiten een machine van een ton of 5 met je helm waarbij de wigvorm van de auto de machine ook nog eens een cm of 30 van de grond laat schieten. Dat zegt ook iets over de kracht waarmee je helm de machine van 5 ton geraakt heeft.
Ik vraag me dan wel meteen af wat factoren als cultuur (enorm hiërarchisch in Japan, worden zorgen over de toestand van de baan wel los en komen deze signalen wel aan bij uiteindelijke besluitnemers?) en commercie (race stoppen geeft misschien wel aan dat racen in Japan in tyfoon seizoen ondoenlijk is net als in Maleisië?) doen rondom besluitvorming.
Op Monza zag je ook zoiets ontstaan, eigenlijk niet veilig meer om op te rijden bij regen maar de organisatie probeerde op allerlei manieren de race toch doorgang te laten vinden omdat (weer) cancelen van de races einde verhaal zou zijn voor het circuit.