Autosport topic, deel 7 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 103

Topic: Autosport topic, deel 7 (321637 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Guy Martin gaat een dagje meedraaien in de Formule 1.

https://www.f1today.net/...n-williams-in-belgie
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
https://www.nu.nl/...cuit.html?redirect=1

F1 wil dus zelf ook graag een race in Nederland. Niet op Zandvoort of Assen maar een stratencircuit, liefst Amsterdam. Lijkt me moeilijk te realiseren en juist in Amsterdam als links bolwerk waar iedereen overal wat van moet vinden.
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 10-10-17 om 11:27:41
https://www.nu.nl/formule-1/4957430/formule-1-bazen-willen-nederlandse-grand-prix-stratencircuit.html?redirect=1

F1 wil dus zelf ook graag een race in Nederland. Niet op Zandvoort of Assen maar een stratencircuit, liefst Amsterdam. Lijkt me moeilijk te realiseren en juist in Amsterdam als links bolwerk waar iedereen overal wat van moet vinden.


Lijkt mij ook, maar dan kan het toch ook in een rechtse stad. Wie vindt er daar nu iets van?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Trax
ZAC #111 en #717

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: op #111 en #717
Lid sinds: 24-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 10-10-17 om 11:27:41
https://www.nu.nl/formule-1/4957430/formule-1-bazen-willen-nederlandse-grand-prix-stratencircuit.html?redirect=1

F1 wil dus zelf ook graag een race in Nederland. Niet op Zandvoort of Assen maar een stratencircuit, liefst Amsterdam. Lijkt me moeilijk te realiseren en juist in Amsterdam als links bolwerk waar iedereen overal wat van moet vinden.

Amsterdam is in mijn optiek kansloos, te veel gemiep en gezeur en belangrijkdoenerij

Rotterdam krijg je zoiets veel eerder van de grond. Overigens lijkt het me wel een behoorlijk luchtfietserig plan.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Johannes

Profiel Privébericht Facebook 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 18-01-2005
     Reageer met citaat 
Trax schreef 10-10-17 om 12:46:48
(...)



Rotterdam krijg je zoiets veel eerder van de grond......


Geen woorden, maar daden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Rotterdam zie ik ook eerder gebeuren. In ieder geval goed nieuws want dan blijven ze tenminste van Assen af.

Ik weet alleen niet of het voor Spa zo'n goed nieuws is want die schijnen het alleenrecht te hebben voor de Benelux. Zou dat wegvallen dan wordt het voor hen nog moeilijker te overleven.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Rotterdam gaat het voorlopig ook niet worden:

Citaat:
De komende drie jaar is het sowieso ondenkbaar door de verbouwing van de Maastunnel en de Coolsingel. En bij City Racing dat in Rotterdam plaatsvond, waren er ook bedenkingen wat betreft milieu- en geluidsoverlast.

https://www.f1today.net/...drie-jaar-ondenkbaar
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Geweldige column over Max Verstappen.

https://www.ad.nl/...onfeilbaar~ac0e2425/
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-10-17 om 15:31:28
Geweldige column over Max Verstappen.

https://www.ad.nl/...onfeilbaar~ac0e2425/

Vind je? Ik vind het maar hoogdravend gezwets van iemand die net komt kijken. Hoe meningen kunnen verschillen.
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
deze stond ook in het AD


Lewis Hamilton: Wie zijn wij om het vuur in Max te doven?

Lewis Hamilton (Mercedes) heeft begrip voor de verbale uitglijder van zijn collega Max Verstappen (Red Bull) zondag na de Grand Prix in Texas.

,Max zal het anders formuleren als hij dertig jaar is. Dan zal hij ook anders handelen'', liet de WK-leider in de Formule 1 in Mexico weten. De Brit kan zondag zijn vierde wereldtitel veiligstellen.

Verstappen kreeg voor een ultieme inhaalactie op Kimi Räikkönen (Ferrari) een tijdstraf van 5 seconden. Daardoor zakte hij in de officiële eindstand van de derde naar de vierde plek. De twintigjarige Limburger noemde na afloop een jurylid, die hij verantwoordelijk achtte voor de sanctie, een idioot (in het Engels) en een mongool (in het Nederlands).

,,Het mooie aan Max is het vuur dat in hem brandt'', betoogde Hamilton. ,,Wie zijn wij om dat in hem te doven? Hij moet de kans krijgen om te stralen. Max zal leren van zijn fouten, die overigens niets afdoen van zijn ware talent.''

https://www.ad.nl/...x-te-doven~a8a202d1/
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Als je naar de situatie kijkt van alleen Verstappen, dan was de straf terecht. Hij ging over de streep en kreeg daar een straf voor.

Het inconsequente is waar het Verstappen kamp zo boos om werd, dat kan ik begrijpen. Veel van de rijders zijn het daar mee eens. In de persconferentie van gisteren zei Perez ook dat er het hele weekend niet over was gesproken, ook niet in de rijders briefing.

De keuze om dan in het hele weekend slechts een rijder te straffen is discutabel.

De bewoordingen waren niet handig, hiervoor heeft hij ook meermalen excuses aangeboden.
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 27-10-17 om 15:42:46
(...)

Vind je? Ik vind het maar hoogdravend gezwets van iemand die net komt kijken. Hoe meningen kunnen verschillen.


Ja inderdaad, volslagen normaal dat juryleden met de dood worden bedreigd. Wie dat soort gedrag aan de orde stelt snapt er niks van en komt idd net kijken. Goed argument.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 27-10-17 om 15:50:39
Als je naar de situatie kijkt van alleen Verstappen, dan was de straf terecht. Hij ging over de streep en kreeg daar een straf voor.

Het inconsequente is waar het Verstappen kamp zo boos om werd, dat kan ik begrijpen. Veel van de rijders zijn het daar mee eens. In de persconferentie van gisteren zei Perez ook dat er het hele weekend niet over was gesproken, ook niet in de rijders briefing.

De keuze om dan in het hele weekend slechts een rijder te straffen is discutabel.

De bewoordingen waren niet handig, hiervoor heeft hij ook meermalen excuses aangeboden.

Het is toch ook bijzonder lullig dat hij nu al voor de tweede keer van het podium geplukt wordt. Dat moeten ze echt anders doen. Geef die straf dan achteraf, na hoor en wederhoor. Volgens Niki Lauda was dat zo ook afgesproken na het vorige incident, dat ze dat niet meer op die manier zouden doen. En dan doen ze het toch.

Terecht dat Max dan even boos is, zeker als je nog vol adrenaline zit na zo'n wereldrace en je krijgt meteen een microfoon onder je neus geduwd. Hij had het woord 'mongool' natuurlijk niet moeten gebruiken, maar dat is zoals Hamilton aangeeft de jeugdigheid; als hij ouder is zal hij dat niet snel meer doen.
Jarno
 Administrator

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie:
Lid sinds: 21-06-2002
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-10-17 om 15:56:16
(...)

Ja inderdaad, volslagen normaal dat juryleden met de dood worden bedreigd. Wie dat soort gedrag aan de orde stelt snapt er niks van en komt idd net kijken. Goed argument.

Is dat de moraal die jij uit het stuk haalt? Dat haalde ik er niet uit namelijk, maar misschien komt dat door het rare toontje dat de columnist gebruikt.

Die doodsbedreigingen kunnen natuurlijk niet door de beugel maar ik snap eerlijk gezegd niet wat Max daarmee te maken heeft. Die is toch niet verantwoordelijk voor wat een stel idioten (mag ik dat zeggen?) op internet uitvreten?
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 27-10-17 om 16:04:58
(...)

Is dat de moraal die jij uit het stuk haalt? Dat haalde ik er niet uit namelijk, maar misschien komt dat door het rare toontje dat de columnist gebruikt.

Die doodsbedreigingen kunnen natuurlijk niet door de beugel maar ik snap eerlijk gezegd niet wat Max daarmee te maken heeft. Die is toch niet verantwoordelijk voor wat een stel idioten (mag ik dat zeggen?) op internet uitvreten?


Geloof me, ik ben helemaal geen fan van die Zonneveld. Dat is dezelfde vent die enkele jaren geleden leider was van een initiatief om een kilomtershoge berg in Nederland te bouwen. #diebergkomter. Compleet van de pot gerukt natuurlijk. En hoe hij altijd Armstrong neersabelt maar nu wel binnenloopt dankzij de biografie van Thomas Dekker, zelf ook dopingzondaar. Ik vind hem een flapdrol.

Maar dat neemt niet weg dat ik me in grote lijnen in dit verhaal kan vinden, dat ik hem een klojo vind maakt niet dat ik het bij voorbaat al niet met hem eens ben.

1. Max reed naast de baan, dat is zijn eigen schuld en van niemand anders. Punt.

2. De hele cultus rond Max stoort me enorm. Alles is altijd de schuld van alles en iedereen, Max is boven elke vorm van discussie verheven. Zoals er door zogenaamde analisten wordt gereageerd slaat nergens op.

3. Natuurlijk is Max niet verantwoordelijk voor die doodsbedreigingen. Maar zoiets heeft wel te maken met de cultus zoals ik net beschreef.

En weet je hoe het allemaal voorkomen kan worden? Door die achterlijke asfaltstroken weg te halen. Gewoon weer zoals vroeger, de baan is de baan en je laat het wel uit je hoofd om daarbuiten te gaan rijden.

Pagina's: 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 103


Snelle navigatie: