Jarno schreef 27-10-17 om 16:04:58
(...)
Is dat de moraal die jij uit het stuk haalt? Dat haalde ik er niet uit namelijk, maar misschien komt dat door het rare toontje dat de columnist gebruikt.
Die doodsbedreigingen kunnen natuurlijk niet door de beugel maar ik snap eerlijk gezegd niet wat Max daarmee te maken heeft. Die is toch niet verantwoordelijk voor wat een stel idioten (mag ik dat zeggen?) op internet uitvreten?
Geloof me, ik ben helemaal geen fan van die Zonneveld. Dat is dezelfde vent die enkele jaren geleden leider was van een initiatief om een kilomtershoge berg in Nederland te bouwen. #diebergkomter. Compleet van de pot gerukt natuurlijk. En hoe hij altijd Armstrong neersabelt maar nu wel binnenloopt dankzij de biografie van Thomas Dekker, zelf ook dopingzondaar. Ik vind hem een flapdrol.
Maar dat neemt niet weg dat ik me in grote lijnen in dit verhaal kan vinden, dat ik hem een klojo vind maakt niet dat ik het bij voorbaat al niet met hem eens ben.
1. Max reed naast de baan, dat is zijn eigen schuld en van niemand anders. Punt.
2. De hele cultus rond Max stoort me enorm. Alles is altijd de schuld van alles en iedereen, Max is boven elke vorm van discussie verheven. Zoals er door zogenaamde analisten wordt gereageerd slaat nergens op.
3. Natuurlijk is Max niet verantwoordelijk voor die doodsbedreigingen. Maar zoiets heeft wel te maken met de cultus zoals ik net beschreef.
En weet je hoe het allemaal voorkomen kan worden? Door die achterlijke asfaltstroken weg te halen. Gewoon weer zoals vroeger, de baan is de baan en je laat het wel uit je hoofd om daarbuiten te gaan rijden.