Autosport topic, deel 7 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86

Topic: Autosport topic, deel 7 (167920 keer gelezen)
midstar

www.midstar.nl

Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Heerhugowaard
Lid sinds: 20-09-2002
     Reageer met citaat 
Kan moeilijk geloven dat de coureurs het zelf leuk vinden. Begint op lopende band werk te lijken.
Midstar racing
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Ik kan me goed voorstellen dat als je één losse wedstrijd kijkt zonder de verhoudingen te kennen enz. er weinig aan was.

De opmars van Gasly was toch heel mooi om te zien. Hij was door de pers en fans al opgegeven en rijdt nu toch op een baan die niet de meest ideale is voor de Red Bull naar een 6e positie. Helaas liet de techniek hem in de steek, maar een goede top 10 klassering zat er in. Leclerc rijdt ook een sterke race, maar wordt dan voor het dilemma gesteld wanneer te stoppen voor banden. Hij rijdt ronden lang aan kop, anticiperend op een safetycar zodat hij zijn stop pijnloos kan doen. Er komt wel een safetycar, maar deze is te laat voor Leclerc. Verstappen laat zien dat hij dit jaar meedoet voor het klassement in plaats van de dagzege. Dat betekent geen do or die acties, hoewel het er bij de start niet zachtzinnig aan toe ging. Daarna rustig Perez weer teruggehaald. Op de medium banden een tijdlang de snelste op de baan, zijn opmars wordt gestuit door de safetycar, waarna hij zijn banden niet meer in de juiste conditie krijgt.

Na de safetycar zie je dat de top 4 geen risico meer neemt, een foutje wordt genadeloos afgestraft, punten zijn belangrijk. Hamilton doet een schijnaanval op Bottas, maar die geeft geen krimp.

Mercedes domineert, maar daarachter is het spannend. De Ferrari's van Vettel en Leclerc zijn sneller dan de Red Bull, een goede tactiek en sterk acterende Verstappen, zorgen ervoor dat het spannend is in het klassement.

Met een biertje en wat vrienden op de bank, vond ik het goed te doen.
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
Met vrienden en bier op de bank is iedere sport leuk om te kijken.



Zit net een stukje te lezen over wat bv. Ferrari allemaal veranderd had in Baku. Je wordt er echt gek van. Gaatjes, sleuven, opstaande randjes, dingetjes enz.

Maar in Barcelona komen de pas de echt grote updates die het verschil gaan maken. Maar dat doen de topteams allemaal, dus verschil gaat het niet maken.

De F1 is een hele grote super glimmende drol.

En toch iedere race weer kijken....

« Gewijzigd: 29-04-2019 om 18:43:49 door Kees »

Paul17
 
Profiel Privébericht Website 
Geslacht: man
Locatie: Groessen
Lid sinds: 22-06-2002
     Reageer met citaat 
Kees schreef 29-04-19 om 18:22:20

Zit net een stukje te lezen over wat bv. Ferrari allemaal veranderd had in Baku. Je wordt er echt gek van. Gaatjes, sleuven, opstaande randjes, dingetjes enz.


En zelfs als je dat allemaal weet is de sport niet te volgen, tenzij je ergens werkzaam bent binnen het team.

In welke sport krijg je een punt als je de snelste ronde rijdt, maar moet je daarvoor wel een auto extra naar binnen halen (kan want mega gat naar de rest), zet je andere banden onder je wagen en kan je blijkbaar nog een paar seconden sneller alleen al op een andere motorsetting?

Een verschil in rondetijden van 3,5 tot 4 seconden t.o.v. de kwalificatie, hoe dan! Wie houdt wie nu voor de gek!

Verstappen die enorm inloopt op zijn voorligger, hooguit één inhaalactie kan ondernemen om vervolgens binnen 2 ronden weer op enkele seconden te staan omdat hij zijn banden overbelast heeft. Of erger, een safety car waardoor zijn banden niet meer op temperatuur komen.

Zoveel variabelen dat 95% van de kijkers geen flauw benul meer heeft naar welke act ze nu weer kijken. En toch kijk ik elke race weer in de hoop iets meer te begrijpen, in de hoop spannende races te zien
Ben-Gunther
 
Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: Edam-Volendam
Lid sinds: 23-06-2002
     Reageer met citaat 
Het bandenmanagement verschilt niet zoveel van de huidige MotoGP en zelfs WSBK.

Dat in de F1 in de kwalificatie harder wordt gereden dan in de wedstrijd is ook van alle tijden. Het is al aan banden gelegd door geen kwalificatie banden en in het verleden zelfs kwalificatie motoren toe te staan. Dat laatste was ook wel speciaal, een blok bouwen waar je precies 4 rondjes mee kan knallen voor hij knalt

Het probleem is dat er tegenwoordig zoveel kennis is, dat men kan anticiperen wat beter is. Consequent iets langzamer rijden en daarmee een stop uitsparen of juist het snot voor je ogen rijden en wegkomen met die extra stop.

Ik zou zeggen veel kortere vrije trainingen en banden die ook degraderen of slecht te rijden zijn als je langzamer gaat.
Kees
 
Profiel Privébericht 
Locatie:
Lid sinds: 24-09-2006
     Reageer met citaat 
Het zal intussen niemand meer ontgaan zijn:

Niki Lauda is overleden.
Optimate

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
Locatie: -
Lid sinds: 26-03-2010
     Reageer met citaat 
Het blijft moeilijk.

Pagina's: 1 ... 78 79 80 81 82 83 84 85 86


Snelle navigatie: