Kees schreef
29-04-19 om 18:22:20
Zit net een stukje te lezen over wat bv. Ferrari allemaal veranderd had in Baku. Je wordt er echt gek van. Gaatjes, sleuven, opstaande randjes, dingetjes enz.
En zelfs als je dat allemaal weet is de sport niet te volgen, tenzij je ergens werkzaam bent binnen het team.
In welke sport krijg je een punt als je de snelste ronde rijdt, maar moet je daarvoor wel een auto extra naar binnen halen (kan want mega gat naar de rest), zet je andere banden onder je wagen en kan je blijkbaar nog een paar seconden sneller alleen al op een andere motorsetting?
Een verschil in rondetijden van 3,5 tot 4 seconden t.o.v. de kwalificatie, hoe dan! Wie houdt wie nu voor de gek!
Verstappen die enorm inloopt op zijn voorligger, hooguit één inhaalactie kan ondernemen om vervolgens binnen 2 ronden weer op enkele seconden te staan omdat hij zijn banden overbelast heeft. Of erger, een safety car waardoor zijn banden niet meer op temperatuur komen.
Zoveel variabelen dat 95% van de kijkers geen flauw benul meer heeft naar welke act ze nu weer kijken. En toch kijk ik elke race weer in de hoop iets meer te begrijpen, in de hoop spannende races te zien