Autosport topic, deel 7 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103

Topic: Autosport topic, deel 7 (346459 keer gelezen)
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Tja, voor de interviews maakt het niet uit....
Ook fijn met azijn!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 03-12-21 om 13:19:23
Tja, voor de interviews maakt het niet uit....


Oké daar heb je een punt. Maar zoals ze bij Eurosport tussen en na de races de boel aan het analyseren waren met Orla vind ik vreemd.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 03-12-21 om 13:19:23
Tja, voor de interviews maakt het niet uit....


En zo heb je maar één pitreporter nodig voor alle landen waar Viaplay gaat uitzenden
Lees net dat Robert Doornbos ook niet mee gaat, dat is dan wel weer een verademing. Wat een betwetende, ja-maar-roepende eikel is dat zeg
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 01-12-21 om 23:26:58
ik zag her en der de reacties al. Sjonge jonge men doet alsof er een wereldramp gebeurd is. Want zonder het Ziggo team is het allemaal waardeloos en het is respectloos en wat al niet meer. Oh ja met moet die nieuwe tent boycotten en ze zullen het wel voelen want heel veel fans zullen nu geen abonnement nemen enzovoort.

Nou geloof me. Zo'n grote speler als deze boeit dat geen flikker wat een paar Nederlandse fans vinden.


Nou, las ook veel reacties dat men juist blij is dat Mol en nog meer Plooij niet meer mee gaan doen.

Mij maakt het niet zo veel uit, zolang Tom Coronel maar niet meer in een F1 programma zit.

« Gewijzigd: 04-12-2021 om 22:27:49 door Kees »

     Reageer met citaat 
F1 staat ver van me af, maar nu met Max is er natuurlijk geen ontkomen aan. Zag wat beelden uit Saoedi-Arabië en het viel me op hoe nauw het er allemaal is in deze tijden van extra grote asfaltvlaktes en grindbanken. Als dat historisch zo groeit zoals in Monaco kan ik dat goed snappen, maar nu wordt verteld dat dit een hagelnieuw circuit is en het zo bedoeld is. Ook wel weer leuk.
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 04-12-21 om 23:59:42
F1 staat ver van me af, maar nu met Max is er natuurlijk geen ontkomen aan. Zag wat beelden uit Saoedi-Arabië en het viel me op hoe nauw het er allemaal is in deze tijden van extra grote asfaltvlaktes en grindbanken. Als dat historisch zo groeit zoals in Monaco kan ik dat goed snappen, maar nu wordt verteld dat dit een hagelnieuw circuit is en het zo bedoeld is. Ook wel weer leuk.


Als Miami op de kalender komt wordt het niet heel veel anders. Stel dat je net als Quatar een circuit midden in een bak zand legt, dan heb je ook nul sfeer rondom. Nu heb je een schitterende achtergrond om tegenaan te kijken.

Wat was jullie afdronk na de race gister? Moet eerlijk zeggen dat ik de wedstrijdleiding begrijp dat ze ingegrepen hebben. Max vecht voor zijn titelkansen maar dat het bij die ene aanrijding gebleven is (uitgelokt door Max, is vol op z'n rem gaan staan volgens de data) is een wonder!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Mwah, ik sta er wat dubbel in. (en ik ga proberen mijn oranje bril af te zetten)

Er waren een aantal incidenten die in mijn optiek nogal opvielen:

2e start.
Lewis drijft in de eerste bocht bewust naar buiten

3e start.
Max drijft in de eerste bocht bewust naar buiten

Inhaalactie Max op Lewis eerste bocht
Max glijd in een 4 wiel drift de eerste bocht in en drukt Lewis weg

Inhaalactie Lewis op Max, laatste bocht
Lewis kijkt in de spiegel en rijdt zelf zo ver rechtdoor dat hij buiten de baan komt (en Max nog verder buiten de baan drukt)

Alle bovenstaande voorvallen zijn typische race trucjes.
Chique? Nee. Toegestaan? Jazeker

Geen van alle een respons van de wedstrijdleiding waardig.

Dan de aanrijding. Hele vreemde situatie.
Max had de call om Lewis voorbij te laten eerder had dan Lewis. (Zegt Mercedes....)
Max remt af, schakelt terug (maar gaat niet duidelijk aan de kant)
Lewis remt af en schakelt terug (en dat verbaast me, kom ik zo op terug)
Max remt (overigens niet 'vol op de rem', 62 kgf is ongeveer de helft van een reguliere F1 remactie), en dat is fout. Punt uit.

Wat mij het meest verbaast is het volgende:
Deze mannen zijn racers. Gaat iemand voor je langzamer? Erlangs! Gratis plekkie! Altijd pakken. Geen seconde twijfel.

Wat had Lewis gedaan als Max zijn motor of bak het zou hebben begeven? Er achter blijven hangen? Tot hij stil staat?

Het lijkt erop dat beide mannen precies wisten wat ze aan het doen waren, namelijk elkaar niet de DRS gunnen. Dat maakt de actie van Lewis net zo fout als de actie van Max.
Ook fijn met azijn!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Overigens zou ik ook wel wat meer data willen zien van Bottas, die tijdens de 2e en de 3e start zijn uiterste best deed om opnieuw een potje Bottas Bowling uit te voeren. 2 maal met een veel te hoge snelheid te laat remmen voor bocht 1 en tweemaal met blokkerende wielen onbestuurbaar op z'n voorligger afkomen.
Dat is voor dit niveau coureurs op zijn minst bijzonder.....
Ook fijn met azijn!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik volg de autosport amper maar heb gisteren wat beelden gezien. Ik snap even iets niet, Het is een nieuw circuit dat gebouwd is als een straten circuit? Hoe kun je daar met het oog op veiligheid nou racen?

Monaco is eigenlijk al niet vertrouwd maar dit dan wel?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 06-12-21 om 08:27:40
(...)


Als Miami op de kalender komt wordt het niet heel veel anders. Stel dat je net als Quatar een circuit midden in een bak zand legt, dan heb je ook nul sfeer rondom. Nu heb je een schitterende achtergrond om tegenaan te kijken.



Vind het wel mooi.

Misschien een paar meter ruimte aan beide kanten om gestrande autootjes te parkeren. Maar een idee voor meer circuits. Publiek kan nu ook weer mooi dicht bij
Men blijft jong zolang men zich nog allerlei nieuwe ideeën eigen kan maken en kritiek kan verdragen - Marie von Eschenbach
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 06-12-21 om 12:47:11
Het is een nieuw circuit dat gebouwd is als een straten circuit?


Juist, vind het idee niet verkeerd overigens. Dat liever dan een sfeerloze bak net als Qatar of Oschersleben in de middle of nowhere.


Citaat:
Hoe kun je daar met het oog op veiligheid nou racen?


Dat was de grote vraag dit weekend. Met name vanaf bocht 6 t/m 9 is het blind, volgas (net als 80% van het circuit). Wat als je nou de muur raakt en dwars op de baan komt te staan in een blinde bocht zonder uitloopstrook?

Citaat:
Monaco is eigenlijk al niet vertrouwd maar dit dan wel?


Lees hierboven
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 06-12-21 om 08:27:40
...
Wat was jullie afdronk na de race gister? Moet eerlijk zeggen dat ik de wedstrijdleiding begrijp dat ze ingegrepen hebben...

Laat ik zeggen dat ik de F1 deels volg als 'succes supporter' die meegaat op de flow waar Max Nederland in gebracht heeft. ..
In het algemeen: F1 (helaas is dat bij de wegracerij ook steeds vaker het geval) begint vaker en vaker een jurysport te lijken. Ook gisteravond had je al het gevoel dat maandagmorgen het weer anders kon zijn, en dat was ook zo..

Daarnaast is ook zo dat heel het land zich lijkt te gedragen als voetbalsupporters. Iedereen is fan van Max en als er weer beslissing achter de jurytafel gemaakt is de algemene reactie weer "Max is groot onrecht aangedaan / de mafia van de FIA (ik krijg TikTok filmpjes in mijn WhatsApp) is omgekocht door Mercedes../ Hamilton is een jankerd etc /Hamilton doet dingen waar hij geen/te weinig straf krijgt.. "

En iedereen, werkelijk iedereen (zelfs de buurvrouw moet haar plasje erover op Facebook doen), heeft er verstand van en moet daar wat van zeggen. Mensen gaan daar heel ver in. Een (oud) collega (groot fan dus) "als je aan Max komt, dan kom je aan mij"
Mijn Twitter tijdlijn liep helemaal vol gisteravond na afloop...

Maar goed de jongetjes waren wat stout en verdienden straf en daar mag/moet de wedstrijdleiding wat aan doen, dus dat met je eens Paul.
     Reageer met citaat 
En dat alles voor een jongen die in Belgie is geboren, altijd in Belgie heeft gewoond volgens mij en aan het begin van zijn F1-carriere nog goed na moest denken of hij nou voor Belgie of Nederland uit ging komen.

Anyway, de NOS heeft voor volgend jaar rechten om elke GP een samenvatting van 15 minuten uit te zenden. Goed genoeg voor mij.

https://nos.nl/...e-te-zien-bij-de-nos

« Gewijzigd: 08-12-2021 om 14:00:03 door Optimate »

Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Een troost, als die hype rond die verstappen over is boeit niemand het nog, op een paar echte racefans na.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ik zie op FB ook nog steeds veel berichten voorbijkomen over wat NENT/VIAPLAY het commentaar team van ziggo wel niet allemaal heeft aangedaan.

Die lui uit scandinavie zijn gevoelloze hypocriete zakenlui die het alleen voor het geld doen... Nee Ziggo is een liefdadigheids instelling

En de heilige overtuiging dat NENT/VIAPLAY "het fatsoen had moeten hebben"om het team te benaderen dat ze niet meegingen.

Er zijn echt een hele hoop fans van Max en het Ziggo team die door die enorme oranje bril niet meer kunnen zien dat het een normale zakelijke benadering is.

Contract Ziggo is klaar dus moet je gaan solliciteren. En het is overduidelijk dat het format wat NENT nu heeft liggen heel anders is al het gezellige ons kent ons format van Ziggo. En daar passen de heren gewoon niet in. Niks asociaal gewoon andere visie en benadering.

Het Nederlandse publiek is gewend aan het Ziggo format en ogenschijnlijk werkt dit ook goed gezien de reacties.

Of het format van NENT/VIAPLAY gaat werken moeten we gaan ervaren.

Maar het blijkt dat de teleurstelling en frustratie bij veel kijkers zo hoog zit, dat men het niet meer objectief kan zien als zakelijk.

Hoevaak ik al niet heb gelezen dat NENT/VIAPLAY de heren aan de kant zou hebben gezet. En dat ze het fatsoen hadden moeten hebben om de heren te benaderen dat ze NIET bij hun in dienst kwamen is verbazingwekkend.

Omdat het BNers zijn zou een andere werkgever hun moeten benaderen dat ze niet bij hun komen werken? Dat vind ik echt een prachtige drog redenering.

En ja ik weet dondersgod dat voor de nederlandse fans het Ziggo trio onlosmakelijk met de F1 verbonden is. Maar daar kijkt een bedrijf dan toch niet even iets anders naar.

Nogmaals of NENT/VIAPLAY het juiste format heeft gekozen moet nog blijken uiteraad.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 ... 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103


Snelle navigatie: