FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*
Topic: FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE (62528 keer gelezen)
crosser78
Remco

hoe staan jullie tegenover het feit dat Jan Abbink en Jasper Iwema door de Dorna zijn afgepoeierd terwijl Abbink financieel de zaken voor elkaar had ?

Moet de KNMV tezamen met de TT hier niet in de bres springen voor Abbink en Iweman ? En alles proberen om alsnog een startbewijs te krijgen voor dit Team ?
Rebecca schreef 28-01-10 om 19:42:13
(...)


Duidelijk, maar dan is er dus dit jaar geen ONK bijprogramma tijdens de WSBK?


Daar is nog enige discussie over. Mogelijk rijdt de superbike in het bijprogramma van de WSBK
donald schreef 28-01-10 om 20:07:47
(...)


Ik ben toen niet bij de discussie geweest maar heb er iets van gehoord, dus zal een poging doen om het uit te leggen. Het financiele plaatje van het organiseren van een race is inmiddels een groot aantal euro's. De kosten moeten worden opgebracht door publiek en inschrijfgelden en eventuele sponsors. Er zijn afgelopen seizoen enkele wedstrijden georganiseerd waarbij het risico groot was dat de organisator niet uit de kosten zou komen. Er is toen besloten om een toeslag op de inschrijfgelden te doen ter dekking van het risico.

We zijn nu aan het onderzoeken hoeveel er nog in de pot zit en willen dat gaan gebruiken ter dekking van de uitvoering van het beleidsplan.



Het financiele risico van het organiseren van een wegrace ligt toch bij de organisator en niet bij de KNMV, hoewel dit geld wl door de KNMV geind wordt.

Waarom moet onderzocht worden wat er nog in de pot zit, is er dan al iets met dit geld gedaan dan?
Hoe kun je de risicotoeslag zomaar gaan aanwenden voor een ander doel? Het geld moet terug naar de rijders als het niet nodig is voor het doel waarvoor betaald is. Als e boekhouding klopt zit de pot nog vol
donald schreef 28-01-10 om 20:13:32
(...)


Daar is nog enige discussie over. Mogelijk rijdt de superbike in het bijprogramma van de WSBK


Wanneer verwacht je dat de definitieve kalender voor alle klassen klaar is?
dagobert schreef 28-01-10 om 19:43:27
Alvast een vraag van Marinho:

Waarom plannen jullie wedstrijden die gelijk zijn met de IDM??
Er zijn nl verschillende rijders die beide kampioenschappen rijden?


Tja, er zijn veel zaken van invloed op de planning van het ONK, beschikbaarheid circuits, bereidheid organisatoren, beschikbaarheid officials. Als enkele Nederlandse rijders besluiten mee te doen aan de Internationale Deutsche Meisterschaft moeten ze dat zelf weten, en is zelfs ook wel te begrijpen, maar om daar ook onze kalender op aan te passen is een stap te ver.
kikkie95 schreef 28-01-10 om 20:03:26
heel veel rijders vinden straten circuits onveilig wat (proberen) jullie daar aan te doen.
We hebben hier tijdens de panelavonden veel aandacht aan geschonken.Het blijkt dat er ook veel rijders zijn die stratencircuits een warm hart toedragen en hier graag rijden. Daarnaast, zo was te horen op de panelavonden, zijn die lokale evenementen goed voor veel publiek en bieden daardoor een mooi podium om relaties en sponsors te ontvangen. Daarnaast hebben we stratencircuits nodig om een goede competitie op de kalender te krijgen. Als wegracecommissie hebben we het volgende besluit genomen:
We gaan door met stratencircuits, maar wel onder strikte voorwaarden. We investeren in meerjaren afspraken met organisatoren.Hierdoor kunnen zij met het openbaar bestuur (gemeente/provincie) onderhandelen over infrastructurele aanpassingen. Vanuit de KNMV staan we organisatoren hierin bij. Circuits worden gekeurd en bezien op veiligheid. Indien circuits niet de noodzakelijke aanpassingen doen zal er geen vergunning worden verstrekt en wordt er niet gereden.
mbos schreef 28-01-10 om 19:44:18
hallo Donald.

Ik hoor van verschillende teams uit het ONK superbike, dan banden cruciaal zijn op het laatst van de race. Daarnaast hoorde ik dat er verschil in type band zit of kan zitten tussen de top en de subtop.
Is er wel eens nagedacht over een bandenregelement? zodat iedereen gelijke kansen heeft en iedereen over dezelfde banden beschikt?

GR


Daar is wel eens over gesproken, maar we hebben geen concrete plannen.

Even een persoonlijke noot daarin: de 3Dcup gaat dat dit jaar doen, en daar is (understatement) enige discussie over binnen de rijdersgroep.
crosser78
Remco

donald schreef 28-01-10 om 20:19:11
(...)


Tja, er zijn veel zaken van invloed op de planning van het ONK, beschikbaarheid circuits, bereidheid organisatoren, beschikbaarheid officials. Als enkele Nederlandse rijders besluiten mee te doen aan de Internationale Deutsche Meisterschaft moeten ze dat zelf weten, en is zelfs ook wel te begrijpen, maar om daar ook onze kalender op aan te passen is een stap te ver.


vindt deze reactie niet echt overlopen van daadkracht Als organisator/KNMV wil je toch zeker dat de beste coureurs aan de start verschijnen??
Dat er een keer een race samenvalt kan maar ook de organisator heeft er baat bij als een ONK niet samenvalt met een IDM. Alle nationale jongens starten dan en er is kan op meer int. deelname. Zeker in de 125 en ss600/sbk, kijk maar naar de races op Assen.
kikkie95

avatar
#NLYF

waarom word er op Spa een typisch auto circuit wel gereden en op Zandvoort niet.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
Rebecca
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

donald schreef 28-01-10 om 20:19:11
(...)


Tja, er zijn veel zaken van invloed op de planning van het ONK, beschikbaarheid circuits, bereidheid organisatoren, beschikbaarheid officials. Als enkele Nederlandse rijders besluiten mee te doen aan de Internationale Deutsche Meisterschaft moeten ze dat zelf weten, en is zelfs ook wel te begrijpen, maar om daar ook onze kalender op aan te passen is een stap te ver.


Aanpassen is denk niet aan de orde, maar t is dus niet zo te regelen dat het allemaal perfect in elkaar past?
crosser78 schreef 28-01-10 om 19:44:22
kunnen jullie al zien hoe het met de inschrijvingen voor met name de 125/ss600 en SBK voor dit seizoen gesteld is ?


De licentieaanvragen komen nu op het bondsbureau binnen. Begin feb maken we een prognose op basis van vergelijkende cijfers van het voorgaande jaar. Niet alle rijders zijn even snel met hun licentieaanvraag.
rtmotorsports
Racing is a religion, get on your knee and pray!

donald schreef 28-01-10 om 20:23:10
(...)


Daar is wel eens over gesproken, maar we hebben geen concrete plannen.

Even een persoonlijke noot daarin: de 3Dcup gaat dat dit jaar doen, en daar is (understatement) enige discussie over binnen de rijdersgroep.


dat heb ik ook gehoord, een deal met pirelli nl, allemaal dezelfde banden die met dotnr geleverd worden alleen via de dealer, prijs is teveel.

Dit kun je wel doen in het ONK allemaal op sc1 en sc2 als keuze, maar dan moet pirelli nl ook begrijpen dat de prijzen drastisch naar beneden moeten nu zijn ze veel duurder dan in de idm
dagobert
dago rules

Nog één van Trax:

welke plannen (concreet en uitvoerbaar) heeft de KNMV om de wegracesport in Nederland weer op een betekenisvol nivo terug te brengen? Op welke termijn zien jullie dit gerealiseerd worden?
Giacomo schreef 28-01-10 om 19:50:54
wat is de reden dat B en C licentiehouders niet meer bij elkaar mogen rijden in de zomeravondcompetitie?


Ahh, ik hoopte al op deze vraag.

Dit besluit was genomen net voordat ik toetrad tot de wegracecommissie. Ik heb dezelfde vraag gesteld maar was niet helemaal tevreden met het antwoord. Ik heb op mij genomen om de licentie- en opleidingsstructuur voor 2011 geheel aan te passen. Voor 2010 is het toegestaan om met een "hogere" licentie te rijden in een "lagere" wedstrijd, maar andersom niet. Concreet B licenties mogen meerijden met de ZAC, maar C licentiehouders niet in de KNMV cup. Voor alle competities is een kwalificatielimiet van toepassing om het snelheidsverschil in de baan te beperken. De langzaamste in de baan mag niet langzamer zijn dan de snelste plus een percentage.

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: