dagobert schreef 28-01-10 om 20:49:27
In overleg met Donald, even de vragen van Trax tegelijk:
Wat is de rol (taken, doelstellingen) van de bondscoach en welke wapenfeiten (wederom in top- en breedtesport) mogen op zijn conto geschreven worden?
Hoe laat een rol als bondscoach zich rijmen met een groot commercieel belang in één van beide amateur raceseries?
Welke gedachte ligt er ten grondslag aan het decreet dat B en C licentie niet meer gezamelijk mogen rijden in de ZAC? Zeker gezien het feit dat de praktijk leerde dat je in plaats van een zeer gelijkwaardige klasse indeling (met B en C rijders door elkaar) men opeens geconfronteerd werd met enorme snelheidsverschillen in de B klasse (1:48 vs 2:24 op Assen).
Wat is jullie mening over het feit dat deze maatregel sterk de schijn heeft dat men B licentierijders terug "dwingt" naar de Cup met bijbehorende financïele voordelen voor KNMV en Lentink?
Oei, moeilijke vragen die ik ga proberen te beantwoorden. De laatste weken ben ik glad ijs wel gewend.
De afgelopen jaren zijn er telkens jonge wegracetalenten geidentificeerd en door Hennie begeleid. De betreffende rijders zie je inderdaad in de top ONK en hoger rijden. Wat exact de criteria zijn en hoever ze zouden zijn gekomen zonder begeleiding zou ik niet kunnen zeggen.
Gevaar van belangenverstrengeling wordt onderkend en daardoor valt het wel mee.
Derde vraag heb ik al beantwoord. De genoemde tijdsverschillen waren bij het nieuwe besluit een belangrijk argument